کد خبر: ۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
سازمان تعاون روستایی:
مدیرکل امور حقوقی و بازرسی سازمان تعاون روستایی گفت: مطالبات وصول نشده تعاون روستایی و کشاورزی در کشور 400 میلیارد تومان است.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛احمد ابن‌علی‌پور در بازدید از تعاونی‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد مطالبات وصول نشده تعاونی‌ها در کشور را بالا عنوان کرد و گفت: 400 میلیارد تومان مطالبات تعاون روستایی و کشاورزی در کشور است.
 
مدیرکل امور حقوقی و بازرسی سازمان تعاون روستایی با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته 500 میلیون تومان وصولی داشت، گفت: سال گذشته در کشور 60 میلیارد تومان وصولی داشتیم و استان یزد توانست 30 میلیارد تومان طلب خود را وصول کند.
 
ابن‌علی‌پور میزان مطالبات اتحادیه‌های کهگیلویه و بویراحمد را یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امیدواریم مسئولان مربوطه پیگیری‌های لازم را برای وصول مطالبات داشته باشند چرا که این امر باعث نقدینگی می‌شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات شرکت‌های سهامی زراعی را بیشتر از تعاونی‌های روستایی عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌های سهامی زراعی تمامی دارایی‌های خود را گذاشته، از این‌رو تشکیل مجامع شرکت سهامی زراعی مهم است.
 
مدیرکل امور حقوقی و بازرسی سازمان تعاون روستایی تعداد تعاونی‌های تولیدی در کشور را یک‌هزار و 700 تعاونی عنوان کرد و ادامه داد: این تعاونی‌ها همچون شرکت‌های سهامی زراعی است.
 
ابن‌علی‌پور عدم مستندسازی 70 درصد اموال غیرمنقول تعاونی‌ها و سازمان تعاون روستایی در کهگیلویه و بویراحمد را از چالش‌های مهم در این استان عنوان کرد و گفت: باید مسئولان مربوطه فکری اساسی در این باره بکنند.
 
این مسئول حقوقی در پیشنهاد خود به مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: براساس دستورالعمل سازمانی، اموال منقول و غیرمنقول تعاونی‌ها و سازمان با فعال کردن کمیسیون این امر رسیدگی و مستندسازی خواهد شد.
 
وی اموال مشترک سازمان با تعاونی‌ها را از چالش‌های پیش‌روی تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: مشکلات زیادی در این خصوص داریم و می‌توانیم از طریق ماده قانونی جدید اموال را مستندسازی کنیم.
 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: