رشد تسهیلات اعطایی در پنج حوزه تاثیرگذار اقتصادی

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران از رشد اعطای تسهیلات این بانک طی سال 1400 در پنج حوزه "کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی"، "استخراج معدن"، "صنعت"، "خدمات فنی و مهندسی" و "بازرگانی" خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رضا ساعدی فر در خصوص تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در سال گذشته به بخش های مختلف اقتصادی، گفت: بالغ بر36 هزار و 605 میلیارد ریال تسهیلات به بخش "کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی" اعطا شده که نسبت به سال قبل از آن رشد 107 درصدی داشته است. ساعدی فر در ادامه به رشد 104 درصدی اعطای تسهیلات در حوزه "استخراج معدن"در دوره مذکور اشاره و اظهار کرد: 11 هزار و 750 میلیارد ریال تسهیلات درسال گذشته به فعالان این حوزه تخصیص داده شده است. به گفته معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران، طی سال گذشته یک هزار و 713 میلیارد ریال از منابع بانکی صرف ارائه تسهیلات به حوزه بازرگانی داخلی و خدمات داده شده که نسبت به سال قبل از آن 251 درصد رشد داشته است. ساعدی فر در ادامه به تشریح حجم تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ارائه شده به بخش صنعت پرداخت و افزود: 109 هزار و 620 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت اعطا شده که نسبت به سال 99 بالغ بر 8 درصد رشد تسهیلاتی را در این بخش شاهد بوده ایم.

 

مشتری مداری و احترام به مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهید

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در سفر به اراک و در جمع همکاران شعب و ستاد استان های لرستان، قم و مرکزی ضمن تبریک روز مباهله، روز حقانیت دین مبین اسلام گفت: دین اسلام از کاملترین ادیان خداوند می باشد و خداوند متعال نیز برای هدایت انسانها سه کتاب فرستاد، که آخرین آنها قرآن مجید می باشد، که روش زندگی و قانون زیستن را به طور کامل به مردم آموزش داده است.
ایشان با تاکید به احترام به حقوق دیگران بیان داشت: در ارائه خدمات به مشتریان سعی شود حقی از کسی ضایع نگردد و به این نکته نیز دقت خاص داشته باشید که مشتری مداری و احترام به مشتریان در تمام امور باید صورت پذیرد و رفع نیازهای آنها باید به گونه‌ای باشد که مشتریان حس کنند که در ملل تمامی کارکنان برای رفع نیاز آنها در تلاشند.
به گزارش روزنامه تجارت؛ حجت الاسلام جوادی، ضمن برشمردن ظرفیت های حوزه اراک گفت: با توجه به اینکه حوزه مرکزی مهد مفاخر و مشاهیر ایران و استان لرستان مظهر غیرت و تعصب و استان قم مظهر تدین میباشد، لذا ازظرفیت‌های استانهای مورد نظر در جهت تحقق اهداف موسسه و ارتقاء شاخص های عملکردی در جهت افزایش سهم بازار و اشتغال زایی و تولید کالای ایرانی بهره ببرید.

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی
پست بانک ایران خبر داد:
صدور چهار هزار و 252 کارت فعال مروارید طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری
مدیر امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران، از انعقاد 90 فقره قرارداد و صدور چهار هزار و 252 کارت فعال مروارید، طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری در شعب سراسر کشور خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، علیرضا واحدپور مدیر امور استان‌ها و بازاریابی با اعلام این خبر افزود: در چهار ماهه ابتدایی سال‌جاری، تعداد 4.252 عدد کارت فعال مروارید صادر شده است که بیشترین تعداد کارت‌های مروارید در شعبه مستقل ۸۹۶، منطقه شرق تهران ۵۶۵، استان البرز ۳۵۹، منطقه غرب ۲۷۰، استان قزوین ۲۶۰ و استان بوشهر ۲۲۹ بوده است که این شش استان و مناطق در مجموع ۶۰ درصد از کارت‌ها را به خود اختصاص داده و ۲۷ استان دیگر سهم ۴۰ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیر امور استان‌ها و بازاریابی گفت: کارمزد غیر مشاع قراردادهای مروارید در چهار ماهه سال ۱۴۰۱، مبلغ 81.019 میلیون ریال محقق شده که از این مبلغ استان‌های البرز، منطقه شرق، هرمزگان، قزوین، منطقه غرب و بوشهر در مجموع ۵۵ درصد از کارمزد حاصله را به خود اختصاص داده اند.
واحدپور در پایان تصریح کرد: شعب تجریش، مستقل، کیش و رباط کریم در سال‌جاری بالاترین میزان کارمزد و شعب مستقل و تجریش بالاترین تعداد کارت صادره را داشته اند.
گفتنی است: خدمات کارت اعتباری مروارید از آبان ماه سال 1398 با هدف جذب شرکت‌ها و فروشگاه‌های ارائه کننده کالا و خدمات در شعب بانک راه‌اندازی شده است.

جشنواره تخفیفات بیمه‌ ایران تمدید شد
بمناسبت برگزاری نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) و در پی استقبال مردم و مشتریان بیمه ایران از جشنواره فروش عید تا عید انواع محصولات بیمه ای بیمه ایران، مهلت استفاده از این تخفیفات ، تا 15 مرداد سال جاری تمدید شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، در این جشنواره ، تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای رشته‌های مختلف بیمه‌ای همچون بیمه‌نامه حوادث انفرادی 20 درصد، بیمه‌نامه عمر و حوادث انفرادی سما و حامیان سلامت 10 درصد، بیمه‌نامه‌های بدنه با پرداخت نقدی 20 درصد، بیمه مسوولیت مهندسین ناظر و هیات‌مدیره ساختمان 20 درصد خواهد بود.

گروه بانک و بیمه: سرپرست بانک توسعه تعاون با اعلام هدف ۲۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری، از برنامه های ویژه بانک برای تجهیز منابع خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در جلسه با برخی مدیران ستادی و تعداد ۹ نفر از مدیران استانی بانک اظهار داشت: مهمترین قاعده در فعالیت بانکی، مدیریت منابع و مصارف است و تمامی فعالیت ها و سرویس های بانکداری متکی به رعایت مدیریت این جریانهای مالی هستند.
وی افزود: کنترل نقدینگی و وصول بموقع مطالبات حائز اهمیت هستند و به مدیریت صحیح منابع و مصارف کمک می کنند.
سرپرست بانک توسعه تعاون با اشاره به هدفگذاری پرداخت ۲۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۴۰۱ گفت: لازمه تحقق این هدف ، تجهیز منابع به میزان کافی می باشد تا تکالیف دولتی، تبصره ای و بانک مرکزی نیز اجرایی شود.
شیخ حسینی حاضرین در جلسه را سردمداران مساله تجهیز منابع در بانک دانست و گفت: بسیاری از سیاست ها و دستور العمل ها مطابق پیشنهاد واحدهای صف مورد بازبینی قرار گرفته و جاذبه های مورد نیاز برای مشتری فراهم شده است و مدیران استانی بزرگترین نقش را در اجرا بر عهده دارند.
وی خاطر نشان کرد: ضروری است مدیران استانی در جریان عملیات بانکی ارائه شده به مشتریان قرار داشته باشند و با آگاهی از نحوه ارائه خدمات به مشتریان، در رفع کمبودها و پوشش دهی نقاط ضعف و برجسته سازی نقاط قوت ، مداخلات لازم را صورت دهند. وی گفت: نحوه فعالیت و جنس کار بانک توسعه تعاون کمی متمایز با بانک های قدیمی است و بانک های پر سابقه تر، با اتکا به برخی مشتریان سازمانی و سنواتی، دغدغه کمتری برای جذب و ماندگاری منابع دارند، ضمن آنکه فعالیت بانک های قدیمی تر در ابعاد بزرگتر موجب گردیده هر گونه ورود و خروج منابع، اثر زیادی بر کلیت منابع نداشته باشد.
شیخ حسینی با اشاره به اهمیت نحوه بازاریابی روسای شعب و واحدهای اجرایی گفت: همزمان با مذاکرات و معرفی خدمات، معمولا در خصوص نیازهای اعتباری و تسهیلاتی مشتری پیشنهادهایی ارائه می گردد که با توجه به حجم انبوه بازاریابی و مشتری مداری در سطح سراسر کشور، جریانی از نیاز اعتباری و تمایل برای مصرف منابع به وجود می آید، که چنانچه رشد منابع تناسبی با این تقاضای مصرفی نداشته باشد، مدیریت جریان منابع و مصارف دشوار می شود.
وی خاطر نشان کرد: در تنظیم سیاست ها و اعطای ابزار به مدیران استانی و روسای شعب تلاش شده است جاذبه های کافی برای جذب مشتریان و تجهیز منابع فراهم آید.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: مدیران استانی این ابزار را در اختیار دارند که بخش مهمی از پرداخت حقوق کارکنان را نیز مطابق عملکرد و بهره وری شعب و کارکنان مدیریت نمایند تا ابزارها و مولفه های انگیزشی برای کارکنان ساعی تر وجود داشته باشد.
شیخ حسینی با بیان اهمیت خدمات ارزی برای جذب بسیاری از واحدهای تولیدی گفت: برنامه های توسعه خدمات ارزی به زودی در بانک اجرایی می گردد و مشتریانی که نیازهای ارزی دارند، با اطمینان بیشتر جذب بانک می شوند.
در این نشست محمد ذوالفقاری معاون مدیر عامل در امور مالی و پشتیبانی، سعید معادی معاون مدیر عامل در امور بازاریابی و استانها، حمید رضا البرزی مدیر امور اعتباری، احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب، هادی بخت یار رییس اداره کل نظارت و هماهنگی استانها و شعب، مصطفی منتظری رییس اداره کل مدیریت ریسک، حمید بختیاری معاون اداره کل هوش تجاری و طراحی محصول به بیان اقدمات و تدابیر ستاد پرداختند و عالی محمودی، کافی زاده، حسانی زاده، اسدی، احمدی، کرمی، غیاثی مدیران استانهای اصفهان، کرمان، فارس، مازندران، خوزستان، البرز و صادقی رییس شعبه مستقل مرکزی نیز مطالب مهمی درباره نیازها و خواسته های مشتریان و نحوه ارائه خدمات ارائه دادند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از هیبنا، دکتر محمود شایان در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بانک مسکن و اپراتور دانش‌بنیان آی‌تی‌‌ساز در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، با اشاره به نامگذاری امسال به «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بانک مسکن بلافاصله این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داد و تلاش کردیم تا در عمل، شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است را محقق کنیم. به همین منظور جلسات کارشناسی و فنی بین معاونت فناوری اطلاعات و مدیران آی‌تی ساز برگزار شد.
وی افزود: خروجی جلسات منتج به این تفاهم‌نامه شد تا خدمات بانک مسکن از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ICT روستایی به مردم ارایه شود.