کد خبر: ۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از آغاز اجرای طرح تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در استانهای قم و آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تاکنون 108 نفر در این رشته در استان تهران مشغول کار شده‌اند.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛امید شنعه  اظهار کرد: طرح تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در استان تهران کماکان در حال انجام است و از مجموع 200 نفری که در این طرح قرار بود ظرف مدت یکسال برایشان بازار کار فراهم شود، 108 نفر وارد بازار کار شده‌اند.

وی در ادامه درباره روند اجرای طرح آموزش و اشتغال پرورش ماهیان زینتی، گفت: هم اکنون در مرحله جانمایی فضاها هستیم و مقرر شده تا فضای مورد نیاز برای آموزش افراد از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران فراهم و در اختیار بنیاد قرار داده شود.

شنعه پیش‌بینی کرد: در فاز اول این طرح حداکثر 100 نفر ظرف مدت 6 ماه پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، مشغول کار شوند.

به گفته مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران در جریان این طرح افراد آموزشهای لازم را می‌بینند و برای کسانی هم که از قبل آموزش دیده‌اند دوره‌های بازآموزی برگزار می‌شود تا آموزشها محصول محور بوده و صرفا آموزشهای تئوریک ارائه نشده باشد.

وی در ادامه بانک توسعه تعاون را بانکی توسعه‌ای و در خدمت خانواده تعاونگران دانست و گفت: منابع این بانک باید تقویت شود و دولت سرمایه بانک را افزایش بدهد تا تحول لازم در بخش تعاون صورت گیرد.

شنعه گفت: بانک توسعه تعاون نیازمند حضور افراد با تجربه‌ای است که در گام اول نگرش و روحیه تعاونی داشته باشند و بخش تعاون را به خوبی بشناسند تا بتوانند ضمن ترویج فرهنگ تعاون در کشور، تسهیلات و خدمات مورد نیاز تعاونگران را ارائه دهند.

شنعه در عین حال با اشاره به کم بودن تعداد شعب بانک توسعه تعاون، گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری بانک، مجوز توسعه شعب از سوی بانک مرکزی صادر نشده است در حالی که این بانک با یک بانک خصوصی مقایسه می‌شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران، وقتی بانک توسعه تعاون بیشترین خدمات خود را به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها ارائه می‌کند باید توسعه شعب داشته باشد تا تعاونی‌ها بتوانند نقدینگی خود را به این بانک بیاورند و تنها در شرایطی که به وام نیاز دارند به این بانک مراجعه نکنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار