كیفیت و تحویل به موقع محصول انتظار اصلی مشتریان فولاد مبارکه

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: پایداری در کیفیت محصول و تحویل به موقع محصولات فولاد مبارکه به مشتریان، انتظار اصلی مشتریان فولاد مبارکه است. مهدی آقازینلی در نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب و کار در عرصه صنایع بسته‌بندی اظهار کرد: با توجه به نظرسنجی‌های سالیانه و بازخوردهای دریافتی تأمین حداکثری نیاز صنعت بسته‌بندی، خصوصاً با ضخامت‌های کمتر از ۱۸ صدم میلی‌متر و کاهش زمان رسیدگی به شکایات فنی مشتریان از مهم‌ترین انتظارات مشتریان صنایع بسته‌بندی از شرکت فولاد مبارکه بوده است. وی با افزود: هم‌اکنون ۲۵ درصد مشتریان شرکت فولاد مبارکه در استان تهران، ۲۲ درصد در استان آذربایجان شرقی، ۱۹ درصد در استان خراسان رضوی، ۷ درصد در استان گلستان، ۶ درصد در استان خوزستان، ۵ درصد در استان کرمانشاه، ۳ درصد در استان مازندران، ۳ درصد در استان مرکزی، ۲ درصد در استان قزوین، ۲ درصد در استان اصفهان و ۶ درصد در سایر استان‌ها قرار دارند. مهدی آقازینلی خاطرنشان کرد: میزان تولید ورق قلع‌اندود فولاد مبارکه در سال گذشته به ۲۲۵ هزار تن رسید و امسال پیش‌بینی ما این است که تولید این محصول به ۲۱۰ هزار تن برسد، اما در چشم‌انداز ۱۴۰۴ تولید سالیانه این محصول در شرکت فولاد مبارکه باید به ۳۰۰ هزار تن افزایش یابد.

 

رشد۲۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر

بوشهر-تجارت ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش ۲۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مدت۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بندر بوشهر خبرداد. به گزارش روابط عمومی سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: در ۹ ماه گذشته سال ۱۴۰۰ سه میلیون و ۲۵۷هزار ۱۷۲تن کالا نفتی و غیر نفتی دربندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان دو میلیون و ۱۲۹ هزار و ۸۹۱ تن مربوط به بخش غیر نفتی و یک میلیون و ۱۲۷هزار ۲۸۱ تن مربوط به بخش نفتی میباشد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در بازه زمانی نه ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد شناورهای ورودی به بندر بوشهر یک هزار و ۸۷۹ فروند بوده که از این میزان تعداد ۴۳۰ فروند مربوط به شناورهای بالای هزارتن و تعداد یک هزار ۴۴۹ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن میباشد.وی اضافه کرد : همچنین تعداد شناورهای خروجی از بنادر نیز تعداد یک هزار و ۸۲۲ فروند بوده که از این میزان تعداد ۴۰۵ فروند مربوط به شناورهای بالای هزارتن و تعداد یک هزار ۴۱۷ فروند آن شناورهای زیر هزار تن بوده است. ارجمند زاده بیان کرد : در موضوع جابجایی مسافر از بنادر استان نیز حجم جابجایی مسافر در۹ ماه گذشته سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۱ هزار ۶۸۷ نفر بوده که از این تعداد ۲۵هزار ۲۴۴ نفر مربوط به مسافران ورودی و تعداد ۲۶ هزار ۴۴۳ نفر مسافران خروجی بوده است.

مدير عامل جديد شركت پالايش نفت اصفهان منصوب شد
طی حکمی از سوی مجید اعظمی رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان، دكتر محسن قدیری مدیرعامل این شرکت شد. در حكم انتصاب ايشان آمده است:
جناب آقاي محسن قديريبا استناد به مصوبه دويست و هفتاد و يكمين جلسه فوق العاده مورخ 11/10/1400 هيئت مديره شركت پالايش نفت اصفهان و به موجب اين حكم، به عنوان مديرعامل شركت پالايش نفت اصفهان منصوب مي شويد. اميد است با اتكا به ياري حق تعالي و تدبير در امور محوله و بهره گيري از تجارب و هم انديشي كاركنان ساعي شركت، با محوريت موضوعات ذيل در انجام وظايف محوله موفق و مويد باشيد.•سرلوحه قراردادن ارزش هاي انساني در كليه فعاليت ها.•اجراي مفاد اساسنامه و خط مشي‌هاي عمومي شركت و نظارت مستمر بر عملكرد روش‌ها و دستورالعمل‌هاي اداري، مالي، عملياتي، فني و مهندسي، الزامات بهداشت، ايمني و محيط زيست و بازرسي فني، انجام مناقصات و مزايده ها و ارائه پيشنهادات لازم جهت بهبود روش ها در هيئت مديره.•توجه و عنايت جدي بر مشاركت عامه كاركنان، شناسايي نيروهاي توانمند، مسئوليت پذير، مؤمن و برخوردار از وجدان كاري و استفاده بهينه از قابليت هاي كاركنان در امور مختلف اجرايي و جذب و تقويت نيروي انساني كارآمد و ارائه آموزش هاي لازم•نظارت بر اعمال نظام مالي و گزارشگري شفاف و قابل اتكا به سازمان بورس اوراق بهادار و اطمينان از انجام امور حسابرسي بر كليه عمليات و معاملات و مخارج در كليه امور شركت.•نظارت بر تهيه و تنظيم و پيشنهاد بودجه، اعطا و يا اخذ وام و تسهيلات اعتباري، اجاره و استيجاره، خريد و تمليك، قراردادهاي معاملات و مشاركت و طرح دعاوي ذيربط و ترازنامه و حساب سود و زيان به هيئت مديره و مجامع عمومي و كنترل و نظارت بر فرآيندهاي اجرايي آن.•اطمينان از انجام كليه امور تداركات و سفارشات كالا براساس اصول بازرگاني و حفظ منافع شركت و منطبق با ضوبط و استانداردها و تأمين و تضمين كيفيت كالا.•نظارت و اطمينان در انطباق فعاليت هاي هر يك از پروژه ها با برنامه زمان بندي، هزينه، كيفيت، بازرسي فني، ايمني كاركنان و تجهيزات و بهداشت و حفاظت محيط زيست.•پيش بيني، برنامه ريزي و اطمينان از تأمين امكانات و منابع انساني مورد نياز واحدهاي عملياتي و پروژه هاي در دست اجرا و گذراندن دوره هاي آموزشي براساس برنامه زمان بندي و استانداردهاي ذيربط.•توجه كامل به اصل مشتري مداري و اهتمام بر استفاده بهينه از امكانات بالقوه شركت و تعامل سازنده با ساير شركت هاي پالايشي و صنايع همجوار.•ارزيابي و نظارت بر مطالعات اقتصادي و بازارهاي مرتبط و اعمال مديريت بازرگاني در شركت و پيشنهاد طرح هاي تأمين منابع و توسعه امكانات زيربنايي به هيئت مديره.•همكاري در اجراي برنامه ها، دستور العمل‌ها، بخشنامه‌ها و مصوبات شركت ملي پالايش و پخش در زمينه تعميرات اساسي، حفظ سطح توليد، نقل و انتقال، صدور و فروش فرآورده هاي نفتي در چارچوب قانون بودجه و وظايف حاكميتي.در پايان، فرصت را غنيمت شمرده از خدمات ارزنده جناب آقاي مهندس مرتضي ابراهيمي در مدت زمان تصدي سمت مديرعاملي شركت به خاطر تلاش مضاعف در جهت پيشبرد اهداف راهبردي و اجراي پروژه‌هاي مهم شركت، قدرداني كرده و براي ايشان در سمت جديد آرزوي موفقيت مي نمايم. گفتني است محسن قدیری سابقه مدیرعاملی پالایشگاه تهران را در کارنامه دارد، مدتی نیز سرپرستی طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی بود.

سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی مخابرات
در مناطق روستایی
مدیرمخابرات منطقه گلستان با حضور در کاروان خدمت روستای کرد از نزدیک به تقاضای مردم این روستا رسیدگی کرد. غلامعلی شهمرادی که به همراه نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستانی در کاروان خدمت روستای کرد از توابع شهرستان آق قلا حضورداشت با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مناطق روستایی در راس برنامه های کاری مخابرات است، گفت: درصد زیادی از سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی درجهت توسعه مخابرات در شهرستان آق قلا به مناطق روستایی تعلق گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل ساخت و سازهای جدید در روستاها متقاضیان در حال افزایش هستند،افزود: برحسب ثبت تقاضای متقاضیان، خدمات و سرویس های مورد نیاز تامین خواهد شد. مدیرمخابرات منطقه گلستان، گفتگو و تعامل با مردم را از مزایای جلسات میز خدمت دانست و افزود: رسیدگی و تامین نیاز مخابراتی مردم با شناسایی آنها در اسرع وقت قابل انجام خواهد بود.

شناسایی240 هکتار اراضی مازاد دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و مصوبات شورای مسکن استان تاکنون ۲۴۰ هکتار اراضی مازاد دستگاههای دولتی در استان شناسایی شده است. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در دیدار با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اظهار داشت: به استناد ماده چهار قانون جهش تولید مسکن مقرر شد، اراضی مازاد شناسایی شده دستگاههای اجرایی استان از طریق اداره کل ثبت اسناد و املاک تغییر بهره برداری پیدا کند و بنام اداره کل راه و شهرسازی استان انتقال سند یابد. وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۲۴۰ هکتار زمین مازاد دستگاههای اجرایی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه تشریح کرد :

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه، هفتمین جلسه کمیسیون توسعه مدیریت با حضور شهلایی مدیر عامل ، یخچالیان نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اعضاء هیئت مدیره، معاونین، مدیران و جمعی از کارشناسان کمیسیون یاد شده در محل دفتر مدیر عامل برگزار گردید .
در ابتداء این جلسه ، شیخی فر مدیر فن آوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت به ارائه دستور کار جلسه در خصوص وضعیت برون سپاری، راهکارهای تسریع در انجام خدمات به ذینفعان، بهبود کیفیت خدمات ارائه شده و بررسی فرآیندهای قابل اصلاح در شرکت پرداخت. و ضمن تشریح هر یک از موضوعات مطروحه در ادامه سخنان خود افزود : نقش اصلاح فرآیندها و نگرش بهبود مستمر در بهره وری بسیار ارزشمند و کلیدی است. شیخی فر در پایان مباحث خود بهره گیری و توسعه فناوری ها را تا دستیابی به دولت الکترونیک که اصلاح نظام اداری و بهبود آن را محقق مینماید ضروری توصیف نمود .
در ادامه یخچالیان، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با تقدیر از اعضاء کارگروه کمیسیون مدیریت و مسئول مربوطه به جهت برگزاری نشست های تخصصی و پیگیری فعالانه و مجدانه مصوبات و دستورالعمل های صادره گفت : باید سعی نمائیم در برون سپاری کارها هدف تسهیل در روند اجرائی و ارائه خدمت کیفی به مردم باشد . ایشان هدف غائی را برای انجام این مهم رضایت مندی اربابین رجوع برشمرد و ادامه داد: باید قبل از اجرائی شدن این موضوع کلیه جوانب کار مورد تحلیل قرار گیرد و همه زوایای آن بررسی شود ایشان به این نکته نیز اشاره داشت که در واقع پس از واگذاری نیز باید بدنبال رصد و در صورت نیاز اصلاح برخی از موارد باشیم ، یخچالیان ، چرخه مدیریت دانش را انتقال تجربه ها برشمرد و تاکید نمود بررسی مجدد در فرایندها با استفاده از نقطه نظرات پیش کسوتان و کارشناسان منتج به رسیدن به هدف واقعی سازمان خواهد شد. ایشان واحد سنجش در سازمان ها را در همه اموری که به مردم مربوط است دارای اهیمت دانست و افزود : باید سعی کنیم در ارتباط با مردم پارامترهای رضایت مندی و عدم رضایت آنان را بدست آوریم و ضمن رفع مشکل به تسهیل در روند رضایت مندی اربابین رجوع منتهی شود .
در ادامه این جلسه شهلایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ، ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا ( س ) و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت : به هر میزان که ما مسئولین نظام جمهوری اسلامی کار و تلاش نمائیم در مقابل از خود گذشتگی شهداء گرانقدرمان که با نثار جان و خون خود از این مرز و بوم دفاع کرده اند قابل مقایسه نیست ، شهلایی با اشاره به اینکه هر فرد در یک مجموعه اداری باید مسئولیت وظائف محوله را پذیرفته و پاسخگوی اعمال و رفتار اداری خود باشد افزود : ما در مقابل مردم نیستیم ما در کنار مردم و برای حل مشکلات مردم آمده ایم و این توفیق خدمت نصیب هر کسی نخواهد شد . ایشان با اشاره به اینکه توصیه خداوند متعال نیز در خدمت به خلق خداست ادامه داد : هدف ما تسهیل در روند کار و ارائه هر چه بهتر خدمات به ذینفعان و مشترکین است .
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با تاکید بر این موضوع که ارزیابی فرایندها قبل از اجراء ، حین و بعد از آن باید با جدیت پیگیری و بدان توجه شود افزود : تفکر احساس مسئولیت باید در محیط سازمانی و در یکایک افراد ایجاد شود و همکاران ما باید متوجه باشند ضمن ارائه خدمات هر چه بیشتر نسبت به کیفی سازی ارائه آن اقدام نمایند . ایشان با بیان اینکه ما به تنهایی تصمیم گیرندگان سیستم نیستیم و باید از نقطه نظرات سازنده همکاران خود در نظام پیشنهادات اداری و سازمانی بهره برده و نقدهای سازنده را مورد توجه قرار دهیم ادامه داد : مدیران موظفند در امور محوله وظائف خود را برای خود و همکاران مجموعه متبوع مرور نموده و چنانچه در برخی از عملکردها مشکلاتی وجود دارد با همفکری نسبت به رفع آن و تسهیل در ارائه آن در کوتاهترین زمان ممکن اقدام نمایند. شهلایی ، توجه به ادارات شهرستانهای تابعه را امری ضروری دانست و افزود در واقع ایشان خط مقدم ما هستند و ما با توانمند سازی این ادارات باید سعی نمائیم زحمت مردم را به حداقل رساند و انجام کار آنان در همان شهرستان صورت پذیرد تا از تردد و سختی مسیر آنان و مراجعه به ستاد شرکت بکاهیم . مدیر عامل شرکت ، گفتمان با مردم و اخذ سطح رضایت مندی از ذینفعان را مهم توصیف و از همه مدیران خود خواست تا ارتباط کلامی و چهره به چهره خود را با متقاضیان افزایش داده و از مشکلات آنان مطلع شوند. ایشان این ارتباط را کلید واژه حل مشکلات و رفع موانع در برخی از فرایندهای اداری دانست.
شهلایی در پایان سخنان خود تلاش و فعالیت بیشتر همراه با دانش، تجربه و پیگیری را مهم برشمرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در کمیته فرهنگی از تمام ظرفیت ها و امکانات از جمله شبکه شاد برای اطلاع رسانی و تبیین جشنواره سراسری اذان منتظران استفاده شده است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در نشست خبری روسای کمیته های جشنواره سراسری اذان منتظران که در صدا و سیمای مرکز همدان برگزار شد، با بیان این که رمز ورود به آستان قدس کبریایی و حریم پاک بندگی، گلبانگ اذان و اقامه است، اظهار کرد: اذان براعت استهلال نماز است؛ همان‌گونه که بسم الله الرحمن الرحیم براعت استهلال سوره حمد و این سوره براعت استهلال قرآن کریم است.
وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های کمیته فرهنگی جشنواره اذان منتظران، گفت: در این کمیته از تمام ظرفیت ها و امکانات برای برگزاری مطلوب جشنواره استفاده شده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان در این جشنواره نقش خود را با رویکردهای تمهیدی، تبلیغی، تعلیمی و تعمیمی ایفا می نماید.
رییس کمیته فرهنگی جشنواره اذان منتظران با اشاره به برگزاری نشست روسای آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق با موضوع اذان منتظران، گفت: اطلاع رسانی گسترده در سطح استان به منظور مشارکت حداکثری فرهنگیان و دانش آموزان صورت گرفته است. پورداود رییس کمیته فرهنگی جشنواره اذان منتظران استفاده از ظرفیت شبکه شاد جهت اطلاع رسانی و تبیین برای دانش آموزان را از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان خواند و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی اعم از سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی و شورای دانش آموزی از جمله برنامه های کمیته فرهنگی بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت منابع انسانی و مادی دستگاه های عضو کمیته فرهنگی، گفت: تلاش کردیم علاوه بر اطلاع رسانی دستگاه های فرهنگی، از روش های خلاقانه و نوین توسط اعضای کمیته فرهنگی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از شکسته شدن رکورد تولید سالیانه در این شرکت خبر داد و گفت: پس از افزایش 21 درصدی تولید در سال مالی پیشین، این بار نیز تولید سالیانه با افزایش 38 درصدی نسبت به سال قبل به ثبت رسید.
به گزارش روزنامه تجارت، سعید بزرگی مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در جمع خبرنگاران گفت: در شب یلدا ۱۴۰۰، بزرگ‌ترین اتفاق تاریخی در شرکت صبا فولاد خلیج فارس در عرصه تولید به ثبت رسید.
وی با اشاره به اینکه سال مالی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در شرکت صبا فولاد خلیج فارس در روز ۳۰ آذر سال جاری به پایان رسید، تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و پس از افزایش 21 درصدی تولید در سال مالی پیشین، این بار نیز در پایان شیفت تولید ۳۰ آذر 1400 و در شب یلدا با همت پرسنل و کارگران خدوم شرکت، رکورد تولید سالیانه صبا فولاد خلیج فارس مجدداً با افزایش 38 درصدی نسبت به سال قبل به ثبت رسید و توانستیم رکورد 857778.5 تن تولید در سال را در دفتر افتخارات صبا فولاد خلیج فارس حک کنیم و در دو سال پیاپی با افزایش چشمگیر رکورد تولید، خاطره‌ای خوش برای مجموعه صبا فولاد خلیج فارس رقم خورد.
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس افزود: صمیمانه از خدمات کارگران، پرسنل و مدیران خدوم شرکت صبا فولاد خلیج فارس که با همدلی و یکپارچگی این افتخار بزرگ را رقم زدند تشکر می‌کنم و همچنین از حمایت‌های مدیران هلدینگ، صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ما را در رسیدن به این هدف بزرگ یاری‌رسان بوده‌اند، قدردانی می‌نمایم.
وی تصریح کرد: ثبت رکوردهای متعدد تولید در سال گذشته و ثبت رکود تولید سالیانه در پایان سال مالی در شرایطی شکل گرفت که با قطعی‌های مکرر برق در تابستان و افت فشار و قطع گاز در زمستان گذشته روبه‌رو بودیم که این اتفاق نشانه‌ی بهره‌گیری از برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدیریت هوشمندانه تولید و همت والای جوانان خدوم شرکت دارد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان اردبیل از کشف ۴۲ دستگاه ماینر و کارت کرافیگی استخراج ارز دیجیتال"بیت‌کوین" غیرمجاز و قاچاق در این شهرستان خبر داد. رسول قدیمی گفت: از این تعداد ۳۸ دستگاه کارت گرافیکی و چهار دستگاه ماینر غیرمجاز برای استخراج ارز دیجیتال "بیت‌کوین" بود که کشف و جمع آوری شد .
وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها در کارخانه نمک در جاده مغان کشف و جمع آوری شد، افزود: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد .
مدیر توزیع نیروی برق شهرستان اردبیل اظهار کرد: دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب و باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان می‌شود.وی بیان کرد: با توجه به اینکه استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد برای همین افراد سودجویی که با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق اقدام به فعالیت غیرقانونی کنند، مجرم شناخته شده و با آنها بدون اغماض برخورد خواهد شد . مدیر توزیع نیروی برق شهرستان اردبیل از
شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک ، مراتب را به سامانه فوریت های برق (۱۲۱) گزارش دهند . لازم به یادآوری است تاکنون در مجموع حدود ۲ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال"بیت کوین" غیر مجاز در استان اردبیل کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در حال حاضر 100 درصد مردم قم از آب شرب سالم بهره مند هستند.
علی جان صادق پور در کنفرانس خبری که در تالار آب اداره کل آب و فاضلاب استان قم برگزار شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مردم شهر قم و ۸۷ درصد مردم روستاهای استان به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند و تلاش برای آب‌رسانی به همه روستاها به صورت مستمر دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۳۸۰ هزار انشعاب آب و ۱۳۱هزار انشعاب فاضلاب در قم فعال است، گفت: این استان دارای سه‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب و یک هزار و ۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با تاکید براینکه استان قم دارای تصفیه خانه‌های مجهز آب و فاضلاب است ، تصریح کرد: کل شبکه آب و فاضلاب فعال استان از طریق سامانه‌های الکترونیکی قابلیت رصد و پایش مستمر دارد و همچنین شرکت آب و فاضلاب استان از طریق آزمایشگاه‌های تحت اختیار، کیفیت آب مورد استفاده مردم را پیوسته کنترل می‌کند. صادق‌پور گفت: طی یکسال گذشته نیز اقدام‌هایی همچون ایجاد،‌ اصلاح و بازسازی ۱۱۲ کیلومتر شبکه آب؛ حفر،‌ تجهیز و مرمت ۲۵ حلقه چاه،‌ واگذاری حدود ۱۰هزار انشعاب آب و ایمن سازی مخازن و تجهیزات مورد استفاده شرکت آب و فاضلاب استان، انجام شده‌است.
وی با اشاره به این که طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ آب و فاضلاب قم به صورت پیوسته اجرا می‌شود،‌ افزود: از جمله طرح‌های در دستور کار این شرکت طرح آبرسانی به ۱۸ روستای قمرود،‌ توسعه مخازن آب استان،‌ احداث تصفیه خانه جدید، اجرای فاز سوم آبرسانی به کهک و حفر ۱۱ حلقه‌چاه در مناطق مورد نیاز است که در همین رابطه حفر چاه در شهر سلفچگان به دلیل ممانعت چند کشاورز با مشکل رو به رو شده‌است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در زمینه توسعه شبکه انتقال فاضلاب قم با توجه به اعتبارهای خوبی که در جریان سفر رییس جمهوری به این طرح اختصاص یافت، اقدام‌های لازم را برای گسترش این طرح در سطح وسیعی از شهر را انجام خواهیم داد. وی همچنین با توصیه به رعایت سرانه مصرف آب در قم، تاکید کرد: سرانه مصرف آب در این استان با همراهی مردم باید به حدود ۸۰ لیتر برسد و این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توجه دادن مردم به ضرورت آن است. صادق پور ادامه داد: خدمت رسانی به مردم در شرکت‌آبفای استان امری شبانه‌روزی است و همه شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۲ به صورت ۲۴ ساعت از خدمت مورد نیاز خود در بخش‌های مرتبط با حوزه آب و فاضلاب برخوردار شوند.