ضرورت همکاری در رونق بخشی بندر بوشهر

صالح رحیمی فرماندار بوشهر با حضور در مجتمع بندری نگین از نزدیک از اقدامات صورت گرفته و روند اجرایی پروژه ها در این مجتمع بندری دیدن کرد.
رحیمی در این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در مجتمع بندری نگین، بیان کرد: یکی از مزیت هاو فاکتورهای ویژه و مهم اقتصادی در شهر بوشهر، رونق و تقویت اداره کل بنادر و دریانوردی بعنوان مجرای اصلی تجارت دریایی است.
وی افزود: برای تقویت بندر بوشهر و رونق هرچه بیشتر این بندر همکاری همه جانبه سایر دستگاه های اجرایی امری ضروریست تا پروژه های این مجمتع بندری هر چه زودتر بتواند روند تکمیلی خود را طی کند
فرماندار بوشهر حضور نیروهای جوان و متخصص بومی در اجرای پروژه های عمرانی و زیرسازی مجتمع بندری نگین را باعث افتخار دانست.
پیش از این محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در تشریح پروژه های مجتمع بندری نگین اظهار کرده بود: یکی از پروژه های اولویت دار امسال برای مجتمع بندری نگین ، احداث جاده به طول 9.5 کیلومتر و پل بطول 175 متر است که هم اکنون در حال اجرا بوده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

گازرساني به 81 واحد صنعتي استان اردبیل

به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان اردبیل : اسماعیلی ، با اشاره به نامگذاری سالجاری با عنوان «تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اظهار داشت : استان اردبیل به لحاظ وجود شهرکهای صنعتی و صنایع تبدیلی گسترده در جایگزینی گاز طبیعی با سوختهای فسیلی عملکرد مناسبی داشته است و خوشبختانه با اقدام‌های حمایتی دولت از بحث گازرسانی به صنایع در سال گذشته تعداد 81 واحد صنعتی عمده و جزء استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند، که با احتساب این تعداد تا بحال به یک هزار و 644 واحد صنعتی عمده و جزء گازرسانی شده است و امیدواریم با اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای پشتیبانی از تولید طی سالجاری به اهداف کمّی و کیفی خوبی در این زمینه دست یابیم.مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در رابطه با ایجاد زیرساختهای گازرسانی در شهرکهای صنعتی نیز به اقدامات گسترده شرکت گاز استان اردبیل در خصوص گازرسانی به محورهای صنعتی اشاره نمود و گفت: تعداد یک هزار و 644 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که از این تعداد 1362 واحد صنعتی به عنوان مصرف کننده جزء و 282 واحد صنعتی نیز به عنوان مصرف کننده عمده می باشند.اسماعیلی جایگزینی گاز طبیعی با سوختهای فسیلی را در صنعت حمل و نقل را از مهمترین رویکردهای شرکت گاز استان اردبیل برشمرد و گفت : در حال حاضر در سطح استان اردبیل تعداد 69 جایگاه CNG وجود دارد که مشغول خدمت رسانی به هموطنان گرامی می باشد.

بازديد از ناحيه صنعتي شهداي تفرش
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان مركزي ضمن بازديد از ناحيه صنعتي شهداي تفرش، در جلسه اي به ميزباني دانشگاه تفرش، با رئيس و اعضاي هيات علمي اين دانشگاه در خصوص ارائه مشاوره به واحدهاي صنعتي، گفتگو نمود.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان مركزي ضمن بازديد از ناحيه صنعتي شهداي تفرش، در جلسه اي به ميزباني دانشگاه تفرش، با رئيس و اعضاي هيات علمي اين دانشگاه در خصوص ارائه مشاوره به واحدهاي صنعتي، گفتگو نمود.
در اين نشست كه با حضور حيدري تفرشي، مدیر عامل و معاون صنایع کوچک شركت با ریاست و اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه تفرش که در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و به منظور تحقق شعار سال در محل دانشگاه تفرش برگزار شد، در خصوص موارد زير گفتگو شد: ۱- تفاهم نامه ای با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه میان دانشگاه تفرش و شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی منعقد گردد. ۲- کلینیک کسب و کار دانشگاه تفرش با همکاری شرکت شهرک های صنعتی تقویت شود.۳- دانشگاه تفرش ظرفیت های خود را در خصوص خدمت رسانی بهتر به واحدهای صنعتی به شرکت شهرک ها اعلام نماید. ۴- با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه تفرش در خصوص ارائه خدمات مشاوره به صنعتگران شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان، مقرر گردید شرکت شهرک های صنعتی ظرفیت موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی موجود در شهرستان های مذکور را به ایشان اعلام نماید.
در ادامه مدیر عامل شرکت به همراه تعدادی از اساتید دانشگاه تفرش، معاون و کارشناسان صنایع کوچک و نمایندگان فرمانداری و اداره صمت و مشاورین کلینیک کسب و کار استان از 6 واحد صنعتی راكد و زير ظرفيت ناحیه صنعتی تفرش بازدید نمودند. در این بازدیدها مشاوره و راهکارهاهایی جهت رفع مشکلات واحد صنعتی ارائه گردید

۳۵۰ متر شبکه توزیع آب شرب
در شهر موسیان توسعه یافت
ایلام_رئیس اداره ابفای شهر موسیان از توسعه و اصلاح ۳۵۰ متر شبکه توزیع آب شرب در این شهر خبر داد.
روح اله حیاتی اظهار داشت: این امور با هدف پایداری و افزایش کمی و کیفی فشار آب، اقدام به لوله گذاری و توسعه بیش از ۱۵۰ متر شبکه در شهر “موسیان نموده است.
وی افزود: همچنین ۲۰۰ متر لوله گذاری شبکه آب در روستای ذوالفقار با لوله های از جنس پلی اتیلن ۶۳ به صورت امانی اجرا شده است. رئیس اداره ابفای شهر موسیان گفت: عملیات آبرسانی موجب افزایش رضایت شهروندان و ارتقاء سطح خدمت رسانی می شود. وی در پایان گفت: از همه مشترکین شهر و روستا می‌خواهیم با توجه به وضعیت موجود، الگوی مصرف را رعایت کنند و اگر شهروندان پانزده درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند می‌توانیم از بحران کم آبی در تابستان خشک امسال رهایی یابیم.

حمایت از مطالبات فرهنگیان
استان در دستور کار است
استاندار همدان با اشاره به اینکه جایگاه و مقام معلم در جامعه به نحو درست تبیین نشده است، گفت: در دولت سیزدهم دولت از مطالبات واقعی و به‌حق فرهنگیان استان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. علیرضا قاسمی‌فرزاد در مجمع فرهنگیان استان همدان افزود: در شرایط امروز کشور باید خواسته‌ها و تقاضاهای ما منطبق با ظرفیت‌ها و امکانات موجود باشد.وی اظهار کرد: مجمع فرهنگیان استان باید به طور مستمر، برگزار و در حوزه معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استان موضوعات مربوط به آن پیگیری شود.قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش یکی از چالش‌های مهم و اساسی استان است که در دست پیگیری است.وی ادامه داد: فرهنگیان در راستای تربیت و آموزش فرزندان این کشور، متحمل سختی‌ها و مشکلات بسیاری می‌شوند که قابل تقدیر و تشکر است.وی با اشاره به اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم جایگاه و مقام ایثارگری معلمان را در سطح جامعه تبیین کنیم، تاکید کرد: معلم‌ها از فرزندان این کشور، یک انسان متعهد، شرافتمند و موثر برای جامعه می‌سازند.استاندارهمدان با بیان اینکه جایگاه رفیع معلمی با هیچ شغل و منصبی قابل مقایسه نیست، افزود: در شورای آموزش و پرورش و شورای اداری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، کمبود نیروی انسانی به عنوان یک مطالبه مهم مطرح شد.
وی خاطرنشان کرد: دو هزار نیروی انسانی برای استانداردسازی منابع انسانی آموزش و پرورش استان مورد نیاز است.قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در مهدهای کودک باید به مسائل فرهنگی، دینی و اسلامی توجه شود، گفت: یکی‌راز اتفاق‌های خوبی که رخ داد این بود که مهدهای کودک، زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفتند.استاندار همدان اظهار داشت: مراکز تربیت معلم در آموزش و پرورش نیروهای خود به عنوان فرهنگیان آینده، با برنامه عمل کنند.وی با بیان اینکه مسائلی و مشکلاتی در سطح جامعه وجود دارد ‌که باید مورد توجه فرهنگیان قرار گیرد، تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یک مطالبه به‌حق، پیگیری خواهد شد.استاندار همدان افزود: فرهنگیان در راستای حل مشکلات و مسائل حوزه آموزش و پرورش، دولت را با ارائه راه‌ کار همراهی کنند.قاسمی فرزاد اظهار کرد: داشتن بینش سیاسی برای مجموعه آموزش و پرورش یک مزیت است، اما این مجموعه نباید سیاست‌زده شود.وی با اشاره به اینکه مطالبات فرهنگیان با توجه به شرایط و توان دولت، پیگیری و حل خواهند شد، گفت: سمت و سوی آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که از رسالت اصلی خود که همانا ساختن انسان و پرورش آن است دور نشود.

مدیر کل امور مالیاتی استان البرز خبر داد:

مدیر کل امور مالیاتی استان البرز در نشست با خبرنگاران از اعطای تسهیلات مالیاتی به اشخاص حقیقی خبر داد و گفت: طبق تبصره ماده صد قانون مالیات‌های مستقیم، ۳۰ برابر ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول استفاده از تبصره صد مالیات مقطوع است.
محمدرضا محمدی با اشاره به افزایش ۱۰۰ برابری مشمولان موضوع تبصره ماده صد قانون مالیات افزود: اصنافی که سالانه زیر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد دارند مشمول استفاده از تسهیلات تبصره صد مالیات می‌شوند.
وی به تسهیلات منظور شده برای اشخاص حقیقی از طرف سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تورم به وجود آمده و درخواست بازاریان و کسبه، مشمولیت موضوع ماده فوق به ۱۰۰ برابر افزایش یافت یعنی صاحبان درآمد تا مبلغ ۴۸ میلیارد ریال می‌توانند از این فرصت مهم استفاده کنند.
محمدی اظهار کرد: با توجه به اینکه بستانکار فروش دستگاه‌های کارتخوان، در قسمت فروش یا درآمد درج شده بود، بنابر صلاحدید سازمان امور مالیاتی کشور ضرائب مالیاتی تا ۵۰ درصد کاهش یافته و موجب بهره‌مندی صاحبان مشاغل از این معافیت شد و این امر موجب کاهش مالیات در تعلق مالیات به نرخ ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم شد که میزان مالیات مقطوع را دوباره کاهش می‌دهد.
مدیر کل امور مالیاتی استان البرز با اشاره به افزایش مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۰ گفت: نظر به اینکه ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ و تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۰ نسبت به سنوات گذشته تخصصی‌تر شده است، جهت هماهنگی بیشتر سازمان امور مالیاتی کشور با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و صاحبان مشاغل مهلت تسلیم اظهارنامه با پانزده روز افزایش تا پانزدهم تیر ماه سال ۱۴۰۱ تمدید شد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق اصناف برای رسیدگی به شکایات اصناف، گفت: هریک از اعضای اتحادیه ها و کسبه چنانچه به بستانکار حساب و بستانکار کارتخوان مندرج در فرم تبصره صد اعتراض دارند، باید با ارائه مدارک مثبته به اتحادیه مزبور مراجعه و نامه‌ای از آن اتحادیه خطاب به اتاق اصناف تهیه شود. بعد از تائید اتاق اصناف، گزارش به مدیر کل امور مالیاتی استان ارسال شود تا نسبت به اصلاح فرم تبصره ماده صد قانون مالیات‌های مستقیم اقدام شود.
محمدی مجموع فرم ها و اظهارنامه‌های دریافتی را ۶۳ هزار و ۷۷۱ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۴۳ هزار و ۲۱۳ مورد معادل ۶۸ درصد، مربوط به فرم‌های تبصره ۱۰۰ است. از این فرم‌ها بالغ بر ۱۷ هزار مورد معادل ۳۹ درصد، مشمول مالیات نشدند(مالیات صفر) و تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۵ مورد معادل ۲۶ درصد، مشمول مالیات کمتر از یک میلیون تومان و تعداد دو هزار و۷۱۷ مورد معادل ۶.۳ درصد، مشمول مالیات بیش از ده میلیون تومان شدند. باقیمانده فرم‌ها به تعداد ۱۲ هزار و ۱۱۲ مورد نیز معادل ۲۸ درصد مشمول مالیاتی بین یک تا ده میلیون تومان شدند.
مدیر کل امور مالیاتی البرز حاطرنشان کرد: مهلت تسلیم اظهار نامه‌ها تا پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱ تمدید شده است.ضمن اینکه هریک از اعضای اتحادیه ها و کسبه چنانچه به بستانکار حساب و بستانکار کارتخوان مندرج در فرم تبصره صد اعتراض دارند با ارائه مدارک به اتحادیه ها مراجعه و نامه ای از آن اتحادیه خطاب به اتاق اصناف تهیه شده که بعد از تائید اتاق اصناف، گزارش به مدیر کل امور مالیاتی استان ارسال شود تا نسبت به اصلاح فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم اقدام شود. لازم به توضیح است:سازمان امور مالیاتی کشور، به منظور گسترش فرهنگ مالیات و تشویق مودیان به پرداخت مالیات، علاوه بر جریمه های مالیاتی، مشوق های مالیاتی متعددی را نیزبرای مشمولین، در نظر گرفته که یکی از مشوق های مالیاتی قانون مالیات های مستقیم، تبصره ماده ۱۰۰ این قانون بوده که مطابق آن، صاحبان مشاغل، در صورتی که مجموع فروش سالیانه آنها، تا ۳۰ برابر سقف معافیت مالیاتی باشد، از ثبت نام اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

گیلان_فرحی؛ دکتر محمد نژاد نماینده مردم لنگرود به اتفاق جلالی،فرماندار این شهر همراه با دکتر ابراهیمی،مدیر درمان استان گیلان از بیمارستان 64 تختخوابی در حال ساخت تامین اجتماعی شهید املاکی کومله لنگرود بازدید نمودند.
در این دیدار دکتر محمد نژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی که درکومله لنگرود واقع گردیده، فرصتی خواهد بود برای بیمه شدگان و مردم شرق گیلان تا خدمات درمانی مطلوب و درخور شان را دریافت نمایند، پیشرفت کار ساختمان بیمارستان را مورد ارزیابی قرار دادو برای رفع برخی از موانع اداری از جمله خدمات شهری از مدیران استانی خواست تسریع لازم در این خصوص بعمل آورند.
نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت نزدیک به 100 درصدی ساختمان بیمارستان شهید املاکی لنگرود اظهار امیدواری نمود ،انشاء ا... به زودی طعم شیرین خدمات این بیمارستان را مردم منطقه بچشند.
در ادامه جلالی فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه مردم و بیمه شدگان شهرستان لنگرود و شهرهای اطراف منتظر آغاز به کار بیمارستان شهید املاکی هستند اظهار داشت :مجموعه فرمانداری و ادارات ذیربط شهرستان همانطور که ازآغاز اجرای طرح ساخت بیمارستان همکاری لازم بعمل آوردند، برای اینکه مردم هرچه زودتراز خدمات بیمارستان شهیداملاکی تامین اجتماعی بهره مند گردند از تمامی ظرفیت های موجود در شهرستان استفاده خواهند نمود. همچنین در این دیدار دکتر ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه مجموعه مدیریت درمان استان با تلاش مضاعف پیگیر راه اندازی بیمارستان شهید املاکی می باشند و برای پیش برد برنامه های اداری ، تامین تجهیزات ، تامین نیرو و امکانات ، همکاران مدیریت درمان استان با قدرت در حال تلاش هستند افزود: هم اکنون بیش از 90 درصد برنامه ها برای راه اندازی و افتتاح بیمارستان انجام شده است .

عملیات احداث خط انتقال آبرسانی به روستاهای شهر قنوات با حضور دکتر امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، مهندس آقازاده حبشی معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور، دکتر معتمدی معاون عمرانی استاندار و دکتر ذاکریان فرماندار قم آغاز شد.به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی احداث خط انتقال آبرسانی به روستاهای قنوات که با حضور جمعی از مسئولان ملی، استانی و مجلس در مسجد زین‌العابدین قنوات برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان و حمایت‌های استانداری قم و آبفای کشور در راستای آبرسانی به روستاهای قنوات، بر ضرورت اجرای این پروژه زودتر از موعد پیش‌بینی شده تأکید کرد و یادآور شد: هر چه زودتر آبرسانی به این روستاها به پایان برسد هزینه‌های کمتری در پی خواهد داشت.وی تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر در راستای آبرسانی به شهرها و روستاهای مختلف استان را قابل‌تقدیر دانست و گفت: امیدواریم در تمام بخش‌ها شاهد رشد، شکوفایی و آبادانی استان باشیم.نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تابستان برخی از روستاها با مشکل کمبود آب مواجه هستند، «جهاد آبرسانی» به روستاهای کشور را اقدامی ارزشمند و قابل‌تقدیر دانست و گفت: ما در مجلس قطعاً از این اقدامات که در راستای محرومیت‌زدایی انجام شود حمایت می‌کنیم.معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم با اشاره به آغاز جهاد آبرسانی به 10 هزار روستا در کشور، از آن به عنوان یک «ابر پروژه» یاد کرد و اظهار داشت: این پروژه در راستای محرومیت‌زدایی در کشور آغاز شده است.وی با بیان اینکه برای آبرسانی به 7 هزار روستا با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرارداد بسته شده است، خاطرنشان کرد: سه هزار روستا نیز در قالب طرح‌های ملی قرار دارد که در حال انجام است. مهندس مجید آقازاده حبشی یادآور شد: حفر 394 حلقه چاه، احداث هزار و 670 باب مخزن ذخیره آب، 647 ایستگاه پمپاژ، اجرای 9 هزار و 700 کیلومتر خط انتقال و بیش از 12 هزار کیلومتر شبکه توزیع در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) توسط بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم‌الانبیا و نیروی زمینی و دریایی سپاه در کشور شروع شده است.

خبرنگاران حوزه صنعت و معدن کشور در راستای افزایش تعامل و همکاری ذوب آهن اصفهان و رسانه ها و آشنایی نزدیک تر این خبرنگاران با خط تولید شنبه بیست و هشتم خردادماه در قالب برنامه تور رسانه ای از این مجتمع عظیم صنعتی بازدید نمودند .
احمد اکبری معاون سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت ذوب آهن اصفهان در جمع این خبرنگاران گفت : سرمایه های انسانی ذوب اصفهان که امروز در بخش های گوناگون خط تولید، شاهد تلاش و کوشش آن ها بودید، اساسی ترین دارایی های کارخانه محسوب می شوند زیرا بدون حضور این عزیزان و دانش و اندیشه پویای آن ها، این ماشین آلات و تجهیزات کارایی نخواهند داشت.
وی افزود: برای حفظ سرمایه های انسانی و توسعه شایستگی ها و توانمندی های آن ها، سلامتی این عزیزان در اولویت اول ما قرار دارد و این مهم رسالت اولیه ذوب آهن اصفهان از بدو تاسیس تاکنون است.
معاون سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت شرکت تصریح کرد: این کارخانه ۱۶ هزار و پانصد هکتار فضای سبز منحصر به فرد و دست کاشت دارد که سرانه فضای سبز شرکت به ازای کارکنان، بیش از یک هکتار می باشد . علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان نیز در نشست با این خبرنگاران گفت: تولید فولاد در ایران ثمره احداث ذوب آهن اصفهان است، این کارخانه عظیم صنعتی به عنوان یک آرمان ملی با حضور نیروهای مختلف از سطح کشور و تلاش شبانه روزی آن ها طی چهار سال ساخته شد که این دستاورد بی نظیر به عنوان یک رکورد ثبت گردید.

اهواز - مدیرعامل نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه این شرکت دومین تولیدکننده نفت کشور است گفت: عملیات های درون چاهی با هدف تحقق حداکثری تولید نفت از میادین نفتی غرب کارون سرعت گرفته اند و اغلب میادین این منطقه در مدار تولید قرار دارند. عبداله عذاری اهوازی اظهار داشت: بعد از به روی کارآمدن دولت سیزدهم، برابر با ابلاغیه‌های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، موضوع افزایش تولید و همچنین تحقق حداکثری تولید از میادین نفتی مشترک با هدف حفظ ذخایر ملی در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه برخی از موانع پیش آمده به منظور بازگردانی تولید و دستیابی به ظرفیت حداکثری تولید میادین مشترک رفع شده است گفت: در ۶ ماهه نخست از فعالیت دولت سیزدهم، برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تعمیر و احیاء هشت حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان شمالی اجرایی شده‌اند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه‌ داد: نفتی که از این میدان برداشت می‌شود، از نوع نفت سنگین است که فرآیند انتقال آن با پیچیدگی‌ فنی همراه است. عذاری اهوازی اضافه‌کرد: برای تسهیل در انتقال نفت تولیدی از این میدان به سمت پایانه صادراتی و همچنین پالایشگاه آبادان ، نفت سبک تولیدی (از دیگر میادین نفتی) با نفت استخراج شده از میدان آزادگان شمالی نیز مخلوط می‌شود.
وی بیان‌داشت: این اقدام باعث می‌شود تا سیالیت (حرکت روان نفت) در لوله‌های انتقال به شکل بهتری انجام شود و می‌توان گفت؛ اغلب میادین نفتی در غرب کارون هم‌اکنون با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارند. عذاری اهوازی به عملکرد میدان نفتی آزادگان جنوبی اشاره‌کرد و گفت: با عملیات‌های درون چاهی توسط لوله مغزی سیار نسبت به تعمیر و رفع موانع و احیای تعدادی از چاه های بسته اقدام شده است. وی یادآور شد: با بکارگیری روش جدید " آلتراسونیک" (اسـتفاده از امـواج التراسونیک در قالب یک تکنولوژی مدرن و سبز Green Technology بـا حداقـل میـزان آلودگی­ زیسـت محیطی با هدف تحریـک چـاه) که دانش فنی آن در اختیار شرکت‌های دانش بنیان داخلی است، اشکالات درون چاهی پیش آمده در زمینه تولید نفت رفع شده‌اند و این چاه‌ها در حال احیاء هستند. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح‌کرد: با اقدامات فناورانه ای که انجام شده، زمینه رفع اشکالات پیش آمده در درون برخی از چاه‌ها به وجود آمده است. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین با اشاره به بخشی از طرح‌های توسعه میادین نفتی غرب کارون اظهار داشت: برنامه‌های احداث تاسیسات جمع آوری و ارسال گازهای همراه تولیدی مازاد به واحد NGL از جمله مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای میادین غرب کارون محسوب می‌شوند. وی با اشاره به اینکه جمع آوری گازهای همراه تولید نفت به ارزش آفرینی در صنعت نفت و جلوگیری از انتشار آلایندگی‌های محیط زیستی منجر می‌شود گفت: در این راستا، احداث تاسیسات جمع آوری و خط لوله انتقال گازه ای مازاد واحدهای بهره‌برداری دارخوین و غرب کارون به واحد در حال احداث NGL۳۲۰۰ با پیگیری‌های جدی همراه است. شمار زیادی از میادین نفتی ایران نظیر میدان نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر، یاران و میدان نفتی سپهر در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان هستند.