کد خبر: ۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی داراب:
کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی داراب گفت: محصول انجیر دیم شهرستان داراب به حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می شود.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛جباری به جایگاه تولید انجیر در باغ های دیم شهرستان داراب اشاره و اظهار کرد: انجیر یک محصول با ارزش و اقتصادی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه انجیرها از روی ساختار گل و خوراکی بودن به دو گروه انجیرهای خوراکی و بر تقسیم می‌شوند، افزود: ارقام مهم انجیر شامل واریته‌های سبز و سیاه، شاه انجیر، متی وغیره هستند.

وی با بیان اینکه استان فارس مهمترین منطقه انجیرخیز کشور است، گفت: شهرستان داراب سومین تولید کننده انجیر در استان فارس با سطح زیر کشت دیم 5 هزار 170 هکتار و تولید 5 هزار تن انجیر خشک در سال است.

جباری با بیان اینکه مناطق مهم تولید انجیر از نظر کمی و کیفی در شهرستان داراب روستاهای نوایگان و مروارید است، خاطر نشان کرد: شرایط اقلیمی خاص از جمله آب و هوا، ارتفاع از سطح دریا، نوع خاک، سازگاری این محصول با محیط و تعلق مردم مناطق کوهستانی با انجیر سبب شده مناطق خاصی از داراب خاستگاه و مهد پرورش عالی ترین نوع انجیر دیم شود.

وی تصریح کرد: بخش عمده باغات انجیر در شیب‌های تند و ارتفاعات صعب العبور قرار دارد.

جباری گفت: مزیت مهم انجیر دیم داراب عدم استفاده از سموم و کودهای شیمیایی، عدم آلودگی به افلاتوکسین و بدون آبیاری تکمیلی است و انجبر دیم یک محصول ارگانیک محسوب می‌شود که این موضوع از طرف مجامع جهانی تایید شده است.

وی با بیان اینکه برداشت انجیر از اواخر مرداد ماه تا اوایل مهر ماه در شش نوبت به صورت ریزشی انجام می‌شود، افزود: این محصول توسط مباشران خرید و بازرگانان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود.

جباری عنوان کرد: متوسط تولید انجیر در هکتار یک تن محصول خشک در واحد سطح است که امسال با توجه به شرایط مساعد جوی پیش‌بینی می‌شود انجیر تولید شده از کیفیت و درجه بالایی برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تولید پایدار و هزینه‌های کم این محصول، تولید انجیر اقتصادی و توجیه پذیر است و یکی از راه‌های درآمد مردم مناطق کوهستانی محسوب می‌شود.



انتهای پیام/



برچسب ها: انجیر ، دیم ، داراب
نام:
ایمیل:
* نظر: