ضرورت آموزش مستمر برای محیط‌بانان

 

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین نخستین دوره آموزش محیط‌بانی کشور که در مرکز آموزش محیط‌بانی کرج برگزار شد، گفت: متاسفانه محیط زیست ایران در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در این شرایط وظیفه تک تک ماست که حساسیت بیشتری برای صیانت از این حوزه داشته باشیمبه گزارش پایگاه خبری روستا نیوز؛علی سلاجقه با بیان اینکه حفاظت و پاسداری با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات از جانداران و غیرجانداران از وظایف سازمان محیط زیست است، افزود: انجام وظایف محیط‌بانی نیازمند تجهیزات و امکانات در حد استاندارد است و باید این ظرفیت‌ها در حوزه محیط‌بانی ایجاد شود.وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست گاهی اوقات به ظرفیت قهری نیاز دارد، ادامه داد: رعایت اخلاق در این شغل از اهمیت بالایی برخوردار است و اخلاق خمیر مایه تمام تلاش‌ها و جانبازی‌های محیط‌بانان است.
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه گذراندن دورهای آموزشی به روز و در تراز ملی و بین‌المللی استاندارد و نظامی باشد، اظهار کرد: ارتقای وضعیت جسمانی و آشنایی با امور حقوقی برای برخورد با متخلفان از اهمیت زیادی در این شغل برخوردار است.

 

همکاری برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: زمینهی مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به منظور افزایش حجم ترانزیت کالا و غلات در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، مهران میدری معاون اموربندری و اقتصادی این اداره کل اظهارداشت: منطقه ویژه منطقه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) زمینهی تعامل و همکاری مشترک با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را بیش از پیش فراهم کرده این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به حوزه ترانزیت کالا و غلات گردد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ظرفیت های بندر امام خمینی(ره) به ترافیک یک طرفه (واردات کالاهای اساسی) اختصاص داده شده است؛ در صورتی که امکان فعال شدن ترافیک ۲ طرفه در این بندر با محوریت ترانزیت کالا نیز وجود دارد.
میدری خاطرنشان کرد: به صاحبان کالا و همچنین سرمایهگذاران پیشنهاد می‌شود که از ظرفیت‌های موجود برای فعالیت بیشتر در بخش ترانزیت استفاده شود.

عدم قطعی مکرر برق
برنامه ریزی شده در استان البرز
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز شنبه 4 تیرماه 1400 برگزار شد ، از افزایش 30 درصدی سرقت در شبکه توزیع این استان در سه ماهه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در استان البرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک داریم که ۱۰ درصد آنها ۲۴ درصد برق مصرفی استان را به خود اختصاص داده اند.
حسن کریمی با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش های شرکت برق این استان وجود انشعاب های غیرمجاز است ،افزود: برخی برای نصب انشعاب در خارج از بافت شهری و روستایی درخواست هایی دارند اما ما موظف هستیم بر اساس آیین نامه ها عمل کنیم و استعلامات لازم را اخذ کنیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون قطعی مکرر برق برنامه ریزی شده در استان البرز نداشته ایم ، اظهار کرد: تعمیرات نیروگاه های کشور در یک سال گذشته از یک سو و عدم استفاده از نیروگاه های برق آبی از دیگر سو منجر به ذخیره سازی برق برای مواقع پیک مصرف شده است .
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز ادامه داد: ۱۸ هزار دستگاه پست توزیع و ۱۲ کیلومتر شبکه توزیع برق در استان داریم که امکانات حفاظتی کامل برای آنها وجود ندارد و با توجه به اینکه در سال های اخیر با افزایش قیمت تجهیزات روبرو شده ایم میزان سرقت تجهیزات افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز خاطرنشان کرد : سال گذشته حدود یک هزارو ۲۰۰ فقره سرقت در شبکه برق البرز رخ داد که در سه ماهه نخست امسال تعداد این سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است .

سرویس و بهینه سازی خط فشار
متوسط منطقه سنگان
معاونت بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: دومین اقدام جهادی سرویس و بهینه سازی خط فشار متوسط منطقه سنگان در طارم استان قزوین برگزار گردید.یوسف اینانلو در خصوص این مانور اظهارداشت: دومین اقدام فراگیر سرویس و بهینه سازی خط فشار متوسط در بخش طارم شنبه چهارم تیرماه جاری برگزار گردید.وی افزود: این اقدام جهادی در محدوده مناطق روستایی منطقه طارم سفلی از روستاهای میرخوند تا ارکن کرد برگزار گردید.معاونت بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در اجرای این مانور کاربردی اقدامات فنی متعددی در دستور کار قرار گرفت که تعویض مقره های فرسوده، اصلاح ارتباطات سست، تعویض تجهیزات معیوب، از قبیل فیوز کاتد، برقگیرها، تعویض جمپ ها و کلمپ ها انجام پذیرفت.وی اظهارداشت: در اجرای این اقدام فراگیر بیش از 70 نفر از نیروهای فنی شرکت توزیع نیروی برق استان شرکت مشارکت داشتند.اینانلو بیان کرد: در اجرای این اقدام فراگیر تعداد 15 اکیپ فنی با 60 نیروی متخصص، دو اکیپ پشتیبانی با شش نفر و دو اکیپ نظارتی با 4 نفر شرکت نمودند.

آموزش ۱۹ هزار نفر در مراکز مهارتی گلستان
نیلوفراحمدی- تجارت؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان از آموزش ۱۹ هزار نفر در مراکز مهارتی استان در سال گذشته خبرداد و گفت: امسال این عدد افزایش خواهد یافت.
حمزه کرایلو در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: ۱۸ مرکز دولتی و ۱۱۸ کارگاه در زمینه آموزش مهارت آموزان در گلستان فعالیت می کنند و بیش از ۵۰۰ آموزشگاه خصوصی در سطح استان داریم که شرکای کاری ما هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: سال گذشته سه میلیون و ۲۶۶ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و معادل آن در بخش خصوصی در زمینه های مختلف آموزش داده شده و ۱۹ هزار نفر از این خدمات بهره مند شدند و امسال این عدد ۱.۵ برابر خواهد شد.
طبق گفته وی مراکز مهارتی در شهرهای مختلف استان پراکنده بوده و به عنوان مثال سه مرکز در گرگان قرار دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان اضافه کرد: مسابقات ملی مهارت سالانه در ۵۰ رشته به صورت شهرستانی و استانی برگزار می شود و هر دو سال یکبار مسابقات جهانی برگزار شده که فرصتی برای نشان دادن توانمندی استان است.

جمع آوری ۱۳۰ ماینر در استان مرکزی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:۱۳۰ دستگاه ماینر طی سه ماه نخست سال جاری شناسایی و جمع آوری شده است. محمود محمودی افزود: ماینر ، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است و رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به طور غیر متمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است. وی بابیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۱۶هزار ماینر در سطح استان جمع آوری شده است ،گفت:فعالیت غیر مجاز تولید کننده رمز ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود. محمودی ادامه داد : شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان مرکزی با جدیت ادامه دارد و انتظار است شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را با شماره‌گیری سامانه ۱۲۱ اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق و شماره همراه ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ و یا در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و یا اپلیکیشن برق من گزارش کنند که پس از بررسی و صحت‌سنجی گزارش، به افشاکنندگان پاداش نقدی تعلق می گیرد.

معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو خبر داد :

مهندس فرهاد آذرین فر از تولید بیش از 18 میلیون و 400 هزارتن محصولات فولادی در شرکت معدنی و صنعتی چادرملوخبر داد .
معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو بمناسبت هفته معدن و صنعت در گفت و گویی با اشاره به نقش این شرکت معدنی و صنعتی فولاد کشور گفت : چادرملو در سال‌های اخیر، با در اختیار داشتن زنجیره کامل فولاد از معدن تا تولید شمش، عملکردی مطلوب در این صنعت استراتژیک داشته است. واحد فولادسازی این شرکت در سال 1400 توانست بیش از ظرفیت اسمی و به میزان یک میلیون و 54 هزار تن فولاد تولید کند. علاوه بر این، در سال گذشته یک میلیون و 464 هزار تن آهن اسفنجی، 3 میلیون و 809 هزار تن گندله و 12 میلیون و 186 هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن نیز تولید کرده است.
مهندس فرهاد آذرین فر در خصوص پیامدهای ناشی از چالش های تأمین انرژی تصریح کرد: اگرچه چادرملو در کنار خط لوله گاز سراسری کشور قرار دارد و برق مورد نیاز واحدهای معدنی و صنعتی شرکت نیز توسط نیروگاه‌ها‌ اختصاصی شرکت تامین می‌شود، اما‌ قطعی گاز در فصل زمستان منجر به از دست دادن 150 هزار تن فولاد در این واحد صنعتی گردید .
وی افزود: طرح اصلاح و آزادسازی نرخ انرژی، که از اوخر سال گذشته برای صنایع کشور اِعمال شده است موجب افزایش هزینه ها گردید و تبعاتی برای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به همراه داشت. در سال‌ 1399 سهم هزینه‌های انرژی از کل بهای تمام‌شده درآمدهای عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برابر با 3 و 6 دهم درصد بوده، اما در سال 1400، با افزایش نرخ حامل‌های انرژی، سهم هزینه‌های انرژی از کل هزینه‌های تولید به حدود 10 درصد افزایش یافت که تاثیرات این افزایش هزینه‌ها در بهای تمام‌شده محصولات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو کاملاً مشهود است ، ضمن اینکه آزادسازی و اصلاح نرخ حامل‌های انرژی نیز، با اثرگذاری بر بهای تمام‌شده کالای ساخته‌شده، توان رقابت‌پذیری محصولات فولادی را در بازارهای بین‌المللی کاهش داده است . در این سال، بهای تمام‌شده درآمدهای عملیاتی چادرملو 180 هزار و 289 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 1399 رشدی 90 درصدی داشته است.
معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو در خصوص تدابیر این شرکت برای گذر از بحران انرژی گفت : شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، با توجه به نقش اثرگذار خود در صنعت فولاد، همواره به دنبال بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت فولاد بوده است. به همین منظور برنامه‌هایی برای کاهش مصرف آب در واحدهای تولید اجرا شد و هم‌اکنون در واحد فولادسازی شرکت، به ازای هر تن فولاد، کمتر از یک متر مکعب آب مصرف می‌شود. در واقع شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، با وجود سرمایه گذاری در جهت شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به مجتمع صنعتی خود در اردکان یزد لیکن با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین (روش هات‌شارژ )و بازگرداندن آب مصرفی به چرخه تولید، توانسته است آب مصرفی در صنعت خود را به حداقل برساند. در زمینه رفع چالش‌های موجود در تامین برق نیز این شرکت، با احداث یک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 500 مگاوات و نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ده مگاوات در اردکان یزد، تلاش کرد علاوه بر تامین برق مورد نیاز خود که حدود 180 مگاوات است مازاد آنرا در اختیار شبکه سراسرس برق قرار دهد ولی متاسفانه همچنان مشمول برنامه زمانبندی قطع برق شده است .
آذرین فر در ادامه افزود : با توجه اجرای طرح‌هایی مبتنی بر افزایش ظرفیت تولید که در دستور کار چادرملو است ، برای ساخت 2 واحد نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی ، یک نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی و 2 نیروگاه دیگر 10 مگاواتی برنامه ریزی کرده ایم که مجموع تولید برق نیروگاه‌های این شرکت به یک هزار و 712 مگاوات خواهد رسید.
وی در پایان گفت : در مجموع، سیاست‌گذاری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همواره مبتنی بر خلق ارزش و رفع مشکلات و چالش‌های صنعت، خصوصا در حوزه انرژی بوده است و چنانچه برنامه‌ریزی‌ها برای محدودیت‌های انرژی صنایع طبق طرح از پیش ‌تعیین‌شده باشد، می‌توان بخشی از خسارت‌های ناشی از قطع ناگهانی آن‌ها را به حداقل رساند،

شامی- تجارت: پروژه دوربرگردان پل امام حسن(ع) شهر زنجان با حضور استاندار و شماری از مسئولان اجرایی و مدیران مدیریت شهری، افتتاح شد.
رییس شورای اسلامی شهر زنجان در این مراسم با بیان اینکه دغدغه اصلی مجموعه شورای شهر و شهرداری، تکمیل پروژه های نیمه کاره شهر است، گفت: وجود پروژه های نیمه تمام در سطح شهر باعث رنجش شهروندان است.
منصور مرادلو افزود: اجرای پروژه دوربرگردان پل امام حسن(ع) که طی مدت چند ماه تکمیل شد، نمونه ای از کار جهادی بود.
این مسول با قدردانی از همه دستگاه‌های دخیل و تلاش‌های مستمر در اتمام این پروژه ادامه داد: همه دستگاههایی که در فرآیند طراحی تا اجرای این پروژه مشارکت داشتند، از جمله شهرداری و راه و شهرسازی و همین‌طور پیمانکار پروژه، جهاد نصر بسیار همکاری خوبی داشتند.
مرادلو با بیان اینکه مشکلات ترافیکی این محور قبل از عید نوروز رفع شد، افزود: با همکاری ارگان‌های مربوطه و با روی کار آمدن شهردار جدید زنجان، شاهد بودیم که مشکلات ترافیکی این پروژه ه سرعت رفع شد. به گفته مرادلو ، مجموعه شورا و شهرداری زنجان تکمیل پروژه های نیمه کاره را در دستور کار دارد که سبزه میدان و بازگشایی معبر پادگان ارتش از مهمترین آنها است.
معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان نیز در این مراسم با اشاره به هزینه کرد این پروژه گفت: در مجموع ۴۸ میلیارد تومان برای قرارداد این پروژه هزینه و ۱۷ میلیارد تومان نیز برای اخذ تامین اعتبار تقاطع تا اتمام و بهره‌برداری دوربرگردان پل صرف شد. علیرضا انصاری با اشاره به مشکلات ترافیکی این خط مواصلاتی و لزوم ایجاد دوربرگردان در این تقاطع افزود: با توجه به اینکه تردد وسایل نقلیه در محور ۲۲ بهمن در خطوط شرق به غرب و شمال به جنوب و بالعکس زیاد بود برای اینکه از تلاقی‌های ترافیکی کاسته شود و دسترسی به پل اصلی تامین شود، به تعدادی پل هم‌سطح و غیرهم‌سطح نیاز بود تا پروژه اصلی تکمیل شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از تلاش دولت در جهت اصلاح زیر ساخت‌های یارانه‌ای شدن دارو برای کمک به بیماران خبر داد.
دکتر قدرت اله رستمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به تورم و گران شدن مواد اولیه و نیروی انسانی در کشور بر اساس مذاکرات انجام شده بین کارخانه‌دارها و مسئولان ذی ربط شاهد افزایش قیمت برخی داروها بودیم اما این گرانی سراسری نمی‌باشد و مختص به تعداد محدودی از دارو ها است.
وی در ارتباط با یارانه دارو بیان کرد: دارو یارانه دریافت می‌کند و دولت اعلام کرده که دارو کماکان یارانه دریافت خواهد. وی تشریح کرد: برای این کار ابتدا باید زیر ساخت‌هایی فراهم شود که یکی از ارکان اصلی این ایجاد زیر ساخت مربوط به بیمه است به طوری که بیمه‌ها مبلغ یارانه را از سوی دولت دریافت می‌کنند و از طریق داروخانه به بیمار بدهند با این روش اولا جلوی قاچاق دارو گرفته می‌شود کارخانه ها شکوفا می شوند و بیمار هم دارو را به همان قیمت قبل خرید می‌کند.
رستمی درباره کمیاب شدن داروهای سرطانی اظهار کرد: هر ماه از سوی سازمان غذا و دارو کشور سهمیه‌ای برای دریافت داروهای خاص و سرطانی طبق پلن‌های مختلف به استان ها ابلاغ می‌شود وی تاکید کرد: از هر سه داروخانه فقط یک داروخانه در استان شیر خشک را دریافت می‌کند و این نیز برای مدیریت توزیع و پایش بهتر این محصول می باشد پس شیر خشک در همه داروخانه ها موجود نیست و افراد نیازمند می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌هایی که مشخص شده است نسبت به دریافت اقدام نمایند، قابل توجه اینکه شیر خشک در بین اقلام داروخانه‌ای کم‌ترین سود را به خود اختصاص می‌دهد. دکتر رستمی خاطر‌نشان کرد: نوزادانی که با بیماری‌های خاص متولد می‌شوند و توانایی خوردن شیر مادر و شیر خشک‌های معمولی را ندارند باید از شیر خشک با ترکیبات خاص استفاده نمایند و به شیر خشک های خاص نیاز دارند که ابتدا با دستور و نسخه پزشک در سامانه مربوطه ثبت نام می‌کنند و بعد از تایید و ثبت سفارش از سازمان غذا و دارو برای آنها سهمیه‌ای مناسب برقرار می‌شود.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی از رکوردشکنی فولاد مبارکه در عرصه تولید و خودکفایی تقدیر کرد. دکتر صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت فولاد مبارکه از رکوردهای اخیر این مجتمع عظیم صنعتی و فعالیت‌های آن در شهرستان مبارکه تقدیر کرد.
صالحی در این دیدار گفت: تمام بار ترافیکی کنارگذر غرب بر روی شهرستان مبارکه است که امیدواریم با همراهی فولاد مبارکه و دولت مشکلات این حوزه رفع می‌شود و وزارت راه و شهرسازی باید از این همکاری استقبال کند.
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: با کمک و همراهی فولاد مبارکه زیرگذر قهنویه و مشکل محله نهچیر در حال رفع شدن است و با پایان یافتن احداث میدان قلعه‌حکیم از این پس بخش زیادی از حوادث رفع خواهد شد.
وی با توضیح اینکه همراهی با مردم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه است، تصریح کرد: به مردم شهرستان مبارکه اعلام کردیم که صنایع هم تهدید و هم فرصت هستند و می‌خواهیم که مردم از این فرصت بیشتر بهره‌مند شوند.
صالحی اضافه کرد: امروز کشاورزان ما علی‌رغم وعده بازگشایی، آبی به آن‌ها اختصاص پیدا نکرد و خسارت سنگینی به آن‌ها وارد شد. سایر اقشار هم از شهرها و روستاهای شهرستان مشکلات دارند که صنایع و به‌خصوص صنعت عظیم فولاد مبارکه می‌توانند به رفع برخی از این مشکلات کمک شایانی کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از مدیرعامل اسبق فولاد مبارکه هنوز پس از گذشت سال‌های زیاد در بین مردم شهرستان نام نیک دارند. می‌خواهیم شما هم با تعامل و افزایش کمک‌ها به شهرستان مبارکه، نام نیک از مجموعه فعلی در شهرستان به‌جای بگذارید
وی با بیان اینکه کارهایی مهمی در شهرستان مبارکه انجام می‌شود که نیازمند حمایت فولاد مبارکه است، گفت: از پتانسیل‌های منطقه استفاده کنید تا این مجموعه‌ها تقویت و همچنین نیاز شما حل شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه در این جلسه گفت: اولویت‌های شهرستان باید تعیین شود. کمک‌ها و وظیفه اجتماعی خود را انجام می‌دهیم و به دنبال فعالیت‌هایی هستیم که مردم ثمرات آن را ببینند و اعتقاد ما بر این امر است.
محمدیاسر طیب نیا بیان کرد: از توجه شما به مجموعه فولاد مبارکه و زحمات کارگران و رکوردهای اخیر این شرکت تشکر می‌کنیم. رکوردهای فوق‌العاده‌ای اخیرا توسط فولاد مبارکه شکسته شده، اما کمتر کسی از این مجموعه و زحمات کارکنان و کارگران تقدیر کرده و این نگاه شما قابل‌تقدیر است.
وی افزود: رکوردهایی که در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه امسال شکسته شد، عددهای بزرگی است. با توجه به کاهش برق صنایع، اگر رکوردها را نمی‌شکستیم و ذخیره نمی‌کردیم قطعا در تیرماه نمی‌توانستیم تعهدات را انجام دهیم و این بحران ما به بازارهای دیگر لوازم‌خانگی‌ها، خودرو و… منتقل می‌شد. مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که دیده شد، تمام تلاش خود را کردیم که علی‌رغم تمام مشکلات از برنامه‌ها عقب نیافتیم. اتفاقاتی که در دو ماه ابتدایی امسال رخ داد در سایه تلاش کارگران و کارکنان فولاد مبارکه رقم خورد.

توسط مدیرکل بندرامیرآباد صورت گرفت:

همزمان با فرارسیدن 25 ژوئن روز جهانی دریانورد ، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با حضور در کشتی های مستقر در اسکله ها ، این روز را به دریانوردان شاغل در این شناورها تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی ادره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد ؛ محمدعلی اصل سعیدی پور امروز ( 5 تیرماه 1401 ) ، به همراه معاون امور دریایی با حضور در کشتی های مستقر در اسکله های بندر امیرآباد ، با فرمانده کشتی و دریانوردان شاغل در آن ها دیدار و با اهدای دسته گل و هدایا ، روز دریانورد را  تبریک و سلامتی و آسایش را برای آنان آرزو کرد.سعیدی پور در این دیدارها بر زحمات و سختی های کار دریانوردی تاکید و از حضور فعال این دریانوردان در پهنه ی آبی بندرامیرآباد جهت اعتلای اقتصاد منطقه تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است هر ساله با فرا رسیدن روز جهانی دریانورد این مراسم در بندرامیرآباد جهت قدردانی از تلاش های فعالان عرصه دریا برگزار می شود.