علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک دی شد

به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت؛ به دنبال برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک دی و انتخاب اعضای جدید هیئت‌مدیره، در نخستین جلسه اعضای هیئت‌مدیره، علیرضا قیطاسی به عنوان مدیرعامل این بانک انتخاب شد.
علیرضا قیطاسی که دارای مدرک تحصیلی دکترای حرفه‌ای مدیریت عالی کسب‌و‌کار است، سوابقی از جمله دبیری شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، ریاست هیئت‌مدیره بانک ایران زمین، مدیریت امور سازمان بانک ملی ایران، مدیریت امور طرح و برنامه بانک ملی ایران و... را در کارنامه کاری خود دارد. همچنین در این جلسه سیدمحمود احمدی به عنوان رییس هیئت‌مدیره و امیرعباس هاشمی‌نژاد، به عنوان نایب‌رییس هیئت‌مدیره انتخاب شدند. گفتنی است فریدون رشیدی و برات کریمی نیز به عنوان اعضای هیئت‌مدیره به کار خود ادامه خواهند داد. در این جلسه از خدمات و تلاش‌های اعضای پیشین هیئت‌مدیره بانک دی قدردانی شد.

 

ناظران شرعی به ساختار بانک‌ها اضافه می‌شوند

به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، علی صالح آبادی عصر امروز در جمع اعضای «کارگروه تخصصی فقهی بانک مرکزی» در قم، با بیان اینکه تحول نظام بانکی بر اساس تطبیق با اصول فقهی و شرعی در این دوره با جدیت پیگیری خواهد شد، گفت: در این راستا و در مرحله نخست حوزه نظارت بانک مرکزی موظف شده است عملکرد بانک‌ها در اجرای اصول شرعی را در قالب فرم‌های مشخص به طور مستمر مورد بررسی قرار دهد. عالی‌ترین مقام بانک مرکزی ادامه داد: همچنین چارچوب اضافه شدن افرادی به عنوان ناظر شرعی در کمیته تطبیق بانک‌ها به منظور اجرا و نظارت بر مصوبات شورای فقهی در این شورا در حال تدوین است. صالح آبادی یادآور شد: در همین راستا فهرست افرادی که توسط شورای فقهی احراز صلاحیت شوند در اختیار بانک‌ها قرار خواهد گرفت. رئیس کل بانک مرکزی همچنین بر ضرورت آموزش ضوابط فقهی و شرعی در حوزه بانکی به مدیران ارشد و تمام پرسنل شبکه بانکی تاکید و ابراز امیدواری کرد که این روند به بهبود فرآیندهای بانکی در راستای اجرای اصول بانکداری اسلامی منجر شود.

حضور فعال بانک تجارت در کنفرانس باشگاه مشتریان پتروشیمی بندر امام
دومین کنفرانس باشگاه مشتریان پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) با حضور دکتر اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک تجارت و مشتریان شرکت پتروشیمی بندر امام برگزار و تفاهم نامه همکاری به منظور ارتقا تعامل دو مجموعه امضا شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، دکتر اخلاقی در سخنرانی خود در دومین کنفرانس باشگاه مشتریان پتروشیمی بندر امام با اشاره به نقش موثر این شرکت در شکل گیری سایر پتروشیمی های کشور گفت: پتروشیمی بندر امام به عنوان مادر صنعت پتروشیمی و تاثیرگذارترین شرکت در تکمیل زنجیره تولید این صنعت در کشور است که با رشد حجم سودآوری در طول سال های اخیر ابعاد و گستردگی کاری این مجموعه بیش از پیش نمود پیدا کرده است.
مدیرعامل بانک تجارت با تشریح ابعاد و حجم تعامل این بانک با پتروشیمی بندر امام افزود: صرف نظر از ابعاد مادی و مالی حاصل از این همکاری، اقدامات انجام شده در راستای افزایش سطح تعامل، اصلاح و تکمیل فرایندها بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده بوده و امیدواریم این مسیر قدرتمندتر از گذشته ادامه یابد.
دکتر اخلاقی از بانک به عنوان یکی از ارکان موثر اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: بانک تجارت به عنوان یک بانک عامل، محوری و به عنوان یک شریک استراتژیک و تجاری امروز با انعقاد تفاهم نامه ای جدید با شرکت پتروشیمی بندر امام، زمینه های گسترش همکاری با سایر همکاران این مجموعه را فراهم کرده است.
وی با اشاره به تغییر فرایندهای ارزیابی مشتریان و ذینفعان شرکت های بزرگی همچون پتروشیمی بندر امام عنوان کرد: بانک تجارت با اتکا به توان تخصصی و کارشناسی پرسنل خود و تعیین روش های اجرایی و استفاده از ظرفیت های اعتبارسنجی در تلاش است تا در کمترین زمان سریعترین راه حل های مالی را در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار داده و نقش خود را به عنوان یک شریک تجاری به خوبی ایفا کند.
حمیدرضا رستمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام به تشریح جایگاه این شرکت در صنعت پتروشیمی کشور پرداخت و گفت : پتروشیمی بندرامام از جمله شرکت های برتر کشور در حوزه فروش شناخته می‌شود و این امر نشان دهنده‌ ی تاثیر گذاری حجم تولیدات و ارز آوری پتروشیمی بندر امام در اقتصاد کشور است.

با رای هیات داوران در هجدهمین سمپوزیوم روابط عمومی ایران اعطا شد

گروه بانک و بیمه: اداره کل روابط عمومی بانک سپه در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی و هجدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی ایران، موفق به کسب سه عنوان روابط عمومی برتر کشور در مدیریت راهبردی روابط عمومی ، ارتباطات فرهنگی و کارشناس برتر روابط عمومی شد.

کسب سه رتبه برتر توسط روابط عمومی بانک سپه
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت؛ بر اساس رای هیئت داوران هجدهمین جشنواره برترین های روابط عمومی ایران و هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ، اداره کل روابط عمومی بانک سپه به عنوان روابط عمومی برتر کشور در موضوع "مدیریت راهبردی روابط عمومی "، "ارتباطات فرهنگی (تبلیغاتی و انتشاراتی) "و "کارشناس برتر"معرفی شد.
بر اساس این گزارش در بخشی از لوح اهدایی به اداره کل روابط عمومی بانک سپه که به امضای فلیپه بورمانس رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی و هوشمند سفیدی دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی رسیده آمده است: " به دلیل رعایت استانداردهای حرفه ای علمی و صنفی و مدیریت راهبردی روابط عمومی ، خلاقیت در کار و داشتن کیفیت و کمیت مناسب فعالیتها در موضوع مدیریت راهبردی روابط عمومی و ارتباطات فرهنگی ، تبلیغاتی و انتشاراتی ، لوح سپاس روابط عمومی برتر اعطا می شود به روابط عمومی بانک سپه"
این گزارش می افزاید در این دوره از جشنواره برترینهای روابط عمومی ایران دکتر کاظم عسگری کارشناس اداره کل روابط عمومی بانک سپه نیز به عنوان "کارشناس برتر روابط عمومی ایران در سال 1400" به دلیل انجام اقدامات کارشناسی موثر در روابط عمومی ، معرفی و موفق به دریافت لوح سپاس شد.
بر اساس این گزارش: اداره کل روابط عمومی بانک سپه با رویکرد راهبردی ، تجربیات نوین ، تاثیر گذار و هدفمندی را تجربه کرده که این تجارب و اقدامات صورت گرفته ، عملاً این اداره کل را به فاز پیشرفته علمی و تخصصی وارد کرده و این مهم در ارتقای جایگاه ذهنی این اداره کل مشهود ، نقش آفرین و تاثیر گذار بوده است. تعیین راهبرد و رویکرد روابط عمومی "علمی و تعامل گرا" ، ایجاد و احیای واحدهای تخصصی داخلی نظیر تحقیق و توسعه ، ارتباطات درون سازمانی و واحد افکار سنجی در کنار ایجاد اتاق فکر ، تهیه بانک اطلاعات همکاران ، تیم سازی هدفمند و علمی، برگزاری دوره های علمی و آموزشی "پاتوق علم و تجربه" بخشی از اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل است.
این گزارش می افزاید: تهیه مجلدهای علمی هدفمند و تحلیلی در راستای ارتقای کمی و کیفی اطلاع رسانی نظیر انعکاس اخبار در حوزه فعال ارتباط با رسانه ها ، همچنین اثر بخشی تبلیغات ، روابط عمومی داده محور، بررسی تاثیرات متاورس بر روابط عمومی ، بانکداری دیجیتال وایجاد رادیو و تلویزیون سپه ، خبرگزاری سپه و تغییر پوسته وب سایت رسمی بانک سپه از دلایل استمرار موفقیتهای بانک سپه در سطوح ملی نظیر جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی است. لازم به ذکر است هفدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با همکاری انجمن بین المللی روابط عمومی و با حضور استادان برجسته ایرانی و خارجی با موضوع "روابط عمومی پساکرونا، تغییرات، الزامات و پیامدها " و برگزاری دو کارگاه تخصصی با عناوین " نحوه تهیه و تنظیم پیوست ارتباطی و الزامات ناشی از دوره پساکرونا" و " ویکی پدیا و کاربردهای آن در روابط عمومی" در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد

بانک گردشگری در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران ( معرفی شده در سامانه وزارت راه و شهرسازی) پیشگام بوده و از سال گذشته تاکنون در مجموع بیش از 3700 فقره از این نوع تسهیلات به مبلغ بیش از 2000 میلیارد ریال اعطا کرده است.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، این بانک از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از 3000 فقره تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران به مبلغ بیش از 1800 میلیارد ریال و در سال گذشته 649 فقره از این نوع تسهیلات به مبلغ بیش از 265 میلیارد ریال پرداخت کرده است. میزان تسهیلات پرداختی ودیعه مسکن مستاجران از سوی بانک گردشگری در سال گذشته و 9 ماهه منتهی به آذر ماه امسال از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 373 درصد و 588 درصد افزایش نشان می‌دهد.