ساختار فرهنگی گیلان نیازمند تحول است

گیلان – فرحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد تحول در ساختار فرهنگی استان هستیم، گفت: در این مسیر از ظرفیت های جبهه فرهنگی انقلاب استفاده می شود.
رضا ثقتی در نشست با اعضای جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان، اظهار کرد: جریان جبهه فرهنگی یاوری امین، صدیق و مطمئن برای حوزه فرهنگ و هنر است.
وی به گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم اشاره و با بیان اینکه بخش اصلی این گفتمان بر مبنای عدالت است، افزود: جبهه فرهنگی می‌تواند بازوی کمکی برای حوزه فرهنگ و هنر در رسیدن به این عدالت باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش راهبری، الگو دهنده و مطالبه گر جبهه فرهنگی، گفت: باید از بسترهای موجود در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به نفع مردم و جریان انقلاب استفاده کنیم.
ثقتی با بیان اینکه باید انحراف ایجاد شده در این حوزه و محدود کردن جبهه انقلاب فرهنگی به یک جریان فکری و طیف و عقبه خاص را تغییر دهیم، تأکید کرد: با تحقق این امر بزرگترین گام در راستای انجام وظیفه خود برداشته ایم.

 

اتصال دستگاه های کارتخوان به پرونده مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز از‌‌ اتصال دستگاه های کارتخوان به پرونده مالیاتی خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری بانک مرکزی در حال ساماندهی و تعیین تکلیف دستگاههای کارتخوان بانکی و درگاه های پرداخت الکترونیکی و اتصال آنها به پرونده مالیاتی است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان البرزحمدرضا محمدی مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با اعلام این خبر افزود: : کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده نموده و نسبت به الصاق آنها به پرونده های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام نمایند. مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شدتاکید کرد: ضروری است مودیان محترم مالیاتی با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی فوق الذکر، بخش پایانه‌های فروش، اطلاعات مذکور را مشاهده نموده و نسبت به الصاق دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی خود به پرونده‌های موجود یا ایجاد پرونده جدید و یا درخواست غیر فعال سازی دستگاه های مطروحه اقدام نمایند.

كارگر نفت و گاز گچساران به سه نفر زندگی دوباره بخشید
اهدای عضو مرحوم هیبت الله ایزدپناه از کارکنان نفت و گاز گچساران در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به چند نفر جان دوباره بخشید
به گزارش روابط عمومی ، اهدای عضو مرحوم هیبت الله ایزدپناه ساکن وحدتیه شهرستان دشتستان از کارگران خدوم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران پس از تایید مرگ مغزی با رضایت خانواده توسط تیم واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و هماهنگی با تیم جراحی بیمارستان ابوعلی سینا شیراز، عمل اهدای عضو در بیمارستان شهرستان دشتستان برای نجات چند هموطن انجام شد.بر اساس این گزارش ، با اقدام ایثارگرانه و خداپسندانه این خانواده دشتستانی چند هموطن به زندگی بازگشتند تا با اهدای عضو ، زندگی در جریان باشد . روابط عمومی نفت و گاز گچساران ضمن عرض تسلیت و آرزوی صبر و بردباری برای خانواده مرحوم هیبت الله ایزدپناه علو درجات را از خداوند متعال برای عزیز سفر کرده مسئلت می نماید .
شایان ذکر است: مرحوم هیبت الله ایزد پناه با سابقه ۲۴ سال از نیروهای ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تاسیسات نرگسی بود. روحش شاد و یادش گرامی

رفع نیازهای فناورانه واحدهای نیازمند فناوری
مریم یوسفی- کرمانشاه- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ۱۹ نیاز فناورانه واحدهای نیازمند فناوری تا پایان آبان ماه امسال شناسایی شده و تاکنون ۳ فناور برای رفع این نیازها به این واحدها معرفی شده که منجر به عقد قرارداد رفع نیاز شده است.
وی با بیان اینکه تمام نیازها بسته به درخواست صنعتگر و به طور کامل تجزیه و تحلیل شده است، افزود: نیازهای فناورانه برحسب نوع تولید واحدها و درخواست این واحدها ارائه می‌شود و می‌تواند شامل ارائه‌ی یک قطعه صنعتی خاص، ماده اولیه یا یک ماده پوششی یا یک دستگاه خاص یا مهندسی معکوس یک دستگاه باشد.
کردستانی با بیان اینکه مشخصات نیازهای شناسایی شده در سامانه eserviceسازمان ثبت شده؛ ابراز امیدواری کرد که با توانمندسازی مشاوران، سرعت این به هم رسانی در سال آینده بیشتر شود.

شهرداری برای تأمین هوای پاک و کنترل آلایندگی‌ها سیاست‌گذاری کند
رئیس شورای شهر کرج از شهردار، معاونین، مدیران مناطق و روسای سازمان‌های تابعه شهرداری خواست در خصوص تأمین هوای پاک و کنترل آلایندگی‌ها سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی داشته باشند.به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جواد چپردار با اشاره به قانون هوای پاک مصوب ۹۶/۲۵/۴ که در آن وظایف سازمان‌ها و نهادها در این خصوص تعیین‌شده، گفت: در پنج ماده از این قانون شهرداری در معیت سایر دستگاه‌ها در موضوعات متعدد تکالیفی دارد.رئیس شورای شهر کرج به ماده هفت این قانون اشاره کرد و گفت: در این ماده نحوه تردد وسایل نقلیه موتوری و طراحی و ساماندهی سامانه حمل‌ونقل شهری در جهت کاهش آلودگی هوا اعلام‌شده
رئیس شورای شهر کرج به ماده ۲۷ این قانون که به حریم سبز بزرگراه‌ها و کمربند سبز شهرها اشاره دارد، اشاره کرد و افزود: البته خبر خوش‌آیندی که به همت استاندار، شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران کل مربوطه ان شاالله مسئولیت ساماندهی ۲۲ کیلومتر از حاشیه اتوبان تهران – کرج - قزوین که سیمای شهر کرج را در طول سال‌های اخیر در منظر تردد بیش از ۱۳ استان کشوری به مخاطره و چالش انداخته به شهرداری واگذار و به نحو شایسته ساماندهی خواهد شد.

آموزش حدود ۱۰۰ نفر برای ورود به بازار کار
رئیس ستاد هماهنگی بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در سالجاری حدود ۱۰۰ نفر از افراد در معرض آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهرهای زاهدان و زابل آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند و برای ایجاد اشتغال پایدار به بازار کار هدایت شدند.به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، سهیلا رضایی با بیان اینکه مناطق حاشیه شهرها بستر مستعدی برای ظهور و بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی است، اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان در کنار اقدامات عمرانی در مناطق حاشیه شهرهای استان، با راه اندازی بازارچه های سنتی و برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای برای افراد آسیب دیده اجتماعی سعی در کاهش مشکلات این مناطق دور تمامی ابعاد دارد.

اعطای دامدار کارت به دامداران همدانی
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: به جهت کمک و مساعدت به دامداران کارتهایی تحت عنوان "دامدار کارت" در اختیاران دامداران قرار می گیرد علی دولو در جمع خبرنگاران افزود: این تسهیلات با سود پایین است و دامداران می توانند در سامانه سیتا ثبت نام کنند تا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مشروط به دام موجود پلاک گذاری شده، دامدار را به بانک کشاورزی شعبه شهرستان معرفی کند.

سیدمحمد تقی شاهچراغی استاندار:

قم-تجارت؛ استاندار قم گفت: سفر اخیر رییس جمهور به قم ۱۵۸ مصوبه به همراه داشت که ۱۴۱ مصوبه از این بین منحصر به استان قم بود. در این سفر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه اعتباری که برای دو سال آینده جدول شده است.
سیدمحمد تقی شاهچراغی در جمع خبرنگاران، افزود: ۴ روز قبل از سفر اخیر تیمی از طرف هیات دولت برای بررسی پروژه های نیمه تمام و اولویت دار در استان قم حضور یافتند و قبل از آن جلساتی در تهران با حضور مسوولان استانی برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: وی همچنین بیان داشت: در این سفر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۲.۵ میلیون دلار اعتبار ارزی برای احداث یک واحد بزرگ تولید پارچه مشکی با بهره گیری از صندوق توسعه ملی نهایی شد. در این سفر ۹۹۳ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج نیز نهایی شد.
استاندار قم اظهار داشت: این سفر همچنین ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بخش های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، ازدواج، حاشیه نشینی و غیره برای قم آورده داشت.
وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان گفت: در سفر اخیر رییس جمهوری به قم تکلیف مونوریل با مشارکت وزارت کشور تا ۶ ماه آینده با بررسی پیشنهادات مختلف نهایی خواهد شد.
شاهچراغی ادامه داد: تکلیف فرودگاه قم نیز برای آغاز فاز عمرانی جدید در یک دوره سه ماهه به مشارکت وزارت راه و شهرسازی مشخص خواهد شد، تامین نیازمندهایی مترو قم نیز هم اکنون در حال انجام است.
استاندار قم بیان داشت: هدف و رویکرد اصلی استان قم در رابطه با واحدهای صنعتی، احیای طرح های راکد و افزایش ظرفیت اشتغال است، همچنین تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه کاره عمرانی نیز در این استان دارای اولویت است.
وی با اشاره به فریز شدن یکهزار از اراضی دولتی توسط نهادهای آموزشی و فرهنگی در استان قم گفت: طبق قانون از امسال خلع ید این نهادها آغاز شده و در صورتی که این نهادها در زمان کوتاهی تکلیف نهایی این اراضی را مشخص نکنند، اراضی واگذار شده پس گرفته شده و برای ساخت مسکن برای اقشار مختلف مردم استفاده خواهد شد.
شاهچراغی با اشاره به مساله تامین حقابه های قانونی قم، گفت: در سفر اخیر هیات دولت به قم امکان حضور وزیر نیرو فراهم نشد و تلاش می شود در آینده جلسات حوزه وزارت نیرو مانند حقابه ها و برق در آن بررسی شود.
وی ادامه داد: در این سفر علاوه بر قطعی شدن ادامه تامین حقابه های قم از سرشاخه های رودخانه دز، پیشنهاد انتقال آب از خلیج فارس به قم نیز مطرح شد که رییس جمهور با طرح مطالعاتی آن موافقت بعمل آورد تا بررسی های بیشتر با حضور وزیر نیرو نهایی شود.
استاندار قم تاکید کرد: مشکلات حوزه صنعت و تولید قم در بخش های مختلف احصاء شده و در سفر هفته جاری نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت به قم به صورت میدانی بررسی خواهد شد.
استاندار قم با اشاره به مباحث و مسائل فرهنگی قم و شکل گیری قرارگاه ۱۹ دی از چند سال گذشته، اظهار داشت: تلاش این قرارگاه این است که برای کاهش آسیب های اجتماعی از مشارکت های مردمی بهره ببرد و برای این منظور نیز در حال ایجاد یک هماهنگی و همدلی در بین نهادهای دولتی، گروه های مردم نهاد و موسسات تخصصی برای بهبود وضعیت طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و فقر هستیم.
طرح محله محوری در قم اجرا می‌شود
وی اضافه کرد: در همین رابطه طرح محله محوری با محوریت مساجد و شکل گیری قرارگاه های جهادی قبل از شیوع کرونا در استان قم شکل گرفته که به باور ما قدرت و تاثیرگذاری آنها بیشتر از نهادهای رسمی و دولتی است.
استاندار قم با بیان اینکه رویکرد ما در بحث فرهنگ ایجابی و مشارکت مردم است، افزود: برای بهبود وضعیت فرهنگی قم مبحث محله محوری در حدود ۲۰ محله شهر قم برای احصاء مشکلات و آسیب ها و ارائه راهکارها از چند سال گذشته فعال شده است.
شاهچراغی با اشاره به ظرفیت بالای قم در چاپ و نشر ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از نشر دینی کشور در این استان انجام می شود و برای تامین کاغذ مورد نیاز ناشران در سفر اخیر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توافقی مبنی بر اختصاص غیر متمرکز کاغذ به قم نهایی شود.
استاندار قم یادآور شد: مبنا و شاخص بودجه ریزی در کشور بر اساس تعداد شهرستانهای یک استان است و به
همین منظور در تلاش هستیم تا شهر قنوات را نیز در حد یک شهرستان جدید ارتقا بدهیم تا سهم استان از بودجه های عمومی بیشتر شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه زیرساخت های بندرامیرآباد در مسیر مناسب و سریعی قرار گرفته و از برنامه های راهبردی استان می باشد از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه و تجهیز بندرامیرآباد تشکر و قدردانی کرد و اعلام نمود که این بندر می‌تواند محور حل مسائل و چالش های اقتصادی و اشتغال استان دانست. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ سید محمود حسینی پور نوری در حاشیه بازدید از بندرامیرآباد که عصر روز (۱۹ دی ماه ۱۴۰۰) انجام شد با بیان اینکه قرارگیری بندرامیرآباد در کریدور بین المللی شمال – جنوب فرصت مناسب را جهت توسعه صادرات و ترانزیت کالا از/به کشورهای اوراسیا فراهم می آورد ، خاطرنشان کرد با توجه به نگاه ویژه دولت به منطقه اوراسیا ، این بندر می تواند نقش مهمی را در دستیابی به اهداف کلان فرامنطقه ای در مبادلات تجاری ایفا کند.
حسینی پور نوری ، بر ایجاد مشوق های صادراتی به ویژه برای محصولات تولید استان از سوی دستگاههای متولی امر تأکید کرد و از راه اندازی مسافرت دریایی در بندرامیرآباد ، در آینده نزدیک خبر داد.
نماینده عالی دولت مردمی در مازندران در پایان ضمن قدردانی از میزبانی مدیران بندرامیرآباد ، برگزاری همایش بین المللی توسعه صادرات را جهت معرفی توانمندی های صادراتی استان مازندران ضروری دانست و از رایزنی برای اخذ مجوز ایجاد پایانه حمل و نقل بین المللی کالا در استان مازندران خبر داد.
گفتنی است در آغاز این جلسه مدیرکل بندرامیرآباد ضمن خیرمقدم به استاندار مازندران و مدیران کل ستادی و استانی ، در گزارشی کوتاه به ارائه عملکرد ، توانمندی‌های و سرمایه گزاریهای انجام شده در بندرامیرآباد در سال جاری پرداخت.
وی در پایان ، به ماندگاری بالای کالا در بندر ، عدم تخصیص به موقع ارز به صاحبان کالا ، عدم وجود آزمایشگاههای استاندارد ، دامپزشکی و ... در بندر و حضورکارخانجات صنعتی در منطقه ویژه را بخشی از چالش های موجود در بندرامیرآباد عنوان کرد و دستور ویژه استاندار ، جهت برطرف شدن این چالش ها را خواستار شد.

جلیل کریمی- نماینده عالی دولت در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان البرزبا بیان اینکه باید وحدت، انسجام و هم افزایی در استان نهادینه شود، گفت: حل و فصل بسیاری از مشکلات در گرو کاهش دغدغه‌های اقتصادی است.
مجتبی عبداللهی ، با بیان اینکه باید از جوانان با تمام توان و امکاناتمان حمایت کنیم، افزود: جوانی که بتازگی ازدواج کرده باید پشتیبانی شود که در مسیر زندگیش با بن بست‌های متعدد مواجه نشود.
وی با اشاره به اینکه باید بانک‌های البرز آمار دقیقی از تعداد متقاضیان وام ازدواج در استان ارائه دهند و در این جلسه مصوب می شود که تمامی متقاضیان باید با همراهی بانک ها و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان تا پایان سال تسهیلات خود را دریافت کنند، گفت: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان باید هر ماه برگزار شود و فرمانداران نیز همین روند را در شهرستان ها دنبال کنند.
استاندار البرز با بیان اینکه ضرورت دارد تمامی فرمانداران در شهرستان‌ها برای راه اندازی و اختصاص امکانات به خانه جوان اقدام کنند،تاکید کرد: باید با استفاده از اساتید مجرب و شاخص هر ماه برای جوانان در زمینه‌های مختلف سمینارها و کارگاه‌های آموزشی برگزار شود تا مهارت‌های زندگی بویژه قبل و بعد ازدواج را بیاموزند.
وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های استانی در حوزه های مختلف بویژه خیرین و سمن‌های فعال، جهت تهیه بسته‌های حمایتی برای ازدواج جوانان اقدام کنیم.
عبداللهی با اشاره به اینکه از اساتید، صاحب نظران و جوانان درخواست داریم که در خصوص راهکارهای تخصصی افزایش ازدواج و کاهش طلاق وارد عمل شوند،خاطرنشان کرد:از جوانان انتظار داریم ظرفیت‌های استان را بشناسند و در راستای بهره برداری از آنها راهکار ارائه دهند، در این رابطه می‌توان سکونت اقوام مختلف ایرانی را در این استان مورد توجه قرار داد و برای ایجاد همگرایی و استفاده از آداب و سنن اقوام مختلف در حوزه گردشگری برنامه ریزی کرد.

طراحی شبکه تعاونی زنجیره تامین کشاورزی ضمن افزایش کارایی، کاهش هزینه های مبادلاتی و تسهیل دستیابی مستقیم مشتریان به تولیدکننده، باعث سهم بری حداکثری کشاورزان از ارزش افزوده تولید و بهینه سازی چرخه واسطه گری می شود.
یادداشت* محمدرضا رضایی نژاد مدیرعامل ؛
گروه تعاونی پیشگامان با بهره گیری از خرد جمعی و جلب اعتماد و مشارکت و همراهی مردم و بهره مندی از تجمیع سرمایه های خرد آن ها و با مدل تعاونی سهامی- سرمایه گذار در حوزه های آی تی، لجستیک، کشاورزی، انرژی، تولید، استارتـاپ و نوآوری در راستای ایجاد زنجیره تامین فراگیر فعالیت دارد.
بی شک، تعاون به عنوان یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور در کنار دولت و بخش خصوصی در بسیاری از برهه های حساس، گره‌گشای مشکلات اقتصادی بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات خود در خصوص تعاون فرمودند: بنده اعتقاد زیادی به تعاونی ها دارم، تعاونی ها برای اقتصاد ما بسیار پدیده مطلوب و با برکتی هستند با جمع آوری سرمایه های خرد، تک تک افراد را توانمند و اشتغال فراوان ایجاد می کنند. رهبری خواستار کمک و همراهی مسئولین جهت شبکه سازی تعاونی ها برای به وجود آمدن مجموعه های عظیم شد.
گروه تعاونی پیشگامان از مجموعه های است که موفق شده در بخش های مختلف همچون کشاورزی که نمونه بارز آن توزیع هوشمند کالای اساسی بازرگام است این شبکه سازی ها را انجام دهد.
طراحی شبکه تعاونی زنجیره تامین کشاورزی ضمن افزایش کارایی، کاهش هزینه های مبادلاتی و تسهیل دستیابی مستقیم مشتریان به تولیدکننده، باعث سهم بری حداکثری کشاورزان از ارزش افزوده تولید و بهینه سازی چرخه واسطه گری می شود.
زنجیره تامین حوزه کشاورزی در گروه تعاونی پیشگامان بر اساس نیازسنجی این بخش شامل: خرید، تامین، توزیع میوه و کالاهای اساسی به صورت پایگاه لجستیکی است.
با وجود شرایط و زیر ساخت های لازم از جمله بستر مناسب و کامل IT، سردخانه با ظرفیت ۱۵ هزار تن همچنین مجوز اپراتوری پست و سامانه آنلاین ” بازرگام” امکان این را به مشتریان می دهد تا اقلام مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و صرفه جویی در وقت و هزینه، و حذف واسطه ها در محل تحویل بگیرند.
سامانه بازرگام (پلتفرم زنجیره تامین فرآورده های کشاورزی) در حال حاضر توزیع کننده کالاهای اساسی از جمله مرغ منجمد، تخم‌مرغ، شکر، روغن و برنج با قیمت مصوب دولت است. یکی از ارکان اصلی رویکرد امنیت غذایی توزیع هوشمند و دسترس بودن آسان برای همه مردم است که بازرگام به خوبی این رسالت را در کشور انجام می دهد.
اتحادیه تخصصی امور زیر بنایی پیشگامان در راستای هر چه بهترشدن زنجیره تامین خود اقدام به شبکه سازی از شرکت های ذیل شامل سردخانه های
گروه تعاونی پیشگامان کویر، بازرگام، اکوبار، پارسی پست (نخستین اپراتور پست تعاونی کشور)، شرکت تعاونی فرآورده های میوه ای و آبمیوه پیشگامان کویر، شرکت تعاونی حمل و نقل پیشگامان ترابر بندرخشک، شرکت تعاونی پیشگامان ترابری ریلی نوین پارس، شرکت تعاونی حمل و نقل سراسری پیشگامان لجستیک بندرخشک، شرکت تعاونی پیشگامان تک نیروی کویر، شرکت تعاونی پیشگامان مسیر طلایی نور، شرکت تعاونی پترو صنعت پیشرو بندرخشک
پیشگامان و شرکت خدمات فنی حمل و نقل ریلی راهبران مشتاق کرده است.
احداث گلخانه های پیشرفته هیدروپونیک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار، مذاکره با وزارت جهاد کشاورزی و صندوق شکوفایی برای سرمایه گذاری جهت راه اندازی لاین بذر، احداث سیلوی ۱۶ هزار و پانصد تنی جهت انبارش نهاده های دامی در بندرخشک پیشگامان از دیگر برنامه های در حال پیگیری گروه تعاونی پیشگامان در حوزه کشاورزی می باشد.
یکی از دلایل ماندگاری سازمان ها به روز بودن آنها است در آینده تقریبا کسب و کارهای سنتی بی اثر خواهند شد. امروزه تمام دنیا بر دارایی نامشهود خود تاکید دارند ما نیز باید به سمت دارایی های نامشهود برویم.
با این ایده و با هدف حمایت و پشتیبانی از استارتاپ ها و جوانان نخبه که ایده های بسیار خوبی را به مرحله اجرا رسانده اند مرکز شتابدهنده پیشگامان، اولین شتابدهنده تعاونی تاسیس شد. حمایت از کسب و کارهای نوین، ایده های جدید و شرکت های دانش بنیان از جمله فعالیت های این مرکز شتابدهنده می باشد.