کد خبر: ۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
رییس سندیکای صنعت برق ایران:
رییس سندیکای صنعت برق ایران از تاثیر‌گذاری این صنعت در خروج از رکود اقتصادی خبر داد و گفت: صادرات برق می‌تواند بخشی از رکود ناشی از کاهش قیمت نفت را جبران کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛علیرضا کلاهی،در تاثیر صنعت برق در خروج از رکود اقتصادی با توجه به شرایط موجود گفت: یکی از راهکارهای خروج از رکود صادرات برق با ارزش افزوده بالا و صادرات کالا و خدمات است.
 
وی با تاکید بر این‌که صادرات برق می‌تواند بخشی از رکود ناشی از کاهش قیمت نفت را جبران کند، گفت: کاهش قیمت نفت از طرفی نیز بر صنعت برق تاثیر‌گذار است.
 
رییس سندیکای صنعت برق ایران در پاسخ به این پرسش کاهش قیمت نفت چه تاثیری بر صنعت برق ایران دارد، گفت: با توجه به این‌که مشتری نهایی برق، دولت است کاهش قیمت نفت در بودجه دولت تاثیر می‌گذارد در نتیجه بر صنعت برق نیز تاثیر‌گذار است.
 
کلاهی با اشاره به این‌که اقتصاد صنعت نفت نیاز به اصلاح دارد، اظهار کرد: اگر کشور در همه موارد اقتصادی مثل نرخ ارز و غیره تدریجی عمل می‌کرد و قیمت برق نیز به تدریج افزایش پیدا می‌کرد مشکلات کنونی به این شدت وجود نداشت.
 
وی تاکید کرد: در پنج سال اخیر همه چیز در کشور از قیمت نان تا بنزین و هزینه مخابرات گران شده در صورتی که قیمت برق رشد چندانی نداشته است. اقتصاد صنعت برق اینگونه درست نمی‌شود.
 
با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و برهم خوردن موازنه همکاری اعضای اوپک قیمت نفت به شدت سقوط کرده و با رسیدن به حدود 50 دلار با وجود همه تلاش‌ها بر اقتصاد تاثیر خواهد گذاشت، لذا در چنین شرایطی باید دید چه راهکارهایی ما را به خروج از رکود اقتصادی می‌رساند که بنا به گفته‌ی کارشناسان یکی از این راهکارها توسعه صادرات و صنعت برق است.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: