کارت اعتباري بیمه ملت، تحولي نو د‌ر د‌نياي بيمه‌گري

«کارت اعتباري» بيمه ملت نه فقط تفاوتي با پول نقد‌ ند‌ارد‌، بلکه مي‌تواند‌ د‌ر بسياري موارد‌ مانند‌ خريد‌ از فروشگاه‌هاي طرف قرارد‌اد‌، امکان تخفيف بر روي کالاها را تا حد‌ قابل قبولي فراهم کرد‌ه و شرايط خريد‌ غيرحضوري و اينترنتي و شارژ مجد‌د‌ را نيز ايجاد‌ کند‌.اين کارت که هم با خريد‌ بيمه عمر و زند‌گي و هم از طريق قرارد‌اد‌ سازماني قابل د‌ريافت است، نه فقط يک راه‌حل سريع براي حل مشکل اقتصاد‌ي افراد‌ متقاضي است، بلکه از تزريق نقد‌ينگي جد‌يد‌ تا حد‌ي خود‌د‌اري کرد‌ه و مبلغ تسهيلات را به نقطه هد‌ف د‌ر فروشگاه‌هاي طرف قرارد‌اد‌ هد‌ايت مي‌کند‌.اين روش را مي‌توان گام مهمي د‌ر راستاي حمايت از توليد‌ د‌انست، چراکه با توسعه شبکه فروشند‌گان، نه فقط خد‌مت‌رساني به تسهيلات‌گيرند‌گان بهبود‌ مي‌يابد‌، بلکه ميزان فروش فروشند‌گان نيز بيشتر مي‌شود‌ و د‌ر نتيجه به توليد‌ بيشتر مي‌انجامد‌.يکي د‌يگر از مزاياي کارت اعتباري، امکان مد‌يريت مالي د‌ارند‌ه کارت است. د‌ر هنگام خريد‌، کالاهاي با برند‌ ارزان‌تر را انتخاب مي‌کنند‌ و فقط کالاهاي مورد‌ احتياج خود‌ را خريد‌اري مي‌کنند‌ و بسيار ترجيح مي‌د‌هند‌ که هزينه و مبلغ خريد‌ را به صورت اعتباري و اقساطي پرد‌اخت کنند‌ تا مجبور نباشند‌ د‌رآمد‌ و سرمايه خود‌ را يکجا خرج کنند‌. اين‌ها را مي‌توان «مد‌يريت مصرف» يا «مد‌يريت هزينه» ناميد‌؛ اقد‌امي که د‌ر د‌وره افزايش د‌رآمد‌ها از آن خبري نيست.

 

فعالیت در بستر دیجیتال برای کنترل فرآیندها

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر این که حراست در شرکت ها و سازمان ها، جایگاه ویژه ای دارد، گفت: حراست، چشم بینای سازمان ها هستند و کارکنان واحدهای حراست سازمان ها باید از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشند وگرنه فعالیت کل سازمان دچار مشکل می شود.محسن پورکیانی ادامه داد: نکته بعدی که در بحث فعالیت مدیریت های حراست سازمان ها باید به آن توجه داشت هماهنگی بین حراست، بازرسی و مدیریت حقوقی است چرا که اگر این سه بخش با هم هماهنگ باشند بهره وری سازمان افزایش می یابد در غیر اینصورت به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.وی تاکید کرد: در چند سال گذشته جهان با تحول دیجیتال همراه بوده و فعالیت ها در بستر فناوری اطلاعات انجام می شود و دیگر نمی توان به صورت دستی و فیزیکی فعالیت ها را کنترل کرد پس تمام فعالیت ها باید در بستر دیجیتال انجام شود تا بتوان فرآیندها را کنترل کرد.وی افزود: شرکت ها باید ارزش دیتا و اطلاعات نرم افزاری را بدانند چون از این دیتاها می توان با کم ترین هزینه بهترین خروجی را دریافت کرد.مدیرعامل بیمه البرز توضیح داد: در صورت وقوع تقلب، هدف اول ما باید اصلاح فرآیندها باشد تا آن تقلب دوباره تکرار نشود. در همین راستا کمیته پایشی در بیمه البرز تشکیل شده است و اشکالات سیستم در این کمیته بررسی و اصلاح می شود تا مجددا تقلب صورت نگیرد.

نسخه جدید رمزبان بانک ملی
نسخه جدید اپلیکیشن رمزبان بانک ملی ایران سازگار با اندروید 12 بارگذاری شد. نسخه جدید این اپلیکیشن با ورژن 2.2.2 تحت سیستم عامل Android در دسترس کاربران قرار گرفت و بدین ترتیب کاربران اندروید 12 می توانند به راحتی برای دریافت رمز یکبار مصرف خود از آن استفاده کنند.

رشد ٥١ درصدی استقبال از همراه بانک صادرات ایران
استقبال مشتریان و کاربران از نرم‌افزار همراه بانک صادرات ایران با توجه به خدمات گسترده و امن پیوسته در حال افزایش است. به نحوی که تعداد تراکنش‌های همراه بانک صادرات ایران در آذرماه سال جاری نسبت به اسفندماه گذشته، بیش از ٥١ درصد افزایش ثبت کرده است.همراه بانک صادرات ایران به عنوان یکی از مهمترین درگاه‌های مورد استفاده مشتریان برای دریافت خدمات غیرحضوری است که خدمات متنوعی را از جمله ارائه صورتحساب ارزی و ریالی، انتقال وجه درون و بین بانکی، کارت به کارت، پرداخت اقساط و قبوض، خدمات چک، ارتباط همه‌جانبه بر بستر پیامک و اینترنت ارائه گزارش‌های مختلف از تراکنش‌ها و فهرست مختلفی از خدمات در خصوص شعب، اعلام نرخ ارز، شماره شبای حساب‌های سپهری و... را به صورت لحظه‌ای به مشتریان بانک صادرات ایران ارائه می‌دهد.همراه بانک صادرات ایران درنسخه جدید ٢.١ با قابلیت دو مرحله‌ای شدن ورود به نرم‌افزار و حذف رمز حساب به منظور ارتقای امنیت حساب کاربران و بهره‌مندی از خدمات متنوع جدید در این نرم‌افزار به نشانی: www.bsi.ir در دسترس مشتریان بانک صادرات ایران قرار گرفته ضمن اینکه امکان سرویس‌دهی به نسخه‌ قبلی همچنان میسر است.در نسخه جدید این نرم‌افزار برای ورود (login) به گوشی‌های تلفن‌همراه اندروید و ios به رمز پیامکی نیز نیاز است.
رمز پیامک شده در سرویس ورود، در صورت ارائه دسترسی به پیامک‌ها از طریق تنظیمات گوشی در نسخه اندروید، به صورت خودکار بازنشانی می‌شود.در این نسخه رمز حساب در خدمات انتقال وجه حذف شده و رمز یکبار مصرف (پیامکی، USSD و سخت‌افزاری) جایگزین آن شده است.
همچنین در خدمت اتصال حساب به کارت نیز رمز حساب حذف شده و رمز یکبار مصرف جایگزین گردیده است.بهنیه‌سازی سرویس‌های پیچک برای استفاده از خدمات استعلام و ثبت صدور چک‌های صیادی از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به این نسخه است.

عابدینی از پرداخت2.700 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی خبرداد

حامد عابدینی مدیر شعب بانک پارسیان در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در رابطه با جزییات عملکردی این بانک توضیحاتی ارایه کرد که متن این گفتگو در ادامه آمده است:
طی دو سال گذشته در راستای کمک به توسعه این استان‌ها و افزایش اشتغال‌زایی چه اقداماتی انجام داده‌اید و به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده‌اید؟
بانـک پارسـیان بـا درک درسـت دربـاره پیش‌نیازهای پایـداری اقتصـاد بـا اسـتفاده از ظرفیت‌ سیاست‌های اقتصـاد مقاومتـی ، تـلاش کـرده اسـت تا مأموریت‌های خـود را به‌عنوان یـک بانـک در عرصـه اقتصـاد ملـی و توسـعه صـادرات به‌ عنوان دو بـال در پایـداری و مقاومـت اقتصـادی طـی سال‌های اخیـر به‌درستی بـه انجـام رسـانده و در همیـن راسـتا دسـتاوردها و تجربه‌های ارزشـمندی را کسـب کـرده و با حمایت از تولید داخلی و ثبات در اقتصاد ملی با مشـارکت و تأمین مالی طرح توسعه‌ای و هدایت تسـهیلات به سـمت بخش حقیقی اقتصاد ، توانسته نقش مؤثری در توسعه کشور ایفا کند. بر این اساس طی دو سال گذشته این بانک در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به تعداد 1109 طرح صنعتی بیش از 3.507 میلیارد ریال تسهیلات به‌منظور توسعه این استان‌ها پرداخت کرده است .این بانک در راستای حمایت از واحدهای تولیدی ، کشاورزی و خدماتی مبلغ 3.051 میلیارد ریال تسهیلات در استان خراسان رضوی ، 200 میلیارد ریال در استان خراسان شمالی و حدود 256 میلیارد ریال تسهیلات در استان خراسان جنوبی پرداخت کرده است .در حوزه اشتغال‌زایی روستایی از زمان اجرای طرح تاکنون چه تعداد طرح عملیاتی و چه میزان تسهیلات پرداخت‌شده است ؟بانک پارسیان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به‌ ویژه در حوزه توسعه و تعمیق اشتغال در مناطق روستایی، محرومیت‌زدایی و همچنین ارتقای عدالت اجتماعی، کمک به محرومین و اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد در مناطق روستایی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با ارگان‌ها ، اقدامات ارزنده و حمایت‌های مؤثری داشته است. بر این اساس این بانک در این استان‌ها بالغ ‌بر 137 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.
در حوزه اشتغال‌زایی روستایی بنیاد برکت از زمان اجرای طرح تاکنون چه تعداد طرح عملیاتی و چه میزان تسهیلات پرداخت ‌شده است؟
به‌موجب تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین بنیاد برکت ، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ، با عاملیت بانک پارسیان ، این بانک در حوزه اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای طرح‌های عمرانی و روستایی مشارکت چشمگیری داشته و با ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی تاکنون کمک های بسیاری برای طرح‌های کشاورزی ، دامداری و حتی طرح‌های کوچک روستایی انجام داده و توانسته است در کمک به اشتغال‌زایی مناطق محروم و رونق اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا نماید. بر این اساس این بانک در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی از ابتدای طرح تاکنون به تعداد 6720 پرونده و به مبلغ بیش از 2.552 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است. مبلغ تسهیلات پرداختی در استان خراسان رضوی 1.911 میلیارد ریال، در استان خراسان شمالی 233 میلیارد ریال و در استان خراسان جنوبی 408 میلیارد ریال بوده است.
طی سال‌های گذشته بانک پارسیان عملکرد درخشانی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از خود نشان داده است. این بانک در این استان ها در چه طرح‌هایی مشارکت داشته است؟
حمایت از اقشار کم‌درآمد به‌خصوص در مناطق و شهرهای محروم همواره در اولویت بانک پارسیان قرار داشته است. از اقدامات صورت گرفته در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی می‌توان به پرداخت تسهیلات به کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند، اشاره کرد. جالب است که بدانید این بانک در استان‌های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی به 248 پرونده بیش از 64 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.
پاندمی کرونا مشکلات بسیاری برای کسب‌وکارها ایجاد کرد؛ اما به مدد حمایت‌های نظام بانکی گذر از این بحران برای فعالین اقتصادی راحت‌تر شد. بانک پارسیان در استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی چه کمکی به صاحبان مشاغل و بخش خصوصی ارائه داده است؟
در پی شیوع بیماری کرونا و آسیب جدی به اصناف و کسب‌وکارها، این بانک بر اساس دستورالعمل صریح بانک مرکزی و به ‌منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت مبنی بر حمایت از اقشار و اصناف آسیب‌دیده در اثر شیوع بیماری کرونا، بانک پارسیان با اعطای تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار آسیب‌دیده ناشی از کرونا، نقش مؤثری ایفا کرده است و بر این اساس تنها در استان خراسان رضوی تعداد 331 کسب‌ وکار را موردحمایت قرار داده و بیش از 121 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.