رفع مشکلات بیش از ۶۰ هزار نفر با تسهیلات بانک کارگشایی

بانک کارگشایی از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان خردادماه، بیش از ۶۰ هزار فقره وام قرض الحسنه و تسهیلات جعاله رفع احتیاجات ضروری به متقاضیان پرداخت کرده است. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، تسهیلات جعاله و قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری بانک کارگشایی با حداقل زمان و بدون ضامن راهی است تا بانک در مواقع ضروری برای هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، تهیه جهیزیه، ودیعه مسکن و… در کنار مشتریان خود باشد، در همین راستا، این بانک طی سه ماه ابتدای امسال در مجموع ۶۰ هزار و ۱۹۶ فقره وام قرض الحسنه و تسهیلات جعاله بالغ بر ۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال در جهت گره گشایی از مشکلات و رفع نیازهای فوری و احتیاجات ضروری نیازمندان و متقاضیان اعطا کرده است. بانک کارگشایی در این مدت نیز تعداد ۲۲ هزار و ۲۲۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۴۱۴ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال و تعداد ۳۷ هزار و ۹۷۳ فقره تسهیلات جعاله به ارزش پنج هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال پرداخت کرده است. بانک کارگشایی به عنوان یکی از واحدهای بانک ملی ایران در حال حاضر با ۱۳ شعبه و ۴۲ دایره فعال در سراسر کشور در تلاش است تا با ارائه خدمات متمایز و منحصر بفرد در مواقع ضروری با حداقل زمان در ازای ترهین طلاآلات با پرداخت تسهیلات جعاله و وام قرض الحسنه برای کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، تهیه جهیزیه، ودیعه مسکن و … در کنار مشتریان خود باشد.

 

عملیاتی شدن سامانه محچک در بانک سرمایه

حسب دستور بانک مرکزی و در راستای اجرای تکالیف قانون اصلاح قانون صدور چک، سامانه «محچک» (مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی) در بانک سرمایه عملیاتی شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سرمایه، سامانه «محچک» (مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی) این امکان را فراهم می‌سازد که در صورت کسری موجودی حساب فرد صادرکننده چک نزد بانک، مبلغ موردنظر از سایر حساب‌های شخص در همان بانک مسدود می گردد. همچنین در مرحله بعدی و در صورت عدم تأمین مبلغ چک در همان بانک، حساب‌های فرد صادرکننده چک در سایر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به میزان مبلغ کسری چک از طریق سامانه محچک بانک مرکزی، مسدود و سپس مراحل قانونی از سوی قوه قضاییه انجام می‌شود. ایان ذکر است پس از برگشت چک و مسدود شدن حساب، مراتب در صورتحساب مشتری منعکس می شود و موضوع در اینترنت بانک و موبایل بانک قابل رویت بوده و همچنین از طریق پیامک، انسداد و رفع انسداد حساب به مشتری اطلاع رسانی می‌گردد. همچنین مشتریان ارجمند می توانند جهت استعلام «مبالغ مسدود شده حساب ها بابت چک برگشتی» به سایت بانک مرکزی به آدرس www.cbi.ir و همچنین به شعب بانک سرمایه جهت استعلام از سامانه سماچک مراجعه نمایند. آماده پاسخگویی به مشتریان ارجمند در این زمینه هستند.

به تماس‌های مشکوک «دریافت جوایز جشنواره‌ها» اعتنا نکنید
بانک ملی ایران از مشتریان خود خواست که به هیچ عنوان به تماس‌های مشکوک درباره برنده شدن در جشنواره‌ها اعتنا نکرده و از افشای اطلاعات بانکی و محرمانه خود برای دریافت این جوایز خودداری کنند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، تماس هایی تلفنی از سوی کلاهبرداران با مشتریان بانک مبنی بر برنده شدن آنها در سفر عتبات عالیات، همراه اول و... صورت گرفته که کلاهبرداران پس از تماس تلفنی، ابتدا یک مصاحبه ساختگی با یکی از مسئولان صدا و سیما، وزارت ارتباطات و... ترتیب داده و سپس عنوان می کنند برای واریز جایزه نیاز به اطلاعاتی نظیر کد ملی، تاریخ تولد و... دارند. این افراد پس از دریافت اطلاعات از مشتری یا کدهای اعتبارسنجی و رمزهای یکبار مصرف ارسالی به تلفن همراه مشتریان و ثبت نام آنها در سامانه ها و اپلیکیشن های بانک نظیر بام ، بله ، همراه بانک و ... نسبت به انتقال وجه از حساب ها اقدام می کنند.
در این میان افراد کلاهبردار از دیگر از روش ها همانند مهندسی اجتماعی، هک کردن پیام رسان های جعلی و یا اطلاعات افشا شده در بستر دارک وب به اطلاعات شخصی فرد همانند کد ملی، کد استخدامی، آدرس منزل، شغل فرد، اسم همسر و... دسترسی پیدا کرده و از این اطلاعات برای جلب اعتماد بیشتر بهره می گیرند.

مجمع عمومی عادی سالیانه پست بانک ایران ۱۸ تیرماه برگزار می‌شود
مجمع عمومی عادی سالیانه، سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ پست بانک ایران روز شنبه هجدهم تیرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران، مجمع بانک با حضور نمایندگان دولت، سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیات مدیره این بانک‏، سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهام و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی رأس ساعت ۹ صبح شنبه هجدهم تیرماه سال جاری در شهر تهران به نشانی؛ خیابان کارگر شمالی، روبروی سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود. بنابراین گزارش: ارائه گزارش هیأت مدیره و حسابرس و بازرس قانونی، بررسی و تصویب صورت‌های مالی منتهی به پایان سال۱۴۰۰، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه‌ کثیرالانتشار برای چاپ آگهی‌ها و سایر موارد به‌عنوان دستور جلسه این مجمع می‌باشد.

مدیر امور بانکداری اسلامی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیر امور بانکداری اسلامی بانک سینا گفت: وام‌های قرض‌الحسنه پرداختی بانک سینا در سال ۱۴۰۰، بیش از ۸۷ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، خلیل‌اله مهرابی افزود: این بانک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به فقرزدایی در جامعه، طرح‌های قرض الحسنه متعددی را به منظور حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه اجرایی کرده‌ و در چارچوب طرح‌های یاد شده طی سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵ هزار و ۶۶ میلیارد ریال به واجدین شرایط پرداخت کرده است که در مقایسه با وام‌های پرداختی سال ۹۹، رشد ۸۷ درصدی را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: این وام‌ها در قالب طرح‌های کریمانه، مواسات، احسان، حافظان میهن، نیکو، ایثار، پردیس مهرآفرین، سخاوت و... و همچنین وام‌های ازدواج بوده که با هدف اشتغال‌زایی و رفع نیازهای ضروری اقشار کم برخوردار، حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، کمک به تامین مسکن محرومان، ازدواج، حمایت از پرستاران، کادر درمان و مددکاران آسایشگاه‌ها و مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی، مرزبانان، خانواده معظم شهدا و پوشش هزینه‌های درمانی بیماران پرداخت شده است. وی همچنین با اشاره به آغاز ششمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک سینا، از نیک‌اندیشان و خیرین دعوت کرد تا برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، در این جشنواره مشارکت کنند.
در این جشنواره، جوایزی به سپرده‌گذاران دارای حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز در بازه زمانی اول مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ اهدا خواهد شد. جوایز ششمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سینا شامل ۳۷ جایزه کمک هزینه خرید خودرو ایرانی هر یک به ارزش یک میلیارد ریال، ۳۷ کمک هزینه خرید کالای ایرانی هر یک به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، ۱۳۷ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هر یک به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، چهار هزار و ۵۳۷ جایزه ۱۰ میلیون ریالی و ۲۲ هزار و ۶۳۷ جایزه ۵ میلیون ریالی است. حداقل موجودی برای شرکت در جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سینا یک میلیون ریال است و به ازای هر ۵۰۰ هزار ریال در پایان هر روز یک امتیاز برای صاحب حساب منظور می‌شود.

گروه بانک و بیمه: مدیر امور استان ها و بازاریابی پست بانک ایران از تصویب هیات مدیره بانک با اعطای تسهیلات خرد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به مشتریان باجه های بانکی روستایی خبرداد و گفت: این طرح با هدف مشتری مداری، حذف ترددهای زاید بین شهر و روستا، صرفه‌جویی در هزینه ها و کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا تهیه و تدوین شده است. به گزارش تجارت به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی پست بانک ایران، علیرضا واحد پور مدیر امور استان ها و بازاریابی بانک با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، فرآیند فعلی اعطا تسهیلات خرد به مشتریان باجه‌های بانکی روستایی با استفاده از زیرساخت های نرم‌افزاری، افزایش وظایف و اختیارات مسئولین باجه ها اصلاح و بهینه سازی می شود، تصریح کرد: بر اساس طرح اعطای تسهیلات خرد، باجه‌های منتخب می‌توانند نسبت به اخذ درخواست، استعلامات اعتباری، امضای متقاضی و ضامنین، تشکیل پرونده، احراز هویت، تنظیم قرارداد و ارسال پرونده به شعبه ناظر برای پرداخت تسهیلات، اقدام کنند.
واحد پور با اشاره به اینکه طرح اعطای تسهیلات خرد به مشتریان باجه‌های بانکی روستایی با هدف مشتری مداری، کاهش سفرهای بین شهری و روستایی، مصرف سوخت و آلودگی هوا و صرفه‌جویی در هزینه ها اجرا می شود، گفت: تخصیص مطلوب منابع هر روستا در همان روستا، کاهش مراجعات مشتریان به شعب ناظر، مشارکت بیشتر مسئولین باجه ها در فرایند ارائه خدمات بانکی به مشتریان و کاهش عملیات شعب ناظر در فرایند اعطا تسهیلات خرد برخی دیگر از اهدافی که به دنبال اجرای آن هستیم. وی افرود: این طرح به صورت آزمایشی در استان‌های اصفهان ،خراسان رضوی ،آذربایجان شرقی، قزوین و تهران اجرا و پس از رفع مشکلات احتمالی در کل کشور اجرا می شود.