سرانه فضای آموزشی در ایلام ۸.۶ درصد است

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس گفت: سرانه فضای آموزشی در ایلام ۸٫۶ درصد و در جایگاه مناسبی نسبت به کل کشور قرار دارد . میثم حاجی پور روز دوشنبه در آیین معارفه مدیر جدید اداره کل نوسازی مدارس ایلام اظهار داشت: طی چهار سال اخیر اعتبارات مدرسه سازی از ۴۸۰ میلیارد در سال ١٣٩۶ به ۴۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و در سال جاری تا به امروز ۹۲۰۰ میلیارد تومان تحقق یافته است .وی با بیان اینکه در کشور ۵ هزار پروژه فعال آموزشی وجود دارد، افزود: سرانه فضای آموزشی در ایلام ۸.۶ درصد و در جایگاه مناسبی در کشور قرار دارد.مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه به مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت این افراد به بیش از۳ هزار میلیارد تومان رسیده است که توفیق خدمت در عرصه ی مدرسه سازی نصیب هرکسی نمی‌شود که باید قدردان خداوند باشیم.مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بازنشستگی فصل نوین و آغازی برای زندگی با شیوه ها وایده های جدید است. که امیدواریم رحیمی در دوران جدید پربارترین و با نشاط ترین مراحل را تجربه کنید.

 

سومین جلسه بررسی پروژه تعریض «جاده مخصوص» برگزار شد

طی جلسه‌ای با حضور شهردار کرج، اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج و دیگر مسئولان مربوطه طرح تعریض بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص) بررسی شد.
به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی در این جلسه با بیان اهمیت اجرای این پروژه در کاهش گره‌های ترافیکی سطح شهر تاکید کرد: طرح‌های تشویقی به مالکان املاک واقع در پروژه تعریض جاده مخصوص ارائه شود. جواد چپردار، رییس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه با ذکر مصادیق طرح‌های کلان و آینده نگر که در گذشته‌ها انجام شده، اجرای طرح تعریضی جاده مخصوص را مؤثر در کاهش بار ترافیک و ورودی شهر کرج دانست.وی اظهارداشت: با تکمیل بزرگراه شمالی و اجرای طرح کمربند جنوبی، بار ترافیک سنگین این محور تا ۳۳ درصد کاهش پیدا می کند. حمید رضا عبدالله پور سرپرست منطقه ۱۰ کرج، ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در جلسات گذشته گفت: با بررسی‌های فنی انجام شده همچنین مشورت و مشارکت سایر حوزه‌ها و خرد جمعی خواهیم توانست بهترین گزینه‌ها و طرح‌ها را برای تعریض و زیباسازی این محدوده اجرایی کنیم.

پنج طرح آبرسانی در البرز، دهه فجر آماده ی بهره برداری است
همزمان با دهه فجر امسال پنج طرح آبرسانی در سطح استان البرز با صرف اعتبار 316 میلیون ریال آماده بهره برداری شده است.
مهندس مهدی زاده مدیر عامل آبفای البرز با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح شامل احداث و بهره برداری از مخزن 5000 متر مکعبی فردیس و 2000 متر مکعبی کوهسار،طرح آبرسانی به شهر تنکمان و روستای پورکان و بالاخره حفر و تجهیز و بهره برداری از پنج حلقه چاه در شهرستان کرج است.
وی در توضیح بیشتر طرح آبرسانی به تنکمان گفت:این طرح دارای یک مخزن 1000 متر مکعبی ،یک ایستگاه پمپاژ و دو حلقه چاه است که مشکل افت فشار آب برای جمعیتی در حدود 5100 نفر را برطرف کرده است .
مهدی زاده خاطر نشان ساخت: این پنج طرح با صرف هزینه 316 میلیارد ریال احداث و جمعیتی در حدود50 هزار نفر از ساکنان البرزی از خدمات ذخیره سازی بیشتر و توزیع پایدار و بهینه تر آب برخوردار خواهند شد.

اجراي پروژه مهندسي مجدد در تاسيسات تصفيه خانه فاضلاب دليجان
در راستاي بهبود راندمان در تاسيسات تصفيه خانه فاضلاب شهر دليجان ، پروژه مهندسي مجدد در اين تصفيه خانه انجام شد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي سيد بابك غفاري مدير امور آب و فاضلاب دليجان با بيان اين خبر اظهار داشت : با توجه به مستهلك شدن پمپهاي قبلي (نوع خشك) بواسطه كاركرد در ۱۸ سال گذشته و افزايش هزينه هاي تعمير و نگهداري آن و همچنين به منظور ارتقا ظرفيت پمپاژ در زمان پيك بار ورودي فاضلاب به تصفيه خانه به ويژه در زمان بارندگي هاي شديد ، پروژه تبديل ايستگاه پمپاژ تصفيه خانه فاضلاب از نوع خشك به ايستگاه پمپاژ " تر " ، در تصفيه خانه دليجان وارد مرحله اجرا شد.
وي افزود : با انجام اين كار كه در كمترين زمان ممكن و به صورت اماني و با استفاده از ظرفيت هاي داخلي اجراء شد ، ضمن افزايش راندمان تصفيه خانه فاضلاب دليجان ، مبلغ 200 ميليون ريال بواسطه انجام پروژه به صورت اماني ، صرفه جويي شد.

90 میلیارد ریال برای اجرای خطوط انتقال و شبکه فاضلاب فومن هزینه شد
به منظور اجرای بخشي از خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر فومن 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 99 هزینه شد. به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ مدیر امور آبفای فومن در جریان بازدید كارشناسان سازمان برنامه و بودجه گيلان از روند اجرای پروژه هاي فاضلاب این شهر گفت: با این اعتبار بخشی از خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب فومن به سمت تصفيه خانه فاضلاب این شهر اجرا شد. وحید مهجور با تاکید بر جذب اعتبارات لازم جهت ايجاد و تکمیل تاسيسات فاضلاب شهر فومن افزود: در حال حاضر این شهر دارای 70 كيلومتر شبكه فاضلاب سنتي و حدود 10 كيلومتر شبكه فاضلاب بهداشتي است.

لایحه اصلاحیه بهای خدمات شهرداری تصویب شد
به منظور ساماندهی درخواست های مربوط به تراکم های مازاد بر طرح تفصیلی در کاربری های مختلف که بعضا تناسب شهری را با چالش مواجه می نماید و نیز با هدف ایجاد تناسب و کنترل رشد همگون شهر،واقعی سازی اخذ هزینه خدمات عممومی با این لایحه موافقت شد.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرج در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1400 شهرداری با تصویب اصلاحیه بهای خدمات شهرداری موافقت کردند.
عمار ایزدیار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهرکرج با اشاره به اصلاحیه بهای خدمات اظهار داشت: به منظور ساماندهی درخواست های مربوط به تراکم های مازاد بر طرح تفصیلی در کاربری های مختلف که بعضا تناسب شهری را با چالش مواجه می نماید و نیز با هدف ایجاد تناسب و کنترل رشد همگون شهر،واقعی سازی اخذ هزینه خدمات عممومی با این لایحه موافقت شد.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: این موافقت به منظور ایجاد توازن منطقه ای با تمایز مناطق برخوردار و کم برخوردار در دریافت بهای خدمات ناشی از افزایش تراکم به منظور توسعه سطح اشغال ،ایجاد کنسول طبقه مازاد نسبت به ضوابط پایه مصوب طرح تفصیلی و دستور العمل های مصوب در کاربری های مختلف مسکونی، تجاری ،اداری، خدماتی و حریم شهر و ... توسط شهرداری اصلاح می شود.

عضو شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر تشریح کرد :

عالیه رضوانی- عضو شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در دنیا نظام وقت مزدی تقریبا از بین رفته و به نظام کارمزدی تبدیل شده است، گفت: متاسفانه هنوز اقتصاد کشور متکی به نفت است.
به گزارش خبرنگار روزنامه تجارت ، رحیم بنامولایی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ در اتاق بازرگانی بحث تعامل با دانشگاه‌ها کلید خورد، افزود: هدف مهم از این همکاری این بوده است که در دایره آموزش عالی کشور در کنار تولید مدرک، مهارت آموزی هم نهادینه شود‌.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی البرز متولی حوزه‌هایی همچون صنعت و کشاورزی و حامی مولد بودن است، در نتیجه باید به مهارت آموزی بیشتر توجه کرده و آن را رونق دهیم،اظهار کرد: از سال ۹۸ در اتاق بازرگانی البرز تلاش بیشتری برای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه انجام شد تا به صورت کاربردی تر علم و تجربه در کنار هم قرار داده شود و گره گشای حجم بیشتری از مشکلات صنایع کشور باشد.
بنامولایی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ نگاه اتاق بازرگانی به مبحث تعامل صنعت و دانشگاه به آنجا منجر شد که پایان نامه‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کارفرما محور شود، ادامه داد:در حقیقت به دنبال حرکت دانشگاه‌ها به سمت صنعت و مولد بودن افزایش تولید، بالا بردن بهره وری و استفاده بهینه از سرمایه‌ها و ارتقای بهروری در کشور هستیم.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه برای بهره وری بیشتر باید یکسری از نظام‌های خارج از کشور را بررسی و مطالعه کنیم، گفت: به عنوان نمونه اکنون در دنیا نظام وقت مزدی تقریبا از بین رفته و به نظام کارمزدی تبدیل شده است.
عضو شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر با بیان اینکه متاسفانه هنوز اقتصاد ما متکی به نفت است و در فرمایشات مقام معظم رهبری در سال های اخیر مرتبا تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی در راستای کاهش سطح وابستگی به اقتصاد متکی به نفت بوده است،افزود: درحال حاضر اقتصاد دولتی و خصولتی در ایران بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد و این یکی از گرفتاری های مهم جامعه است، باید به بخش خصوصی بیشتر اعتماد کرد و از کودکی کسب و کارها را به فرزندانمان یاد دهیم و در عوض دلار سوزی به دلار سازی برسیم، الگوهای مصرف نیز در جامعه باید متناسب با اقتصاد و تولید داخلی باشد‌.
بنامولایی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه ۹درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان در ایران است، در نتیجه دارایی های زیادی داریم و باید علمی را توسعه دهیم که به تولید ثروت برسد و این رابطه نیاز است که دو جانبه باشد،تاکید کرد: دولت به جای تصدی گری باید نقش هدایت سرمایه را ایفا کند و دانشگاه های کشور باید متناسب با تکنولوژی های روز دنیا به آموزش های لازم بپردازند.
عضو شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر با اشاره به اهمیت تکیه بر مهارت پروری در دانشگاه ها برای تامین نیاز نیروی کار صنعت گفت:
تربیت نیروی ماهر آموزش دیده دوره های عملی و کاربردی اهمیت بالایی دارد.
به عنوان مثال اول انقلاب ۳۰۰ هزار نیروی دارای مدرک دانشگاهی لیسانس به بالا داشتیم که اکنون تعداد آنها به ۱۵ میلیون نفر رسیده است،بنابر این باید نگاهی در جامعه ایجاد کنیم که نسل جوان ایرانی با توجه به سیاست های دنیا در جهت سرمایه گذاری های داخلی کار کنند‌.
بنامولایی خاطرنشان کرد: بحث تولید بدون کارخانه و استفاده از ظرفیت های خالی کارخانه ها برای فعالیت مجموعه های دانش بنیان اهمیت بالایی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم گفت: 5 هزار و670 خودرو به سیستم دوگانه سوز تبدیل شدند و 243 خودرو نیز در نوبت انتظار هستند.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، سید محمود طاهری با اشاره به استقبال شهروندان قمی از طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح در قم تا تیرماه سال جاری بیش از 3 هزار و 900 خودروی عمومی به صورت رایگان دوگانه‌سوز شدند که این تعداد در حال حاضر به رشد قابل توجهی رسیده است.
وی با اشاره به تبلیغات و اطلاع‌رسانی مستمر پیرامون طرح ملی تبدیل رایگان خودروهای بنزین سوز به سی ان جی، گفت: از ابتدای اجرای این طرح در قم مالکان 5 هزار و 913 متقاضی ثبت‌نام کردند که از این شمار 5 هزار و 670 خودرو به سیستم دوگانه سوز سی‌ان‌جی تبدیل شدند و 243 خودرو نیز در نوبت انتظار هستند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم به دوگانه‌سوز کردن خودروهای مسافربر اینترنتی اشاره کرد و گفت: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت ماشین‌های پرمصرف و اعطای یارانه از ماه‌های قبل آغاز شده است و بر اساس آن حدود 75 درصد از هزینه تبدیل، به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود. طاهری اضافه کرد: به خودروهای مشمول این طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از طرح ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سامانه GCR.NIOPDC.IR نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل، اقدام کنند. وی اضافه کرد: در حال حاضر 40 باب جایگاه سی‌ان‌جی در استان قم، فعال است که با ظرفیت کلی عرضه 56 هزار و 500 نرمال متر مکعب در ساعت در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند که با ارتقاء ظرفیت تجهیزات موجود چهار باب جایگاه طی ماه‌های آینده، 3500 نرمال متر مکعب بر ساعت به ظرفیت موجود اضافه خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بندرلنگه و بنادر کوچک در غرب هرمزگان طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ بعنوان کانون‌های مهم تخلیه و بارگیری و صادرات کالای نفتی و غیر نفتی روزهای پر رونقی را سپری می کنند.
به گزارش روابط عمومی ، قاسم عسکری نسب ضمن اعلام این خبر گفت: بندر آفتاب، بندر چارک، سیری، بندر شیوء، لاوان، بندرلنگه، بندر خمیر و منطقه ویژه انرژی بر پارسیان به ترتیب با صادرات بیش از ۶ هزار تن، ۲۹۴ هزار تن با رشد ۴۱۱ درصدی، یک میلیون و ۶۰۹ هزار تن با رشد یک هزار و ۴۵ درصدی، ۱۴۱ هزار تن با رشد ۲۹۵ درصدی، یک میلیون و ۷۴۵ هزار تن با رشد ۳۴۷ درصدی، ۸۷۹ هزار تن با رشد ۲۲ درصدی، ۴۲۰ تن با رشد ۱۰۰ درصدی و ۹۴ هزار تن کالاهای نفتی و غیر نفتی با رشد ۱۰۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه نموده اند. وی افزود: بنادرآفتاب، چارک، سیری، لاوان، بندرلنگه، بندر شیوء، ابوموسی، بندر خمیر، بندر انرژی بر پارسیان و بندر نخیلو به ترتیب با تخلیه و بارگیری ۳۲۱ هزار تن، ۸۷۳ هزار تن با رشد ۱۷۸ درصدی، یک میلیون و ۶۴۲ هزار تن با رشد ۹۸۷ درصدی، ۳ میلیون و ۴۹۵ هزار تن با رشد ۹۳ درصدی، یک میلیون و ۱۶۲ هزار تن با رشد ۲۷ درصدی، ۱۵۱ هزار تن با رشد ۳۵۴ درصدی، ۱۶ هزار تن با رشد ۱۰۰ درصدی، ۲ هزار تن با رشد ۱۰۰ درصدی، ۱۴۲ هزار تن با رشد ۱۰۰ درصدی و ۴ تن با رشد ۱۰۰ درصدی کالاهای نفتی و غیر نفتی، روزهای پر رونقی را در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ سپری می‌کنند.
گفتنی است، مدیریت بنادر غرب هرمزگان با بهره گیری از تمام توان و پتانسیل های موجود در بنادر کوچک غرب هرمزگان و ارائه خدمات ۲۴ ساعته به شناورها و صاحبان کالا، آماده خدمات رسانی به تجار و سرمایه گذاران برای تخلیه و بارگیری و صادرات انواع کالاها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و کالاهای معدنی در جهت رونق بیشتر اقتصادی منطقه می باشد.

بوشهرخبرنگار تجارت :مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: سهم این استان از تفاهم نامه این بنیاد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان ساخت ۱۰۹ واحد مسکونی برای خانواده های دارای حداقل ۲ عضو معلول است که عملیات ساخت آنها رو به پایان است.
علیرضا مقدم در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: هم اکنون عملیات اجرایی ۹۵ واحد از این خانه ها پایان یافته و براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا دهه فجر جشن پایان ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌‍‌های دارای حداقل ۲ معلول بهزیستی در استان برگزار شود.
وی بیان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از محل اعتبارات بنیاد مسکن برای هر واحد مسکونی پرداخت می‌شود.
مقدم اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون یک میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض از محل اعتبارات بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی خانواده های دارای حداقل۲ عضو معلول زیر پوشش بهزیستی استان پرداخت شده است.
وی یادآور شد: همچنین برای ایتام زیر پوشش بهزیستی نیز هشت واحد مسکونی در دست ساخت است و برای آنها نیز ۱۳۶ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن پرداخت شد. مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر اظهار کرد: تلاش می‌شود در راستای تامین مسکن و پرداخت تسهیلات بلاعوض به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد فراتر از تفاهم نامه ها اقدام و گام‌های مهمی برای این قشر برداشته شود.
ساخت ۱۰۹ واحد مسکونی خانواده‌های دارای ۲ معلول استان بوشهر در مرحله پایانی است
وی ادامه داد: تلاش می‌شود هر جایی که زمین در اختیار است به مددجویانی که فاقد زمین هستند با قید فوریت در همان روستا، شهر و یا در نزدیکترین منطقه به محل زندگی جامعه هدف (خانواده‌های دارای ۲ معلول زیر پوشش بهزیستی) واگذار شود.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: تلاش شود زمین واگذار شده به مددجویان بهزیستی در محل زندگی مددجویان باشد.

بی‌تردید در صنعت بین المللی صنعت ذوب آهن همواره یکی از صنایع تخصصی و مادر بوده و این مجموعه ، به عنوان کانون ارزنده خودباوری و توانمندسازی بومی در طول ۵۰ سال معاصر به خصوص پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران های مختلف به گونه ای جهادی و تحسین برانگیز در راستای ایجاد تحولات ساختاری و عملیاتی با رویکردی مدیریتی بر مبنای آینده محوری در راستای بومی سازی این صنعت بنیادین نقشی بی بدیل ایفاد نموده و می نماید.
بی گمان نقش این مجتمع صنعتی در سازندگی پویا و پایدار صنایع راهبردی کشور بر همگان محرز و تحسین برانگیز بوده و صنعتگران جهادی این جبهه راهبردی با ممارست مجدانه و کوشش‌های ساعیانه خود توانسته‌اند در انتقال سازنده دانش فنی و ساخت صنایع بزرگ و مهم و زیربنایی به گونه‌ای موفق و اثرگذار حاضر شده و این مجتمع صنعتی با بهره‌مندی از خرد جمعی و مدیریت آگاه و آینده ‌نگر توانسته است، همچون سایر پیشرفت ها در تحقق رسالت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی خود نیز با بهره مندی از پتانسیل های بومی و ملی نقشی بسزا و ژرفی ایجاد نموده و جایگاهی ممدوح در شاخص مشارکت همگانی در مقولاتی نظیر پدافند غیرعامل، تربیت نیروی متخصص و تحول‌آفرین، بومی‌سازی و خلق ابزار و تجهیزات راهبردی و ... خلق نماید.
حضور کارخانه ذوب آهن اصفهان در جغرافیای سختکوش شهرستان لنجان ایجادکننده بسترهای بی همتا و نافعی بالاخص در محوریت با موضوعاتی همچون مشارکت‌های عمومی، حوادث غیرمترقبه و... بوده که می‌توان به مشارکت فعال و مستمر نیروهای جان برکف و ایثارگر در جنگ تحمیلی، از جمله تقدیم ۲۹۰ شهید گرانقدر به نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره نمود و اعتقاد راسخ هرم انسانی متعهد متفکر و متعبد این اکوسیستم پویای صنعتی خبر دارد.
رویکرد مدیریت شده این مجتمع عظیم صنعتی در شرایط جنگ ناجوانمردانه اقتصادی با موضوع تولید موفق انواع ریل بر اساس استانداردهای جهانی با حجمی بالغ بر ۵۵ هزار تن، نقش مهم این صنعت مادر را در اجرای پروژه‌های ریل ملی تبیین و مبرهن می سازد. همچنین کاهش ۵۰ درصدی برداشت آب از حوضه آبی زاینده طی ۱۰ سال اخیر و گسترش جنگل دست کاشت با وسعتی افزون بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گواهی موکد بر رویکرد مدیریت سبز این صنعت است.
در پایان با تقدیر از همه دست‌اندرکاران این مجتمع عظیم صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که نقش بسزا در مولفه اقتصاد مقاومتی ایفاد نموده و می نماید و با اتخاذ تمهیدات سازنده و پیشرو در جبهه تولید و عرصه مسئولیت اجتماعی مشفقانه در راستای پیشبرد اهداف متعالی کشور و دولت مردمی گام بر میدارند. سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان را به مردم شریف ایران و به ویژه به مدیریت خدوم، کارگزاران و کارگران تلاشگر و زحمتکش این صنعت و خانواده های محترم ایشان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.