افزایش ۳ برابری بستری و سرپایی کووید در روزهای اخیر

در هفته گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، در مجموع ۲۶۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ درکشور شناسایی شده و همچنین ۱۱ بیمار مبتلا به این بیماری نیز جان خود را از دست دادند. در هفته‌ای که گذشت (از شنبه چهارم تیر ماه تا جمعه دهم تیر ماه ۱۴۰۱)، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است که از این تعداد در مجموع هفته گذشته ۴۳۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند. بر این اساس و بنابر اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور تا روز گذشته به هفت میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۸۹ نفر رسید. همچنین متاسفانه در هفته گذشته مجموعا ۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور نیز به ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ نفر رسیده است.
البته در هفته گذشته طی دو روز سه‌شنبه - هفتم و چهارشنبه - هشتم تیر ماه، آمار فوتی‌های کرونا در کشور صفر بود و هیچ فوتی کرونایی در این دو روز ثبت نشده است. در عین حال بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اول تیر ماه ۱۴۰۱ مصادف با هفته ۱۲۳ همه‌گیری کرونا در کشور، کاهش یا ثبات بیماران بستری کرونا در ۲۱ استان کشور، افزایش در پنج استان کشور و افزایش مختصر در پنج استان دیگر گزارش شده است. همچنین در هفته اول تیر ماه، کاهش یا ایستایی موارد مثبت متوفی در هفته اخیر در ۳۰ استان کشور گزارش شده است. همچنین بر اساس اعلام گزارش وزارت بهداشت از وضعیت این بیماری در هفته اول تیر ماه مصادف با هفته ۱۲۳ همه‌گیری کرونا در کشور، موارد بستری و سرپایی ناشی از کووید در کشور سه برابر شده است.

گروهی از روبوتاکسی‌های کروز برای ساعت‌ها در سانفرانسیسکو ترافیک ایجاد کردند. ناوگان کوچکی از روبوتاکسی‌های کروز به‌طور ناگهانی فعالیت خود را متوقف کردند و عملاً باعث ایجاد ترافیک در خیابانی در منطقه فیلمور سانفرانسیسکو شدند. شرکت کروز (که زیرمجموعه جنرال موتور AV است) همین هفته گذشته بود که سرویس روبوتاکسی تجاری خود را در این شهر راه اندازی کرده بود. خودرو‌های مذکور فاقد راننده ایمنی هستند، محدود به خیابان‌های خاص بوده و فقط می‌توانند در ساعات پایانی عصر کار کنند.
کروز در بیانیه‌ای بابت این حادثه عذرخواهی کرد، اما توضیح چندانی در مورد علت این حادثه نداد. سخنگوی کروز در بیانیه‌ای به TechCrunch گفت: ما اوایل این هفته مشکلی داشتیم که باعث شد برخی از وسایل نقلیه ما در کنار هم قرار بگیرند. در حالی که مشکل
حل شد و هیچ مسافری تحت تاثیر قرار نگرفت، به خاطر این اقدام ناراحت کننده عذرخواهی می‌کنیم. "
به نظر می‌رسد ترافیک این هفته اولین مانع بزرگ کروز، برای گسترش خدمات تجاری آن باشد. همچنین در ماه آوریل، پلیس یک خودروی کروز را به دلیل روشن نبودن چراغ جلو متوقف کرد.

به اعتقاد عنواندار کشتی جهان، در کشتی تهران باید یک رئیس دلسوز و متعهد اداره امور را بر عهده گیرد. مصطفی حسین خانی کشتی گیر تهرانی و دارنده مدال جهان گفت: به نظر من در کشتی تهران باید فردی که ضمن توانمندی‌های مدیریتی دلسوز هم باشد در راس امور قرار گیرد. در تهران آنقدر استعداد و پتانسل وجود دارد که اگر برنامه ریزی درست تدوین شود شک نداشته باشید کشتی پایتخت بار دیگر به روز‌های اوج خود باز خواهد گشت. با تصمیم فدراسیون کشتی ماه گذشته عبدالله عزیزی رئیس هیئت کشتی استان تهران برکنار و محمدابراهیم امامی به عنوان سرپرست معرفی شد. حسین‌خانی گفت: گذشته‌ها گذشته و دیگر نباید به عقب برگردیم، به اعتقاد من باید به فکر حال و برنامه برای آینده بود. باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، از تجربه و مشورت‌های سازنده پیشکسوتان، مربیان، کشتی گیران و تمام کسانی که دلشان با کشتی تهران استفاده کرد تا ۸ سال بعد حسرت این روز‌ها را نخوریم. سالن شهدای هفتم تیر محل قبلی هیئت کشتی استان تهران توسط فدراسیون کشتی در حال بازسازی است و به همین منظور تا نوسازی کامل، در محل فدراسیون مکانی برای انجام امورات کشتی تهران در نظر گرفته شده است.

بازیگران تازه فیلم «نابازیگر» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا سنگیان و تهیه‌کنندگی مشترک السا فیروزآذر و محمدحسین حسینی معرفی شدند. زهره صفوی، منظر لشگری، حسین پرستار، جواد زیتونی، ستاره اسدی، سام حسینی بازیگران تازه‌ای هستند که برای ایفای نقش در فیلم «نابازیگر» جلوی دوربین حمیدرضا سنگیان رفته‌اند. کتایون امیرابراهیمی، فرهاد جم، زهرا داوودنژاد، رامین پرچمی، هایده حائری، گیتی معینی، لیلا بوشهری، آتش تقی‌پور، مهسا ایرانیان، احمدرضا اسعدی، هوشنگ قوانلو، شبیر پرستار، داریوش اسقائی و محمدحسین حسینی هم پیش از این به عنوان بازیگران «نابازیگر» معرفی شده بودند. به گفته سنگیان «نابازیگر» پروژه پربازیگری است که تلاش شده در آن ستاره‌های فعال دهه‌های قبل سینما و تلویزیون به ایفای نقش بپردازند. این فیلم روایتی از زندگی یک نویسنده و کارگردان سینماست که در پنج سال گذشته نتوانسته فیلمنامه‌ای بنویسید و فیلمی را کارگردانی کند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: آریا پنج سال است که هیچ فیلمنامه‌ای ننوشته و فیلمی را کارگردانی نکرده است. او که در روابط زناشویی خود دچار چالش شده است، قبول می‌کند تا بعد از مدت‌ها به کمک یکی از شاگردانش فیلمنامه‌ای سفارشی برای یک نابازیگر را بنویسد که قرار است سرمایه‌گذار فیلم باشد.