عضویت چهارمیلیون نفر درسامانه اعتبارسنجی مرآت

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: بیش از چهارمیلیون نفر از مشتریان این بانک عضو سامانه اعتبارسنجی مرآت هستند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی؛ محمدحسین حسین زاده با اشاره به اینکه اعتبارسنجی بخش خرد جامعه به عنوان یک نیاز در نظام بانکی مطرح بوده است، افزود: این خلاء از چهار سال قبل با سامانه اعتبارسنجی مرآت برطرف شده و در حال حاضر مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت با عضویت در این سامانه وام خود را دریافت می کنند. وی با بیان اینکه سامانه اعتبارسنجی مرآت بعد از ثبت اطلاعات متقاضیان، با پردازش اطلاعات مالی توان بازپرداخت و تعهد فرد را اعلام می کند، افزود: بانک قرض الحسنه رسالت نیز براساس این اعتبارسنجی به متقاضی وام پرداخت می کند. حسین زاده مجموع وام های پرداختی بانک قرض الحسنه رسالت رادر سال جاری ۴۰۰هزار فقره بارقمی حدود ۱۹ هزار میلیاردتومان و میانگین ۴۵ میلیون تومان عنوان کرد و اظهارداشت: حدود ۲۰درصد این وام ها چون سطح بالایی در اعتبارسنجی داشتند، بدون دریافت هیچ گونه اسناد ضمانتی پرداخت شده اند. مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: از ۸۰ درصد باقیمانده حدود ۳۵ درصد صرفا با سفته شخص متقاضی وام و مابقی با یک ضامن و فقط با سفته وام خود را دریافت کرده اند.

 

پرداخت بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه ۶۴۲ هزار و ۶۹۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک مسکن افتتاح حساب کردند مبلغ واریز شده به حساب سازندگان را از محل آورده متقاضیان و تسهیلات ۲۹ هزار و ۹۵ میلیاردتومان برشمرد. به گزارش تجارت به نقل از هیبنا؛ محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن روند افتتاح حساب، واریز وجه و پرداخت تسهیلات به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد و گفت: آمارها حاکی است که ۶۴۲ هزار و ۶۹۹ نفر متقاضی پذیرفته شده نهضت ملی مسکن نزد بانک مسکن افتتاح حساب کردند.
مدیرعامل بانک مسکن میزان واریزی متقاضیان به حساب خود نزد بانک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در مجموع ۲۲ هزار میلیاردتومان عنوان کرد. شایان توضیح داد: مبلغ کل واریزی به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و محل تسهیلات ۲۹ هزار و ۹۵ میلیاردتومان است که از این میزان، ۱۱ هزار و ۵۴۵ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان و ۱۷ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات به حساب سازندگان واریز شده است. وی اعلام کرد: تاکنون ۳۳۹ هزار و ۸۹۱ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده است که بانک تاکنون با ۱۴۳ هزار و ۹۰۸ واحد به مبلغ ۴۸ هزار و ۸۳۲ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

 

حضور فعال بانک سامان در نمایشگاه
صنعت غلات، آرد و نان
چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان با عنوان IBEX 2022، با حضور بانک سامان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سامان، این بانک که به دلیل سابقه و امکانات و زیرساخت‌های فراوان طی سال‌های اخیر به انتخاب اول شرکت‌های حوزه غذا تبدیل شده است با کادری کامل متشکل از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان متخصص در حوزه‌های ارزی، اعتباری و ریالی در نمایشگاه صنعت غلات، آرد و نان حضور خواهد داشت.
گفتنی است این نمایشگاه از 21 شهریور لغایت 24 شهریور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و بانک سامان به معرفی دستاوردها و امکانات و راهکارهای جدید خود برای شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی و تولید تجهیزات صنعت غلات، آرد و نان خواهد پرداخت.
شایان‌ذکر است، غرفه بانک سامان در این نمایشگاه در سالن 38 آماده میزبانی از همه فعالان حوزه دارو و درمان و علاقه‌مندان به دریافت مشاوره درزمینه خدمات مالی و بانکی است.

ادغام دو شعبه بانک پاسارگاد در تهران
ادغام «شعبه سورنا (شناسه اختصاصی 5703711)» در «شعبه خیابان شهید بهشتی (شناسه اختصاصی 5702302)»
با هدف بهینه‌سازی شبکه شعبه‌ها و ارائه بیش از پیش خدمات مطلوب و شایسته به مشتریان گرامی، «شعبه سورنا» در «شعبه خیابان شهید بهشتی» ادغام می‌شود.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، با هدف بهینه‌سازی شبکه شعبه‌ها و افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات بانکی به مشتریان ارجمند، این بانک درخصوص ادغام «شعبه سورنا» در «شعبه خیابان شهید بهشتی» اقدام خواهد نمود.
در این راستا، مشتریان ارجمند «شعبه سورنا» از تاریخ 27شهریور ماه سال جاری، به منظور دریافت کلیه خدمات بانکی (ریالی، ارزی، اعتباری و ... ) می‌توانند به «شعبه خیابان شهید بهشتی»، واقع در ضلع شمالی خیابان‌ شهید ‌بهشتی، نرسیده به چهار راه تختی، پلاک 193، مراجعه فرمایند.
شایان ذکر است، ضمن اعلام عدم تغییر در اطلاعات مرتبط با «سپرده»، «کارت»، «تسهیلات» و ... مشتریان «شعبه سورنا»، هیچ‌گونه خللی در ارائه خدمات بانکی به مشتریان گرامی ایجاد نخواهد کرد.

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل شرکت بیمه آسماری بر اهمیت آموزش منابع انسانی به منظور تربیت نیروی شایسته تاکید کرد و گفت: «آموزش» بدون شک به عنوان یک مزیت رقابتی در سازمان ها شناخته می شود.
شهره حقی - تجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، لطف الله نکوئی با بیان این که آموزش سازمانی، در زمره اثربخش ترین فعالیت ها و مهمترین راهبردها در ایجاد و افزایش مهارت های کارکنان شرکت های بیمه است، اظهار کرد: هر چه کارکنان آموزش بیشتری دیده باشند، احتمال خطای آن ها و ایجاد زیان های جبران نشدنی کاهش می یابد، اما متاسفانه در سالهای اخیر کمتر به آن بها داده شده است.
وی توجه ویژه به آموزش را موجب افزایش سطح بهره وری نیروها خواند و با تاکید بر این که چنین روندی می تواند کارایی و اثربخشی کارکنان را بیشتر کند، ادامه داد: شرکت های بیمه خارجی معتبر، مدیران خود را با توجه به تخصص، تجربه کاری و دانشی که دارند رتبه بندی می کنند.
مدیرعامل شرکت بیمه آسماری با اشاره به این که در گذشته، دوره های آموزشی کارکنان صنعت بیمه در قالب سمینار و کارگاه آموزشی با حضور افراد متخصص داخلی و خارجی در داخل و خارج کشور برگزار می شد، از اینکه چنین دوره های دیگر برگزار نمی شود اظهار تاسف و خاطرنشان کرد: حتی برنامه های آموزشی داخل سازمانها نیز قطع شده است، در حالی که با توجه به اهمیت این موضوع، باید فکری به حال آن کرد.
نکویی اضافه نمود، که اگر در شرایط کنونی امکان استفاده از خدمات آموزشی شرکتهای بیمه خارجی وجود نداشته یا مشکل می باشد، در صنعت بیمه افرادی هستند که در رشته های مختلف بیمه ای از تجربه، دانش و تخصص لازم برخوردار هستند و می توان از آنها به نفع شایسته استفاده نمود.
نکوئی خدمات شرکت بیمه را زمانی با ارزش دانست که توسط نیروهای متخصص، کاردان و کارآفرین ارائه شود و ادامه داد: با قاطعیت می توان گفت کمبود نیروی متخصص در شرکت های بیمه باعث می شود خدمات ارائه شده در حد نامناسب و غیر استاندارد ارائه می شود و این موضوع باعث زیان جبران ناپذیری صنعت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بیمه آسماری همچنین آموزش و بهسازی فعالیت های ضروری را برای تطبیق نیروی انسانی با شرایط متغیر سازمان و محیط الزامی دانست و گفت: توسعه، پیشرفت و تکنولوژی، ابزارهایی هستند که نیاز به آموزش را دو چندان کرده اند، بنابراین آموزش یکی از راه های اصولی و منطقی هدایت تلاش های نیروی انسانی در سازمان است و باعث به کارگیری استعدادهای نهفته و به وجود آمدن حس انعطاف پذیری فکری لازم خواهد شد.

گروه بانک و بیمه: به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون فریدون ابراهیمی، مدیر شعبه کردستان بیمه تعاون در این نشست اظهار کرد: تاریخچه شکل‌گیری بیمه تعاون ورود بخش تعاونی کشور به عرصه فعالیت بانک و بیمه و راهیابی آن به بازارهای پولی و مالی کشور یکی از دست آوردهای بسیار ارزشمند سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به شمار می‌رود این امر و حمایت‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری برای اجرائی شدن سیاست‌های ابلاغی فرصتی مغتنم را در جهت توسعه بخش تعاونی کشور ایجاد کرده که استفاده بهینه از آن می‌تواند محقق کننده یکی از آرزوهای دیرینه تعاونگران کشور باشد.
وی افزود: پایه‌گذاری تأسیس شرکت بیمه تعاون به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای در بخش تعاونی کشور که از سال ۸۶ با حمایت وزارت تعاون شروع و شکل عملیاتی به خود گرفته است یکی از اقدامات مهم این بخش جهت اجرایی شدن ابلاغیه مقام معظم رهبری است.
مدیر شعبه کردستان بیمه تعاون بیان کرد: یکی از کارهای بیمه حمایت از فعالان عرصه‌های مختلف بوده است که در این راستا حمایت بیمه تعاون از شرکت‌های تعاونی و بخش تعاون بوده است.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران، ورشکستگی و از بین رفتن سرمایه اصلی آن‌ها است که بزرگترین وظیفه بیمه حمایت از سرمایه اصلی و نیروی انسانی سرمایه‌گذاران بوده و سرمایه‌گذاران با بیمه کردن منابع خود می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای به فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود بسط و گسترش دهند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه بخش بیمه تعاون در حال حاضر مغفول مانده است، افزود: از دلایل اصلی این امر عدم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم و تعاونی‌های سطح کشور و استان از مزایا و فواید بیمه تعاون است که در این بخش باید مزیت‌های بیمه کردن سرمایه، سرمایه‌گذاران به ویژه در بخش تعاون را بیشتر از پیش برای مردم تبیین کنیم.