دو شرکت بیمه آماده افزایش سرمایه می شوند

دو شرکت بیمه حاضر در فرابورس، آماده مرحله دوم افزایش سرمایه ۹۱ و ۹ درصدی از دو محل سود و اندوخته شدند تا ۲.۷ هزار و ۲۰ میلیارد تومان به سرمایه اسمی بیفزایند . به گزارش تجارت به نقل از اخباربانک، دو شرکت بیمه پاسارگاد و بیمه زندگی خاورمیانه از تصمیم هیات مدیره به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان 91 و 9 درصدی خبر دادند. بر این اساس، "بپاس" پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده 10 آبان سال 1400 مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از 2 به 6.1 هزار میلیارد تومان در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از 3 به 5.8 هزار میلیارد تومان اقدام کند. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار دوم معاملات فرابورس در صورت موافقت سازمان بورس از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال می شود تا صرف حفظ نسبت توانگری مطلوب و حفظ مجوز قبولی اتکایی تولید شود. همچنین "بخاور" پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده 20 آذر سال 1400 مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از 120 به 300 میلیارد تومان در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از 220 به 240 میلیارد تومان اقدام کند. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار اول معاملات فرابورس در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال می شود تا صرف رعایت الزامات قانونی، حفظ سطح توانگری مالی و راه‌اندازی و تجهیز دفاتر ارتباطی تولید شود.

 

گام بلند بانک ایران زمین در خدمات دهی نوین

سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در خصوص خدمات نوین این بانک می گوید: در یک دهه اخیر با توجه به گسترش کاربرد شبکه ها و رسانه های اجتماعی و دسترسی آسان و آسوده شهروندان به دنیای مجازی و آنلاین و نرخ نفوذ بالای استفاده از انواع تلفن های همراه هوشمند در بین اقشار گوناگون جامعه روش خدمات دهی بانکداری نیز مورد تحول قرار گرفته و به نوعی بانکداری را از نگاه سنتی به سمت و سوی فناوری سوق داده است. استاد می افزاید: شاید بتوان گفت با روی کار آمدن دنیای مجازی و تلفن های هوشمند انقلابی در صنعت بانکداری به وجود آمده است و خدمات دهی مطلوب تری را برای شهروندان به وجود آورده است.مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین ادامه می دهد: سهولت و دسترسی آسوده شهروندان به حساب های شخصی شان در هر زمان از شبانه روز نشانه تغییر رویکرد در صنعت بانکی کشورمان است که خوشبختانه در این زمینه بانک ایران زمین به عنوان یکی از نخستین بانک های کشور در این راستا اقدامات ارزشمندی را برای آسایش مشتریان انجام داده است. وی عنوان می کند: امروز خدمات دهی نوین در نظام بانکداری دیگر یک خدمات لوکس نیست بلکه دریافت سرویس های نوین یک ضرورت در خدمات دهی به حساب می آید.

پرداخت ۳۱۵ میلیارد ریال تسهیلات
بدون ضامن در بانک کشاورزی
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی تاکنون بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال از طریق شیوه اعتبارسنجی به ۶۵۱ متقاضی وام بدون ضامن پرداخت کرده است. به گزارش تجارت فریدون بهبهانی عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، با اشاره به پرداخت تسهیلات خرد با شیوه اعتبارسنجی اذعان داشت: سالیان سال است که اعطای تسهیلات خرد بدون ضامن را در بانک کشاورزی عملیاتی کرده ایم و اکنون تمرکز بیشتری داریم تا این موضوع در بانک کشاورزی به خوبی عملیاتی شود. وی در ادامه بیان کرد: بانک کشاورزی تاکنون بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال از طریق شیوه اعتبارسنجی به ۶۵۱ متقاضی وام بدون ضامن پرداخت کرده است و با توجه به تاکید وزارت اقتصاد، در ماه های آتی عملکرد بسیار بالاتری خواهیم داشت. بهبهانی با بیان اینکه یکی از بندهای مورد تاکید قانون جدید چک، لزوم اتصال تمامی دستگاه های خودپرداز بانک ها به سامانه صیاد است، گفت: بانک کشاورزی این کار را به صورت پایلوت در چندین شعبه خود انجام داده و اکنون این طرح مراحل پایانی خود را طی می کند و تا چند هفته آینده این کار به طور کامل، عملیاتی خواهد شد.وی در ادامه مسدودسازی وجوه حساب صادرکنندگان چک برگشتی را یکی از مزایای این طرح برشمرد و افزود: اجرای این طرح می تواند کمک شایانی به گیرندگان چک کند تا این اطمینان خاطر را داشته باشند که درصورت بدعهدی عده ای، باز هم می توانند به حق خود برسند و امیدواریم آنچه که در دستور العمل عنوان شده به طور کامل عملیاتی شود و به مروز زمان شاهد امنیت کاملی را در بازار باشیم.عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به حمایت های بانک کشاورزی از طرح های دانش بنیان اظهار داشت: حدود ۲۰ سالی می شود که بانک کشاورزی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی دارای طرح ها و ایده های جدید حمایت و تسهیلاتی را برای راه اندازی کسب و کار آن ها پرداخت می کند.

مدیرعامل بانک دی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک دی گفت: بانک دی این نوید را به سهامداران می‌دهد که مسیر درستی انتخاب شده و انشاالله نماد به زودی باز خواهد شد. به گزارش تجارت به نقل از ایبِنا، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی با هدف تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ یکشنبه ۲۲ خرداد ماه برگزار شد که در حاشیه آن علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ داد که در زیر به آن اشاره شده است.
وی گفت: مجمع بانک دی مربوط به اسفند سال ۹۹ است که برگزار نشده بود. با توجه به حمایت‌هایی که از طرف بانک مرکزی، سازمان بورس و فرابورس انجام شد، این نشست با سهامداران به خوبی برگزار شد و در جریان آن گزارش حسابرس و بازرس قانونی هم قرائت گردید. انشاالله برگزاری مجمع امیدواری زیادی بین سهامداران و جامعه هدف بانک دی ایجاد کند.
قیطاسی افزود: عملکرد چند ماهه را در مجمع ارائه داده‌ایم که نتیجه تلاش شبانه روزی تیم مدیریتی، اعضای هیئت مدیره و مدیران مسئول آن بود و همین امر منجر به برگزاری مجمع شد. به طور کلی باید گفت که اقدامات خوبی صورت گرفته است و به عنوان نمونه می‌توان به فعال شدن آموزش کارکنان در بدو ورود برای افزایش آگاهی آنان و استفاده از مدرسان خوب شبکه بانکی در این رابطه اشاره کرد. همچنین دوره‌هایی در جهت ارائه خدمت به جامعه ذینفعان نیز برگزار شد. در بحث آسان‌سازی تسهیلات مخصوصا تسهیلات خرد هم که سیاست دولت و تاکید بانک مرکزی و مسئولان آن است، دستورالعمل صادر شد و بانک دی به عنوان یک بانک پیشرو بین بانک‌های خصوصی در این زمینه قدم‌های مثبتی را برداشته است.
وی با بیان اینکه بانک دی بیش از یک میلیون سهامدار دارد و با دیگر بانک‌ها از تفاوت‌هایی برخوردار است افزود: علاوه بر این مسئله بیش از ۷۰ درصد از سهامداران بانک دی عزیزان ایثارگر و خانواده‌های محترم شهدا هستند که انتظارات و توقعاتی دارند که گرچه به حق است، اما ممکن است به سرانجام نرسد. ولی زمانی که مجمع بانکی برگزار می‌شود، این نوید را به سهامداران می‌دهد که مسیر درستی انتخاب شده و انشاالله نماد به زودی باز خواهد شد.
مدیرعامل بانک دی در خصوص نارضایتی سهام‌داران در خصوص بسته‌بودن نماد بانک دی تصریح کرد: بیش از ۹ ماه است که نماد بانک بسته است. سهامداران عزیز، به هر حال با نقدینگی خود درگیر این سهام شده‌اند، اما متاسفانه امکان خرید و فروش آن میسر نبود، بنابراین نارضایتی‌هایی به وجود آمده است. وقتی مجمع برگزار می‌شود، در ادامه گزارش یا صورت‌های مالی شش ماه ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد و پس از آن به زودی شاهد باز شدن نماد خواهیم بود و انتظار عزیزان سهامدار برآورده می‌شود.
وی در ادامه افزود: بانک دی از آنجا که وابسته به عزیزان ایثارگر و خانواده محترم شهدا است، بسته‌های تسهیلاتی فراهم و ابلاغ کرده که پیش از این هم وجود داشت ولی در سال جدید سهمیه‌ای به بنیاد شهید اعلام شد و براساس آن این بسته سیاست اعتباری مورد توجه قرار گرفت. به این معنا، سیاست اعتباری از ابتدا خرداد ماه برای معرفی شده‌های بنیاد شهید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با گواهی کسر قسط بدون ضامن به تمام شبکه‌ها اعلام و با معرفی انجام خواهد شد.
در بخش دیگر بنیاد شهید و ایثارگران صندوقی دارد که تحت عنوان صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است. متقاضیان برای کارگاه و طرح‌های خود با معرفی از طرف صندوق و تفاهم نامه‌ای که وجود دارد، به بانک معرفی می‌شوند و کارشان سروسامان پیدا می‌کند. کارهای خوبی هم در همین ارتباط تا به امروز به سرانجام رسیده است.
مدیرعامل بانک دی در خصوص تغییر ساعات کار بانک دی گفت: بانک دی در چارچوب وظایفی که از طرف کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی دارد وقتی از طرف دولت مصوبه‌ای ابلاغ می‌شود برای تغییر ساعت کار، در جهت آن دستورالعمل صادر می‌کند. بنابراین از روز شنبه ۲۱ خرداد ماه ساعت حضور کارکنان بانک دی از ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ بعداز ظهر، ساعت ارائه سرویس هم از ۷ صبح تا ۱۳:۱۵ بوده است.
درجهت ارائه خدمت قطعا تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا هیچگونه کوتاهی صورت نگیرد ولی خدمات غیرحضوری هم وجود دارد. به این معنا؛ تمامی مشتریان و مردم عزیز که با بانک دی سروکار دارند، می‌توانند از طریق خدمات غیرحضوری و دستگاه‌های ATM امور بانکی خود را انجام دهند.