وزیر ارتباطات:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ، تنها یک شایعه است و هیچ تصمیمی در هیچ بخشی از کشور در این مورد اتخاذ نشده است. اخباری از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها،
هر ازگاهی در فضای مجازی منتشر می‌شود و برای کاربران این شبکه‌های اجتماعی نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد به‌تازگی هم اخباری از فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ منتشر شده است.
دراین راستا عیسی زارع‌پور در واکنش به انتشار اخباری در فضای مجازی در خصوص فیلتر زودهنگام اینستاگرام و واتس‌اپ گفت: این موضوع تنها یک شایعه است، فیلترینگ در اختیار وزارت ارتباطات نیست، اما هیچ تصمیمی در هیچ بخشی از کشور در این مورد اتخاذ نشده است. وی در گفت‌وگو با خانه ملت، تاکید کرد: اطلاع ندارم، چرا این مباحث و شایعات در کشور مطرح می شود زیرا تنها نگرانی مردم را در پی دارد. زارع‌پور همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون نگرانی ایثارگران شرکت مخابرات برای بحث اجرای قانون تبدیل وضعیت اظهار کرد: تصمیم‌گیری در این حوزه با وزارت ارتباطات نیست زیرا تنها ۲۰ درصد سهام شرکت مخابرات در اختیار این وزارتخانه قرار دارد و بنابراین تصمیم‌گیر اصلی، سهامدار عمده آن است. ما موافقت کرده‌ایم تا براساس همان سهام ۲۰ درصدی دولت و اختیار یک نفر از پنج نفر هیئت مدیره شرکت مخابرات، پای کار آمده و هرچه سریعتر قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در این مجموعه اجرایی شود.
گفتنی است روز سه‌شنبه غلامرضا‌ نوری، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از احتمال محدودیت نرم‌افزار‌های پر‌کاربرد فضای مجازی با مصوبه اخیر مجلس خبر داد.نوری گفت: معنی مصوبه دو هفته قبل مجلس که تصمیمات شورای عالی فضای مجازی را از هرگونه دادخواهی و شکایت افراد مصون کرده این است که تمام نرم‌افزار‌های پرکاربرد در فضای مجازی در معرض محدودیت هستند و کسی هم نمی‌تواند به آن اعتراض کند.

واسط مغز و ماشین به یک مرد فلج کمک کرد تا با استفاده از بازو‌های رباتیک بتواند کار‌های مورد نیاز خود را انجام دهد و غذا بخورد. یک تکنیک جدید این امکان را فراهم کرده که با کمی تلاش ذهنی بتوان بازو‌های رباتیک را کنترل کرد. بر اساس گزارش انگجت، افراد مبتلا به فلج بازو ممکن است در آینده دیگر هیچ مشکلی برای غذا خوردن و انجام کار‌های روزمره خود نداشته باشند. محققان تکنیک جدیدی را توسعه داده‌اند که به یک مرد نیمه فلج اجازه داد با استفاده از بازو‌های رباتیکی که از طریق رابط مغز و ماشین به هم متصل هستند، غذا بخورد. او فقط باید با مشت هایش حرکات کوچکی را به عنوان پیام‌های خاص انجام می‌داد تا بازو‌های حرکات و تصمیمات مربوطه را انجام دهند. روش جدید بر یک سیستم کنترل مشترک متمرکز است که مقدار ورودی ذهنی مورد نیاز برای تکمیل یک کار را به حداقل می‌رساند. پاسخ‌های هوشمند مبتنی بر حرکت فوری اندام‌ها نیز حجم کار را کاهش داده است. این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد، دانشمندان می‌خواهند به جای تکیه انحصاری بر تصاویر بصری، بازخورد‌های حسی مانند لمس اضافه کنند. آن‌ها همچنین امیدوارند ضمن کاهش نیاز به تایید بصری، دقت و کارایی این فناوری را بهبود بخشند.

کارگردان فیلم «روز ششم» می‌گوید:‌ سینمای ایران برای پاسخ‌گویی به افراد متقاضی و حمایت از فیلمسازانی که مدام به تعداد آنان اضافه می‌شود، ظرفیت محدودی دارد. حجت قاسم‌زاده‌اصل که این روزها فیلم سینمایی «روز ششم» را روی پرده دارد، با اشاره به اینکه آسان‌سازی مسیر فیلم‌سازی برای فیلم‌اولی‌ها از سوی بنیاد سینمایی فارابی اتفاقی خوب است، گفت: گاهی اوقات که کم هم نیست، کارگردانی برای ساخت فیلم اول خود دچار چالش‌های بیهوده و قربانی باج‌گیری‌ها می‌شود.
او افزود: فیلم ساختن به دلایلی از جمله توجه و اهمیت به موضوع، ایجاد و چکش‌کاری فیلمنامه استاندارد و موجه و سامان‌دهی به مراحل پیش‌تولید اساسا کار سخت و دشواری است و این دلیل است که به‌جز عده معدودی، فیلم ساختن برای فیلمسازان حرفه‌ای چندسال یک‌ بار اتفاق می‌افتد. اما در عین حال همواره نسل جوانی آماده ورود به این عرصه است که متاسفانه شرایط برای ورود آنان مهیا نمی‌شود بنابراین هر فرد، گروه یا نهاد و سازمانی تحت هر مکانیزمی بتواند به این جوانان کمک کند تا زودتر وارد سینما شوند، شخصا از آن استقبال می‌کنم.

سایت لیگ فوتبال پرتغال ترکیب رویایی این لیگ را معرفی کرد. سایت لیگ فوتبال پرتغال ترکیب رویایی این لیگ را معرفی کرد و مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو را هم به عنوان یکی از بازیکنان حاضر در این ترکیب انتخاب کرد. طارمی در رقابت‌های فصل اخیر ۲۶۱۳ دقیقه برای پورتو بازی کرد و با به ثمر رساندن ۲۰ گل و ۱۱ پاس گل روی ۳۱ گل تیمش تاثیرگذار بود و کمک زیادی به قهرمانی تیمش کرد. ترکیب رویایی لیگ پرتغال که متشکل از ۱۱ بازیکن برتر این لیگ است، با انتخاب کارشناسان و هواداران انتخاب شد. همچنین عملکرد خیره‌کننده طارمی در لیگ پرتغال او را به خریدی جذاب برای تیم‌های بزرگ تبدیل کرده است. در همین خصوص یک رسانه انگلیسی به مسئولان باشگاه منچستر یونایتد پیشنهاد داده برای تقویت تیم فوتبال خود مهدی طارمی را جذب کنند. رسانه انگلیسی بریکینگ دِ لاینز پیشنهاد جذب ۸ بازیکن را به مسئولان باشگاه منچستر یونایتد داده است و یکی از این بازیکنان مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو است. پیش از این عملکرد مهاجم ایرانی شایعاتی را در خصوص حضور او در تیم‌های بزرگی مانند آث میلان و منچستر یونایتد مطرح کرده است. قرارداد این مهاجم ۲۹ ساله با پورتو تا سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد و منچستر یونایتد در صورتی که خواهان مهاجم ایرانی باشد، باید هزینه انتقالش را به باشگاه پرتغالی پرداخت کند. همچنین هفته گذشته یک رسانه آمریکایی با انتشار گزارشی از درخشش مهدی طارمی ادعا کرد تیم‌های فوتبال لیل و مارسی فرانسه خواهان جذب طارمی هستند. سایت "اسپورتینگ پدیا" آمریکا با انتشار گزارشی تحت عنوان «مهدی طارمی – ستاره ایرانی که در اروپا می‌درخشد» به معرفی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه پورتو پرداخت و در پایان مدعی شد تیم‌های لیل و المپیک مارسی فرانسه خواهان جذب او هستند.