اجرای طرح «بچه‌های مسجد» در اردبیل

اردبیل- مدیر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل طرح «بچه‌های مسجد» را اجرایی می‌کند. مصطفی آمون اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، طرح ملی «غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد» با شعار «مسجد شور بندگی، نشاط زندگی» در تابستان امسال برگزار می‌شود. وی اهداف برگزاری این فعالیت‌ها را جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، تقویت و احیای کارکردها و نقش واقعی مساجد، ترویج معارف اسلامی و تعمیق معنویت و مهارت‌آموزی و رشد استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان اعلام کرد. وی راهبردهای تعریف شده را در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: نشاط‌افزایی، گسترش کمی همراه با ارتقای کیفیت فعالیت‌ها، اهتمام به نوگرایی و خلاقیت در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی بر اساس نیازها و رعایت شاخص‌های بومی در این حوزه به عنوان راهبرد اصلی تعیین شده است. آمون از تشکیل شورای طرح و برنامه برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری سالانه و ایجاد تعامل و استفاده از ظرفیت متولیان و تشکل‌های فعال در مساجد خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم تا در مسیر خودکفایی و خودگردانی کانون‌های فرهنگی، هنری و آسیب‌شناسی و ارزیابی کلیه فعالیت‌ها و ارتباط تعامل با ستادهای استانی کانون‌های مساجد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های درستی را انجام دهیم.

 

افزایش مصرف آب در سطح روستاهای گیلان

گیلان ، فرحی- مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به افزایش میزان مصرف آب در سطح روستاهای استان، گفت: برای جلوگیری از افت فشار و یا قطعی آب مشترکان باید مصرف را مدیریت کنند. مازیار علیپور در گفتگو با بخش خبر شبکه باران به افزایش میزان مصرف آب و چالش‌های ناشی از آن اشاره و اظهار کرد: البته در مقایسه آمارها با سال گذشته شاهد تغییر زیادی در میزان مصرف نیستیم. وی به افزایش مصرف در سطح روستاهای استان گیلان اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان دهنده استفاده از آب برای آبیاری مزارع و باغات در سطح روستاها است که میزان مصرف در این مناطق را به هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه رسانده است. مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه این میزان مصرف در سطح شهرهای استان سه هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است، گفت: افزایش مصرف در سطح روستاها سبب افت فشار و گاهاً قطعی آب در برخی مناطق روستایی شده است. وی با تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت مشترکان شهری و روستایی برای جلوگیری از افت فشار آب، اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب گیلان برای جلوگیری از این افت فشار از آب‌های سطحی و همچنین آب سد آیت الله بهجت سد بیجار بهره گیری می‌کند. علیپور همچنین ادامه داد: در همین راستا ظرفیت چاه‌های رزور نیز وارد مدار شده است، گفت: امیدواریم با این اقدامات در صورت افزایش مصرف بتوانیم از افت یا قطعی آب جلوگیری کنیم.

ظرفیت دلیجان
درحوزه بکارگیری مولد های برق
فرماندار دلیجان گفت: ظرفیت همکاری با صنعت برق با وجود مولد های برق صنایع در این شهرستان بالا است‌.
وحید براتی زاده در دیدار با مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی با بیان این مطلب افزود:، صنعت برق از زیرساخت‌های توسعه‌ای است وتوجه به این صنعت می تواند بسترهای توسعه ای بهتر فراهم کند.وی گفت: تفاهم، تعامل و اعتماد متقابل بین مسئولین بهترین راهکار برای توسعه و آبادانی و ارتقای کشور است.فرماندار دلیجان افزود: پیش بینی می شود با توسعه صنعت در شهرستان امکان اشتغال ۲هزار نفر در سال جاری ایجاد شود .مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم در این دیدار گفت : تامین برق مطمئن و توزیع آن، با همت متخصصان صنعت برق، تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان، مدیران و همراهی مردم استان به نتیجه شایسته خواهد رسید.محمود محمودی افزود:ظرفیت ۱۷مگاوات مولد در شهرستان دلیجان وجود دارد و تا پایان سال این میزان به ۳۰مگاوات می رسد. وی استان مرکزی را پایتخت صنعتی کشور دانست و افزود: قریب به ۶۶درصد انرژی برق استان در بخش صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود.محمودی با توجه به ایام پیک مصرف برق ضمن تاکیدبر مشارکت همه بخش ها در همراهی طرح های مدیریت مصرف برق گفت:قطعا تامین برق پایدار با همراهی همه اقشار جامعه حاصل خواهد شد.

واگذاری ۲۷ قطعه زمین
به خانواده معظم شهدا
اسناد مالکیت ۲۷ قطعه زمین عصر امروز با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان و فرماندار سراوان به خانواده معظم شهدا این شهرستان واگذار شد.شهره حقی – تجارت؛ به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان، عطاء اله اکبریدر این مراسم که خانواده معزز شهدا حضور داشتند با اعلام این مطلب که تمام تلاش ما این است که خانواده معزز شهدا نگرانی از بابت مسکن نداشته باشند بر اولویت این اداره کل در تامین مسکن خانواده معزز شهدا تاکید کرد.وی افزود: امیدواریم با اقداماتی که در تامین زمین در شهرستان سراوان انجام گرفته است بتوانیم مسکن خانواده معزز شهدا را تامین و واگذار کنیم و در آرامش این قشر عزیز جامعه نقش ایفا کنیم.مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان بیان اینکه همه ما در مقابل شهدا، ایثارگران ‌ و جانبازان و بزرگ منشی خانواده‌های آنان مسئول هستیم، خاطر نشان کرد: به منظور تسریع در واگذاری زمین به خانواده معظم شهدا و جانبازان سیستان و بلوچستان تمام مسیر‌های تحقق آن بررسی و شیوه‌نامه مربوطه تنظیم شده که بر این اساس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید افراد واجد شرایط دریافت مسکن را احصا و به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کند و این اداره نیز پس از استعلام و تعیین افراد واجد شرایط، زمین مورد نظر را برای ساخت واحد‌های مسکونی مشخص می‌کند.

آئین تجلیل از قضات
بخش کهریزک برگزار شد
به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت آیت اله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش با وفایش، آئین تجلیل از قضات بخش کهریزک با محوریت فرمانداری ویژه شهرستان ری در محل بخشداری کهریزک برگزار شد.
در این مراسم که با حضور حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت‌الاسلام استیری امام جمعه باقرشهر، نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، قاسمی زاده رئیس دادگستری شهرستان ری، پیرسرایی رئیس حوزه قضائی بخش کهریزک، امین بابایی بخشدار کهریزک، محسن قضاتلو شهردار باقرشهر، کلهر شهردار کهریزک و دیگر قضات بخش کهریزک و دهیاران برگزار شد.
در این مراسم که با مشارکت شهرداری های باقرشهر و کهریزک برگزار شد، از قضات شهرستان ری به مناسبت هفته قوه قضائیه تجلیل شد.

شرکت‌های توزیع پیشانی توانیر هستند
ایلام_مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور با بیان اینکه شرکت‌های توزیع پیشانی توانیر هستند، گفت:همکاران و پرسنل شرکت‌های توزیع در دو سال اخیر که ناترازی در تولید و میزان مصرف وجود داشت، بار سنگینی را به دلیل نارضایتی مردم تحمل کردند.به گزارش راسان خبر از ایلام؛ علی اسدی روز سه شنبه در ایین معارفه مدیرعامل جدید توزیع نیروی برق ایلام اظهار داشت: زیرساخت اصلی در مرز مهران، شبکه پایدار برق است که عملکرد سایر دستگاه‌ها در بحث پیاده‌روی بزرگ اربعین منوط به زیرساخت برق است. در این مدت پُستی با ظرفیت ۳۰ مگاوات به شبکه برق مهران اضافه شده که فعالیت شبکه را کامل کرده است.وی افزود: خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در ارتقای شاخص‌ها، رشد قابل توجه‌ای داشته‌اند.مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور در پایان از عملکرد شایسته دکتر شیرخانی در مدت مدیریت تشکر و قدردانی نمود.انرژی برق زیرساخت سلامت، امنیت و رفاه مردم استمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این ایین گفت: سال گذشته اوج مشکلات مردم با اعمال خاموشی‌های متعدد بود که خوشبختانه با تدبیر صنعت توانیر و تزریق ۶ هزار مگاوات برق به شبکه، ناترازی‌ها جبران شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان :

در دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس از گسترش آب شیرین کن ها و شیرین سازی آب دریا به عنوان تنها راه برون رفت از مشکل کم آبی هرمزگان یاد شد. به گزارش روزنامه تجارت، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در این دیدار که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد، ضمن تقدیر از برنامه هاى آبفا برای ارتقاء کمی و کیفى آبشرب و بهداشتى افزود: برای تامین زیرساخت های آبرسانی نیازمند مشارکت مجموعه های دست اندرکار هستیم و در این راستا ما نیز همکاری خواهیم کرد.وی همچنین بر اهمیت مدیریت مصرف و استفاده بهینه از آب شرب تأکید کرد.
عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به هفته صرفه جویی افزود: نامگذاری یک هفته از سال با عنوان هفته صرفه جویی به این خاطر است که به همه یادآوری شود با مصرف بهینه می توان ضمن بهره مندی از منابع موجود، آن را برای نسل های آینده نیز ذخیره کرد.وی افزود: یکی از منابع در خطر و در عین حال حیاتی که صرفه جویی آن صرفا به این هفته و تابستان ختم نمی شود، آب است؛ استان هرمزگان نیز به دلیل شرایط اقلیمی وضعیت مناسبی در منابع سطحی و زیرسطحی ندارد و ضروری است در خصوص آن ویژه تر نگاه کرد و همه برای نجات آب پیش قدم شوند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از ائمه جمعه استان که در این خصوص به درستی موضوع آب و صرفه جویی را در خطبه جمعه تبیین کردند، ابراز امیدواری کرد، با یادآوری این موضوع و طرح آن از سوی روحانیون می توان پیام صرفه جویی را به عموم تبیین کرد.وی با اشاره به منابع آبی هرمزگان و شرایط اقلیمی این استان، افزود: برای گذر از مشکل کم آبی هرمزگان چاره ای جز گسترش آب شیرین کن ها و شیرین سازی آب دریا نداریم که در این خصوص برنامه ریزی نیز شده است.حمزه پور، تفاوت هزینه تامین آب از منابع زیرزمینی و سطحی با شیرین سازی بسیار زیاد دانست و گفت: هزینه شیرین سازی بسیار گران است ولی چاره ای جز استفاده از این ظرفیت نداریم، از این رو می طلبد مصرف کنندگان نیز از این آب گران، مراقبت کرده و با مصرف بهینه در پایداری آن مشارکت کنند.به گفته مدیرعامل آبفا در حال حاضر ۴۳ آبشیرین کن با ظرفیت تولید ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز فعال است که این ظرفیت در حال افزایش است.به گفته وی ۱۱ سایت جدید آب شیرین کن در دستور کار آبفاست که چهار سایت در قشم و سیریک امسال تکمیل خواهد شد.حمزه پور، هزینه شیرین سازی آب در سال گذشته را ۱۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که امسال این عدد بیشتر نیز خواهد شد.وی بیان داشت: نیمی از آب مورد نیاز شهر بندرعباس از طریق آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی تامین می شود که می طلبد با توجه به هزینه بالای شیرین سازی، از استفاده آن در بخش فضای سبز و غیر شرب خودداری کرد.مدیرعامل آبفا با اشاره به بدهی سازمان های دولتی و نیروهای مسلح به شرکت آب و فاضلاب افزود: شرکت آب وفاضلاب بر اساس درآمد، هزینه می کند و اگر مطالبات آن پرداخت نشود در تامین نیاز آبی و توسعه آبرسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور: حل مشکل آب استان قزوین می تواند این استان را در اوج مسیر توسعه کشور قرار دهد.
به گفته مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مشکل آب استان قزوین با مدیریت و برنامه ریزی قابل حل است و می‌تواند این استان را در اوج مسیر توسعه کشور قرار دهد.
به گزارش روابط عمومی، اتابک جعفری در سفر یک روزه به استان قزوین و در جمع معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان قزوین افزود: خوشبختانه برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای انتقال آب از سدهای طالقان و بالاخانلو به خوبی پیش رفته و با بهره برداری از آن به بسیاری از نیازهای موجود پاسخ خواهد داد. وی همچنین همکاری شکل گرفته بین آبفای استان و نهاد بسیج برای تامین آب روستاها را نقطه عطف خدمات دولت به مردم برشمرد.
جعفری خاطر نشان کرد که بر اساس بازدید صورت گرفته پروژه‌ها بخوبی پیش رفته و مردم اندک اندک طعم گوارای آب و خدمات دولت را در استان خواهند چشید.
وی ضمن ابراز رضایت از فعالیت صورت گرفته، از مهار خشکسالی بروز کرده به ویژه در دو سال اخیر به عنوان نقطه قوت صنعت آب استان یاد کرد.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان روند افزایشی دما و کاهش محسوس بارندگی ها را موجب فشار به منابع آب استان قزوین دانست و بر ضرورت مدیریت مصرف مردم برای برخورداری همگان از جریان آب پایدار تاکید کرد.
اتابک جعفدی اظهار داشت: دو پدیده جدی در شرکت های آب و فاضلاب داریم، یکی بحث نیروی انسانی که در این زمینه علاقمندم نظرات مدیران را در رابطه با منابع انسانی و نیروی انسانی خصوصا آبداران و نیروهای خدمات و شرکتی بشنوم.
وی ادامه داد: مساله دیگر اقتصاد آب و تعرفه‌های آب است و در این زمینه نیز مشتاق پذیرش ایده‌های نو و انتقال تجربه در سطح کشور هستیم.
در ابتدای این جلسه نیز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گزارشی از سیمای آب استان و پروژه های آبرسانی در شهرها و روستاها و به ویژه پروژه های جهاد آبرسانی اراءه داد.

شامی- تجارت: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجانبا اشاره به کشف محموله قاچاق گیاهان دارویی، گفت: ماموران گشت مراقبت با توقیف یک دستگاه ۲۷۰۰ کیلوگرم انواع گیاهان دارویی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان ، سرهنگ عباس عباسی افزود: برابر قوانین و مقررات با تشکیل پرونده به تغزیرات حکومتی متهمان معرفی و در این خصوص نیز ۲ نفر به مراجع قضایی معرفی شد؛ چراکه برداشت غیرقانونی گیاهان دارویی از مراتع جرم بوده و با افراد سودجو که با این اقدام خود در سطح وسیع باعث نابودی مراتع می‌شود برخورد شدید می‌کند. این مسوول، از همشهریان طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده برداشت افراد سودجو به‌طور وسیع گیاهان دارویی جهت حمل و فروش با شماره ۱۵۰۴ منابع طبیعی استان تماس بگیرند.وی اظهار داشت: استان زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و وجود کوهستان و دشت‌های وسیع، مهد گیاهان دارویی و خوراکی خاص و منحصر به فردی است که متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد سودجو برای کسب درآمد اقدام به برداشت این گیاهان در اوزان بسیار بالا می‌کنند.وی یادآور شد : از آنجایی که کندن پوشش گیاهی و برداشت آن در حد وسیع، رویش مجدد این گیاهان را با مشکل مواجه می‌ک ند و از طرفی مقاومت زمین در مقابل بارندگی کم می‌شود، دادستانی در جهت پیشگیری و حفظ منابع طبیعی به موضوع ورود کرد.عباسی افزود: طی دستوری از منابع طبیعی خواسته شد با فعال کردن اکیپ‌های گشت، نسبت به کسانی که در اوزان بالا و بیش از مصرف معمولی یک خانواده اقدام به برداشت گیاهان دارویی و خوراکی می‌ کنند اقدامات پیشگیرانه انجام شود و در صورت مشاهده تخلف، مراتب سریعا به دادستانی اعلام شود. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان ضمن هشدار و برخورد قانونی با هرگونه تخریب اراضی تاکید کرد: با افرادی که برای کسب درآمد به منابع طبیعی آسیب می‌زنند مطابق قانون برخورد خواهد شد و این افراد به جرم تخریب منابع طبیعی بازداشت و خودرو آن‌ها توقیف می‌ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی سه ماهه ابتدای امسال، هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در این استان به ثبت رسیده است.
علی جهانی در جلسه هم اندیشی با اعضای مراجع حل اختلاف در لرستان با اشاره به نقش مهم روابط کار در صیانت از حق و حقوق کارگران، اظهار داشت: حوزه روابط کار به لحاظ ارتباط مستقیم با ارباب رجوع و آرا صادره به عنوان حق الناس بسیار مهم و حساس بوده و یکی از اساسی‌ترین وظایف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه کار، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی و نظارت بر اجرای صحیح قانون کار است و اجرای این وظیفه خطیر و مهم بر عهده کارشناسان روابط کار است.
وی افزود: هماهنگی و همسو شدن با سازمان تأمین اجتماعی و دیگر نهادهای مربوطه در راستای ارتقای سطح دانش و تجربیات کارشناسان روابط کار با هدف تسهیل و تسریع در فرایند انجام کار جامعه هدف ضروری است. مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به ۴۰ روز در سه ماهه نخست سال جاری تقلیل یافته است، گفت: مهم‌ترین علت کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان در سال جاری در پی اصلاح فرآیندها، تجهیزات و همچنین افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته که این روند در طول امسال نیز تمام توان خود را در رسیدگی بهتر و قانونی و در اسرع وقت خواهیم گذاشت. جهانی به تعداد دادخواست‌های واصله در سه ماه نخست سال جاری در مراجع حل اختلاف اشاره کرد و گفت: هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در سه ماهه امسال واصل شده که ۷۵۰ دادخواست در هیئت تشخیص و ۲۲۰ دادخواست در هیئت حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است. وی، آرا سازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را ۳۶ درصد عنوان کرد و گفت: با احتساب پرونده‌های سال قبل حدود ۸۰ درصد منجر به صدور رأی قانونی شده و با ارتقا سطح کیفی آرا و رضایت اصحاب دعوی ۲۹ درصد از آرا مورد اعتراض در هیئت حل اختلاف قرار گرفته و همچنین با هدف جلب رضایت ارباب رجوع، کاهش بروکراسی اداری و هزینه‌های اداری و مالی برای اداره کل و اصحاب دعوی تلاش شده که ۳۶ درصد از آرا صادره در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به صورت سازشی حل و فصل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه بررسی طرح های کارآمد از نگاه کارشناسان، برای برگزاری هدفمند رویدادهای گردشگری استان همدان می‌تواند دستیابی به مسیرهای توسعه راتسهیل کند، گفت: ارایه نظرات کارشناسانه لازمه اجرای رویدادهای موفق است .علی مالمیر با عنوان این مطلب در ششمین اتاق فکر گردشگری استان، افزود: مأموریت و مسئولیت اتاق فکر گردشگری مطالبه گری عمومی در راستای توسعه و ترویج گردشگری به عنوان یک علم و صنعت حرفه ای است.
وی بر اهمیت برنامه محور بودن برگزاری رویدادها با هدف میزبانی از گردشگران و کسب درآمد جامعه محلی در ازای ارایه خدمات تاکید کرد.وی فرآیند اجرای تورهای آشناسازی که ماه های اخیر در همدان برگزار شد را حاصل ارایه راهکارهای اعضای اتاق فکر گردشگری استان برای خروج از رکودی که در دوران کرونا گردشگری با آن درگیر شد دانست و گفت : اجرای تورها توانست جامعه مخاطب را به دلیل اجرای کار کارشناسی با خود همراه کند. مالمیر اضافه کرد: در اتاق فکر ظرفیت سازی نهادی و ارتقای تعاملات اثربخش بین ذینفعان و همچنین کمک به تدوین استراتژی های توسعه رقم می‌خورد.وی همچنین گفت: باید با اشتراک‌گذاری تجربیات و مهارت‌ها راهکارهای مناسب برای عبور از این مسایل اتخاذ و در سطح ملی و استانی به مدیران تصمیم ساز ارائه و پیشنهاد شود.این مقام مسئول اظهار کرد: بهره‌گیری از تجربیات و مهارت‌های فعالان و نخبگان گردشگری و استفاده از ظرفیت افراد ایده‌پرداز و نوآور، تبادل افکار، بیان آرا، عقاید و همچنین تصمیم‌سازی و ارائه راهکارهای خلاقانه عملی در راستای بهبود فرایندهای موجود به ویژه در دوران پسا کرونا از اهداف تشکیل اتاق فکر گردشگری می‌تواند پیش از اجرای رویدادها تدوین برنامه ها را با محوریت ذینفع شدن جامعه محلی مدون تر از قبل رقم زند .گفتنی است در ششمین نشست اعضای اتاق فکر گردشگری استان طرح پیشنهادی که از سوی فعالان گردشگری بخش خصوصی برای اجرای جشنواره شیره پزی مانیزان ارایه شد مورد بررسی و بحث قرار گرفت .در این نشست نظرات متعدد در زمینه نقاط ضعف و قوت اجرای جشنواره شیره پزی مانیزان برای جمع بندی و حصول نتیجه کارشناسی شده مطرح شد.