بازدید سردار سلامی از موكب صنعت نفت

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، ظهر ، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران که جهت بازدید میدانی روند خدمت رسانی ها به زوار اربعین حسینی به پایانه مرزی شلمچه رفته بود با همراهی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در موکب ستاد اربعین صنعت نفت جنوب که به همت بسیجیان و کارکنان این شرکت در حال خدمت رسانی است حضور بهم رساند.
سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران با بررسی از نزدیک شرایط خدمت رسانی و میزبانی زوار از مجموعه اقدامات جهاد گونه صورت گرفته تقدیر و تشکر به عمل آورد. مهندس عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در این بازدید با اشاره به خدماتی که در یک ماه گذشته توسط این شرکت و جهادگران بسیجی و کارکنان تلاشگر صنعت نفت انجام گرفته است، بیان داشت: خدمت به حماسه اربعین فریضه ای بی مانند و افتخار کارکنان صنعت نفت جنوب و شرکت ملی نفت ایران بوده و تا بعد از اربعین حسینی و بازگشت زوار این پشتیبانی ادامه خواهد داشت. در این بازدید فرمانده سپاه کشور را هیاتی شامل، صادق خلیلیان(استاندار خوزستان)، حسن شاهوارپور(فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان)، سرهنگ لویمی(فرمانده سپاه خرمشهر)، سرهنگ حسن باقری(فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب) همراهی می کردند.

 

تهیه طرح جامع دو بندر انزلی و کاسپین

در دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر توسعه همکاری های دوجانبه مطرح شد؛ تشکیل کارگروه مشترک جهت تهیه طرح جامع دو بندر انزلی و کاسپین در دستور کار قرار گرفت.
"حسین یونسی" مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با "عیسی فرهادی" مدیرعامل منطقه آزاد انزلی دیدار و بر اهتمام و توسعه همکاری های دوجانبه تاکید شد.
در این دیدار بر ایجاد برنامه های توسعه ای، صنایع تولیدی و دانش بنیان، برنامه ریزی جهت بهره گیری از کریدور شمال به جنوب و مباحث ترانزیتی، تشکیل کارگروه مشترک جهت تهیه طرح جامع، ایجاد خط گردشگری دریایی بین دو بندر انزلی و کاسپین، استقرار تیم های بازاریابی دو سازمان در بنادر و اهتمام در راستای رشد اقتصادی منطقه مورد تاکید قرار گرفت. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه نظارت، تامین ایمنی و حاکمیت دریایی با سازمان بنادر و دریانوردی است، اظهار داشت: هدف اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان همراهی و کمک به بندر کاسپین است و هیچ نگاه رقابتی وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد: در مبحث کریدور شمال به جنوب و ظرفیت ترانزیتی به وجود آمده با تقویت زیرساخت ها و تعامل بین دو بندر می توان نقش پررنگی در این بخش داشته باشیم.

 

کلیه دستگاههای رادیولوژی
به دیجیتال تبدیل می شود
مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر گفت:کلیه دستگاههای رادیولوژی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در سال جاری به دیجیتال تبدیل می شود. به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان؛دکتر حسن اسماعیلی مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر در حاشیه راه اندازی و بهره برداری از دستگاه رادیولوژی دیجیتال درمانگاه تخصصی شهید مطهری گناوه گفت:این دستگاه با صرف اعتباری بالغ بر 16میلیارد ریال راه اندازی گردیده و با توجه به بهره گیری از سیستم های دیجیتال و سرعت و کیفیت تصویربرداری ،موجب تسریع روند درمان و ارائه خدمات درمانی بهتر و با کیفیت تر به بیماران خواهد شد. دکتر اسماعیلی بیان داشت:در راستای راهبردهای مدیریت درمان استان مبنی بر ارتقاء دستگاههای رادیولوژی آنالوگ به دیجیتال کلیه دستگاههای رادیولوژی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در سال جاری به دیجیتال تبدیل می شود. مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر همچنین با اشاره به قابلیت های دستگاه اتوآنالایزر آزمایشگاه درمانگاه تخصصی شهید مطهری که همزمان با دستگاه رادیولوژی دیجیتال این مرکز راه اندازی گردید گفت:دستگاه جدید نصب شده این مرکز درمانی با قابلیت حجم بالای نمونه آزمایش و کیفیت بهتر و سرعت بالای جواب دهی ،مدت انتظار مراجعین به آزمایشگاه را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.

تاکید بر تعیین تکلیف ساختمان
نیمه کاره جنب پایانه شهید ترابی
دکتر شفیع زاده فرماندار ویژه شهرستان شهریار طی بازدید از پایانه شهید ترابی بر تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره جنب پایانه تاکید کرد. علی کیوانی - شهریار؛ دکتر امیرعباس شفیع زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شهریار به همراه مسعود باغبانی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و محمد صادق کولیوند شهردار شهریار از پایانه شهید ترابی بازدید کرد. بنابراین گزارش باتوجه به اعتراض شهروندان به حضور معتادین متجاهر در ساختمان نیمه کاره جنب پایانه شهید ترابی، دکتر شفیع زاده با حضور در محل از وضعیت موجود بازدید بعمل آورد و ضمن تاکید به رسیدگی به مسایل و مشکلات بوجودآمده برای شهر و شهروندان به سبب وجود ساختمان نیمه کاره، نسبت به تعیین تکلیف ساختمان مزبور در کمترین زمان ممکن دستور لازم را صادر کرد.

امداد رسانی ضربتی به استان همدان
دادخواه- تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین: در پی بروز خشکسالی و کمبود آب آشامیدنی در استان همدان ، به صورت فوریتی، تعداد ۳ اکیپ عملیاتی و امدادی جهت تخلیه و تجهیزات چاه بهمراه لوله آبکش و الکتروپمپ تابلو و کابل و تجهیزات و اتصالات برای ۳ حلقه چاه در محدوده گنج تپه و بهار همدان اعزام شدند. شایان ذکر است در پی بروز این بحران پیش از این نیز سه تانکر آبرسانی و دو هزار متر لوله پلی اتیلن ، نه صد متر لوله چدن و سه اکیپ مجهز امدادی به استان همدان ارسال شده بود

مشارکت شهرداری کرج برای
خدمات رسانی به مسافران پرواز اربعین
سرپرست شهرداری کرج از مشارکت و برنامه ریزی این شهرداری با فرودگاه بین المللی پیام با هدف خدمات رسانی به مسافران اربعین از طریق این فرودگاه خبر داد. به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، نشست مشترک اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با منوچهر غفاری سرپرست شهرداری کرج در پیام برگزار شد. یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست در خصوص خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران بود که.با توجه به پروازهای اربعین که از روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین المللی پیام برقرار می شوند بر همین اساس سرپرست شهرداری کرج از آمادگی این شهرداری برای اختصاص تاکسی هایی با هدف جابه جایی مسافران اربعین حسینی از طریق پیام خبر داد. همکاری با سازمان اتوبوسرانی برای رفت و آمد به پیام ،همچنین ساماندهی مرکز دفن زباله حلقه دره و تعیین تکلیف سگ های ولگرد از دیگر مسایلی بود که در نشست بین مدیر عامل پیام با سرپرست شهرداری کرج مطرح شد.بازدید سرپرست شهرداری کرج به همراه مدیر عامل پیام از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از دیگر برنامه های این نشست بود .

خدمات رسانی مستمرموکب
چادرملو به زائران حسینی
حجت الاسلام و المسلمین محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور رییس جمهور پس از بازدید از خدمات ارائه شده در موکب شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به زائران عتبات عالیات و شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) نماز جماعت ظهر و عصر را با حضور زوار و خادمین موکب اقامه کرد.گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو امسال اقدام به برپایی موکب اسکان و پذیرایی زائرین اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا در عمود ۱۷۰ نموده است .این موکب برای اسکان و پشتیبانی در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع با ظرفیت ۷۰۰ نفر و با اعزام ۱۲۰ نفر از پرسنل جهت خدمات رسانی به زائران حسینی بر پا شده است .

شهره حقی – تجارت؛ معاون تولید شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده بنزین کشور، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، سروش ذیگلری بیان کرد: از جمله گام‌ها و دستاوردهای مهم شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به عنوان نگین صنعت پالایشی کشور در شش ماهه اول سال 1401، افزایش تولید فرآورده استراتژیک بنزین بوده است، به نحوی که با وجود افزایش سفرهای تابستانی و متعاقباً افزایش مصرف روزانه کشور، هیچ‌گونه خللی در موازنه تولید و مصرف بنزین کشور به وجود نیامده است.
وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ملت بزرگ و شریف کشور عزیزمان ایران و قرار گرفتن شرکت نفت ستاره خلیج فارس در لیست تحریم‌های اخیر که با اهداف شوم ایجاد اختلال در تأمین سوخت مصرفی لجستیک و ناوگان حمل و نقل، نیروگاه‌های برق و زیرساخت‌های کشور و نهایتاً سلب امنیت و آسایش خاطر هم‌وطنان عزیزمان صورت پذیرفته است، گفت: یکی از اهداف کلان پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید فرآورده‌های پاک با کیفیتی بالاتر از حدود مجاز مؤلفه‌های زیست محیطی استاندارد یورو 5 در کلاس جهانی به شمار می‌رود به نحوی که میزان گوگرد بنزین تولیدی پالایشگاه با حدود 20 برابر کمتر از مقدار مجاز، تأثیر بسزایی را در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی ایفا نموده که خدمتی ارزشمند به حفظ محیط‌زیست و سلامت هم‌وطنان می‌باشد لیکن معاندین و بدخواهان ملت این موضوع را نیز بر نتافته‌اند و با اعمال تحریم‌ها به دنبال خدشه‌دار کردن سلامت هم‌وطنان و محیط‌زیست هستند.
معاون تولید شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی اجرای مراحل آتی پروژه افزایش ظرفیت و طرح‌های توسعه زنجیره ارزش فرآورده‌ها، در آینده ای نزدیک پالایشگاه ستاره خلیج فارس به پتروپالایشگاهی بزرگ و مدرن به منظور تولید محصولات مورد نیاز کشور و ایجاد ارزش افزوده بیشتر تبدیل خواهد شد.
ذیگلری خاطرنشان کرد: فرزندان نخبه، متخصص و غیرتمند این مرز و بوم در قامت مدافعان امنیت سبد سوخت کشور با گمنامی در شرایط سخت عملیاتی به‌ صورت بی‌وقفه و شبانه‌روزی در گرمای طاقت‌فرسا و با ازخودگذشتگی، جان‌فشانی و فداکاری، دوشادوش یکدیگر در ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس در تلاش‌اند تا ضمن تأمین امنیت انرژی، خودکفایی و استقلال کشور، رفاه و اطمینان خاطر را برای هم‌میهنان عزیزمان ارمغان آفرین باشند و پرچم پر افتخار کشور عزیزمان را بر بلندای قله‌های ترقی و پیشرفت به اهتزاز در آوردند.
وی در پایان افزود: در سخت‌ترین شرایط با وجود اعمال تحریم‌های همه جانبه علیه کشور عزیزمان لیکن با تبدیل هوشمندانه تهدیدها به فرصت‌های بی نظیر و با اتکا به توان فنی و ظرفیت‌های منحصر به فرد دانش بنیان داخلی، افق‌های روشنی در راه خودکفایی، پیشرفت‌های چشمگیر و روزآمد در همه حوزه‌های تخصصی صنعت پالایش کشور گشوده شده است که در پرتوی آن، استمرار عملیات تولید بیش از 40 درصد بنزین سبد سوخت کشور در ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان حاصل گردیده است.

شامی- تجارت، مدیرعامل شرکت گاز زنجان با اشاره به بهره مندی ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۸۵.۴ درصد خانوار روستایی شهرستان زنجان از گاز طبیعی گفت: بر این اساس از ۲۷۵ روستای این شهرستان، ۱۴۵ روستا بهره مند از گاز طبیعی هستند.
رحیم سلیمانی نژاد افزود: در زمان حاضر طرح گازرسانی به ۴۸ روستای شهرستان در دست اجرا است که با این اقدام، ۲ هزارو ۵۱۸ خانوار روستایی با ۹۴.۹ درصد بهره مندی به شبکه گاز کشور متصل می شوند و ۲ پروژه روستایی دیگر نیز در شهرستان زنجان در دست طراحی است. وی اضافه کرد: این در حالی است که همزمان با هفته دولت امسال ۲۸ طرح گازرسانی در شهرستان زنجان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که با گازرسانی به ۲ هزار و ۵۱۸ خانوار، پوشش شبکه گازرسانی روستاهای شهرستان زنجان به ۹۴.۹ درصد افزایش یافت.
این مسوول با اشاره به بهره برداری از عملیات گازرسانی به ۶ روستا و ۱۴ واحد تولیدی صنعتی گفت: طی هفته دولت امسال عملیات اجرایی گازرسانی به هشت روستای دیگر در شهرستان زنجان آغاز شد تا ۳۷۷ واحد مسکونی دیگر از گاز طبیعی بهره مند شوند. به گفته سلمیانی نژاد در مجموع برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۸ طرح گازرسانی در شهرستان نزدیک به ۷۳ میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: در هفته گرامیداشت دولت برای گازرسانی به ۱۴ واحد تولیدی صنعتی نزدیک به ۹۳۷ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که با صرف بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، همچنین موفق به تامین گاز ۶ روستا با یک هزارو ۲۵۵ واحد مسکونی در شهرستان زنجان شده ایم. وی همچنین با اشاره به بهره مندی سه شهرک صنعتی اشراق، نوآوران و تخصصی روی این شهرستان و ۲ محور صنعتی ذاکر – بناب و روی از گاز طبیعی نیز خاطرنشان کرد: صنایع عمده این شهرستان همچون نخ تایر صبا، سرب و روی، روغن نباتی جهان، شمش سازان، شرکت ریخته گری پیوسته سهند (سایت روستای قیطول) و راشا کاسپین هم از گاز طبیعی استفاده می کنند.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل شرکت مهندسی ابفای کشور در ادامه خدمات ارائه شده شرکت آبفا ایلام در مرز مهران مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این شرکت در ایام اربعین با تجهیز زیرساخت ها در کنار زائران می باشد.
فرهام کرکانی در بازدید از قرارگاه اربعین شرکت آبفا در مرز مهران از تلاش های مجموعه آبفای استان در خصوص پایداری کمی و کیفی آب در پایانه مرزی قدردانی کرد.
وی در ادامه خدمات ارائه شده شرکت آبفا ایلام در مرز مهران مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این شرکت در ایام اربعین با تجهیز زیرساخت ها در کنار زائران می باشد.
معاون بهره برداری و توسعه آبفای ایلام نیز در این بازید ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات شرکت در راستا ارائه خدمات جامع و کامل به زوار اربعین حسینی، گفت: آبفا ایلام با حمایت های وزارت نیرو و همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف با مجموعه اقداماتی، سعی در بر طرف نمودن این دغدغه مهم زوار و مسئولین نموده است. امیر باقی در ادامه احداث مخزن ۷۰۰ متر مکعبی به همراه احداث حوضچه بتنی و نصب شیرآلات مورد نیاز، اجرای ۳ عدد چاهک پمپاژ به ظرفیت ۱۳۰ لیتر بر ثانیه، احداث مخزن بتنی مدفون ۱۰۰ مترمکعبی به همراه چاهک پمپاژ جهت آبرسانی به پارکینگ بزرگ اربعین و اجرای انشعابات آب به ۵۰ دستگاه آب سرد کن را از مهمترین اقدامات شرکت آبفا در راستای خدماترسانی به زائران اربعین در مرز عنوان کرد
وی ادامه داد: احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی و اجرای ۴کیلومتر خط انتقال، آب پارکینگ اربعین، تامین آب برای ۳۰۰ هزار نفر در روز با احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت ۳۷۰۰ متر مکعب، نصب و بهره برداری از دستگاه تمام اتوماتیک بسته بندی آب سالم و بهداشتی، نصب یکدستگاه کلرسنج آنلاین در پایانه مرزی مهران، طرح آبرسانی به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی منطقه ویژه اقتصادی مهران بطول ۱۸۰۰ متر، بسیج تمامی امکانات، تجهیزات و کارکنان شرکت برای ارائه خدمات در خور به زائرین از دیگر اقدامات شرکت آبفا برای اربعین ۱۴۰۱ است.

مشهد مقدس محمدرضا رحمتی-قرارگاه عملیاتی شهرکها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی باحضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ،رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به منظور حمایت از تولید دانش بنیان و رفع موانع صنایع اشتغال آفرین با برنامه های راهبردی در زمینه رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی و برداشتن مشکلات زیر بنایی شهرکها و نواحی صنعتی تشکیل شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ؛ در حاشیه برگزاری این قرارگاه ، بر چرخش استان به سمت صنعتی شدن اشاره کرد و گفت : نیروی انسانی متخصص، پتانسیل و با توجه به امکانات موجود، ظرفیت لازم برای تبدیل شدن خراسان رضوی به یک استان صنعتی نمونه در شرق کشور را دارد و تمام دستگاههای اجرایی باید با همکاری و تلاش بر این امر اهتمام لازم داشته باشند.
ابوالفضل چمندی ، به تقویت واحد های تولیدی صنعتی و نقش آن در ایجاد اشتغال برای جوانان استان تاکید کرد ؛ تسهیل ، توسعه و رفع موانع تولید برای صنعتگران استان را از دستگاههای خدمات رسان خواستار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان خراسان رضوی؛ در جریان
این بازدید ها به مادر بودن صنعت قطعه سازی در تمامی رسته های در بین سایر صنایع عنوان کرد : در جهت رفع مشکلات صنعتگران استان بالاخص مجموعه های مستقر در این شهرک صنعتی طی مکاتباتی در زمینه حمایت از تولید داخلی منع
واردات اقلام مشابه را از وزارت صمت خواستاریم و نیز در جهت همکاری با واحدهای جهت خرید محصولات در داخل استان نیز تدابیر ویژه ای با دستگاه‌های ذیربط خواهیم تدوین نمود.
امیر رضا رجبی ؛ همچنین به هم مرز بودن استان خراسان رضوی با سه کشور و کریدور شمالشرق بودن آن اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت استان در تولید محصولات با کیفیت و مورد نیاز منطقه، توجه به بسته بندی محصولات و معرفی آن به منطقه در راستای تقویت صادرات غیر نفتی توجه ویژه ای داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، با بیان برگزاری نشستهای پیوسته این مجموعه در تمامی شهرکها و نواحی صنعتی استان برای ارتقای سطح تولید و برداشتن موانع آن در شهرکها و نواحی صنعتی استان ، ادامه داد : این قرارگاه در پی عمل به شعار سال‌ و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ملاقات چهره به
چهره در محل واحدهای تولید مبنی بر بازداشتن صنایع از تولید و نیز حفظ وضعیت موجود در تولید، افزایش ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی فعال و احیای
واحدهای تولیدی تعطیل در شهرکها و نواحی صنعتی و اجرایی نمودن مصوبات با حداقل اعضای با برداشت حداکثری به نفع صنایع استان خراسان رضوی
را خواهیم نمود.
فرشچی طوسی ؛ در انتها افزود : مرتفع کردن مسائل و مشکلات زیر ساختی در شهرک صنعتی فناوریهای برتر و ماشین سازی (مشهد ۴) که بحق از اولویتهای مهم استان در جهت کمک به واحدهای دانش بنیان و آماده سازی آن ضمن اشتغالزایی گسترده بستری مناسب برای استفاده از خلاقیت جوانان این مجموعه ها فناورنه میباشد ، برنامه های خاصی خواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز :

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز رامین ربیعی با بیان اینکه یکی از محورهای فعالیت این سازمان را در سال جاری احصا و شناسایی واحدهای دانش بنیان است، از صدور جواز تاسیس برای 86 شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد.
رامین ربیعی با اشاره به اینکه ۸۶ شرکت دانش بنیان در این استان جواز تاسیس خود را دریافت کرده اند و اکنون در دست ساخت هستند،افزود: با راه اندازی این واحدها با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی زمینه اشتغال ۶ هزار نفر فراهم می شود.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این واحدهای دانش بنیان از اواخر سال گذشته تاکنون با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت مردمی سیزدهم جواز کسب خود را دریافت کردند،ادامه داد: اکنون از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی البرز، ۱۶۶ واحد دارای فعالیت دانش بنیان هستند و برای ۱۴ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده اند و البرز رتبه سوم کشوری را از نظر تعداد واحدهای دانش بنیان دارد.
ربیعی گفت: یک تیم کارشناسی با هدف ارائه خدمات و تسهیل سازی روند فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان تشکیل شده و اولویت های خاصی برای این شرکت ها از جمله واگذاری زمین دولتی به آن ها خارج از تشریفات معمول با هدف تشویق آن ها به سرمایه گذاری و تولید در نظر گرفته شده است.
رئیس صمت البرز خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین در صورتی که شرکت های دانش بنیان
در مراکزی از جمله پارک های علم و فناوری مستقر شوند در صورت موافقت محیط زیست به آن ها نیز پروانه بهره برداری داده می شود.
ضمن اینکه مجموع اقدامات صورت گرفته برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در البرز موجب شده تا امروز شاهد روند رو به رشد خوبی در این بخش باشیم.