کد خبر: ۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کاهش شدید تعداد سکو‌های نفتی فعال در آمریکا؛
پافشاری اوپک بر حفظ تولید که قیمت نفت را به کمتر از 50 دلار در هر بشکه رساند، منجر شد در شش هفته گذشته با افزایش بی‌سابقه در تعداد سکوهای نفتی غیرفعال در ایالات متحده، رکوردی در این زمینه ثبت شود.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از اقتصاد نیوز؛از پنجم دسامبر شمار سکو‌های نفتی 209 عدد کاهش یافته که شدیدترین کاهش ظرف شش هفته از زمانی که داده‌های مربوطه جمع‌آوری شده‌اند (جولای1987) محسوب می‌شود. تعداد این سکوها در این هفته 55 عدد کاهش یافت و به 1366 رسید. سکوهای افقی که در تشکیلات شیل ایالات متحده استفاده می‌شوند سهم عمده‌ای در رشد تولید نفت این کشور داشته‌اند؛ این نوع از سکوها 48 عدد کاهش یافته‌اند که بزرگترین کاهش هفتگی محسوب می‌شود.
 
تحلیلگران اقتصادی از جمله در HSBC عقیده دارند که این کاهش‌ها نشان می‌د‌هند که سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت در مبارزه برای حفظ سهم خود از بازار برنده و موفق به کاهش رشد تولید نفت آمریکا که به بالاترین حد در حداقل سه دهه گذشته رسیده بود، شده است. تصمیم اوپک مبنی‌بر عدم کاهش تولید نفت در میان افزایش عرضه ایالات متحده و دیگر کشورها، قیمت جهانی نفت را 58 درصد از ماه ژوئن کاهش داده است.
 
رئيس یک شرکت مشاوره انرژی در لندن، عقیده دارد: استراتژی اوپک مفید واقع شده است و آثار آن بر تولید ایالات متحده تا اواسط سال(وقتی‌که رشد ناشی از شیل متوقف شود) آشکار خواهد شد. تاثیر این اتفاق بر هر صنعت (مربوط) را حدودا می‌توان معادل کاهش50 درصدی در فروش تصور کرد.
 
نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در فوریه 2.44 دلار در روز جمعه افزایش یافت و در 48.69 دلار در هر بشکه در بورس نیویورک معامله شد، که 33 سنت در این هفته افزایش داشته است؛ این اولین افزایش از ماه نوامبر است. نفت برنت، معیار بین المللی، افزایش 1.90 دلاری را تجربه کرد و در پایان روز به 50.17 دلار در بازار آتی لندن رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت آنلاین ، اوپک ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر: