راه‌اندازی سامانه‌ جامع تسهیل ارتباط دولت با نخبگان و صاحبنظران

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اعلام اینکه این مرکز به زودی سامانه‌ای جامع و کارآمد برای تسهیل و تحکیم ارتباط دولت با آنان راه‌اندازی خواهد کرد گفت: تعمیق این ارتباط البته فقط با اراده دولت شدنی نیست و لازم است این عزیزان منت گذاشته و ما را به دریافت نظرات و پیشنهادت‌شان مفتخر کنند. به گزارش ایسنا محمدصادق خیاطیان در اینستاگرام نوشت: از آمادگی این مرکز برای دریافت نظرات و پیشنهادات نخبگان خبر داد و نوشت: این آمادگی در مرکز وجود دارد که در سطوح مختلف و در همه حوزه‌های عملکردی دولت، نظرات و پیشنهادات نخبگانی را دریافت نموده و آن را به بخش‌های مختلف دولت انتقال دهد. وی افزود:ارتقای حکمرانی و تدبیر عالمانه چالش‌های پیش روی کشور، جز با تسهیل و قوام‌بخشی به ارتباط دولت و شبکه نخبگانی کشور ممکن نیست. در دولت سیزدهم عمیقا اعتقاد داریم که غفلت از این ظرفیت بزرگ، نه فقط یک تصمیم نابجای مدیریتی که یک خطای راهبردی سرمایه‌سوز است. وی افزود: از ابتدای مسئولیت در مرکز این مهم را با تاکید ویژه رئیس‌جمهور جز رئوس برنامه‌ها و اقدامات مرکز قرار دادم و در همین مدت کوتاه، بسیار تلاش کردم، در این مسیر گام‌های موثری برداشته شود.

 

خودباوری و جسارت علمی دانشجو وظیفه دانشگاه اخلاق‌مدار

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: «دانشگاه اخلاق‌مدار» نسبت به جامعه تعهد دارد و تقویت «روحیه خودباوری»، «شجاعت»، «جسارت علمی»، «اعتماد به نفس»، «تفکر» و «اندیشه» در کنار آموزش علم باید به دانشجو منتقل شود. به گزارش ایلنا، محمدحسینی در اختتامیه «چهارمین همایش ملی دانشگاه اخلاق‌مدار» با تاکید بر اینکه «اخلاق» یک اصل و ارزش است افزود: نگاه اسلام به «اخلاق»، «ابزاری»، «منفعت‌طلبانه» و «سودجویانه» نیست بلکه منشا قلبی و واقعی دارد از این رو اصول اخلاق‌مداری باید در فرد نهادینه شود و رعایت اصول اخلاقی مشروط به منفعت نباشد.حسینی گفت: در نظام سرمایه‌داری آداب و رفتار به کارکنان و مدیران آموزش داده می شود، تا مشتری‌مدار باشند، اما اسلام فراتر از این به اخلاق پرداخته است.معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه با حفظ شدن کرامت انسانی، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه که به دلیل «سرخوردگی»، «تحقیر» و «سرکوب»‌ ایجاد می‌شوند، مشاهده نخواهد شد گفت: «اصول اخلاقی» در دانشگاه توسط اساتید، مسئولان و کارکنان و کارشناسان» باید آموزش داده شود زیرا فقط انتقال دانش به دانشجو کافی نیست و باید در کنار علم، «آموزش اخلاق» صورت گیرد.

انهدام باند زمین‌خواران و جاعلان
با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، یکی از بزرگترین باندهای حرفه‌ای زمین‌خواری که مبادرت به جعل اسناد، کلاهبرداری، تصاحب و فروش اراضی عمومی و اموال شهروندان می‌کرد، شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت. به گزارش ایلنا این شبکه متشکل از تعدادی دلالان و جاعلان حوزه زمین بوده که با همکاری بعضی از بازنشستگان ثبت اسناد و یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی، طی یک فرآیند پیچیده، اقدام به شناسایی اراضی بلاصاحب، املاک اشخاص خارج‌ نشین و اراضی عمومی در اقصی نقاط کشور کرده و با جعل اسناد مربوط به این اراضی به نام تعدادی از افراد فریب خورده و اخذ وکالت فروش از آن‌ها، موفق به اخذ سند رسمی برای این اراضی شدند.با ورود سربازان گمنام امام زمان (عج) به این پرونده، از انتقال مالکیت اراضی مذکور به مساحت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع و ارزش تقریبی ۳۰۰۰ میلیارد تومان جلوگیری و ۱۵ نفر از اعضای اصلی باند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.وزارت اطلاعات ضمن هشدار نسبت به هرگونه سودجویی و دست‌اندازی به اراضی عمومی و اموال خصوصی شهروندان، حراست از حقوق عامه را تکلیف قانونی خود دانسته و با تجاوزگران به بیت‌المال و حقوق شهروندان برخورد می‌نماید.

واکنش به تحریم چند شخص آمریکایی
مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای با اشاره به تحریم هایی که ایران علیه ۵۱ شخص آمریکایی اعمال کرده مدعی دخالت آن چه شبه نظامیان نیابتی ایران در حمله به نظامیان آمریکایی در خاورمیانه می‌خواند، شد . به گزارش ایسنا جیک سالیوان ادامه داد: اشتباه نکنید؛ آمریکا از شهروندانش حفاظت و از آن ها دفاع خواهد کرد. این شامل کسانی می شود که در حال حاضر به آمریکا خدمت می کنند یا قبلا روی کار بوده و خدمت کرده اند. مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: ما آمریکایی ها اختلافات خودمان را بر سر مسائل سیاسی داریم. بر سر سیاستمان در قبال ایران اختلاف داریم. اما در عزم‌مان در قبال تهدیدها و تحریکات متحدیم. ما در دفاع از مردم‌مان متحدیم. با متحدان و شرکایمان همکاری خواهیم کرد تا از هرگونه حمله ایران جلوگیری کرده و به آن پاسخ دهیم.وی گفت: اگر ایران به هر یک از شهروندان ما حمله کند، با عواقب سختی رو به رو خواهد شد.

سرمایه گذاری بر مشکلات داخلی
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست ها پس از یأس از تقابل نظامی با ایران دکترین جدیدی مبتنی بر سرمایه گذاری روی مشکلات داخلی کشور را در دستور کار قرار داده‌‍‌اند.به گزارش ایسنا، علی بابایی در توییتر نوشت: «صهیونیست ها پس از یأس از تقابل نظامی با ایران دکترین جدیدی مبتنی بر سرمایه گذاری روی مشکلات داخلی کشور را در دستور کار قرار داده‌‍‌اند.به عبارت دیگر مگس‌ها برنامه خاصی برای زخم‌های جمهوری اسلامی دارند. باید دست به دست هم زخم‌ها را درمان کنیم.»

دستیابی به توافق با زمان و تلاش بیشتر
دیپلمات روس بر ضرورت تلاش بیشتر برای رسیدن به راه‌حل تاکید کرد.به گزارش ایلنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی در مورد مذاکرات وین نوشت: ما این ارزیابی را به اشتراک می‌گذاریم. پیشرفت در حال انجام است. اما دستیابی به راه‌حل مورد نظر مستلزم زمان و تلاش بیشتری است.

توافق با آمریکا راحت‌تر از اجرای توافق
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان این‌که «توافق با آمریکا راحت‌تر از اجرایی کردن آن است»، گفت: آن‌ها موقع اجرا به دلیل آن‌که خود را ابرقدرت می‌دانند، زیر میز می‌زنند. تیم فعلی مذاکره کننده هسته‌ای نیز دغدغه اجرا را دارند و این دغدغه به حق است.به گزارش ایسنا حمیدرضا آصفی با تصریح بر این‌که «برجامی که در دولت یازدهم امضا شد دیگر وجود نخواهد داشت»، ادامه داد: آن‌چه امروز در حال مذاکره و قرار است به سرانجام برسد شکل و شمایل متفاوتی دارد و به همین جهت اساسا نام آن برجام نیست و باید اسم آن را «رفع تحریم» گذاشت.وی از اصرار مبنی بر مذاکره ایران با «پنج به علاوه یک منهای یک» گفت و بیان کرد: نباید فراموش کنیم که کشور آمریکا از این توافق و مذاکرات خارج شده و همیشه باید این موضوع را بر سر آمریکایی ها زد.وی گفت: بنابر صحبت های باقری عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، مشکلات و تنش های بین طرف های مذاکره کننده کاهش پیدا کرده، اما باید ببینیم چه مشکلاتی کاهش پیدا کرده است و راجع به مسائل اصلی و جدی یعنی تضمین آمریکا برای لغو تحریم ها و راستی آزمایی چه تصمیماتی گرفته شده است.

اقتدار و قدرت نظام به مردم است
وزیر کشور گفت: اقتدار و قدرت نظام به مردم است و هر زمان که مردم در صحنه بوده اند پیروز شده ایم.احمد وحیدی افزود: ملاک مهم برای انتخاب مسئولین مردمی بودن آنها است و تمام مسئولین باید مردمی باشند.وحیدی وزیر کشور گفت: امروز اگر استکبار جهانی بیش از هر زمان خوار و ضعیف است، ناشی از همین در صحنه بودن مردم است و مسئولین باید خود را خادم مردم بدانند.وحیدی با بیان اینکه شرایط و وضعیت کرمانشاه کار جدی و شبانه روزی می طلبد، گفت: این استان حق زیادی بر گردن کشور دارد و باید مسئولین تلاش خود را مضاعف کنند.وزیر کشور از کرمانشاه به عنوان نقطه محوری اتکای کشور و نظام یاد کرد و افزود: این استان هم در دوران جنگ محور و نقطه اتکای کشور و نظام در غرب کشور بوده و هم در حال حاضر این جایگاه را برای کشور دارد.

محسنی اژه‌ای از افزایش حجم کار دستگاه قضا خبرداد

رئیس دستگاه قضا با یادآوری افزایش حجم کار‌های مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی تصریح کرد: با توجه به شرایط سال‌های اخیر کشور، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی زیاد شده و انتظارات از قضات و مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی این است که تا حد توان به پرونده‌ها رسیدگی کنند و از رسوب و انباشت آن‌ها و ایجاد پرونده‌های معوق جلوگیری بعمل آورند؛ بر همین اساس بسیاری از همکاران ما ساعت‌های متمادی از شبانه روز را به حضور در محل کار اختصاص می‌دهند تا رسیدگی به امور قضایی مردم به تأخیر نیفتد.
به گزارش میزان محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به صعوبت و خطیر بودن مأموریت‌های محوله به مجموعه قضات و کارکنان دستگاه قضایی گفت: از سال ۹۹ تلاش فوق‌العاده‌ای برای ساماندهی وضعیت استخدامی و بهبود اوضاع معیشتی همکاران فعال در شورا‌های حل اختلاف صورت گرفت که این تلاش‌ها کماکان ادامه دارد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حقوق‌ها و مزایایی که در قالب فوق‌العاده در بسیاری از دستگاه‌های اداری وجود دارد در قوه قضاییه موجود نیست، گفت: البته باید توجه داشت از زمانی که آقای رئیسی مسئولیت دولت را برعهده گرفته‌اند تلاش داشته‌اند تا حقوق‌های پرداختی به کارکنان همه دستگاه‌ها را به هم نزدیک گردانند.
محسنی اژه‌ای با اشاره به تلاش‌های مستمر و بی‌شائبه‌ای که طی مدت اخیر برای ترمیم وضعیت پرداختی‌ها به مجموعه کارکنان دستگاه قضایی صورت گرفته است، تصریح کرد: به یاد ندارم هیچ موضوع و مسئله‌ای در دستگاه قضایی به اندازه ترمیم پرداختی به همکاران قضایی مورد اهتمام قرار گرفته باشد؛ در همین راستا همه مسئولان دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف و حتی رؤسای کل دادگستری‌ها، تلاش‌های مستمر و زیادی انجام داده‌اند و جلسات پرتعدادی را با نمایندگان مجلس و دولتی‌ها برای تبیین موضوع نسبت پرداختی‌ها به کارکنان دستگاه قضایی با حجم و صعوبت کار و مأموریت محوله به آنها، ترتیب دادند.
رئیس عدلیه ضمن برشمردن مشکلات معیشتی همکاران قضایی خود، با تاکید بر اینکه از این مشکلات و معضلات آگاه است، تصریح کرد: بسیاری از قضات ما امکان تهیه منزل در شهر محل خدمت خود را ندارند؛ همچنین برخی از آن‌ها نیز به صورت ۲ الی ۳ شیفته کار می‌کنند که این قضیه قابل استمرار نیست و حالت فرسایشی به خود می‌گیرد و نیرو‌های ما را فرسوده می‌کند.
رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت پرداختی‌ها به کارکنان دستگاه قضایی مستمراً و مجدانه در دستور کار مقامات و مسئولان قوه قضاییه است، بیان کرد: در ماه‌های اخیر معاونت‌های مختلف دستگاه قضایی از جمله معاونین «مالی و پشتیبانی» و «منابع انسانی» تلاش‌های زیاد و بی‌وقفه‌ای را برای به نتیجه رساندن طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان دستگاه قضایی انجام دادند و در این راستا جلسات پر تعداد و مستمری را با نمایندگان مجلس و اعضای دولت برگزار کردند؛ در همین راستا برای حصول نتیجه سریعتر، این تدبیر صورت گرفت که موضوع مزبور از طریق طرح در مجلس مطرح شود و کثیری از نمایندگان مجلس نیز توجیه شدند و قبول کردند که فوق‌العاده موجود کارکنان دستگاه قضایی کفاف حجم و سختی کار آن‌ها را نمی‌دهد.
رئیس عدلیه با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای ترمیم فوق العاده‌های پرداختی به کارکنان دستگاه قضایی، کماکان ادامه دارد، گفت: باید این موضوع را نیز مورد توجه قرار داد که دولت و مجلس هم دارای محذوریت‌هایی هستند و بسیاری از طرح‌ها و لوایح در مجلس رد یا تعدیل می‌شوند؛ علی‌ایحال مهم آن است که تلاش‌های ما در راستای ترمیم فوق العاده‌های پرداختی به کارکنان دستگاه قضایی ادامه دارد و بن‌بستی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: تلاش‌ها برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضایی استمرار دارد و در این مسیر هیچگونه بن‌بستی وجود ندارد و چنانچه از راه فعلی در پیش گرفته شده به نتیجه نرسیم، مسیر‌ها و روش‌های قانونی دیگری را برای ارتقای وضعیت معیشتی همکارانمان در دستگاه قضایی پیگیری خواهیم کرد.
محسنی اژه‌ای با اشاره به شأنیت و جایگاه ویژه دستگاه قضایی و کارکنان این دستگاه نزد مردم تصریح کرد: در مسیر تلاش‌ها برای بهبود وضعیت پرداختی‌ها به کارکنان دستگاه قضایی به هیچ وجه نباید اقدامی صورت گیرد که موجبات سوءاستفاده و شعف دشمنان و بدخواهان را فراهم آورد؛ چرا که شأن و جایگاه قوه قضاییه متفاوت است و مردم انتظاری که از کارکنان این دستگاه دارند را شاید از کارکنان سایر دستگاه‌ها نداشته باشند؛ لذا باید مسائل و موضوعات را از مجاری صحیح پیگیری کنیم و از هرگونه اقدامی که باعث برزمین ماندن و ایجاد تعلل در کار مردم می‌شود پرهیز کنیم.
محسنی اژه‌ای با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی کل کشور و دادستان‌های مناطق مختلف کشور در دفاع و صیانت از حقوق عامه بیان داشت: هر چه بیشتر جلو می‌رویم اقدامات صورت گرفته در امر احیای حقوق عامه توسط مسئولان قضایی بیشتر جلوه‌گر می‌شود که در این رابطه باید از مسئولان امر بویژه دادستانی کل کشور و دادستان‌های مناطق مختلف کشور تقدیر به عمل آورد.
رئیس دستگاه قضا گفت: طبق گزارشی که اخیراً بررسی می‌کردم میزان مشارکت مردم در آخرین حراجی که توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی صورت گرفته بیش از ۴ هزار نفر بوده که این آمار با حراج‌های انجام گرفته در دوره‌های پیشین که نهایتاً ۲۰۰ نفر در مزایده شرکت می‌کردند، بسیار متفاوت است و این امر بیانگر همت مسئولان ذیربط در دستگاه قضایی و همچنین مسئولان دولتی است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به بهبود وضعیت تخلیه کالا‌ها در بنادر و گمرکات کشور تصریح کرد: اخیراً یکی از رؤسای کل دادگستری استان‌ها که در استان مورد نظر بندرگاه وجود دارد گزارش داده که وضعیت کالا‌ها در بنادر کشور با گذشته قابل مقایسه نیست و شرایط در بخش‌های مخالف بهبود یافته است؛ البته هنوز اشکالاتی بویژه در زمینه دپوی کالا‌ها وجود دارد که باید هر چه سریعتر برای رفع آن‌ها اقدامات مقتضی صورت گیرد.
محسنی اژه‌ای از رئیس جمهور و سایر مسئولان دولت سیزدهم که به محض ارسال گزارش‌های مقامات قضایی پیرامون وقوع آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف، سریعاً در جهت اصلاح رویه‌ها و رفع آسیب‌های گزارش شده اقدام می‌کنند، تقدیر به عمل آورد و در همین راستا گفت: روز جمعه فیلمی برای من ارسال شد که در آن نشان داده می‌شد چند هزار تن جو دپو شده در حال فرسوده شدن است؛ من بلافاصله پیگیری کردم و در تماسی که با رئیس جمهور محترم داشتم ایشان به سرعت در مورد رفع مشکل به مسئولین ذی‌ربط در دولت دستور دادند و بلافاصله وزیر اقتصاد هم به موضوع ورود کردند.

رییس‌جمهور به همه دستگاهها دستور بسیج داد

رئیس جمهور گفت: اجرای کامل طرح تأمین مالی زنجیره‌ای قطعاً آثار بسیار مناسبی به دنبال خواهد داشت.در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ریاست ابراهیم رئیسی، احکام پیشنهادی مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی به منظور ارتقاء شیوه‌های تأمین مالی سرمایه در گردش، کاهش هزینه‌های تولید و کمک به رشد اقتصادی بدون آثار تورمی بررسی و تصویب شد. در شیوه تأمین مالی زنجیره‌ای، بنگاه‌های تولیدی به جای دریافت تسهیلات مستقیم از بانک، به صورت پیوسته و در طول زنجیره و با استفاده از ابزارهای تعهدی تامین مالی خواهند شد.بر اساس این احکام دستگاه‌های اجرایی موظفند تمام الزامات و زیر ساخت‌های مورد نیاز توسعه تأمین مالی زنجیره‌ای را فراهم سازند.این روش در هفته‌های اخیر به صورت آزمایشی توسط وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی اجرا شده است. رئیس جمهور پس از این گزارش اجرای آزمایشی تامین مالی زنجیره‌ای را از نمونه‌های خوب وحدت نظر، تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف اقتصادی دولت دانست و گفت: اجرای کامل این طرح قطعا آثار بسیار مناسبی برای تولید به دنبال خواهد داشت.رئیسی بار دیگر بر لزوم بسیج و همکاری همه دستگاه‌های دولتی برای عرضه کالاها بویژه اقلام خوراکی و سفره خانواده به قیمت منصفانه و باثبات تاکید کرد.در این جلسه، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان موظف شد با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت قیمت کالاها را منصفانه تعیین و به مردم اعلام کند. همچنین رئیسی در جلسه هیات دولت که به صورت کامل به گزارش دهی و اخذ تصمیم برای رفع مشکل سیل‌زدگان کشور اختصاص داشت گفت افزود: باید به شکلی برنامه‌ریزی و اقدام شود که خسارات وارده به مردم در زمینه مسکن، شغل و لوازم ضروری زندگی آنها به سرعت جبران و تامین گردد و علاوه بر مبلغ دویست میلیارد تومان که همین امروز به عنوان تنخواه به استان‌های سیل‌زده پرداخت می‌شود، رئیس سازمان برنامه و بودجه منابع لازم برای رفع نیازهای ضروری و فوری سیل‌زدگان را محاسبه و تامین نمایند. رئیسی افزود: درس مهم سیل اخیر در ۴ استان جنوبی و شرقی کشور این بود که باید در اجرای قانون مقابله با بحران‌ها جدی‌تر اقدام شود. برابر گزارش‌های ارائه شده در مناطقی که لایروبی انجام شده، خسارات سیل کمتر بوده و لذا ستاد مدیریت بحران باید بر اجرای این قانون و به ویژه بخش پیش‌بینی‌های لازم برای بلایای طبیعی، به شکل جدی و موثرتری نظارت کند. رئیس جمهور با اشاره به سالروز شهادت جمعی از هموطنان‌مان در حادثه پرواز شماره ۷۵۲ اوکراین، از مسئولان ذی‌ربط در دولت خواست که پیگیری‌های لازم برای رسیدگی به حقوق قانونی خانواده‌های آنان و رسیدگی به درخواست‌هایشان صورت پذیرد.

خطیب‌زاده از تلاش همه طرف‌ها در وین خبرداد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ادامه گفت‌وگوها با عربستان به میزبانی عراق در دستورکار است، در صورت نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.
به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری در مورد نیاز به اراده از سمت اروپا برای پیگیری مذاکرات وین گفت: آنچه در وین اتفاق می‌افتد حاصل تلاش همه طرفین برای دستیابی به توافق است. پس از روزهایی که طرف اروپایی کمپین ضد اطلاعاتی راه انداخته بود و فهمید با این اقدامات به جایی نمی‌رسد، آنچه امروز اتفاق می‌افتد تمرکز بر هر ۴ حوزه تحریم، هسته‌ای، تضمین و راستی آزمایی است که در برخی پیشرفت‌هایی حاصل شده است. وی افزود: بسیار درباره سرعت مذاکرات و گفت‌وگوها صحبت می‌شود. سرعت گفت‌وگوها برای ایران مهم است نمی‌شود طرف مقابل لاک‌پشتی حرکت کند و از ما توقع سرعت نور داشته باشد. ما باید به مذاکراتی ادامه دهیم که نتیجه آن توافق پایدار و قابل اتکا باشد و این هم با سرعت بیش از حدی که از سوی م اعمال شود همخوان نیست. ایران به دنبال توافق پایدار و قابل اتکا است.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این که آیا تهران همچنان بر موضع عدم پذیرش «توافق موقت» تاکید دارد، گفت: ما به دنبال توافق پایدار و قابل اتکا هستیم و هیچ توافقی که این دو مولفه را نداشته باشد در دستور کار ما قرار ندارد چرا که این موارد با هیچ توافق موقتی حاصل نمی‌شود.
خطیب‌زاده در مورد تحمیل جدول زمانی در مذاکرات وین از سوی برخی طرف ها گفت: هیچ تاریخ ساختگی را قبول نداریم و از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیستیم. طرف مقابل در دور هفتم وقت کشی زیادی کرد و بعد پذیرفت درباره ابتکارات ایران
مذاکره کند. هیات ایران هم در سطح کارشناسی از این توان برخوردار است و این سوال را باید کرد که آیا هیات‌های دیگر با این توان
تصمیم گیری در وین حاضر هستند و آیا ایران فقط باید تمام تلاش خود را بکند و ابتکارات و موضوعات را با دقت مطرح کنند و آیا انتظار است طرف مقابل نیز چنین کنند.

فرمانده سپاه از باقی ماندن بخشی از انتقام سخت خبرداد

سرلشکر سلامی گفت: بخشی از انتقام سخت را گرفته‌ایم و بخش دیگری از آن هنوز باقی مانده و همه این را می‌دانند، مقامات آمریکایی باید بدانند که نمی‌توان به ملتی تهاجم کرد و از انتقام متقابل او در امان بود.
به گزارش ایلنا، سرلشکر حسین سلامی افزود: نقشه آمریکایی‌ها برای شکست دادن انقلاب، نقشه کاملی بود. از همه جهات به کشور، ملت و رهبر حمله می‌کردند؛ از جهت اقتصادی ما را در محاصره و تحریم قرار دادند؛ اما شاهکار هدایت ملت توسط نایب امام زمان این است که می‌تواند یک کشور را چندین سال در مقابل محاصره اقتصادی و تحریم مقاوم نگه دارد و ظرفیت‌های درونی کشور را فعال کند و اجازه جنگ و گزینه نظامی به دشمن ندهد و کشور را به پیش ببرد.
وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، بخشی از اروپایی‌ها و برخی رژیم‌های مرتجع، هیچ فضلیتی را نمی‌توانند ببینند که در این امت پایدا و استوار باشد گفت: از همه‌جا آمدند و کشور را در فشار سیاسی قرار دادند، از لحاظ فرهنگی همه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی برای تردیدافکنی در اعتقادات جوانان ما بسیج شدند تا آن‌ها را از انقلاب اسلامی به تردید بیاندازند؛ اما دشمنان شکست خورده و ناامید شدند.
فرمانده سپاه با اشاره به این‌که دشمنان می‌خواستند بین ما و دیگر مسلمانان تفرقه بیاندازند، گفت: هدف ما ماندن این استقامت و هدف دشمن شکست آن؛ اما واقعیت‌های میدان می‌گوید که ما پیروز شده‌ایم.
سلامی گفت: مشکلات وجود دارد، اما فقط ما نیستیم که مشکل داریم؛ بلکه دشمنان نیز مشکلات زیادی دارند، آمریکا امروز در مشکلات اقتصادی گرفتار شده و در پیشبرد اهداف سیاسی خود، فرسوده است و فرار آن از افغانستان و شکست در عین‌الاسد را دیدیم.
فرمانده سپاه موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را سیلی سخت توسط ایران بر صورت آمریکایی دانست و تأکید کرد: آمریکا ما را تهدید به مقابله کرده بود در حالی که ما یک صحنه نبرد جنگ جهانی را مردانه مدیریت کردیم و مانند آمریکایی‌ها یک فرمانده را بی‌سلاح که به دعوت مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود را نیمه‌شب ترور نکردیم.