اعلام سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، کلانشهرها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.
سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص جزئیات اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن اظهار داشت: ثبت نام برای وام کمک ودیعه مسکن از طریق سامانه‌ جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی http://saman.mrud.ir در بخش ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه انجام می‌شود.
دستغیبی با بیان اینکه ثبت نام برای این تسهیلات از 1401/3/16 آغاز شده است اذعان داشت: سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، کلانشهرها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است و همچنین بسته به اینکه تقاضاها در کدام شهرها و چه تعداد باشد قطعا روی تعدادی که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند تاثیر می‌گذارد.

 

تسریع پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی

رضا بهنام - تجارت؛ در جلسه ای به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور و با حضور استاندار خراسان جنوبی، راهکارهای تسریع روند اجرای پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی بررسی شد. این جلسه با حضور نمایندگان حوزه های مرتبط و بانک های عضو کنسرسیوم بانکی پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی و به منظور پرداخت ٢ هزار و ٦٠٠ ميليارد تومان تسهيلات مربوطه، توسط صندوق توسعه ملی برگزار شد. در اين جلسه مقرر شد؛بانک ملی ظرف حداكثر يک هفته موافقت كتبی خود به ميزان ٦٠٠ ميليارد تومان براي سهم عامليت را اعلام نمايد. پس از تحقق اين بند، بانك رفاه(( سرگروه بانكی)) ظرف حداكثر يك هفته كنسرسيوم بانكی را تشكيل داده و مراتب را به صندوق توسعه ملی اعلام نمايد.با توجه به اينكه پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی از مصوبات سفر رئيس جمهور به استان خراسان جنوبی می باشد، معاونت اجرايی رئيس جمهور، در خصوص اهتمام حوزه ها در اجرای تعهدات شان، پيگيری لازم را انجام خواهد داد.شایان ذکر است: این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدير كل راه و شهرسازی استان، مدیرعامل شرکت احداث راه آهن بیرجند - قاین – یونسی و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی،وزارت امور اقتصادی و دارایی،بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،سازمان برنامه و بودجه کشور،صندوق توسعه ملی، بانک ملی ایران،بانک ملت ایران،بانک تجارت ایران،بانک رفاه کارگران،بانک خاورمیانه و بانک ایران زمین همراه بود.

بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی رامیان
سرپرست اداره صنعت ،معدن وتجارت شهرستان رامیان گفت : در دهه تولید و تجارت فرماندار شهرستان رامیان ، امام جمعه ،دادستان ، رییس دادگستری و جمعی از مسئولین شهرستان رامیان از دو واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی این شهرستان بازدید نمودند. به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ، حسین رنجبر گفت :در پنجمین روز از دهه تولید و تجارت طی بازدید مشترکی فرماندار شهرستان رامیان ، امام جمعه ،دادستان ، رییس دادگستری و جمعی از مسئولین شهرستان رامیان از دو واحد تولیدی صنعتی منحصر و ایلیادکار وشمگیر واقع در شهرک صنعتی رامیان بازدید نمودند و از نزدیک به بررسی موارد پیش روی تولید، درخواستها و مشکلات این دو واحد تولیدی پرداختند.وی گفت : در این بازدید مدیران واحدهای صنعتی مذکور گزارشی از روند تولید محصولات و مشکلات واحد خود را عنوان نمودند که فرماندار ، دادستان و ریاست دادگستری شهرستان رامیان با بیان نامگذاری شعارسال از سوی مقام معظم رهبری (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) از تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان خواستار اقدام جدی جهت رفع موانع تولید برای تولیدکنندگان شدند. رنجبر گفت : در این بازدید رئیس دادگستری شهرستان رامیان عنوان نمود، که در کنار تولیدکنندگان بوده و حمایت خود را جهت سهولت در امورات تولید و امر اشتغالزایی بعمل خواهند آورد.

ترمیم معابر اصلی در دستور کار است
شهردار همدان گفت: هدف گذاری روزانه یک‌هزار تن آسفالت و ترمیم معابر اصلی شهر همدان در دستور کار است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، سید مسعود حسینی از ترمیم، فینیشری و بهسازی آسفالت معابر اصلی شهر همدان خبر داد.وی اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در خصوص خدمات ارائه شده توسط مدیریت شهری را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه آسفالت معابر جزو شاخص های مهم در افزایش رضایتمندی شهروندان است مقرر شد میزان آسفالت ریزی، درزگیری و ترمیم معابر شهری که در این حوزه مشکل دارند به اطلاع عموم مردم برسد. وی با بیان اینکه ترمیم و بهسازی معابر شهر همدان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به اولویت‌های اعلام شده توسط مناطق و نیاز به ترمیم و بهسازی آسفالت مناطق مختلف شهر تلاش داریم توزیع آسفالت به طور عادلانه در بین مناطق و سطح شهر تقسیم گردد. شهردار همدان با اشاره به ضرورت آگاهی شهروندان از این سطح گسترده ترمیم و بهسازی آسفالت، افزود: با توجه به بررسی های فنی صورت گرفته توسط همکاران شهرداری تلاش داریم هدف گذاری روزانه هزار تن آسفالت را محقق کنیم. شایان ذکر است جدول پیوست برنامه اجرایی واحد آسفالت شهرداری همدان از تاریخ ۱ /۴/ ۱۴۰۱ در سطح مناطق چهارگانه شهرداری همدان می باشد.

برپایی ایستگاه فرهنگی
در نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر
در سالروز روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به همت واحد آسیب های اجتماعی شهرداری کهریزک، ایستگاه فرهنگی برپا گردید و مورد بازدید مراجعه کنندگان قرار گرفت. علی کلهر؛ شهردار کهریزک با اعلام این خبر گفت: در راستای اهمیت و ضرورت مقوله پیشگیری از مصرف مواد مخدر و آگاه سازی جوانان و نوجوانان و والدین از مخاطرات مصرف مواد مخدر، نمایشگاه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از سوی شهرداری کهریزک در فرهنگسرای ولاء دایر شد و واحد روابط عمومی و آسیب های اجتماعی شهرداری کهریزک به عنوان نماینده این نهاد با استقرار ایستگاه فرهنگی و ارائه برنامه های متنوع در این نمایشگاه نقش موثری را ایفا کردند.
وی افزود: تجربه ثابت کرده است که همواره پیشگیری از درمان اهمیت بیشتری دارد و برپایی اینگونه نمایشگاه ها تاثیر بسزایی در آگاه سازی خانواده ها و آشنایی آنان با عوارض سوء مصرف مواد مخدر دارد. شهردار کهریزک خاطر نشان کرد: مدیریت شهری شهرداری کهریزک آمادگی لازم را برای برپایی نمایشگاه های مشابه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در شهر کهریزک دارد که با هماهنگی واحد اسیب های اجتماعی، بستر لازم برای برپایی کارگاه های اموزشی و نمایشگاه های مربوطه فراهم خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی
استانداری خوزستان منصوب شد
به پیشنهاد استاندار خوزستان و با حکمی از سوی وزیر کشور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان به مدت 4 سال منصوب شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، به پیشنهاد استاندار خوزستان و با حکمی از سوی وزیر کشور عبدالرضا سیفی به سمت معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان به مدت ۴ سال منصوب شد. در حکم انتصاب وی آمده است؛ نظر به سوابق و تجربه علمی و عملی جنابعالی به موجب این حکم شما را به مدت ۴ سال به سمت معاونت سیاسی و اجتماعی آن استان منصوب می‌نماییم. امید است با اتکال به خداوند متعال، رعایت تقوای الهی و موازین شرعی در چارچوب قوانین، مقررات و تدابیر ابلاغی در چارچوب قوانین، مقررات و تدابیر اسلامی، ضمن تعاملات لازم با مسئولین سایر سازمان‌ها و نهادها با تفکر و مدیریت انقلابی جهادی و بهره‌گیری از نیروهای متعهد، ارزشی و متخصص در اجرای سیاست‌های دولت مردمی و برنامه‌های وزارت کشور و استانداری در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله با سرلوحه قرار‌دادن محورهای زیر ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای موفق و سرافراز باشید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: اگر تصور کنیم امروز در میدان جنگ با دشمن هستیم، فرماندهان بسیج ادارات ما در خط مقدم این امر هستند که می‌توانند با ورود به بحث مدیریت مصرف و صرفه‌جویی انرژی مطامع دشمن را ناکام گذارند.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، علی سهرابی بیدار در همایش فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات دستگاه‌های اجرایی استان همدان که به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با محوریت مدیریت مصرف برق برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: مهمترین موضوع و برنامه ما در حال حاضر عبور از پیک بار 1401 است.
وی ضمن تقدیر از همکاری مجموعه سپاه و بسیج با شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: رویکرد این گردهمایی نیز بحث مدیریت مصرف برق است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برگزاری رزمایش بکارگیری مولدهای اضطراری به همت سپاه عنوان کرد: این مجموعه همواره در کمک به دولت پیشگام بوده و اگر از این ظرفیت به ویژه بسیج ادارات به درستی استفاده کنیم موفق خواهیم بود. وی با بیان اینکه همه ما باید در بحث مدیریت مصرف انرژی تلاش و کمک کنیم، گفت: نتیجه این هم‌یاری برای مردم و رضایتمندی آنان خواهد بود. سهرابی‌بیدار تصریح کرد: از اوایل آغاز به کار دولت، طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای عبور از پیک بار در کشور در دستور کار قرار گرفته که به مرور تکمیل شدند و حوزه اول بحث افزایش تولید و حوزه دیگر مدیریت سمت تقاضا بود که مردم پای کار بیایند و خادمین خود را یاری کنند.
وی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران ادامه داد: در این مصوبه تکالیف مختلفی برای بخش‌های مختلف از جمله ادارات دیده شده است که مکلف به کاهش 30 درصدی مصرف برق در ساعات اداری و 60 درصدی در خارج از ساعات اداری شده‌اند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: انتظار ما از مجموعه فرماندهان بسیج پایگاه‌های ادارات بسیج که به عنوان مرجع در ادارات خود هستند، این است که در این زمینه شرکت توزیع برق را یاری دهند.
وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف، امر به معروف است، گفت: امید است با محوریت فرماندهان بسیج ادارات این امر مهم به عنوان معروف عملی شود و طمع دشمنان که به دنبال ایجاد مشکل در موضوع آب و برق به عنوان مهمترین زیرساخت برای مردم هستند، ناامید شود.
سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه تکلیف ما این است که دشمن را ناکام بگذاریم، افزود: یکی از موضوعاتی که در پدافند غیرعامل مطرح بوده این است که آخرین حربه دشمن حمله نظامی است و از اولین اقدامات دشمن ایجاد نارضایتی و اختلال در خدمات به مردم است که تحریم‌ها و تبلیغ کاستی‌ها در جامعه نیز به همین منظور انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه ملت ما هوشیار هستند و اجازه نخواهند داد دشمن به هدفش برسد، تصریح کرد: اگر تصور کنیم امروز در میدان جنگ با دشمن هستیم، فرماندهان بسیج ادارات ما در خط مقدم این امر هستند که می‌توانند با ورود به بحث مدیریت مصرف و صرفه‌جویی انرژی مطامع دشمن را ناکام گذارند.
سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این همایش با بیان اینکه امید است رسالتی که شهدا بر دوش ما گذاشتند به خوبی انجام دهیم و در مسیر آنان جای گیریم، اظهار کرد: لطفی که خداوند شامل حال ما کرده این است که زیر سایه ولایت هستیم و باید شاکر این مهم باشیم. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی افزود: ایشان 35 مورد را برای سبک زندگی اسلامی نام می‌برند که اگر ما بتوانیم این الگو را فرهنگ‌سازی کنیم بسیاری از مشکلات ما در کشور حل و فصل می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ما مأموریت بزرگی در سازمان بسیج داریم و آن بسیج کردن قشرهای مختلف جامعه و فرهنگ‌سازی در خصوص موضوعاتی که کشور به آن نیاز دارد که این مسئولیت سنگینی است و امید است عمل و رفتار ما به گونه‌ای باشد که بتوانیم پاسخگو باشیم.

تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند، گفت: وضعیت آبی تبریز نگران کننده بوده و میزان مصرف و تولید آب شرب در این شهر برابر است.
یوسف غفارزاده گفت: امسال بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است، از میانگین سالانه نیز ۱۵ درصد شاهد کاهش میزان بارش هستیم.
وی با تاکید بر اینکه جلفا با ۱۰۱ میلی متر بارش کمترین و ورزقان با ۳۰۵ میلی متر بارش بیشتر را در استان به خود اختصاص داده‌اند، افزود: امسال دما نسبت به سال گذشته یک تا ۱.۵ درصد کاهش یافته است که خبر امیدوار کننده‌ای برای کاهش تبخیر آب به شمار می‌رود.
غفارزاده با اشاره به اینکه میانگین ذخیره سدهای استان ۵۸ درصد بوده و ۴۲ درصد سدهای آذربایجان شرقی خالی است، افزود: سد ستارخان، سدعلویان، سد میانه و سد نهند نقش مهمی در تأمین آب شرب شهرهای استان دارند.
وی در خصوص وضعیت سد ستارخان افزود: این سد نقش مهمی در تأمین آب شرب اهر دارد، اعلام کرده‌ایم که اولویت استفاده از آب سد مصارف شرب بوده و کشاورزی در اولویت بعدی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ادامه داد: در تابستان امسال مدیریت شده پیش می‌رویم تا آب شرب شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی قطع نشود.
غفارزاده با بیان اینکه شهر مراغه، ملکان، بناب، آذرشهر، اسکو و تبریز در مسیر زرینه رود هستند و بخشی از آب مورد نیاز آنها از طریق خط انتقال زرینه رود تأمین می‌شود، گفت: برخی دیگر از شهرهای استان نیز از چاه استفاده می‌کنند.
وی در خصوص وضعیت آبی شهر تبریز نیز گفت: در تبریز شرایط خاص بوده و نگرانی داریم. میزان مصرف و تولید در این شهر برابر بوده و اگر اتفاق غیرمنتظره ای رقم بخورد شاهد قطعی آب خواهیم بود. امیدواریم مردم نیز در مصرف آب صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی آب شرب نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: اگر مصرف آب را در استان ۲۰ درصد کاهش دهیم، می‌توانیم بدون تنش آبی استان را از پیک مصرف عبور دهیم. پرویز ناصری روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: ایلام در صدر استان هایی با تنش کم آبی قرار داشته که هم اکنون در شرایط مطلوبی قرار ندارد. وی با اشاره به اینکه ۹ شهر ایلام دارای تنش آبی است، افزود: تا این لحظه جز شهر چوار مشکل کم آبی در استان بوجود نیامده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه ۷۳ درصد منابع آبی استان زیر زمینی و ۲۷ درصد نیز سطحی است، تاکید کرد: از ۵۷۷ روستای ایلام ۷۷ روستا با کمبود آب مواجهه بوده و مشکل کم آبی ۱۸ روستای هلیلان رفع و ۱۲ روستا دیگر در دست اقدام است.
ناصری یادآور شد: افزایش بیش از حد دما و در پی آن افزایش مصرف آب منجر به افت فشار و یا کمبود آب شده که برای رفع این مشکل، مشترکان ضمن رعایت الگوی مصرف نسبت به نصب مخزن ذخیره آب در منازل خود اقدام کنند. وی با تاکید بر اینکه با مشترکان پرمصرف آب بطور قطع برخورد می شود، یادآور شد: از شهروندان خواهان گزارش انشعابات غیرمجاز و مشترکانی که آب آشامیدنی را برای شستشوی کوچه و معابر هدر می دهند، به سامانه ۱۲۲ هستیم.
ناصری در ادامه ضمن دعوت مردم به مدیریت و رعایت الگوی مصرف، اظهار داشت: اطلاعیه ها و هشدارهای آبفای استان را حتما پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه ضروری است برای گذر از تنش آبی، صرفه جویی در مصرف را سرلوحه تمام کارها قرار دهیم، افزود: حفاظت از آب بسیار ساده است و می توانیم این کار را در خانه از خودم شروع کنیم ، یک قدم کوچک می تواند صدها لیتر به ذخیره آب اضافه کند و با اقدام هایی به ظاهر کوچک و کم‌هزینه مانند کاهش زمان استحمام، عدم شست و شوی ماشین و حیاط منازل و ... مسائل را به گونه ای مدیریت کنیم تا امکان تامین آب برای همه هم استانی ها فراهم شود.

اراک - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد در راه‌های استان مرکزی خبر داد.
مهرداد جهانی با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی تردد در شبکه راه‌های استان مرکز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد توسط ۶۸ سامانه تردد شمار آنلاین در راه‌های شریانی استان مرکزی به ثبت رسید.
وی افزود: با توجه به کنترل بیماری کرونا در کشور و افزایش تردد خودروهای سواری و سفرهای جاده‌ای طی ماه‌های اخیر، سهم تردد خودروهای سبک به ۸۰ درصد افزایش یافته و حکایت از سهم ۲۰ درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی استان دارد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: سال گذشته سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در راه‌های استان مرکزی ۲۵ درصد بود که امسال ۲۰ درصد کاهش داشته است. جهانی تصریح کرد: در این بازه زمانی ۱۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۱۲۹ وسیله نقلیه به استان وارد و ۱۵ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۰۸ وسیله از استان خارج شده که به ترتیب رشد ۳۷ و ۳۸ درصدی را در پی داشته است.
وی ادامه داد: استان مرکزی از لحاظ میزان ترددهای بین استانی، پس از استان‌های تهران و البرز، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و از لحاظ مجموع ترددهای ثبت شده در تمامی راه‌های شریانی، از یازدهمین جایگاه در کشور برخوردار است.
وی افزود: در سه ماهه اول امسال بیش از هفت میلیون و سه هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه به مرکز استان وارد و ۷ میلیون و ۴۵ هزار و ۲۲۰ وسیله از آن خارج شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب از افزایش ۳۰ و ۳۵ درصدی برخوردار بوده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به نصب و راه اندازی ۲۴ سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان و تجهیز آنها به سیستم محاسبه میانگین سرعت در سال گذشته عنوان کرد: متأسفانه همچنان میانگین سرعت ثبت شده در راه‌های استان مرکزی ۱۱ کیلومتر بر ساعت از میانگین کشوری بالاست.

شامی- تجارت: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۸۶ روستای استان دارای تنش دائم آبی هستند، ۱۱۶ روستا تنش آبی فصلی دارند و فقط در فصل تابستان وبه دلیل مصارف خارج از عرف دارای تنش آبی هستند.
علیرضا جزو قاسمی به مناسبت هفته صرفه جویی در آب و در نشست خبری با خبرنگاران استان با تشریح فعالیت ها افزود: بر این اساس ۱۶۹ روستا به دلیل مشکل تاسیساتی، فرسوده شدن تاسیسات و خشک شدن منابع آبی دارای مشکل هستند و ۱۳۷ روستا نیز که عمدتاً روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار هستند تحت پوشش شرکت آبفا قرار ندارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۵۰۸ روستا تحت پوشش شرکت آبفا هستند و از طرفی در ۲۳۶ روستا پروژه مختلف آبرسانی در حال اجراست و در سه‌ماهه اول سال جاری نیز توانستیم در ۵۱ روستامشکل اب را برطرف کنیم. این مسوول با بیان اینکه هدررفت ظاهری مربوط به مصارف بدون کنتور و انشعابات غیرمجاز است، ادامه داد: ۵۰ درصد آب در روستاها و ۲۴ درصد در شهرها به هدر می‌رود که در هر ۲ بخش ۵۰ درصد هدررفت ظاهری و ۵۰ درصد نیز واقعی است در حالی که میزان هدررفت آب شهری در کشورهای توسعه‌یافته ۱۵ درصد است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در خصوص بازچرخانی آب به چرخه مصرف نیز گفت: در این خصوص پروژه‌هایی در ۷ شهرستان استان در حال اجرا و بهره‌برداری داریم و همچنین یک پروژه روستایی در حال بهره‌بهره‌برداری و ۲ پروژه روستایی نیز در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه پساب، مطمئن‌ترین منبع برای استفاده صنایع بوده و ۹۹.۹ درصد فاضلاب‌ها، آب است، اظهار داشت: فاضلابی که اجرا می‌کنیم طبق قوانین برای فاضلاب انسانی بوده و شرکت آب و فاضلاب، مسئول آب جوی‌ها یا بالا آمدن چاه‌های جذبی نیست گرچه در خیلی موارد این آب‌ها را نیز به فاضلاب متصل می‌کنند. جزءقاسمی با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۲۲ به‌صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، خاطرنشان کرد: این سامانه، تمام مواد مربوط به حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی را دریافت و کد رهگیری ارائه می‌دهد که شهروندان با استفاده از این کد رهگیری می‌تونند تمام خدماتی که مورد نظرشان بوده را خیلی راحت و سریع پیگیری کنند.
وی با تاکید بر اینکه سفره‌های زیرزمینی و روان‌آب‌های زنجان وضعیت مناسبی ندارند، گفت: امسال ذخیره آب سد تهم ۵۰ درصد نسبت به سال قبل کمتر شده و این در حالی است که در سال گذشته نیز در تامین منابع آبی مشکل داشتیم لذا تمام این موارد می‌طلبد که از منابع موجود به‌صورت بهینه مصرف کنیم. به گفته این مسوول؛ تقاضای آب را با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی باید مدیریت کرده و بخشی را هم با پروژه‌هایی برطرف کنیم که در دست اجرا داریم.