خبرنگاران قشر کم برخوردار جامعه هستند

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم نگاه ویژه به اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران از نظر حمایت های مادی و معنوی از قشر کم برخوردار جامعه به شمار می روند.
رضا ثقتی در نشست با یکی از مدیران بانک‌های عامل گیلان در خصوص دغدغه‌های خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران با حداقل حقوق مادی و معنوی در سخت‌ترین شرایط برای اعتلای کشور تلاش کرده و در حال شفاف سازی هستند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه خبرنگاران از لحاظ حمایت‌های مادی و معنوی از قشر کم برخوردار جامعه به شمار می‌روند، گفت: به دلیل ظرفیت نقد پذیر نبودن برخی مدیران حمایت‌های معنوی خود را از خبرنگاران مطالبه گر بر می‌دارند. وی با تاکید بر اینکه قانونگذار هم در همین خصوص ساز و کاری تعریف نکرده است، اضافه کرد: ارشاد نیز در بحث بیمه و بیمه تکمیلی خبرنگاران را تحت حمایت قرار داده و بضاعت ارشاد نیز بسیار محدود است.
ثقتی با بیان اینکه گیلان بیش از ۱۰۰۰ فعال رسانه‌ای و ۴۳۵ رسانه نیز به ثبت رسیده و تحت حمایت قرار دارد، افزود: خبرنگاران در شرایط حاد و کرونایی همیشه پای کار بوده و وظیفه اطلاع رسانی را بر دوش می‌کشیدند که می‌طلبد بانک نگاه ویژه ای به این قشر زحمتکش داشته باشند.

 

اجرای برنامه های فرهنگی و ترویجی در بوستان ها

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم از اجرای برنامه های فرهنگی و ترویجی در بوستان های شهرهای استان با هدف فرهنگ سازی مصرف بهینه آب خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، محمد کربلایی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بین اقشار مختلف مردم گفت: با هدف تبیین شرایط بحرانی آب استان و فرهنگسازی مصرف بهینه آب برنامه های فرهنگی - ترویجی مدیریت مصرف آب با محوریت پویش «10 درصد کاهش، یک تابستان آرامش» در برخی از بوستان های شهرهای استان و اماکن عمومی به اجرا در آمد. وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها که با آغاز ماه محرم به پایان رسید با اجرای جذاب حمید لاجوردی (آقای جویا) مجری و بازیگر توانمند شبکه پویا به همراه عروسک رعنا انجام شد و مورد استقبال مردم در قرار گرفت. کربلایی اظهار داشت: در این اجراها به صورت چهره به چهره با مخاطب قراردادن گروه هدف کودک و نوجوان و خانواده ها، به تشریح کمبود و محدودیت های تامین آب استان، راهکارهای برون رفت از بحران کم آبی و همچنین راهکارهای کاهش مصرف آب پرداخته شد. وی یادآور شد: بوستان های شقایق شهر دستجرد، لاله شهر کهک و همچنین علوی، مهدی، بنیادی، نبوت، کوه خضر در شهر قم و یکی از محلات شهرک پردیسان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع
نیروی برق گلستان منصوب شد
نیلوفر احمدی- روزنامه تجارت؛ طی مراسمی بصورت ویدیو کنفرانس و با حضور معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و معاون استاندار گلستان،سید احمد موسوی که قبل از این سرپرست این شرکت بوده اند بعنوان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از سوی آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر منصوب شد
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان؛ در بخشی از آین حکم آمده است :
ضمن تبریک، از خداوند متعال توفیق روز افزون جنابعالی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشبرد اهداف شرکت در چارچوب وظایف مقرر در اساسنامه و سیاست های ابلاغی با رعایت اصول عدالت محوری،روحیه انقلابی و جهادی ، مردم داری و فساد ستیزی را مسئلت می نماید.
در این مراسم از زحمات مهندس علی اکبر نصیری به عنوان مدیرعامل قبلی شرکت توزیع نیروی برق گلستان تقدیر بعمل آمد.

بازگرداندن ۱۳۵۰ متر مربع از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان به بیت المال
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف یک هزار و ۳۵۰ متر مربع از اراضی دولتی این استان در طرح تشدید تاسوعا و عاشورای حسینی یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: با دقت، هوشیاری و تلاش کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی این اداره کل، چهار مورد تعرض به اراضی دولتی در سطح استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.
وی ادامه داد: اراضی ملی رفع تصرف شده این مدت دارای ارزش حدود ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده که با تلاش ماموران حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی آزاد شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: یگان حفاظت این اداره کل با توجه به مسئولیت و وظایف خود بدون اغماض با سودجویان و متعرضان به اراضی ملی و دولتی به صورت جدی و قانونی برخورد می کند.
وی از شهروندان خواست در زمان خرید زمین و ملک درباره اسناد قانونی از قبیل اخذ سند از سازمان‌های مربوطه استعلام صورت گرفته چراکه بسیاری از افراد قولنامه ملکی را خریداری و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزء اراضی ملی و دولتی بوده و در این صورت خریدار با رفع تصرف اراضی ملی متحمل ضررهای غیرقابل جبران خواهد بود.

تجهیزات مورد نیاز هدایت
آب های سطحی خریداری شود
در جلسه‌ای که با حضور رضا امینی شهردار اهواز ، اسداللهی معاون خدمات شهری و مسئولین شهری برگزار شد، وضعیت دفع آب های سطحی اهواز مورد بررسی قرار گرفت.
شهردار اهواز در این جلسه گفت: با توجه به نزدیکی به فصل بارندگی و احتمال بارش باران جهت جلوگیری از آسیب اموال عمومی و شهروندان، تجهیزات مورد نیاز هدایت آبهای سطحی به طور کامل و با سرعت به طور قانونی خریداری شود.
اسداللهی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در این جلسه عنوان کرد: مقرر گردید برای بررسی و پیشرفت برنامه ها در زمینه هدایت و دفع آب های سطحی جلسات هفتگی با حضور کارشناسان امر برگزار شود.
وی ادامه داد: این جلسات با حضور مسئولین شهری، استانداری، فرمانداری و سایر ارگان های ذیربط به میزبانی شهرداری به طور منظم برگزار خواهد شد.
معاون خدمات شهری گفت: با نزدیک شدن به فصل بارش باران برای اینکه مردم کمترین نگرانی را در خصوص آب های سطحی داشته باشند و آرامش در شهر حاکم باشد برنامه و پروژه های مرتبط باید بررسی شود.

تعمیر لوله اصلی انتقال
آب کازرون به شبکه بوشهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از بازسازی و راه‌اندازی لوله اصلی انتقال آب از خط آبرسانی کازرون به شبکه بوشهر خبر داد و گفت: عملیات تعمیر خط آبرسانی لوله فولادی یاد شده به قطر ۱۰۵۰ میلیمتر، ورودی شهر بوشهر با موفقیت انجام شد.
ابوالحسن عالی با بیان اینکه کارکنان شرکت آب و فاضلاب در تمام شبانه‌روز در خدمات‌رسانی به مردم از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند گفت: یکی از خطوط انتقال آب در ورودی شهر بوشهر از خط آبرسانی کازرون دچار مشکل شد که تیم اتفاقات این شرکت با تلاش بی وقفه و بدون قطعی آب در شهر نسبت به تعمیر و مرمت آن اقدام کردند.
وی با قدردانی همراهی مشترکین از آنان خواست در مدیریت مصرف آب برای جلوگیری از تنش و بحران آب همکاری‌های خود را ادامه دهند.

مدیرکل راهداری بوشهر:

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در هفته دولت امسال ۳۴ پروژه حوزه راه‌های استان بوشهر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ، عبدالکریم اخترشناس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت راه‌های استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: در هفته دولت امسال مجموعاً ۳۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ارزش اقتصادی بیش از ۲ هزار ۴۹۷ میلیارد ریال آماده بهره برداری یا کلنگ زنی است.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل تعداد ۲۳ پروژه آماده افتتاح در حوزه راهداری و فن آوری با ارزش اقتصادی هزار و ۲۶ میلیارد ریال و تعداد ۱۱ پروژه زیربنایی با ارزش اقتصادی هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال در بخش کلنگ زنی است.
اخترشناس تصریح کرد: پروژه‌های آماده افتتاح عمدتاً در بخش زیربنایی و شامل حذف نقاط پر حادثه راه‌ها، توسعه و تعریض راه‌های شریانی و روستایی، اجرای رفوژه میانی ورودی شهرها، اصلاح پیچ‌های خطرناک و تکمیل و ایمن سازی تقاطع‌ها نظیر اصلاح نقطه پر حادثه روبروی روستای راهدار در محور برازجان به دالکی هستند که با بهره برداری از آنها ایمنی نقطه‌ای و یا طولی محور افزایش می‌یابد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت نیز در بخش ابنیه فنی راه‌ها نظیر تبدیل آب‌نما به پل و یا احداث پل جدید و افزایش دهانه پل‌های قدیم هست که سهولت تردد مردم در محورهای ارتباطی و بستر لازم را برای عبور روان آب‌ها و سیلاب در فصول بارندگی فراهم می‌آورند. وی گفت: یک پروژه شاخص فن آورانه جاده‌ای نیز با نصب ۱۶ سامانه هوشمند جدید ثبت تخلف سرعت در محور شریانی بوشهر- برازجان - دالکی و همچنین تعدادی قابل توجهی پروژه در حوزه روشنی طولی و نقطه‌ای راه‌ها و تقاطع آماده افتتاح و بهره برداری است.
اخترشناس اضافه کرد: در بخش کلنگ زنی نیز چند پروژه شاخص از جمله احداث پل جدید درودگاه و بهسازی، تعریض راه روستایی باغان – سرچشمه و اجرای بلوار و رفوژه میانی ورودی شهر آب‌پخش و ادامه بلوار کنونی این شهر تا پل کلل در شهرستان دشتستان و همچنین احداث پل سیدرضا در شهرستان گناوه و چندین پروژه دیگر آماده عملیات اجرایی است.
وی از تفاهم نامه همکاری بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استانداری بوشهر در سفر اخیر معاون محترم وزیر راه و شهرسازی به استان به عنوان نقطه عطفی در توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل نام برد.
وی افزود: با نگاه ویژه مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و همچنین استاندار بوشهر اعتبارات خوبی در بخش‌های ملی و استانی برای توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان از جمله پروژه‌های هفته دولت در نظر گرفته شده است که انشالله توسعه بیش از پیش راه‌ها را درپی خواهد داشت.


مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان همدان گفت: ۱۸ هزار نوآموز همدانی از ابتدای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان در ۲۴ پایگاه‌ سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند. محمود نقوی در گفت‌وگویی بیان کرد: از ابتدای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان ۱۸ هزار نوآموز در ۲۴ پایگاه‌ سنجش استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه این طرح امسال برای ۳۵ هزار نوآموز پیش‌بینی شده است، افزود: ۱۰هزار نوآموز نیز تا پایان این هفته در نوبت هستند تا در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی قرار گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: شش پایگاه به‌صورت سیار و ۱۸ پایگاه نیز به‌ صورت ثابت سنجش تخصصی سلامت نوآموزان استان همدان را برعهده دارند.
نقوی با اشاره به اینکه پایگاه‌های سنجش سلامت سیار در شهرستان‌های بهار، قهاوند، خزل، گل تپه، سامن و جوکار فعال است، گفت: سامانه نوبت‌گیری پایگاه‌های اولیه سنجش از ۲۷ خرداد راه‌اندازی شده و به‌صورت هماهنگ از پنجم تیرماه آغاز به کار کرده است.
وی تصریح کرد: دو هزار نفر ساعت آموزش برای عوامل اجرایی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان همدان از ۱۸ تا ۳۰ خرداد برگزار شد.
مدیرکل اموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است.
نقوی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷ هزار دانش‌آموز در بدو ورود به مدرسه و در مرحله پیش‌دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵۰ نفر با نیازهای ویژه شناسایی شدند، عنوان کرد: در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش ۶۰ هزار تومان است.
وی گفت: پنج درصد نوآموزان به صورت رایگان، ۱۰ درصد به صورت نیم بها و همه نوآموزان عشایری به صورت رایگان ارزیابی و سنجش می‌شوند.

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بانک‌های عامل به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های مهم راهسازی در اردبیل نباید در پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ کوتاهی کرده و یا سخت‌گیری کنند.
محبوب حیدری در بازدید از پروژه‌های راهسازی در جنوب استان اردبیل اظهار کرد: برای اجرای پروژه‌های راهسازی در این منطقه نیازمند تسریع در پرداخت اعتبارات هستیم که امیدواریم در این راستا بانک‌های عامل در کنار راه و شهرسازی باشند.
وی با اشاره به اینکه احداث بزرگراه و بهسازی راه‌های مواصلاتی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است، تصریح کرد: از شمال تا جنوب اردبیل به کارگاه عمرانی راهسازی تبدیل شده و هم اکنون ۲۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان در دست احداث است. مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل فرآیند بروکراسی اداری در پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ را برای اجرای پروژه‌های راهسازی آزاردهنده دانست و گفت: ضروری است تا بانک‌ها با کاستن از فرآیندهای بروکراسی و تسهیل در پرداخت تسهیلات ماده ۵۶، نقش خود را در تکمیل این پروژه‌ها ایفا کنند.
حیدری با اشاره به همجواری استان اردبیل با مرزهای کشور و لزوم بهسازی و تسریع در اجرای پروژه‌های راهسازی افزود: با تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های بزرگراهی، بخش عمده‌ای از عقب‌ماندگی‌های استان در بهسازی راه‌ها و بزرگراه‌ها جبران شده و استان اردبیل به میانگین کشوری دست پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام جدی برای تکمیل پروژه‌های راهسازی در استان‌ها دارد، خاطرنشان کرد: عقب‌ماندگی‌های بزرگراهی استان اردبیل تا ۲ سال آینده جبران شده و پروژه‌های راهسازی در یک فرآیند سه تا چهار ساله به نتیجه می‌رسد. حیدری اضافه کرد: در حال حاضر میانگین و شاخص برخورداری استان از بزرگراه ۲۱ درصد است که این رقم به ۲۷ درصد می‌رسد.
وی بیان کرد: توسعه بزرگراه‌ها جز دغدغه‌های اصلی مسئولان استان است و برای رفع این دغدغه‌ها تکمیل کریدور شمال - جنوب استان در دستور کار قرار گرفته تا شهرستان‌های شمالی استان به مرکز و جنوب این استان متصل شده و ایمنی جاده‌های استان ارتقا یابد.

زنجان- رئیس شورای شهر زنجان گفت: در شرایط کنونی بیش از همه ایجاد آرامش در بدنه شورای شهر زنجان حائز اهمیت است.
منصور مرادلو با یادآوری اینکه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر زنجان روز ۱۳ مرداد با حضور فرماندار شهرستان زنجان و مدیرکل امور شهری استانداری زنجان برگزار شد، گفت: ۱۵ روز قبل از برگزاری این انتخابات به طور رسمی اعلام شده بود که اعضایی که تمایل به کاندیداتوری هیئت رئیسه دارند، طی مدت ذکر شده، آمادگی خود را اعلام کنند، این در حالی است که تا یک روز مانده به زمان موعد، هیچ‌کس اعلام آمادگی نکرد.
وی با اشاره به اینکه روز ۱۲ مردادماه نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر زنجان برگزار کردیم، افزود: در این جلسه به جز دو نفر از اعضا (ابوبصیر و حمزه‌لو)، سایر افراد حضور داشتند و پیشنهاد اولی که در این نشست مطرح شد، این بود که به صورت گردشی هیئت رئیسه انتخاب شود.
رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه صحبت‌هایی مبنی بر ترک جلسه از سوی برخی از اعضا در روز انتخابات هیئت رئیسه مطرح شد، خاطرنشان کرد: در روز انتخابات، یکی از اعضای شورا که در زنجان حضور نداشت، درخواست برگزاری جلسه با تأخیر کرده بود و سه عضو دیگر شورا نیز منتظر حضور این عضو بودند تا چهار عضو با هم در جلسه حضور یابند تا اینکه به دستور فرماندار شهرستان زنجان، جلسه تا رسیدن سایر اعضای شورای شهر تعطیل شد.
مرادلو با تاکید بر اینکه وجود آرامش در شورای شهر مقدم بر همه چیز است، تصریح کرد: به همین خاطر نشست‌هایی با اعضای شورا برای دست‌یابی به این آرامش تشکیل دادیم و به نقطه مشترکی نیز با اعضای شورا در خصوص نفرات حاضر در هیئت رئیسه رسیدیم؛ چرا که معتقدیم در شرایط کنونی آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است، تداوم جلسات رسمی شورا و انجام وظایفی است که بر عهده این نهاد مردمی گذاشته شده است.

اصفهان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: با طراحی فرآیند هوشمند شهرسازی سلیقه گرایی اشخاص و مسئولان از روند شهرسازی حذف شده است و فرآیند ساخت با فرآیند علمی خواهد بود. وحید مهدویان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با محوریت شفافیت اظهار داشت: هوشمند سازی تمامی خدمات، تعامل سازنده با سایر دستگاه‌های داخلی و بیرون شهرداری، مانع زدایی در ارائه خدمات، برون سپاری پروژه‌ها به متخصصین شهر و راهبری و بسترسازی پروژه‌های شاخص از محورهای این معاون در دولت سیزدهم است. وی در خصوص تحقق شهرسازی هوشمند و الکترونیک افزود: الکترونیکی شدن اطلاعات و فرآیندهای شهرسازی سال ۹۳ آغاز شد و ۴۷۳ هزار پلاک در این فرآیند به صورت الکترونیکی آرشیو شد که شامل تمامی نقشه‌ها از سال ۵۷ بود و تا سال ۹۷ روند کاری معاونت شهرسازی و معماری به صورت کامل الکترونیک شد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در وضعیت فعلی هوشمندسازی از طرق ربات‌های پیشرفته هدف اصلی شهرداری است ادامه داد: برنامه هوشمند سازی سال ۹۹ مصوبه کشوری گرفت اما عزمی برای انجام آن نبود، اما با انجام این فرآیند و هوشمندسازی سلیقه گرایی حذف می‌شود و تمام فرآیند هوشمند خواهد بود که در این روند کارمند شهرداری نمی‌تواند نظر و سلیقه خود را اعمال کند. وی تاکید کرد: پایه هوشمند سازی، اصلاح فرآیندها است، اولین اقدام اصلاح کلیه فرآیندهای معماری و شهرسازی بود، زیرا اگر بخواهیم نیروی انسانی را حذف کنیم فرآِیند باید تغییر کند و فرآیند هوشمند به مناطق ابلاغ شد و برای هوشمند سازی ۱۶ فرآیند مورد اصلاح، بازبینی یا حذف قرار گرفت و محور اصلی این است که محور فرآیند مردم هستند معضلی که سال‌ها حل نشده بود. مهدویان با بیان اینکه در گذشته وظیفه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان صرفاً صدور پروانه بود، ابراز داشت: وظیفه شهرسازی صرفاً پروانه صادرکردن نیست بلکه باید به فکر ساخت اصفهان جدید باشیم، ارزش‌های اصفهان را با یک برنامه حساب شده پیش ببریم و در این فرآیند ایجاد هر خیابان و ساختمان برنامه دارد. وی تصریح کرد: در این سامانه علاوه بر کارتابل شهرداری و دستگاه‌ها کارتابل شهروندی ایجاد شد، یعنی هر متقاضی پرونده موقت دارد و عملیاتی که نیاز به مراجعه داشت، از طریق خود سامانه انجام می‌شود و یک تغییر نگرش انجام شد، دید بود که مالک، شهرداری و سیستم محورهای شهرسازی هستند اما الان مالک مستقیم با سیستم در ارتباط است که باعث شده ۲۳۷ درصد درخواست پروانه‌ها نسب به سال گذشته رشد کند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: ضوابط تشویقی بافت فرسوده، کلیه پلاک‌ها به غیر از بافت تاریخی یک طبقه آزاد بر منطقه می‌توانند بسازند، همچنین در صورت اقدام تجمعی دو طبقه آزاد مجوز داده می‌شود همچنین ۷۰ درصد تخفیف صدور پروانه به بافت فرسوده تعلق می‌گیرد. وی با اشاره به ساختمان‌های آسیب پذیر اصفهان ادامه داد: سال ۱۳۹۵ در زمان تخریب پلاسکو لیست ساختمان‌های آسیب پذیر عمومی و شخصی از مناطق گرفته شد، در همان مقطع جلسات و بازدیدهایی انجام شد اما بعد از حادثه متروپل بار دیگر ساختمان‌ها بررسی و ۳۲۸ ساختمان ناایمن شناسایی شد که مقرر شد ۱۰۰ ساختمان با ناامنی بیشتر شناسایی شود و اقدامات قانونی آن در حال پیگیری است.