برق دکل‌های مخابراتی مادر نباید قطع شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۹۰ دکل مخابراتی مادر در استان وجود دارد که نقش محوری در شبکه ایفا می کنند و برق این دکل ها نباید قطع شود.
، محمد کلامی در جلسه هماهنگی مدیریت مصرف برق استان، اظهار کرد: روابط عمومی‌های سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی و شرکت توزیع برق استان نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق برای گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ دارند که باید به آن عمل کنند.
وی افزود: با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق، نیازمند همکاری عموم مردم برای عبور از این شرایط هستیم. کلامی ادامه داد: روابط عمومی‌ها با برقراری ارتباط مؤثر و مستقیم با مردم و رسانه‌ها، نقش مؤثری برای گذر موفق از پیک بار سال جاری ایفا می‌کنند. وی از شرکت توزیع برق استان خواست تا ادارات و شرکت‌های پرمصرف را معرفی کند تا قبل از ورود به پیک مصرف تابستان جلسات توجیحی برگزار شود. کلامی اظهار داشت: مدیریت ارشد استان با آگاهی از مشکلات موجود در صنعت و بازار تلاش می‌کند با رصد پیوسته شرایط و شناسایی به موقع موانع و چالش‌های مختلف، مدبرانه در جهت برون رفت از معضلات و مشکلات قطعی برق در استان راهکارهای مناسب ارائه دهد.

 

تعمیرات اساسی 4 فروند شناور عملیاتی

سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اظهار داشت بندرامیرآباد در راستای حفظ و صیانت از تجهیزات استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی با بهره گیری از توان متخصصان داخلی توانسته از آغاز سال جاری تاکنون تعمیرات اساسی و زیرآبی 4 فروند از شناورهای ملکی خود را با موفقیت به انجام برساند. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محمدیاسین یزدانی به لزوم آماده به کاری شناورهای خدماتی به منظور تداوم چرخه عملیات دریایی در این مجتمع بزرگ بندری و کسب رضایت مشتریان و صاحبان کالا اشاره کرد و از پایان تعمیرات اساسی شناورهای ناجی ، اشکبوس ، تندر و قایق هیدروگرافی طبق قوانین و استانداردهای بین المللی موجود در زمینه ایمنی دریانوردی با تکیه بر دانش متخصصان داخلی خبر داد. وی تسریع در عملیات تعمیر و فرآیند برگشت به چرخه عملیات پس از «خارج از سرویس شدن شناورها» را امری بدیهی برشمرد و آماده بکاری تجهیزات، حفظ و ارتقاء توان عملیاتی در راستای اهداف سازمانی، صیانت از سرمایه‌های ملی و افزایش بهره وری را از اهداف مهم تعمیر اساسی شناورها در بندرامیرآباد عنوان کرد. یزدانی تناسب آماده بکاری و نوسازی تجهیزات دریایی و بندری با حجم عملیات پیش بینی شده را یکی از اولویت‌های معاونت فنی و مهندسی بندرامیرآباد در سال جاری دانست و برضرورت بهره گیری از توانمندی سایر واحد ها و دانش کارشناسان فنی و تجهیزات بندرامیرآباد در راستای تحقق این هدف تأکید کرد.

آغاز عملیات حفاری چاه
شماره ۲۲ آب شرب شهر اسدآباد
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: عملیات حفر چاه شماره ۲۲ شهر اسدآباد بنا به ضرورت تامين کوتاه مدت آب شرب این شهر اسدآباد آغاز شد.علی اکبر رحمانی با اعلام این خبر، افزود: با اخذ مجوز حفاري از شرکت آب منطقه‌اي و تهيه برآورد انجام کار ضمن انتخاب پیمانکار ذيصلاح از طريق مناقصه عمومي، نسبت به استقرار دستگاه حفاري دوراني در محوطه چاه شماره پنج اقدام شد. وی توضیح داد: اين پروژه با صرف ۱۵ ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات عمراني و عمق چاه یکصد و ۷۵ متر با قطر جدار ۱۶ اینچ در دست انجام قرار گرفت. در ادامه امام جمعه شهرستان اسدآباد ضمن دعوت از مردم به منظور صرفه جویی در مصرف آب از تلاش های شبانه روزی امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد تقدیر و تشکر کرد. حجت الاسلام و المسلمین سید موسی حسینی مجد همچنین در این مراسم از فرماندار و نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار تامین اعتبارات لازم به منظور حل مشکلات کمبود آب شد.

اجرای طرح‌های ویژه مهارت‌آموزی
در دانشگاه‌های گلستان
نیلوفر احمدی: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت:طرح‌های ویژه مهارت‌آموزی در دانشگاه‌های گلستان اجرا خواهیم کرد.
حمزه کرایلو در جلسه ستاد اشتغال شهرستان آق‌قلا اظهار کرد: مشکل اشتغال از طریق مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حل خواهد شد و باید بدانیم سهم استان ما در بازآموزی و توانمندسازی افراد در حوزه مهارت ها چقدر است.
وی تصریح کرد:مبحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی را باید به شکل ویژه‌ای دنبال کنیم.
کرایلو خاطرنشان کرد:در تابستان سال جاری مرکز مهارت‌های نوین بر پایه پارک علم و فناوری در گرگان ایجاد خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان اظهار کرد:پنج طرح بزرگ را در حوزه مهارت‌آموزی در استان اجرا خواهیم کرد که دو طرح «نخلستان» و «کهاد» را در چهار دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علمی -کاربردی و فنی و حرفه ای ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان در هر رشته‌ای که تحصیل کردند، اجرا می‌شود.
شایان ذکر است جلسه ستاد اشتغال آق‌قلا به ریاست سلیمان هاشمی فرماندار شهرستان برگزار شد.

افزایش تردد مسافر در پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت‌: تردد۸۲ هزار و ۲۷۹ مسافر طی ۲ ماهه‌ نخست سالجاری در پایانه‌های مرزی میلک‌ و میرجاوه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۸ درصدی تردد را نشان می‌دهد.
تیمورباقری اظهارداشت: از این میزان مسافر جابجاشده ۳۵ هزار و ۹۲۴ تردد مسافر مربوط به پایانه مرزی میرجاوه و ۴۶هزار و ۳۵۵ تردد مسافر مربوط به پایانه مرزی میلک بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است این اداره‌کل طرح‌های عمرانی مختلفی را به منظور تسهیل ورود و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران در دست اقدام دارد که طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه از آن جمله بشمار می‌رود.

اجرای کانال و روکش آسفالت کوی تنگک اول
پروژه اجرای کانال و روکش آسفالت کوچه دلیران ۷-(کوچه بوشهر توسکا)- واقع در کوی تنگک اول ، در راستای بهبود شرایط دفع آبهای سطحی ، تسهیل در عبور و مرور شهروندان و ارتقای وضعیت سیما و منظر شهری، تحت نظارت شهرداری منطقه دو بندر بوشهر در دست اجراست.
مدیر شهرداری منطقه دو بندر بوشهر گفت: اجرای این پروژه از مطالبات بسیار مهم اهالی آن ناحیه بوده که هم اکنون در مرحله اتمام کانیوو و تکمیل کانال سنگ جدول و نیز برداشت و جمع آوری قسمتی از آسفالت معیوب قدیمی می باشد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو بندر بوشهر، ایمان حق شناس اظهار نمود: تاکنون ۳۷۵ متر کانال سنگ جدول و ۱۹۰ متر کانیوو در قالب این پروژه اجرایی گردیده است که پس از انجام قریب الوقوع عملیات زیرسازی و اجرای ۲۳۴۰ متر مربع آسفالت ، این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری عمومی خواهد گرفت.

آب شرب اصفهان کاملا
سالم و بهداشتی است
به دنبال شیوع شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر شیوع وبا از طریق مصرف آب شرب شبکه و رد این شایعه توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شرکت آبفای استان اصفهان نیز هر گونه انتقال بیماری از طریق شبکه آب شرب اصفهان را تکذیب می کند.
آب شرب ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ از طریق تصفیه خانه آب بابا
شیخعلی تامین و پس از گذراندن همه فرایندهای تصفیه، ازن زنی و کلر زنی شده و میزان کلر باقیمانده در
شبکه آب شرب بر اساس استاندارهای 1053 بوده و در محدوده ۰.۵ تا ۰.۸ میلی گرم بر لیتر می باشد.
همچنین به صورت روزانه همه آزمون های میکروبی و شیمیایی برای اطمینان از سلامت آب شرب توسط آزمایشگاه های شرکت آبفا انجام می شود.

سرپرست بازرسی‌فنی شرکت ملّی گاز ایران مطرح کرد :

ایلام – سید محمد روبندی - سرپرست بازرسی‌فنی شرکت ملّی گاز ایران گفت: بازرسی‌فنی بال حمایتی سازمان برای تولید و توزیع گازرسانی پایدار در سطح کشور است.
ابوالفضل وروانی‌فراهانی در بازدید از شرکت گاز استان ایلام اظهار داشت: بازرسی‌فنی به عنوان چشم بیدار سازمان با اعمال بازرسی در مراحل خرید تجهیزات و قطعات و نیز در زمان نصب آنها با انجام تست‌های عملکردی، حضوری فعال دارد و به همین سبب احتمال بکارگیری و استفاده از تجهیزات و قطعات غیر استاندارد به حداقل می رسد.
وی افزود: بازرسی‌فنی با کنترل انطباق خدمات و محصولات سازنده‌های داخلی با استاندارد‌های مرجع و بین‌المللی و با کمک به رفع نواقص و ایرادات آنها به منظور ارتقای کیفیت محصولات داخلی، در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی، نقشی اساسی در بهبود کیفیت محصولات تولید داخل را ایفا می کند.
سرپرست بازرسی‌فنی شرکت ملّی گاز ایران با بیان اینکه در گذشته بازرسی‌فنی هیچ چتر حمایتی برای
شرکت‌های فرعی نداشته است، تصریح کرد: در گذشته بازرسی‌فنی به سمت دارایی‌های فیزیکی و کارهای غیر از بازرسی‌فنی سوق داده‌شده که قرار است سیاستگذاری‌ها و نظارت عالیه بر عملکرد استانها داشته باشد و با نگاه حمایتی و غیره مسائل را حل کند.
وی با اشاره به اینکه این واحد فنی با استفاده از علم‌روز، دانش و تخصص، سلامت تجهیزات برای پایداری تولید و توزیع گاز را تضمین می کند، خاطرنشان کرد: با استفاده از سیستم‌های کنترلی و نظارتی، ایمنی و سلامت تجهیزات، راه برای تولید مستمر و پایدار هموار می‌شود.
وروانی‌فراهانی با بیان اینکه بازرسی‌فنی در اجرای پروژه‌ها و یا احداث یک طرح برای تاُمین و نصب کالا دستورالعمل‌ها و استاندارد‌ها را رعایت و یکی از بازوان پژوهش به حساب می‌آید، گفت: در حوزه لیست تاُمین کنندگان کالا، بازرسی‌فنی حرف اول را می‌زند و از نصب کالای غیر استاندارد جلوگیری می کند.
۱۰۰ درصد جمعیت شهری از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند
سرپرست شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه در حال‌حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: با توجه به در‌حال اتمام بودن گازرسانی روستایی استان، تغییر فاز عملکردی این مجموعه از یک شرکت پروژه‌محور به یک شرکت بهره‌بردار ضروری است که به مدد تلاش جهادی همکاران شرکت، این موضوع عملیاتی می شود.
محمود کشاورز با بیان اینکه این تغییر استراتژی از سالیان گذشته با بهینه‌سازی سیستم‌ها و گسترش دولت الکترونیک در این شرکت آغاز شده و در آینده نیز باقیمانده این تغییرات استمرار خواهد یافت، افزود: حذف قبوض کاغذی بعنوان اولین شرکت استانی در کشور، ایجاد سیستم نشت‌یابی GIS محور و پیاده‌سازی GIS در سطح شرکت از نمونه کارهایی است که در راستای این تغییر استراتژی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ شهر استان و ۵۱۵ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار
هستند، اظهار داشت: در مجموع این استان دارای ۶۱۷ روستا می‌باشد که از این تعداد ۵۱۵ روستا گازدار، ۴۴ روستا در‌دست اقدام و مابقی فاقد توجیه گازرسانی هستند که نیاز به اخذ مجوز خاص برای گازرسانی می‌باشند که در‌دست بررسی و مطالعه است.
سرپرست شرکت گاز استان با اشاره به اینکه این شرکت در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب گام برمی‌دارد، تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی به جامعه‌هدف باید از توانمندی و جوان‌سازی نیروهای انسانی حمایت بیشتر شود تا از این طریق به مشتریان خدمات مناسبتری ارائه شود.
کشاورز با بیان اینکه بازرسان‌فنی چشمان تیز‌بین مجموعه شرکت‌های گاز استانی برای تاُمین کالای باکیفیت هستند، اظهار داشت: می‌بایست جایگاه بازرسی‌فنی در شرکت‌های گاز استانی تقویت شود تا از این طریق ضمن توزیع پایدار گاز، ایمنی و رضایتمندی برای مشترکین به همراه داشته باشد.

با برگزاری پنجاه و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج و عدم رأی اعتماد مجدد به مصطفی سعیدی شهردار سابق در پی برگزاری آیین استیضاح، منوچهر غفاری یکی از مدیران با سابقه شهری با رأی موافق نمایندگان مردم به عنوان سرپرست انتخاب شد.
با استماعِ توضیحات و دفاعیاتِ مصطفی
سعیدی شهردار سابق کرج در شورای اسلامی شهر و عدم اقناع نمایندگان مردم، منوچهر غفاری شهردار سابق فردیس و یکی از مدیران با سابقه و خوشنام شهری با رأی موافق اعضای پارلمان شهری به عنوان سرپرست جدید شهرداری این کلانشهر انتخاب شد.
منوچهر غفاری پیش از این مدیریت منطقه ۶ شهرداری کرج را عهده دار بوده و همچنین در بخش های دیگر مدیریت شهری این کلانشهر منشاء اثر و محل خدمات ارزنده ای بوده است، وی شهردار منتخب اولین دوره شورای اسلامی شهر فردیس نیز می باشد.
سرپرست شهرداری کرج در جلسه تکریم و تودیع شهردار سابق و معارفه خود به عنوان سرپرست شهرداری کرج گفت: با تلاش و کار مضاعف به اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر پاسخ خواهم داد.
منوچهر غفاری اظهار کرد: تلاش خواهم کرد با کار مضاعف به اعتماد اعضای شورای شهر پاسخ دهم و امیدوارم با تعامل و مساعدت سایر همکاران، زمینه ای فراهم شود تا گره‌ای از مشکلات شهر و شهروندان گشوده شود.
وی با بیان اینکه سعی می‌کنم امانتدار این مسئولیت خطیر باشم، توضیح داد: طول مدت خدمت به هیچ وجه مهم نیست و مهم این است که بتوانیم از هر فرصتی هر چند کوتاه برای خدمتگذاری به مردم استفاده کنیم.
سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه در کنار قدردانی از اعضای شورای شهر باید تشکر وِیژه ای از مصطفی سعیدی داشته باشم، تاکید کرد: در مدتی‌که به عنوان مدیر منطقه شش خدمت می کردم مصطفی سعیدی بدون حاشیه پیگیر مشکلات شهر بود و به جز کار دغدغه دیگری نداشت.

شرکت گاز استان هرمزگان در هشتمین دوره سنجش سلامت اداری شرکت ملی گاز ایران در سال 1400، موفق به کسب رتبه برتر شد.
به گزارش روزنامه تجارت، حسن دلاوری دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی گاز استان هرمزگان ضمن اشاره به کسب این موفقیت، اظهار داشت: طبق اعلام امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران و با عنایت به نتیجه حاصل از بررسی مدارک و مستندات واصله از سامانه مربوطه و نیز استعلام های به عمل آمده از واحد آموزش شرکت ملی گاز و واحدهای نظارتی، شرکت گاز هرمزگان در سال 1400 موفق به کسب رتبه سوم در زمینه سلامت اداری شد.
دلاوری بیان کرد: رویکرد اساسی در ارزیابی سلامت اداری شرکت های تابعه شرکت ملی گاز، نظارت بر فرآیندهای مختلف عملکردی شرکت ها از طریق پایش شاخص ها (آموزش، قانون گرایی، شفافیت، پاسخگویی، شایسته سالاری، انضباط اداری مالی، الگوی مصرف و بهره وری، استقرار و توسعه سامانه های الکترونیک و فن آوری های نوین و نظارت و کنترل داخلی) در راستای بهبود این فرآیندها است.
وی عنوان کرد: این شرکت در هشتمین دوره سنجش سلامت اداری شرکت ملی گاز ایران در سال 1400 با کسب امتیاز 98.932 موفق به کسب رتبه سوم شد و این در حالی است که در سال 1399 نیز رتبه برتر و مقام ششم را کسب کرده بود.
رئیس منابع انسانی شرکت گاز استان هرمزگان این مقام ارزنده را حاصل مساعدت و همکاری مدیرعامل و تلاش و مساعی کلیه کارکنان این شرکت دانست و عنوان کرد: با بررسی نتایج بدست آمده در کمیته سلامت اداری شرکت، اقدامات لازم در خصوص تقویت نقاط بهبود و شناسایی نقاط ضعف و اتخاذ تدابیر لازم جهت تدوین و اجرای برنامه ها و پروژه های بهبود اقدام لازم در سال 1401 نیز صورت خواهد پذیرفت که در این بین آموزش های لازم قوانین و مقررات و نظارت بر حسن اجرای آنها می تواند به عنوان راهکار اصلی در پیاده سازی سلامت اداری مدنظر قرار گیرد.

مریم یوسفی- کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هفته جهانی سلامت مردان، فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه در خصوص اهمیت سلامت جسمی و روانی مردان وتاثیر آن برسلامت خانواده می‌باشد
ابراهیم شکیبا به مناسبت هفته جهانی سلامت مردان اظهار کرد: بحران سلامت مردان در تمام دنیا به عنوان یک بحران خاموش سلامت تلقی شده و کشور‌های مختلفی موضوع ارتقای سلامت مردان را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده اند.
وی گفت: " آگاهی، پیشگیری، آموزش، خانواده " شعار هفته جهانی سلامت مردان در سال ۲۰۲۲ (۱۳ _۱۹ ژوئن) می‌باشد، برخی از اولویت‌های سلامت مردان و مهمترین علل مرگ ومیر درآنها، بیماری‌های قلبی-عروقی، حوادث ترافیکی وسرطان‌ها است درحالی که که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مرگ‌های ناشی از این بیماریها، با اصلاح شیوه زندگی، قابل پیشگیری است.
شکیبا با تاکید بر حفظ وزن طبیعی، رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزی، ورزش منظم و اجتناب از مصرف دخانیات، افزود: این نوارد عواملی هستند که موجب پیشگیری از بروزبیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌های مختلف می‌شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: مردان در همه گروه‌های سنی از کودک و نوجوان تا میانسال و سالمند نسبت به زنان در معرض عوامل خطر بیشتری هستند و این درحالی است که بیشتر افراد فکر می‌کنند مردان، افرادی خستگی ناپذیر هستند و هیچگاه بیمار، ناتوان و از کار افتاده نمی‌شوند. متاسفانه حتی مردان پیشگیری از بیماری را با شان و منزلت خود مغایر می‌دانند وکمترین وقت را به سلامت خود اختصاص می‌دهند.
شکیبا ادامه داد: این باور‌های غلط، به راحتی شرایط را برای ایجاد بیماری و عوامل خطر فراهم ساخته و در سال‌های پایانی دوره میانسالی کیفیت زندگی را به خطر می‌اندازد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: شاه کلید مشکلات ما چیزی جز تولید با تکیه بر دانش‌بنیان نیست و واقعیت این است که آینده از آن تولید دانش‌بنیان است.
محمد راضی جلالی در نشست خبری همایش علمی فرصت‌ها و چالش‌های خوزستان در تحقق شعار سال جاری اظهار کرد: وقتی همه موانع یکجا و در قالب یک همایش علمی جمع شوند، بهتر می‌توان از ظرفیت‌ها آگاه شد و نیاز صنعت توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی شناسایی می‌شود.
وی از برگزاری همایش فرصت‌ها و چالش‌های خوزستان در چهار محور خبر داد و افزود: این چهار محور شامل محور انرژی دربرگیرنده نفت، پتروشیمی، گاز، آب و برق، محور کشاورزی، دامپروری و شیلات، محور صنعت و معدن و محور محیط زیست، بهداشت و سلامت هستند.
راضی جلالی با بیان اینکه مجموعه محورها کلیت موضوعاتی است که توسط محققان و کارشناسان در این همایش دنبال می‌شود، ادامه داد: برای برگزاری همایش معمولاً بازه زمانی چند ماهه برای دریافت مقالات در نظر می‌گیرند اما این همایش با همایش‌های دیگر متفاوت است چون هدف شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های خوزستان و برنامه‌ریزی و رصد سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال است.
وی تصریح کرد: در خصوص برگزاری این همایش اطلاع‌رسانی خوبی صورت گرفته و موجی از مقالات به سمت دبیرخانه سرازیر شد؛ هم اکنون حدود ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از داوری، ۸ مقاله به عنوان مقالات سخنرانی انتخاب شده‌اند و در هر محور دو سخنران خواهیم داشت.
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد: بیشترین مقالات دریافتی در محور کشاورزی، دامپروری و شیلات و محیط زیست، بهداشت و سلامت هستند.
راضی جلالی افزود: افتتاحیه همایش ۸ صبح روز سه‌شنبه ۳۱ خردادماه سال جاری در سالن همایش دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز خواهد بود و در این برنامه ۸ نفر از نویسندگان مقالات برگزیده در چهار محور سخنرانی خواهند کرد.
دبیر علمی همایش علمی فرصت‌ها و چالش‌های خوزستان بیان کرد: دو هفته پس از برگزاری این همایش، برنامه‌ای تحت عنوان «آینده‌پژوهی و بررسی دستاوردهای همایش» را خواهیم داشت که مقرر شده کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شوند و موضوعات محورها را پیگیری کنند.
وی با اشاره به اهمیت حل مشکلات از طریق حوزه دانش بنیان گفت: شاه کلید مشکلات ما چیزی جز تولید با تکیه بر دانش‌بنیان نیست و واقعیت این است که آینده از آن تولید دانش‌بنیان است.