استان قزوین پایلوت توسعه فیبرنوری

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه قزوین، مهندس سلطانی مديرعامل شركت مخابرات ايران در آئین آغازعملیات نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در استان قزوین با بیان این که فناوری ابزار کلیدی پیشرفت های اقتصادی می باشد، بیان داشت ، مخابرات با نصب العین قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه ی گام دوم با همت، هوشیاری ، سرعت عمل و ابتکار ، در کنار برنامه های مشخص سالانه در مخابرات مناطق، برنامه ی جهادی نجما را طراحی نموده است. وی بخشی از سخنان خود با بیان اینکه تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتور‌ها است، خاطرنشان کرد: بهترین راه‌حل برای اجرای این طرح، حمایت همه‌جانبه دولت و حاکمیت از اپراتور‌ها و شرکت مخابرات ایران است تا این طرح به سرانجام برسد. وی گفت: به علت شرایط اقتصادی شرکت مخابرات و مسائلی که در سال های گذشته و در نوع سیاستگذاری ها مواجه بودیم به آن هدفی که باید می رسیدیم نرسیدیم اما خوشبختانه با تغییر دولت و تغییرات دیگر و دیدگاه خوبی که در بحث توسعه ارتباطات فیبر نوری مطرح شده تحرک خوبی در این چند ماه به وجود آمده است و ما در جلساتی که با معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم طرح مان را نهایی و اعلام کرده ایم و در هر جایی که وزارتخانه سیاستگذاری کند آماده فعالیت هستیم.

 

شناسایی ۶۴ هزار هکتار اراضی بیابانی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبرداد: ۶۴ هزار هکتار اراضی بیابانی در استان همدان وجود دارد که حدود ۱۹ هزار هکتار از این اراضی جزء منابع ملی و منابع طبیعی هستند. اسفندیار خزائی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه تجارت با اشاره به اینکه منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ها بیشترین آسیب را از پدیده گرد و غبار دریافت می‌کند، بیان کرد: جنگل‌های زاگرس اولین مانع در برابر پدیده گرد و غبار هستند که از کشور‌های غربی وارد ایران می‌شوند و بیشترین آسیب را پوشش گیاهی این منطقه از ریزگردها می‌بیند. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: وجود پوشش گیاهی غنی سدی در مسیر مقابله با پدیده گرد و غبار است که کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: برنامه‌های احیایی و اصلاحی مثل کاشت نهال مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی و حفاظت از این مناطق بیابانی در شهرستان کبودراهنگ و در دو منطقه شاوه و گنده جین و دشت قهاوند در شهرستان همدان انجام شده که در تلاش بوده‌ایم این مناطق را از حالت خشک و بیابانی خارج کنیم. خزائی بیان کرد: از سال ۹۶ تا کنون حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی صرف مقابله با پدیده بیابان زایی شده که امیدواریم با توجه به اهمیت این موضوع اعتبارات مناسب و کافی به این موضوع اختصاص یابد.

برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: مشترکین پرمصرف خانگی اگر مصارف خود را کاهش ندهند با قبض‌های سنگین برق مواجه خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس مهدی آهنین‌پنجه در برنامه زنده تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری گفت: دولت برنامه‌ریزی گسترده‌ای در خصوص کاهش پیک‌بار تابستان کرده است که ‌کاهش‌ ساعت کاری دستگاه‌های اداری و تعامل با بخش‌های صنعت و کشاورزی از جمله این اقدامات است.
وی نیاز مصرف استان قم را ۱۰۲۰ مگاوات اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته با تعاملات صورت گرفته با بخش‌های مختلف و مدیریت مصرف پیک مصرف در استان قم به ۸۳۷ مگاوات رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم خط قرمز وزارت نیرو را بخش خانگی دانست و ابراز داشت: هیچ برنامه‌ای برای محدودیت انرژی در بخش خانگی نداریم.
وی قطعی‌های اخیر روزهای گذشته را ناشی از طوفان شدید و اتصالی اعلام کرد که مناطق قطع شده با تلاش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان کمتر از یک ساعت وارد مدار شدند.
آهنین‌پنجه از رایگان شدن برق کشاورزان در صورت همکاری خبر داد و گفت: کشاورزان در صورتی که از ساعت 11 تا 18 هر روز به مدت 5 ساعت در استفاده از برق محدودیت ایجاد کنند مابقی ساعت شبانه‌روز را از برق رایگان بهره‌مند شوند.

برگزاری نشست های تخصصی پیشگیری از تصرفات اراضی دولتی
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل با مدنظر قرار دادن پیشگیری از تصرف اراضی دولتی و فرهنگ سازی در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون نشست های تخصصی را برای بیش از ۶۰۰ نفر از معتمدان، سران طوایف و شهروندان ساکن مناطق اطراف زاهدان برگزار کرده است.به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، مرتضی مقدسی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت پاسداشت وحراست از اراضی دولتی یگان حفاظت از اراضی این اداره کل علاوه بر انجام گشت های شبانه روزی از تمام ظرفیت ها نظیر معتمدان و سران طوایف به عنوان افراد تاثیر گذار در بین شهروندان استان و رسانه ها برای فرهنگ سازی استفاده می کند.وی اظهار داشت: تصرف اراضی یکی از کلید واژه های اصلی در کاهش توسعه شهری در هر جامعه ای است از این رو مردم و معتمدان یک منطقه می توانند در جهت کاهش این موضوع نقش مهم و موثری داشته باشند.معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استعلام قبل از خرید ملک یا زمین شاید اولین کاری باشد که بتوان برای جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی و پدیده زمین خواری انجام داد، از شهروندان خواست به هنگام خرید ملک یا زمین حتماً از مراجع ذی صلاح مانند اداره شهرسازی و ادارات مرتبط استعلام کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

تعیین تکلیف اظهارنامه هشت
هزار مودی مالیاتی
ایلام_سرپرست امور مالیاتی ایلام گفت: هشت هزار نفر از مودیان در استان ایلام تاکنون نسبت به تعیین تکلیف اظهارنامه مالیاتی خود اقدام لازم را انجام داده اند.
هیبت الله محسنی مقدم اظهار داشت: به منظور تسهیل در امور مؤدیان مالیاتی، صاحبان مشاغلی که میزان فروش یا ارائه خدمات آنان کمتر از ۴۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ باشد، می توانند از تسهیلات ویژه مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم بهره مند شوند.
وی افزود: این دسته از مؤدیان بدون ارائه اظهارنامه و بدون ارائه اسناد و مدارک و صرفا ً با ارائه فرم الکترونیک مربوطه نسبت به قطعی سازی مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ خود اقدام می کنند.
سرپرست امور مالیاتی ایلام گفت: استفاده از این تبصره قانونی داوطلبانه بوده و مؤدیان در صورت اعتراض، می توانند اظهارنامه و مدارک و مستندات مربوطه را ارائه کنند.
وی ادامه داد: تاکنون در استان ایلام ۸ هزار نفر از مؤدیان نسبت به تعیین تکلیف اظهارنامه و مالیات خود اقدام کرده اند، که بیش از ۸۵ درصد از این تعداد، مشمول مالیات با نرخ صفر بوده اند. هیبت الله محسنی مقدم بیان داشت: به علاوه مبلغ مالیات ۷۰ درصد مابقی آنان کمتر از ۵ میلیون تومان بوده است. سیاستهای جدید مالیاتی بر جلوگیری از فرار مالیاتی و واقعی و مستند شدن اخذ مالیات تأکید دارد.

گذر از پیک تابستان 1401مستلزم مدیریت مصرف برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:هم اکنون پیک مصرف برق دراستان 1000مگاوات است و این میزان به 1350مگاوات در تابستان می رسد که مدیریت مصرف برق در تابستان نیازمند مشارکت همگانی است.
محمود محمودی در نشست خبری باموضوع " عبور از اوج مصرف برق 1401" بابیان این مطلب افزود:حدود 6هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید به ظرفیت نیروگاه ها اضافه شده است و با انجام تعمیرات نیروگاهی به صورت جهادی قبل از شروع پیک ،با استفاده از تمام پتانسیل ها برای تولید 57هزار مگاوات برق ظرفیت ایجاد شده است.
وی بابیان اینکه پیش بینی اوج مصرف در کشور 70هزار مگاوات برآورد شده است ،اضافه کرد:حدود 13هزار مگاوات در کشور پیش بینی نیاز به مدیریت مصرف در تابستان داریم .

مشاور امور مجلس شرکت توانیر:

مشاور امور مجلس شرکت توانیر گفت: با توجه به آسیب‌شناسی انجام شده در سال گذشته، برنامه‌های مدیریت مصرف امسال به صورت هوشمند شده است و طرح‌های مشارکت کشاورزان، صنایع و... ابلاغ شده که مشترکین با مشارکت در طرح‌های تشویقی از مزایای آن نیز بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، مشاور امور مجلس شرکت توانیر به همراه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با حضور در شهرستان ملایر ضمن بازدید از پروژه‌های برقی روستاهای ازناو و ورچق با نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان دیدار کردند.
مشاور امور مجلس شرکت توانیر در حاشیه این بازدید با اشاره به نقش مؤثر نمایندگان در مجلس و کمیسیون انرژی و پیگیری امور با توجه به درک صحیح آنان از مسائل و مشکلات حوزه برق اظهار کرد: باید توسعه منطقه‌ای در نظر گرفته شود و همکاران ما نیز پای کار و به دنبال رفع مشکلات پس از بررسی و آسیب‌شناسی هستند.
مسعود معین‌پور با اشاره به بازدید انجام شده از دو روستای شهرستان ملایر و رضایتمندی مردم ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه جابجایی تیرها، روشنایی معابر، تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار و... در بخش روستایی انجام شده است که امسال نیز بر اساس برنامه پیش‌بینی شده به صورت ویژه ادامه دارد.
وی ابراز داشت: با اجرای طرح بهارستان که سال گذشته انجام شد و سنگ بنای آن توسط مجلس شورای اسلامی گذاشته شد اقدامات خوبی در روستاها صورت گرفت.
مشاور امور مجلس شرکت توانیر گفت: با توجه به آسیب‌شناسی انجام شده در سال گذشته، برنامه‌های مدیریت مصرف امسال به صورت هوشمند شده است و طرح‌های مشارکت کشاورزان، صنایع، ادارات و... ابلاغ شده که مشترکین با مشارکت در طرح‌های تشویقی از مزایای آن نیز بهره‌مند می‌شوند، برای مثال کشاورزان در قالب تفاهمنامه و با خاموش کردن چاه‌های خود طی ساعت اوج بار مشمول بخشودگی هزینه برق مصرفی می‌شوند. وی یادآور شد: تمام تلاش ما این است که با مدیریت بخش صنعت و جابجایی تعطیلات و تعمیرات در این حوزه، امسال در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم.
مشاور امور مجلس شرکت توانیر ضمن تشکر از حمایت نمایندگان از مجموعه صنعت آب و برق گفت: هدف ما روشن نگه داشتن چراغ است و همه این تلاش‌ها در راستای کسب رضایتمندی مردم است.
علی سهرابی بیدار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه با حمایت نمایندگان و تأمین اعتبارات بیشتر از سهم تعیین شده استان، کار انجام می‌دهیم، گفت: تبدیل یک هزار و 500 کیلومتر شبکه سیمی استان به کابل خودنگهدار را در برنامه داریم که سال گذشته 500 کیلومتر انجام شد و مابقی آن نیز در صورت تأمین اعتبار امسال اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر برنامه تعیین شده در شهرستان ملایر 120 کیلومتر دیگر از شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد، گفت: تمام نیازمندی‌های روستاها در حوزه برق جمع‌آوری و احصاء شده و بر اساس آن کارها انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه باید از هر ظرفیتی برای پیشرفت استان استفاده کنیم، افزود: باید زیرساخت‌های توسعه استان را فراهم کنیم که برای این کار نیاز به احداث پست‌های جدید با قدرت بالا است.
وی ادامه داد: دو پست 230 شهید همدانی و کرفس در استان احداث شده که در صورت تکمیل، موجب کاهش بار شبکه‌ها و پست‌های مجاور می‌شود.
رضا شیردره، مدیر توزیع برق شهرستان ملایر نیز در ادامه با اشاره به وجود 135 هزار مشترک، 3 هزار کیلومتر شبکه برق و 3 هزار دستگاه پست توزیع در شهرستان ملایر گفت: این شهرستان از مناطق قدیمی استان است که ترمیم و بازسازی شبکه‌های شهرستان شرایط خاص خود را دارد.
وی با بیان اینکه در مناطق روستایی طی سال گذشته از محل عوارض اقدامات خوبی انجام شد، افزود: تبدیل 122 کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار، جابجایی 503 اصله تیر از معابر، مقاوم‌سازی 304 اصله پایه شبکه فشار متوسط و... از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
مدیر توزیع برق شهرستان ملایر با اشاره به پروژه بهینه‌سازی شبکه‌های برق 16 روستا اظهار کرد: این پروژه در مرحله مناقصه است و پیمانکار آن مشخص شده و به زودی کار آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان ملایر نیازمند پست برق 400 مگاواتی است، گفت: احداث پست موبایل سمت منطقه آورزمان و تأمین ترانس با توجه به توسعه شهر و درخواست انشعابات از دیگر مواردی است که نیازمند توجه ویژه و اعتبار است.
هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از زحمات مجموعه برق استان و شهرستان گفت: سال گذشته در قالب چهار برنامه، کارها پیگیری شد که نتیجه آن جابجایی 500 اصله تیر برق، تبدیل 120 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، نصب 2 هزار چراغ برای روشنایی معابر و نصب 40 دستگاه ترانس در روستاهای ملایر بود که مقرر شده امسال نیز به همین میزان اقدام شود.
حجت‌الاسلام آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه برق استان انصافا خوب کار انجام می‌دهد و تعامل خوبی دارند، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما کار برق بسیار سخت است و برنامه‌ریزی مناسب برای مدیریت مصرف ضرورت دارد.

ایلام – سید محمد روبندی - سرپرست بازرسی‌فنی شرکت ملّی گاز ایران گفت: بازرسی‌فنی بال حمایتی سازمان برای تولید و توزیع گازرسانی پایدار در سطح کشور است. ابوالفضل وروانی‌فراهانی در بازدید از شرکت گاز استان ایلام اظهار داشت: بازرسی‌فنی به عنوان چشم بیدار سازمان با اعمال بازرسی در مراحل خرید تجهیزات و قطعات و نیز در زمان نصب آنها با انجام تست‌های عملکردی، حضوری فعال دارد و به همین سبب احتمال بکارگیری و استفاده از تجهیزات و قطعات غیر استاندارد به حداقل می رسد. وی افزود: بازرسی‌فنی با کنترل انطباق خدمات و محصولات سازنده‌های داخلی با استاندارد‌های مرجع و بین‌المللی و با کمک به رفع نواقص و ایرادات آنها به منظور ارتقای کیفیت محصولات داخلی، در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی، نقشی اساسی در بهبود کیفیت محصولات تولید داخل را ایفا می کند.
سرپرست بازرسی‌فنی شرکت ملّی گاز ایران با بیان اینکه در گذشته بازرسی‌فنی هیچ چتر حمایتی برای شرکت‌های فرعی نداشته است، تصریح کرد: در گذشته بازرسی‌فنی به سمت دارایی‌های فیزیکی و کارهای غیر از بازرسی‌فنی سوق داده‌شده که قرار است سیاستگذاری‌ها و نظارت عالیه بر عملکرد استانها داشته باشد و با نگاه حمایتی و غیره مسائل را حل کند. وی با اشاره به اینکه این واحد فنی با استفاده از علم‌روز، دانش و تخصص، سلامت تجهیزات برای پایداری تولید و توزیع گاز را تضمین می کند، خاطرنشان کرد: با استفاده از سیستم‌های کنترلی و نظارتی، ایمنی و سلامت تجهیزات، راه برای تولید مستمر و پایدار هموار می‌شود. وروانی‌فراهانی با بیان اینکه بازرسی‌فنی در اجرای پروژه‌ها و یا احداث یک طرح برای تاُمین و نصب کالا دستورالعمل‌ها و استاندارد‌ها را رعایت و یکی از بازوان پژوهش به حساب می‌آید، گفت: در حوزه لیست تاُمین کنندگان کالا، بازرسی‌فنی حرف اول را می‌زند و از نصب کالای غیر استاندارد جلوگیری می کند. کشاورز با بیان اینکه بازرسان‌فنی چشمان تیز‌بین مجموعه شرکت‌های گاز استانی برای تاُمین کالای باکیفیت هستند، اظهار داشت: می‌بایست جایگاه بازرسی‌فنی در شرکت‌های گاز استانی تقویت شود تا از این طریق ضمن توزیع پایدار گاز، ایمنی و رضایتمندی برای مشترکین به همراه داشته باشد.

مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید از ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و 75 عملیات فنی و مهندسی بر روی چاه های نفت در مراحل تکمیل حفاری و یا در حال بهره برداری انجام شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، شهرام شمی پور روز سه شنبه ( 24 خرداد 1401) در بیان عملکرد این مدیریت در قالب خدمات یکپارچه تخصصی که نقش اساسی در فرآیند تعمیر و ترمیم چاه ها دارد، افزود: خدمات فنی در مراحل حفاری چاه های اکتشافی، توسعه ای و تعمیر چاه ها حسب نیاز از جمله تکمیل چاه، رفع نواقص و پیشگیری از افت فشار ارائه می گردد.
وی اظهار کرد: با تمهیدات به کار گرفته شده در سال جاری به نحوی برنامه ریزی به عمل آمده که در نزدیکترین زمان ممکن، پاسخگوی درخواست های شرکت های بهره برداری و همچنین پروژه های حفاری کلید در دست شرکت باشیم.
شمی پور گفت: در این ارتباط با توجه به تاکید مدیریت ارشد شرکت، تلاش براین است با بهره گیری از ظرفیت های تجهیزاتی و نیروی انسانی متخصص و مجرب در این بخش از نظر کمی و کیفی خدمات مطلوب تر به شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت های بخش خصوصی ارائه گردد.
مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران در همین رابطه به تحقق 754 عملیات در بخش سیمان و انگیزش چاه شامل 217 عملیات سیمانکاری ، 517 عملیات تزریق پذیری و 20 مورد اسیدکاری چاه ها در این مدت اشاره کرد.
وی افزود: ارایه 321 مورد خدمات تخصصی و متنوع مشتمل بر 55 مورد عملیات لوله مغزی سیار، 100 مورد آزمایش چاه با ساق مته، 13 عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا و ثبت 869 متر حفاری ،10 عملیات ویژه و کامل حفاری به روش فروتعادلی (UBD) و ثبت 340 متر حفاری به این شیوه، 105 مورد لوله گذاری چاه، 15 مورد نصب آویزه و 23 عملیات آزمایش بهره دهی چاه از دیگر اقداماتی است که از سوی این مدیریت در مدت پیش گفته محقق شد.

مریم یوسفی، کرمانشاه - مدیر طرح و برنامه اتاق کرمانشاه با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت در استانی مانند کرمانشاه به جهت بازارهای خوبی که در این بخش در کشورهای همسایه ما وجود دارد، گفت: کرمانشاه بعنوان مرکز و محور حوزه سلامت غرب کشور می تواند مقصد گردشگری در توریسم سلامت باشد.
در ابتدای این جلسه جلیل بالایی تاکید کرد: موضوع توریسم سلامت را از سال ۱۳۹۷با جدیت در کرمانشاه دنبال شد اما موانع و محدودیت های داشتیم که امروز بخش عمده آنها مرتفع شده اند. وی ادامه داد: در آن زمان با چند چالش مهم مواجه بودیم که کافی نبودن سرانه تخت‌های بیمارستانی از مهمترین آنها بود، به عبارتی در استان تخت مازاد نداشتیم که آن را در اختیار گردشگران سلامت قرار دهیم.
مدیر طرح و برنامه اتاق کرمانشاه نداشتن استانداردهای بین‌المللی (ipd) برای تخت‌های بیمارستانی را نیز از دیگر چالش‌های آن زمان برشمرد و یادآوری کرد: به علاو دفاتر گردشگری نیز مجوز لازم برای خدمات گردشگری سلامت را نداشتند.
بالایی با بیان اینکه افرادی از کشورهای همجوار خصوصا بخش کردنشین عراق به دلیل قرابت فرهنگی و نسبت خانوادگی که با مردم ما داشتند وارد کشور شده و خدمات دریافت می‌کردند، افزود: بر آن شدیم که ورود گردشگران سلامت را ساماندهی کنیم. وی اظهار داشت: ایجاد مراکز و خدمات ابجاد شده در سنوات اخیر تحت شرایط بیماری کرونا کمک کرد بخشی از چالش‌هایی که داشتیم مرتفع شود، برای مثال هم اکنون هم سرانه تخت های کرمانشاه مناسب است و هم استانداردهای بین المللی را دارد. به علاوه یازده دفتر گردشگری ما نیز مجوز توریسم سلامت دارند.
مدیر طرح و برنامه اتاق کرمانشاه با اشاره به چند عامل مهمی که ساماندهی توریسم سلامت را برای کرمانشاه جدی کرده، اظهار کرد: یکی از مهمترین این موارد ورود گردشگران عراقی به سایر نقاط کشور برای دریافت خدمات سلامت است.
بالایی مهمترین دلایل این امر را پروازهای مستقیم ، سیستم پذیرش و ارجاع ، بازاریابی و معرفی دقیق و فراگیر خدمات دانست و عنوان کرد: کما کان در این بخش نیز مانند سایر حوزه های اقتصادی کیفیت ، رقابت ، مناسب بودن قیمت شرط بقا یا حذف در این بازار است که باید تکریم و حرمت شایسته به بیماران را به آنها اضافه نمود
وی با اشاره به دغدغه اتاق کرمانشاه برنامه های پیش رو را شامل فراهم نمودن حضور جدی تر در بازار عراق ، تقویت مناسبات و تعاملات ، ایجاد نشست و همایش های مشترک و نیز ایجاد و تقویت تشکل حرفه ای تجاری گردشگری دانست و افزود اتاق کرمانشاه از همه ظرفیت های ممکن برای محقق شدن این برنامه ها بهره خواهد برد
بالایی مهمترین راهکار برای جذب گردشگران سلامت به استان را حضور میدانی در بازارهای هدف و استقرار تیم شناسایی ، جذب و ارجاع در مبداء دانست و افزود نقش دفاتر خدمات گردشگری و مراکز درمانی بخش خصوصی که می تواند حلقه اصلی زنجیره را استارت و تقویت و تکمیل نماید ممتاز می باشد
در این جلسه فعالین بخش دولتی و خصوصی گردشگری مسائل و موانع و برنامه های خود را مطرح و تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ و برای نهایی شدن به کمیسیون و سپس هیئت نمایندگان و رئیس اتاق تقدیم خواهد نمود ؛
_ اعزام تیم تخصصی به اقلیم کردستان
_ نهایی سازی همایش توریسم سلامت با حضور فعالان این حوزه از کشور همسایه
_ تقاضا و پیشنهاد فعال سازی کمیسیون توریسم سلامت در استان برای رصد مستمر و رفع موانع در بخش های مختلف
_ مقدمات تشکیل یک نهاد حرفه ای و تجاری گردشگری در اتاق