ساماندهی اطراف حرم مطهر توسط شهرداری قم

امام‌جمعه قم با اشاره به لزوم تعیین تکلیف پروژه مونوریل گفت: امروزه که مونوریل به این مرحله رسیده و هزینه‌هایی از بیت‌المال انجام‌شده، درست نیست که تخریب شود و نباید نیمه‌تمام بماند. به گزارش تجارت؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست صمیمی با مدیران رسانه‌های استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار داشت: قم شهری است که از نظر جایگاه معنوی و فرهنگ عمومی مردم متدین آن، ویژه است، اما همه افرادی که به قم وارد می‌شوند نگاه ویژه به قم ندارند و نمی‌توان برخوردهای سلبی با آن‌ها صورت بگیرد. وی با اشاره به وضعیت مونوریل قم گفت: در سفر هیئت دولت به استان قم، به آقای رئیسی گفتم برای اجرای طرح مونوریل تصمیم بگیرید تا این طرح نیمه‌تمام نماند و تعیین تکلیف شود. امام‌جمعه قم با اشاره به این‌که در مورد این طرح دیگر سختگیری نداریم، اضافه کرد: از همان ابتدای اجرای مونوریل از مسئولان درخواست کردیم این طرح اجرایی نشود، ولی امروز که مونوریل به این مرحله رسیده و هزینه‌هایی از بیت‌المال انجام‌شده، درست نیست که تخریب شود. وی بروز آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و افزود: فضای مجازی و انتظاری که در این فضاها هست تا محل خواب و استراحت جوانان رفته و کل شهر و کشور را گرفته است.

 

ثبت جهانی "منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان"

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت :پرونده ثبت جهانی از هگمتانه تا همدان به همراه چهار پرونده دیگر در دستور کار وزارت میراث فرهنگی است تا به یونسکو ارسال شود.علی مالمیر در جمع خبرنگاران خبر داد: نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تاریخ ۹تا۱۲بهمن برگزار خواهدشد.وی افزود: امسال باید فعالیت مضاعفی در مسیر گردشگری داشته باشیم، زیرا خسارت های ناشی از ایام کرونا بر پیکره گردشگری بسیار است.مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: آمادگی نسبی برای ایام نوروز ۱۴۰۱ در حوزه گردشگری خواهیم داشت،در همین راستا نیز باتوجه به نشست ها و تفاهمنامه های صورت گرفته با دیگر استان های غربی کشور، محور گردشگری غرب را تعریف کردیم.مالمیر افزود: درقالب گردشگری زمستانی نیز برگزاری بازی های زمستانه، گردشگری غذا، جشنواره عکس و غیره را در دستور کار داریم. وی در خصوص وضعیت خانه اقبالیان نیز بیان کرد: بیش از ۲۰۰ پرونده بنای تاریخی استان همدان در دو سال اخیر بررسی و مطالعه شد که در این زمینه براساس معیارهای ثبتی موجود اولویت با بناهای در معرض تخریب هستند اما ثبت بناهای معاصر نیز در دستور کار است که خانه اقبالیان یکی از آنها است.مالمیر گفت: اخطار عدم تخریب بنا به مالک داده شده است و به هیچ عنوان نباید دست به چنین کاری بزند.

مسیر مطلوب درمان‌ بیماران‌ با تشکیل‌ پرونده‌ الکترونیک‌
گیلان_فرحی؛ مدیرکل‌ بیمه‌ سلامت‌ گیلان‌ به تشکیل‌ پرونده‌ الکترونیک‌ روند درمان‌ بیماران‌ اشاره کرد و اظهار داشت‌: در طرح‌ نسخه‌نویسی‌ الکترونیکی‌ با تشکیل‌ پروند‌ه سلامت‌ الکترونیک‌ روند درمان‌بیماران‌ را به‌ واسطه‌ دسترسی‌ به‌سوابق‌درمانی‌ در مسیر درست‌ مطلوبی‌قرارمی‌گیرد.
دکترجمشید محمدی‌گفت: اجرای‌کامل‌ نسخه‌نویسی‌ ونسخه‌پیچی‌ الکترونیک‌ گامی‌ بلند در ارتقاء ‌و کیفی‌خدمات‌ بیمه‌سلامت‌ درجامعه‌ است.
وی‌ با اشاره‌ به‌پیاده‌سازی‌ سیستم‌ نسخه‌نویسی‌ الکترونیک‌ همراه‌ با پرونده‌ الکترونیک‌‌ سلامت‌ خاطرنشان‌کرد: این‌طرح‌ باعث‌ می‌شود صرفه‌جویی‌ بعمل‌آمده‌ و کاهش‌ هزینه‌های‌ مراقبت‌ و کاهش‌اشتباهات‌‌ نسخه‌نویسی‌خطاهای‌ دارویی‌عوارض ناخواسته‌ دارویی‌ و در کل‌ افزایش‌کارایی‌و کیفیت‌‌ مراقبت‌‌ انجام‌ شود.دکترمحمدی‌اضافه‌کرد: نسخه‌نویسی‌الکترونیک‌ اهمیت‌‌ فراوانی‌دارد و در این‌طرح‌امکانی‌فراهم‌ شده‌ تا بیمه‌شدگان‌ به‌ تاریخچه‌ تجویزهای‌ پزشک‌ دسترسی‌داشته‌ باشند.مدیرکل‌بیمه‌سلامت‌گیلان‌درپایان‌گفت: درطرح نسخه‌نویسی‌الکنرونیک‌ نیاز به‌ ارائه ‌ دفترچه‌ نیست‌ و برای‌ ویزیت‌ و استفاده‌از خدمات‌ پاراکلینیک‌ تنها با داشتن‌کد ملی‌ و کارت‌ ملی‌ ، گواهینامه‌ یا گذرنامه‌ کافی‌است‌ و پس‌از ویزیت‌ پزشک‌ بیمه‌شدگان‌‌ با دریافت‌ کد رهگیری‌می‌توانند‌ دارو و خدمات‌‌ لازم‌ را دریافت‌ کنند.استان‌گیلان‌ ۲ و نیم‌ میلیون‌نفر جمعیت‌دارد و هم‌ اکنون ‌۱ میلیون‌ و ۲۴۸ هزار و۱۰۵ نفر در این‌ استان‌ تحت‌ پوشش‌ بیمه‌ سلامت‌ هستند.

برگزاری جلسه فوق العاده کمیته درآمد شهرداری ملارد
نشست فوق العاده اعضای کمیته درآمد شهرداری ملارد در راستای وصول مطالبات و تصمیم گیری در خصوص مدیریت منابع ، هم افزایی و ارائه راهکارهای مناسب افزایش درآمد به ریاست محمد بهمنی شهردار ملارد و اعضای کمیته برگزار شد.شهردارملارد گفت: با هم‌اندیشی اعضای این کمیته راهکارهای مناسب در تامین منابع مالی از طریق شناسایی و وصول مطالبات معوق شهرداری ارائه خواهد شد. محمد بهمنی شهردار ملارد ضمن اشاره به افزایش هزینه های جاری و عمرانی در ماه های پایانی سال به تامین منابع مالی از طریق شناسایی و وصول مطالبات معوق شهرداری اشاره و تاکید کرد : شهرداری می بایست از تکیه بیش از حد به درآمد ارزش افزوده ( عوارض کالا و خدمات) اجتناب نماید و تلاش خود را معطوف جذب و وصول سایر منابع درآمدی بکند .ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری، فراهم نمودن مقدمات صدور پایان کار برای املاک متعلق به شهرداری از دیگر مباحثی است که شهردار ملارد به آن تاکید داشتند. در ادامه اعضا کمیته ضمن بررسی اقدامات انجام شده ، تصمیماتی را درخصوص تسریع در شناسایی و وصول مطالبات معوق از طریق تمامی مبادی قانونی اتخاذ و وظایف هر حوزه را مشخص نمودند.

شناسایی و جذب ۶۳ کودک کار در همدان
معاون اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی استان همدان از شناسایی و جذب ۶۳ کودک کار در همدان خبر داد.
زهره بختیاری در گفت‌وگویی در مورد کلینیک حقوق کودک اظهار کرد: این کلینیک به شکل سمن است و با نظارت استانداری کار می‌کنند.
وی بیان کرد: تاکنون در زمینه کودکان کار، ۶۳ نفر جذب و شناسایی شده در حالی که برش کل سالانه بهزیستی ۸۵ نفر است هرچند قرارداد به دلیل مشکلات اداری با تاخیر همراه بوده و اطلاعات این کودکان باید به شکل جزئی اعلام شود.
معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در خصوص وضعیت مراکز شبانه روزی نیز گفت: در این مراکز حدود ۱۵۰ کودک نگهداری می‌شود و امکانات معیشتی و زندگی نیز با تاکید بر فراهم سازی رشد همه جانبه این کودکان در حد مناسبی به لطف خدا برقرار است. وی در خصوص وضعیت تحصیل کودکان کار نیز عنوان کرد: تاکنون کودک بازمانده از تحصیل به ما گزارش نشده هر چند در مرکز شبانه روزی، خدمات آموزشی و حمایتی برای کودک و خانواده آنها برقرار می‌شود. بختیاری تصریح کرد: آموزش‌های مهارت‌های زندگی، خود مراقبتی و توجه به ابعاد مختلف رشد برای کودکان، رشد جسمی، روانی و عاطفی، رشد اجتماعی، معنوی، آموزش و خانواده و تلاش برای توانمندسازی آنها از مواردی است که در مرکز بهزیستی به آن توجه می‌شود.

نشست با مدیران IT سازمان ها در مخابرات منطقه گلستان
جلسه ای با تعدادی از مدیران IT سازمان ها و نمایندگان موسسات تجاری با هدف تشریح کمپین واگذاری فیبر دسترسی به مشتریان تجاری در مخابرات منطقه گلستان تشکیل شد. مدیر مخابرات منطقه گلستان که در نشست با مدیران IT سازمان ها و نمایندگان موسسات و مشتریان تجاری گفت:با بر شمردن اهمیت ارتباطات در شرایط کنونی و آینده ، بر ضرورت تجهیز به سرویسهای ارتباطی به روز برای بخشهای مختلف جامعه تاکید و افزود: وظیفه مخابرات تامین زیرساخت های ارتباطی مناسب برای مشتریان و متقاضیان است .
غلامعلی شهمرادی افزود : سیاست مخابرات استان توسعه شبکه فیبرنوری در نقاط مختلف بوده و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده و کمپین تانوما و واگذاری فیبر دسترسی، برای سازمانها فرصت مناسبی بوده تا بتوانند از این سرویس بهره مند شوند.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت خبر داد؛

بوشهر خبرنگارتجارت :به گزارش سایت خبری کمیته امداد، علی عاشوری، مدیر عامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد کشور، طی سفر یک روزه خود به استان بوشهر در نشست شورای مدیران کمیته امداد این استان شرکت کرد و سپس در مصاحبه ای با صدا و سیمای مرکز استان به تشریح عملکرد این صندوق در سطح کشور و استان بوشهر پرداخت.
مدیر عامل صندوق امداد کشور در ادامه اظهار داشت: صندوق امداد ولایت از سال 1395 با مجوز بانک مرکزی در همه مراکز استانها و با هدف سهولت ارائه خدمات به نیازمندان و همچنین توسعه فرهنگ قرض الحسنه و بانکداری اسلامی تاسیس شده است.
وی خاطرنشان کرد: خدمات صندوق امداد ولایت در چهار سر فصل پرداخت تسهیلات اشتغال، کارگشایی، تامین و ودیعه مسکن مددجویان تحت حمایت در حال انجام است.
مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور به تشریح عملکرد این صندوق در سال جاری پرداخت و گفت: طبق آخرین بررسی ها تا کنون 199 هزار و 581 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 1800 میلیارد تومان در اختیار مددجویان تحت حمایت و دیگر خانواده های نیازمند قرار گرفت.
عاشوری اضافه کرد: از این میزان تسهیلات، 1247 میلیارد تومان به تسهیلات کارگشایی، 349 میلیارد به تسهیلات اشتغال، 204 میلیارد تومان به تسهلات تامین و ودیعه مسکن اختصاص داده شده است.
مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور خاطر نشان کرد: استان سال گذشته در استان بوشهر ۶ هزار و ۵۰۰ فقره وام به مبلغ 60 میلیارد تومان پرداخت شده است و امسال تا کنون 4 هزار فقره بالغ بر 40 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به تعداد مشتریانی که نزد این صندوق حساب دارند گفت: این آمار بیش از شش میلیون نفر است.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در خصوص راه‌اندازی صندوق ضمانت وام‌های اشتغال و ضمانت گفت: فعلا اولویت ما در این حوزه، زنان سرپرست خانوار تحت حمایتی است که در تامین ضمانت تسهیلات دچار مشکل باشند، می‌توانند از خدمات صندوق ضمانت برای دریافت تسهیلات در این صندوق یا سایر بانک‌ها استفاده کنند.
عاشوری مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور با اشاره به چگونگی پرداخت وام به مددجویان، ابراز داشت: برای وام‌های تا ۱۰ میلیون تومان سود و کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای مبالغ بالاتر نیز تنها سه درصد کارمزد، یک‌بار در طول دوره بازپرداخت اقساط، دریافت می‌شود.
وی در خصوص ضمانت های بانکی مددجویان تحت حمایت اضافه کرد: تا مبلغ 10 میلیون تومان وام بدون نیاز به ضامن پرداخت می شود و مبالغ بالاتر نیز با ضامن پرداخت می شود.
مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور به الکترونیکی شده خدمات این صندوق اشاره کرد و اظهار اشت: به منظور رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعات حضوری مددجویان، اغلب خدمات این صندوق به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هشت خدمت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، افزود: برنامه این صندوق، حرکت به سمت خدمات الکترونیکی و دیجیتال است. عاشوری مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های الکترونیکی شدن خدمات صندوق، علاوه بر عدم نیاز به مراجعه حضوری، حذف مدارک فیزیکی مددجویان است.
مدیر عامل صندوق امداد ولایت در پایان با دعوت از خیران و مردم نیکوکار برای سپرده گذاری در این صندوق گفت: خیرانی که قصد کمک به همنوعان خود را دارند میتوانند در این صندوق سپرده گذاری کنند و سپس از محل این سپرده به افراد نیازمند تسهیلات کارگشایی پرداخت نمایند.
وی همچنین یادآور شد: در صورتی که فردی بخواهد به نیازمندی در حوزه مسکن، درمان و جهیزیه کمک کند، این صندوق به فرد نیکوکار وام را بدون سپرده‌گذاری پرداخت می‌کند تا تسهیلات در اختیار شخص نیازمند قرار گیرد و سپس فرد خیّر اقساط وام را پرداخت می نماید.

شهردار کرج با اشاره به نزدیک بودن پروژه خط ۲ قطار شهری کرج به ایستگاه بهره برداری و ضرورت تکمیل آن، اظهار داشت: تعیین تکلیف قراردادهای تامین ناوگان ریلی خط ۲، اولویت مدیریت شهری است.
به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی در جلسه ای که در سازمان حمل و نقل ریلی به منظور رسیدگی به قراردادهای گذشته تامین ناوگان پروژه خط ۲ قطارشهری کرج، با حضور محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات کاربردی شورای شهر، فرزین فرشاد، سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج، مهدی عطااللهی، مدیرکل حقوقی و امور پیمان های شهرداری کرج، عباس سعیدی کیا، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج و معاونین و مدیران حقوقی و تجهیزاتی برگزار شد، گفت: رسیدگی به قراردادهایی که زمان آنها پایان یافته ولی به سرانجام نرسیده و پیشرفت اجرایی پروژه قطار شهری جزو اولویت های مدیریت شهری به شمار می‌آید. وی با بیان این که با کار کارشناسی و بازنگری به مسیر قراردادها می‌شود روند روبه رشدی در مسیر توسعه ناوگان ریلی پیش گرفت و مانع بروز مشکلات گذشته شد، عنوان کرد: همچنین با برنامه ریزی مناسب در قرارداد تامین و نگهداری ناوگان پروژه خط ۲ می‌توان متناسب با پیشرفت پروژه قدم های خوبی برداشت. شهردار کرج همچنین به تاثیر راه اندازی متروی کرج در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و صرفه جویی در زمان شهروندان اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری برای تحقق این مهم تمام تلاش خود را به کار می گیرد. محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهرکرج نیز در این جلسه به حضور و نظارت شورای اسلامی شهر در پروژه خط ۲ به منظور همفکری و کمک بیشتر در راستای از بین بردن موانع و مشکلات و به سرانجام رساندن این پروژه اشاره و بیان کرد: امید است بتوانیم با بهره برداری از متروی کرج به مردم شریف شهر، خدمات مناسب تری را ارائه کنیم.

کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه از شناسایی کودکان زیر پنج سال دارای مشکل تغذیه در همدان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۲۹۸ بن خرید کالا بین اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.
به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، میترا جاودان با اشاره به دوازدهمین بسیج ملی تغذیه که ۱۵ تا ۳۰ دی ماه با شعار «تغذیه، کرونا و واکسیناسیون» برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر سال بسیج های ملی و آموزشی تغذیه بر اساس مشکلات تغذیه ای جامعه و به منظور حساس سازی و افزایش سطح آگاهی های تغذیه ای جامعه با شعارهای متفاوت برگزار می شود.
وی بیان کرد: با توجه به اپیدمی کرونا و اهمیت تغذیه صحیح در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کرونا، کاهش شدت بیماری و دوران نقاهت بیماری و نیز اثربخشی واکسیناسیون کرونا دوازدهمین بسیج ملی تغذیه بر اساس این اهداف در استان در حال اجراست. کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون یکی از راه‌های مهم برای مقابله با ویروس کرونا است و به منظور اثر بخشی آن رعایت اصول تغذیه از اهمیت زیادی بر خوردار است، افزود: به دلیل گستردگی فضای مجازی ارائه اطلاعات تغذیه ای صحیح و نیز گسترش شبکه های علمی یکی دیگر از اهداف بسیج های ملی تغذیه است.
وی یادآوری کرد: بهتر است برای افزایش کیفیت پروتئین دریافتی از پروتئین های گیاهی در کنار هم استفاده شود مثل عدس پلو، خوراک لوبیا با نان، عدسی و غیره که این امر موجب اثر‌بخشی بهتر واکسیناسیون خواهد شد.
کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه افراد در وعده های غذایی خود از منایع شیر و لبنیات کم چرب استفاده کنند گفت: شیر و لبنیات شامل ماست، پنیر و کشک نیز از منابع تامین پروتئین هستند و نیز بهتر است لبنیات پروپیوتیک مصرف شود. وی با بیان اینکه مصرف آب کافی فراموش نشود عنوان کرد: افراد مقدار زیادی آب و مایعات مثل چایی کم رنگ، دوغ کم نمک، دمنوش های گیاهی بنوشند که تامین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن کووید- ۱۹ بسیار مهم است. وی خاطرنشان کرد: در این راستا و به دلیل تاثیر منفی اپیدمی کرونا بر وضعیت اقتصادی جامعه و به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر بویژه کودکان زیر ۵ سال و مادران باردار، معاونت بهداشتی همدان با همکاری کمیته امداد و ستاد اجرای فرمان امام یک هزار و ۲۵۰ کیلوگرم گوشت و یک هزار و ۲۹۸ مورد بن خرید مایحتاج در بین واجدین شرایط توزیع کرده است.

مدیرعامل آب منطقه ای خبر داد:

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام گفت: سد ایلام که ۷۰ درصد آب شرب ایلام را تامین می کند الان کمتر از ۵۰ درصد مخزن آن پر است علی پوراحمددر حاشیه بازدید از سد دویرج در گفت وگو با خبرنگاران به وضعیت سد چم گردلان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: سد ایلام که ۷۰ درصد آب شرب ایلام را تامین می کند الان کمتر از ۵۰ درصد مخزن آن پر است و امیدواریم بارندگی های زمستان به گونه ای باشد که بخشی از این کمبود جبران شود، در غیر اینصورت با چالش جدی به لحاظ کمیت و کیفیت آب روبرو خواهیم بود.
پور احمد به احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتار اراضی استت های خوزستان و ایلام مورد تاکید رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: سهم استان ایلام از این مقدار ۵۰ هزار هکتار بود که شبکه اصلی آن بطور کامل در استان اجرا شده است.
وی افزود: برای شبکه اصلی آبیاری این طرح ۷۴ میلیون یورو از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی و حدود سه هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی دولت هزینه شده که در بخش وزارت نیرو آماده بهره برداری است.
مدیرعامل آب منطقه ای ایلام تاکید کرد: از شبکه فرعی این طرح نیز ۹ هزار هکتار باقی مانده که متولی آن یعنی جهاد کشاورزی باید شبکه را تکمیل کند.
وی تصریح کرد: سد مخزنی کنگیر ایوان نیز ۲ هزار هکتار از اراضی دشت ایوان را تحت پوشش دارد و در شرایط کنونی کمتر از ۵۰ درصد مخزن آن پر است ولی در حال تامین کشت پاییزه در آنجا هستیم.
مدیرعامل آب منطقه ای ایلام تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف بخش کشاورزی، شرب و صنعت با توجه به این وضعیت ضروری است ، چراکه شاهد سالی خشک تر از پارسال هستیم. پوراحمد با اشاره به اینکه سد دویرج آب ۱۱ هزار هکتار از اراضی موسیان را تامین می کند، افزود: این سد آب دراز مدت پتروشیمی دهلران را نیز تامین می کند ، ۲۱ میلیون مترمکعب میزان تخصیص آب پتروشیمی دهلران است و صنعت پتروشمی باید آن را تمدید کند تا برای آنها ذخیره شود. وی افزود: در استان ایلام پنج سد مخزنی در دست بهره برداری داریم و پنج سد نیز در حال ساخت هستند.
پوراحمد از هفت سد در دست مطالعه استان خبر داد و گفت: سد مخزنی گوراب و چیخاب در دهلران، سد مخزنی گلال ملک در مهران، سد مخزنی گدارخوش، جزمان، ورگر و مولاب از جمله آنها هستند که کار مطالعات سد گدارخوش به اتمام رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش بیش از ۴,۵ میلیون تن صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی و رونق بیش از ۲.۵ میلیون تن کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) فرآورده های نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، "قاسم عسکری نسب" میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۴ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۱۱۰ تن اعلام کرد و گفت: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده که این میزان از صادرات نمایانگر رشد ۲۵۲ درصدی در ۹ ماهه سال جاری است. عسکری نسب افزود: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۳ تن با رشد ۶۳ درصدی مربوط به صادرات غیر نفتی و ۳ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۳۷ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد که این میزان از صادرات نفتی نمایانگر رشد ۵۹۴ درصدی در ۹ ماهه سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» می باشد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: از مجموع عملیات انجام شده، ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۶۱۷ تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی با رشد ۲۶ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که از این میزان بنادر غرب هرمزگان با کابوتاژ ۹۷۲ هزار و ۴۹۸ تن فرآورده های غیرنفتی و کابوتاژ یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۱۱۹ تن فرآورده های نفتی توانست به ترتیب رشد ۲۳ درصدی و ۲۸ درصدی در سال جاری داشته باشد.
عسکری نسب تصریح کرد: بنادر غرب هرمزگان زیر ساختهای لازم و مناسب را برای صادرات انواع کالاها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و کالاهای معدنی داراست و آماده هرگونه خدمات رسانی در زمینه صادرات کالا به تجار و سرمایه گذاران می باشد.