تعامل دوسویه بانک و مشتری در باشگاه مشتریان بانک پاسارگاد

باشگاه مشتریان بانک پاسارگاد در راستای تعامل دوسویه و مؤثر بین بانک و مشتریان راه‌اندازی شد و سعی داشته با درک نیازها و خواسته‌های مشتریان محصولات و خدماتی متناسب با نیازهای آن‌ها را ارائه دهد. به‌علاوه، این باشگاه همواره افزایش میزان رضایت مشتریان، ارتقا و توسعه بانکداری الکترونیک، بازاریابی اثربخش خدمات نوین بانکی، تشویق مشتریان به کسب امتیاز و شرکت در طرح‌های ویژه را در خدمات و اهداف خود مدنظر قرار داده است. در طرح مشتریان وفادار این باشگاه، بانک پاسارگاد با هدف ارج نهادن به اعتماد و همراهی مشتریان ارجمند، اقدام به راه‌اندازی نظام امتیازدهی، متناسب با میزان تعامل مشتریان با بانک نموده است. در این فرایند ورود به باشگاه مشتریان بانک پاسارگاد از همان لحظه افتتاح حساب آغاز و همه مشتریان در ابتدا به‌صورت پیش‌فرض در سطح «بلورین» رده‌بندی می‌شوند. به‌مرور زمان با کسب امتیازهای بیشتر، رتبه‌بندی مشتریان نیز ارتقا می‌یابد و هر سال در پایان ماه‌های تیر، آبان و اسفند با اعمال امتیازات و اطلاعات سطح‌بندی اعضا، مشتریان بر اساس امتیازات کسب‌شده خود می‌توانند به سطح‌های دیگر مانند فرین، زرین و سیمین وارد شوند.

 

وام فوری 50 میلیون تومانی بانک صادرات ایران

افرادی که برای خرید کالا کمبود نقدینگی دارند، می‌توانند از تسهیلات طرح «همیاران سپهر» بانک صادرات ایران استفاده کنند. این تسهیلات به صورت کارت اعتباری در اختیار مشتریان واجد شرایط قرار می‌گیرد.بانک صادرات در صورت داشتن منابع مالی کافی، به مشتریان واجد شرایط خود در قالب طرح همیاران سپهر تسهیلات خرید کالا ارائه می‌دهد. افراد با دریافت این وام امکان خرید کالا را از 57 شرکت تولیدی طرف قرارداد بانک صادرات خواهند داشت. فروشگاه‌های این 57 شرکت تولیدی در سراسر کشور وجود دارند. ضمنا این تسهیلات در قالب عقد مرابحه به مشتریان اعطا می‌شود.به منظور استفاده از تسهیلات این طرح متقاضیان باید سپرده قرض الحسنه در این بانک داشته باشند. این طرح مسدودی سپرده ندارد، اما متقاضیان باید ضامن رسمی ارائه دهند. سود این تسهیلات برحسب مدت بازپرداخت تعیین می‌شود ولی سقف آن 18 درصد اعلام شده است. حداکثر مبلغ این تسهیلات 50 میلیون تومان است که با توجه به توان بازپرداخت مشتری و سابقه وی مشخص می‌شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم 36 ماه تعیین شده است.

طرح "انتخاب" در بانک ایران زمین
بانک ایران زمین در راستای مشتری مداری و رفاه حال مشتریان، اعطای تسهیلات به مشتریان خود با نام "انتخاب" را آغاز کرد.هدف اصلی بانک از اجرای این طرح، انتخاب نوع و شکل دریافت تسهیلات توسط خود مشتریان، با توجه به نیازشان است.در این طرح تسهیلاتی مشتریان می توانند تا سقف یک میلیارد ریال با امکان واریز و برداشت، دریافت و نرخ سود سالیانه را از 10 تا 18 درصد به دلخواه انتخاب کنند. ضمنا حداقل مبلغ افتتاح حساب 50 میلیون ریال است.طرح تسهیلاتی انتخاب از ابتدای دی 1400 به مدت یک سال اجرا خواهد شد.علاقه مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک ایران زمین به نشانی اینترنتی www.izbank.ir و یا یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه و همچنین در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با شماره 02124809 مرکز ارتباط با مشتری بانک تماس حاصل کنند.

سوءاستفاده از نام بانک ملی ایران
بتازگی افرا سودجو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به فعالیت‌های غیرقانونی و سودجویانه با استفاده از نام و نشان بانک ملی ایران پرداخته اند. مدتی است مواردی مشاهده شده که افراد سودجو و کلاهبرداران با سوءاستفاده از نام و نشان تجاری این بانک در فضای مجازی و چند شبکه‌ اجتماعی اقدام به تشکیل گروه های مجازی به نام سهام بانک ملی نموده اند و با ادعای پرداخت وجه نقد بابت عضوگیری، کاربران را به عضویت و عضوگیری در این شبکه ها ترغیب می کنند.لازم به یادآوری است؛ این شبکه ها هیچ ارتباطی با بانک ملی ایران ندارند و استفاده از نام یا نشان این بانک از سوی گروه‌ها و کانال‌ها غیرقانونی، ممنوع است .

بانک ملی میزبان حسن نادرعلی
نمایشگاه «نقاش شهر»، آثار نقاشی استاد حسن نادرعلی از نقاشان معاصر کشور، 22 دی ماه در موزه بانک ملی ایران افتتاح می شود.این نمایشگاه ساعت 8 و 30 دقیقه روز چهارشنبه هفته جاری گشایش یافته و بیش از 30 اثر نفیس در آن به معرض دید عموم گذاشته می شوند که این آثار بیشتر در سبک‌های رئالیسم و امپرسیونیسم خواهند بود.استاد حسن نادرعلی، به دلیل علاقه زیاد به معماری ایرانی و با بررسی و ثبت تاریخی آنها، آثاری ماندگار خلق کرده است که از این رو به عنوان نقاش برتر شهر تهران برگزیده شده و مورد قدردانی میراث فرهنگی و استانداری تهران قرار گرفته است.

رییس بیمه مرکزی بی رغبتی مردم در سرمایه گذاری بیمه را تشریح کرد

رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تورم بزرگترین رقیب بیمه‌ها در کشور است، از ضریب نفوذ ۲.۶۶درصدی بیمه در کشور خبر داد و گفت: اگر بیمه در کشور رونق پیدا کند، بازارهای سفته‌بازی کمرنگ می‌شود.
غلامرضا سلیمانی در گفتگو با تسنیم با تاکید بر اینکه وضع صنعت بیمه کشورماتن در سطح منطقه خوب است؛ یعنی نسبت به ترکیه و پاکستان و عربستان و کشورهای با جمعیت‌های نزدیک به ما یا وسعت جغرافیایی نزدیک به ما وضعمان خوب است، اما نسبت به کشورهای توسعه‌یافته مقداری عقب هستیم. در رویکرد بیمه غیرزندگی وضعمان خوب است و حتی از برخی کشورهای منطقه بالاتریم، در سطح جهان هم در این بخش خیلی عقب نیستیم، مثلاً بیمه‌های شخص ثالث، درمان، حوادث، آتش‌سوزی، حمل‌ونقل و... از موارد بیمه‌های غیرزندگی هستند که هم شامل افراد و هم شرکت‌ها می‌شود.
وی گفت: در بخش زندگی نسبت به کشورهای توسعه‌یافته عقب‌تر هستیم؛ عامل اصلی عقب‌افتادگی به این برمی‌گردد که بازارهای موازی در کشور داریم که رقیب سرسختی هستند. عامل آن بازار موازی هم به تورم برمی‌گردد؛ وقتی تورم ایجاد می‌شود بازارهای موازی شکل می‌گیرد که بازارهای غیرمنطقی و غیرعادی است، مثل بازارهای ارز، طلا، سکه و بازار زمین یا مسکن و حتی بازار سرمایه، البته بازار سرمایه‌ به‌مفهوم سفته‌بازی‌ وگرنه بازار سرمایه را کاملاً حمایت می‌کنیم و خودمان مدافع آن هستیم، لذا اینها باعث می‌شود که افراد به‌جای اینکه بیمه زندگی بخرند می‌روند در آن بخشها سرمایه‌گذاری می‌کنند و سودآوری خیلی بالایی دارد.
رئیس‌کل بیمه مرکزی افزود: باید تلاش کنیم علاوه بر بیمه‌های زندگی متداول در کشورهای پیشرفته، یک تشویقی مضاعف هم ایجاد کنیم تا مردم جذب بیمه زندگی شوند، حتی خود بیمه بازنشستگی یا حقوق بازنشستگی یا سازمانها و صندوقهای بازنشستگی هم به‌نوعی در این زمینه رقیبند، چرا که وقتی شما قانون می‌گذارید که حقوق بازنشستگان باید 90 درصد شاغلین باشد یعنی عملاً افراد یک‌مقدار از نظر آن آینده‌نگری‌شان امیدوار می‌شوند و می‌گویند "جای نگرانی نیست چون‌که هر وقت تورم ایجاد شد حقوق کارمندان اضافه می‌شود و ما هم 90 درصد شاغلان حقوق دریافت می‌کنیم."، در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته اینها وجود ندارد و به همین دلیل کنار مبلغ حداقلی حقوق بازنشستگی‌شان بیمه زندگی و بیمه عمر هم می‌خرند. گاهی از 4 یا 5 شرکت بیمه عمر و زندگی می‌خرند و این بیمه‌ها گاهی سه چهار برابر آن حقوق بازنشستگی‌شان به اینها حقوق ماهانه پرداخت می‌کنند. فردی که الآن در ایران شاغل است نگرانی‌هایی درباره دوران بازنشستگی‌اش دارد اما در آن کشورها این‌طور نیست بلکه با خود می‌گویند که "من بعد از 30 و 35 سال یک حقوق بازنشستگی می‌گیرم و کنار آن از سه ـ چهار بیمه زندگی هم حقوق و مزایا دریافت می‌کنم".
وی گفت: از آن طرف به‌خصوص وقتی تورم باشد در کشورهایی مثل ما می‌گویند که "خب، اگر این پول را در بیمه زندگی و بازنشستگی بگذارم بعداً چقدر می‌خواهند به من بدهند؟ پس بهتر است به‌جای اینکه در بیمه سرمایه‌گذاری کنم بروم زمین و ساختمان بخرم."، یعنی همان بازارهایی که تهدید و به‌عبارت بهتر رقیب بیمه هستند.
سلیمانی گفت:به همین دلیل است که هر وقت تورم کم می‌شود و ثبات اقتصادی داریم مردم به‌طرف خرید بیمه زندگی سوق پیدا می‌کنند. این بازارهای سفته‌بازی که به آن اشاره کردید در یک دورانی خیلی رشد دارد و در دورانی هم افت و سقوط بسیاری دارد امّا بیمه عمر و زندگی یک روند رو به رشد منظمی دارد، به همین دلیل بعضی‌ها همچنان که در آن بازارها هستند امّا پولشان را در بیمه عمر و زندگی هم می‌گذارند و این باعث می‌شود با خود بگویند "هردوتا را داشته باشیم."، اینجا ما باید چه‌کار کنیم؟ در چنین وضعیتی یکی از کارهایی که انجام دادیم این است که به کسانی که بیمه زندگی خریدند گفتیم "شما اختیار دارید به ما بگویید؛ آیا می‌خواهید پولتان را در بازار سرمایه ببریم؟ در ساختمان و بانک و... سرمایه‌گذاری کنیم یا خیر؟"، قبلاً چنین چیزی وجود نداشت.
وی با یادآوری اینکه در سال‌های 98 و 99 اعلام کردیم تمام شرکتهایی که بیمه زندگی می‌فروشند آخر سال بایستی میزان بازدهی‌ای را که از این بابت به دست آوردند جداگانه به مردم اعلام کنند گفت: به همین دلیل در سال 99 شرکتی با 18 درصد و شرکتی دیگر با 38 درصد بازدهی داشتیم، یعنی مردم احساس می‌کنند "اگر من پول بگذارم و خودم در بورس بخرم ممکن است ضرر کنم لذا به افرادی می‌دهم که هم برایم بیمه زندگی می‌خرند و هم در این زمینه‌های سرمایه‌گذاری آشنا و متخصص هستند".

از سوی کارکنان بیمه ملت صورت گرفت

در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «تحول دیجیتال در بیمه؛ فرصت‌ها، چالش‌ها، استراتژی‌ها و پیامدهای آن» در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «بهروز آرمان‌مهر» رئیس اداره تحول و نوآوری دیجیتال بیمه ملت و «بهاره یاوری» کارشناس درمان، مقاله‌ای با عنوان «ارائه‌ الگوی‌چالش‌های پیاده‌سازی ‌و ‌ایجاد ‌بلوغ‌ تحول دیجیتال‌ در‌صنعت بیمه» ارائه کردند. در مقدمه این مقاله به موضوع تحول دیجیتال و نقش آن در تحول سازمان اشاره شده است.به باور محققان؛ امروزه تحول دیجیتال یکی از عناوین مهم در حوزه تحول سازمانی است و تحقق آن علاوه بر برتری فناورانه، مزیت راهبردی و رقابتی را به همراه دارد. تحول دیجیتال، اجرای نوآورانه فناوری‌های دیجیتالی باهدف تأثیرگذاری و بهبود مدل کسب و کار است.نویسندگان بیان کردند این تحقیق یک پژوهش توصیفی-اکتشافی است و از جنبه هدف یک مطالعه کاربردی است. همچنین از جنبه روش جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، یک مطالعه آمیخته کمی-کیفی است. بنابراین، در گام نخست جهت شناسایی مولفه‌ها و ابعاد مدل، از بررسی مطالعات کتابخانه‌ای و مصاحبه با خبرگان استفاده شد. سپس جهت اعتبارسنجی مدل پژوهش، از رویکرد معادلات ساختاری و داده‌های مورد نیاز از پرسشنامه به دست آمده است.
بر اساس آنچه در این مقاله آمده است؛ چالش‌های پیاده‌سازی تحول دیجیتال در شرکت‌های بیمه را می‌توان در 5 دسته اصلی شامل چالش‌های راهبردی، فناوری، انسانی، اقتصادی و مشتریان دسته‌بندی کرد.