کد خبر: ۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر:
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که زنجیره صنعت ساخت کشتی در کشور زنجیره کاملی نیست، گفت: مشکلات این بخش ناشی از آن است که کشت‌ساز در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای نبوده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛هادی حق شناس در سلسله نشست های تخصصی صنایع دریایی با بیان اینکه مشکل صنعت کشتی سازی در ایران عرضه است نه تقاضا گفت : متاسفانه صنعت ساخت کشتی در داخل کشور دچار مشکلات متعددی است و این مشکلات ناشی از آن است که کشتی ساز در اولویت اول برنامه‌های توسعه ای کشور نبوده است.
 
وی مشکل کنونی صنعت دریایی را عرضه و ساخت کشتی در کشور دانست و با بیان اینکه  اگر زنجیره ساخت کشتی در کشور کامل باشد قطعا هر ایرانی علاقه مند است از تولیدات داخل استفاده کند، تصریح کرد: در این راستا حمایت از این صنعت داخلی شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز را تاسیس شد تا با استفاده از توان داخل به تعمیرات کشتی‌های ایرانی در داخل کشور بپردازد.
 
حق شناس به مشکل دیگر صنعت دریایی کشور اشاره کرد و گفت : متاسفانه شورایعالی صنایع دریایی که بالاترین مرجع دریایی در کشور است، هنوز به آن صورت، شکل اجرایی به خود نگرفته است.
 
وی گفت:باید به این نکته توجه کنیم رشد حمل و نقل دریایی در جهان رو به افزایش است و متناسب با این رشد، نیاز به توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل دریایی از ضروریات است.
 
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار