کد خبر: ۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: باید شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر، پیاده‌سازی و تشکیل شود و تجارت ترجیحی را اجرا کنیم.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛رضا مسرور در جلسه شورای اداری استان گیلان که در استانداری برگزار شد، به تاثیرات افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی اشاره، و خاطرنشان کرد: این منطقه اهمیت استانی و ملی دارد.
 
وی با اشاره به اجلاس اخیر برگزار شده در باکو که با حضور روسای جمهور 5 کشور حاشیه دریای خزر برگزار شد، افزود: رئیس جمهور کشور قزاقستان موضوع تشکیل منطقه آزاد مشترک بین این 5 کشور را مطرح کرد، این در حالیست که در حال حاضر با این کشورها مرز زمینی نداریم و اجرایی شدن این ایده دشوار است.
 
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، مسئله هزینه حمل و نقل را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: واردات کالا به ایران از کشور چین از طریق بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر کریدور چین – آکتائو – انزلی ایجاد شود، هزینه‌های حمل و نقل کالا کاهش می‌یابد، لذا خواستار حمایت دولت در پیگیری این طرح هستیم.
 
وی به مبادلات کشورهای اروپایی با کشورهای آسیای جنوب شرقی از طریق دریای سرخ و کانال سوئز، اشاره کرد و گفت: کریدور شمال - جنوب که 5000 کیلومتر نزدیکتر است، از گیلان عبور می‌کند و در توسعه اقتصادی منطقه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود، همچنین درآمد ناشی از عوارض ترانزیتی نصیب استان می‌شود لذا نیازمند آماده سازی زیرساخت‌ها با افزایش ظرفیت‌های بندری هستیم.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: