کد خبر: ۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
معاون حجتی اعلام کرد:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۲۱ میلیارد تومان از یارانه بهار به حساب دامداران واریز شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر؛حسن رکنی در اولین همایش و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهاده های دامی عامل اصلی توسعه پایدار دام و طیور هستند و فاکتورهای زیادی مانند ژنتیک، عوامل محیطی و خوراک دام نیز در این امر دخیل هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: از نظر بهداشتی و توازن مواد غذایی وجود کارخانه های خوراک دام به تولید خوراک و ضریب امنیت بالا کمک می کند.

رکنی با بیان اینکه ۶۷ درصد هزینه های تولید برای خوراک دام است، گفت: بنابراین هرچه این خوراک بهتر باشد ضریب غذایی نیز بهبود می یابد. ضمن اینکه ما سالانه دو میلیون تن تولید گوشت مرغ داریم و با احتساب تولید یک میلیون تن تخم مرغ به هشت میلیون تن خوراک نیازمند هستیم.

وی افزود: بهبود ضریب تبدیل غذایی به یک دهم یکی از راه های تنظیم جیره غذایی متوازن است یعنی ۸۰۰ هزار تن ماده خوراکی طیور تولید شود که این نیز می تواند در برآیند افزایش تولید موثر باشد.

به گفته وی بخش عمده خوراک طیور در کشور وارداتی است.

معاون وزیر جهاد کشاروزی با بیان اینکه ۲۲۵ میلیارد تومان یارانه برای سه ماهه نخست امسال به دامداران اختصاص پیدا کرده بود، گفت: ۵۰ درصد از این مبلغ به حساب استان ها واریز شده و تاکنون ۲۱ میلیارد تومان از آن به حساب دامداران واریز شده است که این به نقدینگی دامداران کمک خواهد کرد.

 انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: