افزایش ظرفیت تامین آب مهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای تامین زیر ساخت هایی آب در مرز مهران گفت: با انجام پروژه‌های مناسب از لحاظ کمی و کیفی توانسته‌ایم آب زوار را در حد ۹۰ لیتر در ثانیه برای ۳۰۰ هزار نفر در روز تامین و مشکلی در این خصوص نداشته باشیم. پرویز ناصری در جریان بازدید معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو از طرح آبرسانی به پایانه مرزی مهران اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی به پایانه مرزی شامل حفر، تجهیز و نیرورسانی یک حلقه چاه آب شرب به ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه، احداث ۱۳/۵ کیلومتر خط انتقال، احداث دو باب مخزن بتنی به حجم ۲۷۰۰ متر مکعب و احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ، دیوار کشی آجری به طول ۴۰۰ متر طول و محوطه سازی ۱۰ هزار مترمربع، راه اندازی ایستگاه پمپاژ توسط ۴ واحد چاهک پمپاژ به ظرفیت ۹۰ لیتر بر ثانیه در پایانه برکت جهت تامین و انتقال آب پایدار به جمعیت روزانه ۳۰۰ هزار نفر از زوار اربعین حسینی است.ناصری بیان کرد: پس از جمع آوری فاضلاب طی یک مرحله پیش تصفیه شامل ته نشینی و هوادهی صورت می گیرد و سپس بصورت یک مرحله پمپاژ با خط انتقال ۳۱۵پلی اتیلن تحت فشار به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می شود که با توجه به اینکه زایرین محترم در ایام تردد چندین روز در شهر مهران اتراق می نمایند و در این دوره حجم تولید فاضلاب افزایش می یابد.

 

اجرای سریع طرح های آبرسانی به روستاها

استاندار اصفهان گفت: در طرح جهاد آبرسانی به10 هزار روستای کشور،آبرسانی به روستاهای شهرستان نایین در اولویت قرار گرفت که امیدواریم بهره برداری از آن در هفته دولت آغاز شود. استاندار اصفهان خواستار اجرای به موقع و سریع طرح های آبرسانی به روستاهای استان اصفهان در قالب طرح محرومیت زدایی شد. سید رضا مرتضوی که در نشست بررسی طرح های آبرسانی به روستاهای محروم در شهرستان نایین سخن می گفت افزود: ورود قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به طرح جهاد آبرسانی به 10 هزار روستای کشور اقدام مبارکی است که آبادانی روستاها را به ارمغان می آورد.وی با بیان این که هم اکنون ۳۷۰ روستای استان اصفهان در مرحله تنش آبی قرار دارند گفت: باید موانع اجرای طرح آبرسانی به روستاها رفع شده و بسیج سازندگی نیز این طرح ها را با سرعت بیشتری در استان اجرا نماید.استاندار اصفهان گفت: در طرح جهاد آبرسانی به10 هزار روستای کشور،آبرسانی به روستاهای شهرستان نایین در اولویت قرار گرفت که امیدواریم بهره برداری از آن در هفته دولت آغاز شود.در ادامه این جلسه نماینده مردم شهرستان های نایین و خوربیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: در مرحله نخست این طرح ساکنان 54 روستای شهرستان نایین در قالب طرح آبرسانی به مجتمع های لای سیاه و کوهستان- بهارستان از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

شنا در کانال‌های آبیاری
استان قزوین ممنوع است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: کانال‌های آبیاری، تأسیسات آبی و دریاچه سدهای زیاران و نهب محل مناسبی برای شنا نیستند و در صورت استفاده از این اماکن جهت شنا و تفریح احتمال وقوع حوادث تلخ و ناگوار حتمی است.به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین یداله ملکی مدیر عامل این شرکت با اشاره به جاری شدن آب در کانال آبیاری دشت قزوین و همچنین شروع فصل گرما اظهار داشت: افزایش دما طی روزهای گذشته سبب شده است تا استفاده از کانالهای آبیاری به عنوان مکانی جهت تفریح و شنا در بین جوانان و نوجوانان رواج بیشتری پیدا کند که این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک بوده و حوادث جانی را به دنبال داشته باشد. ملکی در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات کانال‌های آبیاری دشت قزوین بیان داشت: این تاسیسات به دلیل شیب ذوزنقه‌ای که دارند نه تنها مکان مناسبی برای شنا نیستند بلکه به دلیل ابعاد و شکل کانال و همچنین دبی بالای جریان آب در آنها، بسیار خطرناک بوده و علیرغم ظاهر آرام آب، همه ساله به دلیل بی‌توجهی چندین قربانی می‌گیرد. ملکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایمن سازی کانال‌های آبیاری نیز عنوان داشت: نصب گاردریل و تابلوهای هشداردهنده فلزی و بتنی در مکان های حادثه خیز، برقراری گروه‌های گشت، صدور هشدار در رسانه های مکتوب و مجازی و تهیه تیزر، زیرنویس و انیمیشن با هدف آشنایی عموم مردم با خطرات ناشی از ورود به کانال‌های آبیاری از جمله اقدامات این شرکت در راستای ایمن سازی کانال‌ها و کاهش حوادث می‌باشد.وی تصریح کرد: از کلیه مسافرین و هم استانی‌های محترم تقاضا داریم به اطلاعیه ها و هشدارهای صادر شده از سوی شرکت آب منطقه‌ای قزوین مبنی بر عدم شنا در تاسیسات آبی، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که نزدیک شدن و ورود به این تاسیسات می‌تواند سبب وقوع حوادث تلخ و ناگوار گردد.

بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین
مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین امسال به بهره برداری خواهد رسید. مهندس یوسف عرفانی نسب مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت : پروژه ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.وی افزود : مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین با ظرفیت تصفیه هفت هزار و ۳۰۰ متر مکعب فاضلاب در شبانه روز تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت :طرح ارتقا و افزایش ظرفیت کیفی و کمی این تصفیه خانه با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه خانه فاضلاب شهر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است .

مجوز فروش عرصه و عیان زندان های ملی قزلحصار و رجایی شهر صادر شد
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: پس از پیگیری های صورت گرفته و تشریح مسائل استان در خصوص استقرار زندان های بزرگ در استان، مجوز فروش عرصه و عیان زندان های ملی قزلحصار و رجایی شهر، از سوی معاون اول محترم رییس جمهور صادر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی با اعلام این خبر گفت: برای تحقق انتقال زندان های بزرگ و ملی از استان به صورت گام به گام و با پیگیری های مجدانه وارد عمل شده ایم.وی با اشاره به اینکه این اقدام را با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار قرار داده و در سفر رییس جمهور محترم به استان نیز موفق به اخذ دستور لازم شدیم،خاطرنشان کرد: اکنون بر اساس ابلاغی از سوی معاون اول محترم رییس جمهور مجوز فروش عرصه و عیان زندان قزلحصار صادر شد.متن این مجوز از سوی دکتر مخبر معاون اول محترم رییس جمهور به شرح ذیل است:بسمه تعالی - وزارت دادگستری-سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشوروزیران عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در خرداد ماه سال 1401 با پیشنهاد مطرح شده و به استناد قانون محاسبات عمومی کشور تصویب کردند:قوه قضائیه (سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور)مجاز است نسبت به فروش عرصه و عیان زندان های قزلحصار و رجایی شهر واقع در استان البرز، با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام و وجوه حاصل از فروش آن را به حساب درآمدعمومی کشور واریز مطابق ماده 6 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هزینه نماید.

تمدید ثبت نام دوره‌های
کارشناسی ناپیوسته
ثبت نام دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان تا 14 تیر ماه تمدید شد. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان خبر داد: ثبت نام دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان تا 14 تیر ماه تمدید شد.دکتر محمود تعجبی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر، گفت: اخذ گواهی معتبر و مورد تایید وزارت علوم، امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان در مقاطع بعدی در تمام دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور، کمترین مقدار شهریه در بین دانشگاه‌ها و اعطای وام اشتغال به دانشجویان کار آفرین از مهمترین شرایط این دانشگاه است.

با اقدامات شرکت آب و نیرو صورت گرفت؛

معاون اجرایی سد آزاد و مدیر بهره برداری سامانه انتقال آب سد آزاد کردستان گفت: با انتقال آب سد آزاد کردستان برای آب شرب سنندج امنیت بیشتری در مصرف ایجاد می شود و همچنین 4300 هکتار از اراضی کشاورزی را جهت احداث باغات سیرآب می کند و آب چندین پروژه صنعتی را تامین خواهد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت، در حال حاضر پروژه انتقال آب. سد آزاد به سنندج با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، این پروژه نه تنها تامین آب بیش از ۹۰۰ هزار نفر از استان کردستان را در آینده نه چندان دور به عهده خواهد داشت، آب بیش از ۴ هزار هکتار باغ و چندین پروژه صنعتی را تامین خواهد کرد، اما در مقطع کنونی اتمام این پروژه حداقل به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
معاون اجرایی سد آزاد و مدیر بهره برداری سامانه انتقال آب با اشاره به اینکه رودخانه زاد رود یک رودخانه فصلی است که چند ماه از سال بدون آب است، گفت: این رودخانه از ابتدای تیرماه شروع به خشک شدن می کند زیرا آورده آب این رودخانه ناشی از آب شدن برف و بارش باران در فروردین است که متاسفانه در فروردین امسال بارش کمتری داشته ایم و آورده کمتری به این سد داشته است.
حجت الله محقق با بیان اینکه دریاچه این رودخانه طولی 15 کیلومتری دارد، افزود: این سد با طولی700 متری، ارتفاعی 125 متری ، عرض تاج در پی 600 متر و عرض تاج در قسمت فوقانی 14 متری حدود 300 میلیون متر مکعب ذخیره دارد و سه دهنه این سد سرریز دارد که تاکنون دوبار از این سرریز استفاده شده با این حال بیشتر از این آب برای استفاده در نیروگاه بکار گرفته می شود.
او با تاکید بر اینکه 160 میلیون متر مربع از آب سد همواره منتقل می شده است، تصریح کرد: حدود 40 میلیون متر مربع حق آبه سد است و وقتی به تصفیه خانه منتقل می شود مجموع آب انتقالی به 57 میلیون متر مربع می رسد. محقق با تاکید بر اینکه حق آبه زیست محیطی این سد 57 متر مکعب است، تصریح کرد: در شرایط کنونی با وجود اینکه نیروگاه 10 مگاواتی روی این سد فعال است برق هم به شبکه ارسال می کند.
معاون اجرایی سد آزاد و مدیر بهره برداری سامانه انتقال آب با اشاره به اینکه پایش کیفی براساس نمونه برداری از عمق های مختلف و شاخص های استاندارد انجام می شود، تصریح کرد: همچنین با توجه به موافقت نامه ای که با آب و فاضلاب داریم ارزیابی و پایش از ورودی آب سد هم همواره انجام می شود. او با اشاره به اینکه منطقه این سد ظرفیت بالایی برای جذب گردشگری دارد اما هنوز سرمایه گذاری در این منطقه انجام نشده است، تصریح کرد: در ابتدای اجرای پروژه سه روستا با هزینه خود پروژه جا به جا شده و هم اکنون به صورت تجمیع شده در قالب یک روستا درآمده اند و امکانات خانه بهداشت، مدرسه و ... برای آنها ایجاد شده و خانه ها هم مدرن و دارای شبکه آب و فاضلاب و معابر آسفالت و ... ساخته شده اند.
محقق با تاکید بر اینکه 200 نفر در بخش بهره برداری سد آزاد اشتغال دارند، گفت: هم اکنون در بخش پروژه ای انتقال آب ۳۰۰ نفر مشغول بکار هستند.
او با بیان اینکه پیش بینی می شود 700 هزار نفر از شهرستان سنندج تا افق 1425 نفر از آب شرب بهره مند شوند، گفت: طبق تعهدی که برای اجرای این پروژه وجود دارد 200 هزار نفر از شهرستان قروه از آب شرب بهره مند می شوند و بخش دیگری از اهداف انتقال آب تامین آب مورد نیاز صنعت است و 8 میلیون متر مکعب آب به پروژه فولاد داده می شود.
او با اشاره به اینکه در ایستگاه های یک و دو پمپاژ 480 متری وجود دارد، گفت: 24 کیلومتر خط لوله با قطر 2 متر کار شده و 2.4 کیلومتر هم به صورت تونل پروژه انتقال آب پیش رفته است و هم اکنون این دو ایستگاه با سرعت 2 هزار متر در ثانیه آب به بخش سامانه منتقل می شود.
معاون اجرایی سد آزاد و مدیر بهره برداری سامانه انتقال آب با تاکید بر اینکه در سه انشعاب کشاورزی در فاز نخست 1000 هکتار باغ را تامین آب می کند، گفت: همچنین پروژه جدیدی در دست اجراست که خط لوله ای 27 کیلومتری اجرا می شود تا آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به صورت مستقیم منتقل شود.
محقق با تاکید بر اینکه آب بعد از تونل دو شاخه می شود؛ یکی برای انتقال تصفیه خانه و دیگری برای ایستگاه شماره سه پمپاژ ارسال می شود که بعد از اینکه180 متر پمپاژ شد 44 کیلومتر خط لوله اجرا و به پشت سد قوچم منتقل می شود و 2100 هکتار توسعه باغات در این منطقه ایجاد شده و در مجموع اجرای پروژه انتقال آب سد بیش از 4000 هکتار باغ را تامین آب می کند. او با تاکید بر اینکه فاز بعدی پروژه، انتقال آب از سد قوچم به شهرستان قروه است، اظهار کرد: اگر این پروژه تامین اعتبار شود به زودی اجرایی خواهد شد.
معاون اجرایی سد آزاد کردستان در مورد نیروگاه سد گفت: نخستین نیروگاه برق آبی ۹۰ درصد ساخت داخل کشور در سد آزاد کردستان درحال برق‌رسانی به شبکه سراسری است.
حجت الله محقق افزود: نیروگاه سد آزاد نخستین نیروگاه برق‌آبی کشورمان است که توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده و اکنون ۶ سال است که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شهردار زنجان گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم سه قرارگاه عمرانی، قرارگاه جهادی خدمات شهری و قرارگاه فرهنگی تشکیل شده است.
اعظم شامی – تجارت: به گزارش مدیریت و امور بین‌الملل شهرداری زنجان، دکتر علیرضا فیروزفر در جلسه با مجمع هم‌اندیشی توسعه استان زنجان ضمن اشاره به برخی از مشکلات شهری گفت: متاسفانه به جای اینکه دوران کرونا فرصتی برای برخی اقدامات باشد، موجب نواقص و عقب‌ماندگی شده است.شهردار زنجان با اشاره به نقش مجمع هم‌اندیشی در توسعه استان افزود: انتظار داریم هیأت امنای این مجمع در کنار مطالبه‌گری در مقابل یک سری جریانات بایستند و حتی اگر ایرادی در کار دیدند آن را به مجموعه شهری انتقال دهند فیروزفر در ادامه به وفاق و همدلی بین اعضای شورا و شهردار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این دوره از شورای شهر مطالبه شخصی از سوی اعضا را شاهد نیستیم و هدف همه ما ارتقای جایگاه شهرداری است.وی با اشاره به تخریب جایگاه شهرداری در اذهان عمومی بیان کرد: ما به دنبال برگرداندن اعتماد عمومی به شهرداری و ارتقای جایگاه آن در بین مردم هستیم.شهردار زنجان افزود: گاها قوانین در گذشته مسولیت‌های سنگینی به شهرداری سپرده ولی اختیارات آن را محدود کرده است، یعنی شهرداری با کمترین اختیارات بزرگترین مسوولیت‌ها را دارد.فیروزفر با اشاره به اجرای طرح نهضت آسفالت با اعتبار 192 میلیارد تومانی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‎های شهرداری گفت: شهرداری علاوه بر آسفالت نسبت به عارضه‌یابی نیز اقدام کرده و به صورت هوشمندانه آسفالت‌ریزی را انجام می‌دهد.شهردار زنجان بودجه سال جاری شهرداری را یک هزار و 16 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ 750 میلیارد تومان مربوط به بودجه عمرانی است. فیروزفر افزود: همه تلاش ما تحقق بودجه بدون اعمال فشار به مردم است، چون امسال نرخ عوارض نوسازی را به یک سوم کاهش داده‌ایم. وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم سه قرارگاه عمرانی، قرارگاه جهادی خدمات شهری و قرارگاه فرهنگی تشکیل شده که هریک کارکرد خاص خودش را دارد.شهردار زنجان به بحث ترمیم و لکه‌گیری معابر شهری نیز اشاره کرد و گفت: اسناد مربوط به این کار انجام شده و در بحث زمان‌بندی این اقدامات حساس هستیم.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بومی سازی دانش فنی و تولید کاتالیست ها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت پتروشیمی سبب افتخار و عزت ملی است.به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به نقل از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مجمع عمومی عادی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تاکید بر حمایت از این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و متخصص نقش مهمی در توسعه صنعت پتروشیمی ایران دارد. وی افزود: فعالیت‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید هدفمند و همسو با روند جهانی توسعه صنعت پتروشیمی باشد در این مسیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه، حمایت، همکاری و تعامل است. شاهمیرزایی با بیان این که باید وابستگی صنعت پتروشیمی در زمینه تامین دانش فنی و کاتالیست ها به شرکت های خارجی کاهش یابد، گفت: داخلی سازی نیازهای صنعت پتروشیمی سبب افتخار و عزت ملی است و باید از تمام ظرفیت های موجود برای تامین نیازها استفاده کردکه پیامد آن افزون بر تامین نیاز شرکت ها، اشتغال زایی و ارزآوری نیز خواهد بود. به گزارش نیپنا، مجمع عمومی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ریاست مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با حضور هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و سایر اعضا برگزار شد. این گزارش می افزاید: در این مجمع در اجرای ماده ۱۰۱ قانون تجارت و ماده ۸ اساسنامه سازمان، مجمع عمومی عادی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای رسیدگی به ترازنامه، صورت حساب سود و زیان و عملکرد سال تشکیل و گزارش عملکرد توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد. در این جلسه مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، عملکرد هیئت مدیره و شرکت را در سال ۱۴۰۰ و نیز برنامه های آتی را به سمع ونظر اعضای مجمع رسانید. همچنین در پایان این جلسه تصمیمات و تکالیف مجمع به تصویب اعضا رسید. شایان ذکراست، مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به صورت های مالی و گزارش عملکرد و استماع گزارش بازرس قانونی تشکیل می شود.

رضوانی- رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد ،از الزام کلیه واحدهای صنعتی به دریافت کد نقش خبر داد و گفت: به منظور کنترل و نظارت بر قیمت ها ،تمام واحدهای صنعتی و تولیدکننده موظف به دریاقت کد نقش در سامانه وزارت صنعت،معدن و تجارت هستند.
رامین ربیعی با اشاره به اینکه این کار با هدف یکپارچه سازی اطلاعات و رصد کالا در زنجیره تجاری از مبادی تولیدی و ورادات تا سطح خرده فروشی توسعه داده شده است،افزود:کلیه واحدهای صنعتی وفعالین تجاری از مبدا وارداتی و تولیدی تا سطح عمده فروشی و خرده فروشی موظفند با مراجعه به سامانه تجارت داخلی کد نقش ویژه خود را در شبکه تجارت داخلی دریافت کنند و هر گونه معامله داخلی در هر سطحی از وارد کننده و تولید کننده تا سطح خرده فروشی فروشگاه های کوچک بدون ارائه کد نقش ممنوع می باشد.
وی با اشاره به نظارت بر بازارقیمت ها در استان البرز گفت: در صورت تخلفاتی از جمله پاک کردن قیمت ها، گرانفرشی و یا احتکار این اطمینان خاطر داده می شود که در کمتر از ۲۴ ساعت با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.
ربیعی به احیای واحدهای تولیدی در البرز اشاره کرد و افزود: ۳۲۶ واحد تولیدی در استان بنا به دلایلی روند فعالیت آنها متوقف و یا دچار کندی شده بود که با توجه به اولویت های صورت گرفته برای احیای این واحدها از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳۹ واحد با ظرفیت اشتغال چهار هزار و پنج نفر و با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بار دیگر به چرخه تولید بازگشتند.این در حالی است که در حال پیگیری مشوق هایی از جمله اعمال تخفیف برای واحدهای راکدی که تاکنون نتوانسته اند بدهی های مالیاتی خود را پرداخت کنند ،هستیم.
ربیعی به کاهش مدت زمان صدور مجوز و پروانه های بهره برداری در استان با هدف رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: اشتغال پایدار به شرط نداشتن آلایندگی از اهداف ماست.
رئیس سازمان صمت استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی ۱۵۵ شرکت دانش بنیان صنعتی در استان اشاره کرد و افزود:
این تعداد رو به افزایش بوده و همچنین ۷۸ طرح صنعتی دانش بنیان در البرز داریم که با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش صنعت اولویت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی به شرکت های دانش بنیان
تولیدی است.
رئیس سازمان صمت استان البرز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ایجاد شهرک خصوصی موسوم به کیهانی در استان البرز گفت: ایجاد شهرک صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران مصوبه هیات وزیران می خواهد و پس از ثبت درخواست نهادهای ذیصلاح اقدام به ارزیابی و اعلام نظر می کنند اما با توجه به اینکه شهرک خصوصی کیهانی شهرک تخصصی بتن میباشد مشمول شعاع 120 کیلومتری نشده و می تواند در محدوده شهر ها ایجاد شود.
ربیعی به شناسایی ۱۵۵ شرکت دانش بنیان صنعتی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد رو به افزایش بوده و همچنین ۷۸ طرح صنعتی دانش بنیان در البرز داریم که با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش صنعت اولویت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی به شرکت های دانش بنیان تولیدی است.