فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تا کنون بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برای زیارت اربعین از کشور خارج شده‌اند، گفت: زائران سفر خود را هر چه سریعتر به اتمام برسانند.
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از مرز شلمچه با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهارکرد:‌ از زائران عزیز به دلیل همکاری که با مسئولان مربوطه و به‌ خصوص با پلیس داشتند و همچنین از پلیس، مرزبانان و مردم کشور عراق که همکاری خوبی داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم. در حال حاضر و برابر آخرین آمارها بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات عازم کشور عراق شدند و بیش از ۹۵۰ هزار نفر از آنان نیز به کشور بازگشتند. وی با اشاره به اینکه حدود دو میلیون زائر هنوز در زیارت عتبات عالیات هستند، اضافه کرد: موج بازگشت زائران افزایش یافته و قطعا روزهای آینده ورود به کشور بیشتر خواهد شد. توصیه پلیس به زائران عزیز این است که هر چه زودتر سفر خود را به اتمام برسانند تا با تراکم جمعیت مواجه نشوند. مجموعه انتظامی از مرز تا شهرهای مقصد زائران حسینی در خدمت‌ آنها هستند و ان‌شاء‌الله خدماتی که لازم است را ارائه خواهند داد. فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه زائران در مسیر بازگشت به توصیه‌های پلیس توجه کنند، گفت: رانندگانی که بعد از مسافرت معنوی چند روزه باز می‌گردند به لحاظ جسمی خسته هستند به همین دلیل نیز حتما قبل از حرکت به شهرهای خود در مواکب استراحت کنند تا به سلامتی به منزل خود بازگردند. اشتری با بیان اینکه تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی به لطف خداوند متعال و عنایت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیرها و پایانه‌ها نداشتیم، گفت: حرکت جمعیت به صورت روان و عادی است و امیدواریم که با کمترین مشکلات این سفر معنوی انجام شود و زائران به‌ سلامت به کشور خود باز گردند.
بر اساس اعلام سایت پلیس، وی در خصوص آن دسته از زائرانی که بلیت تهیه کرده اما گذرنامه موقت ندارند نیز گفت:این افراد در شهرهای خود به ادارات گذرنامه مراجعه کنند و بلیت را ارائه دهند تا گذرنامه موقت برای آنان صادر شود.
فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص حضور اتباع خارجه در زیارت اربعین حسینی، نیز خروج اتباع خارجی فقط از طریق مرز بین المللی شلمچه است و اگر مدارک آنان مشکل دارد به ادارات گذرنامه و محل‌های تعیین شده پلیس شهر خرمشهر مراجعه کنند تا مشکل آنها برطرف شود.

پیشکسوت کشتی ایران با بیان اینکه کادر فنی محمد بنا باید تقویت شود، گفت: اصلا موافق کنار گذاشتن او از سرمربیگری تیم ملی نیستم.
علیرضا لرستانی در گفتگو با ایسنا، درباره نمایش ضعیف و دور از انتظار فرنگی کاران ایران در رقابت های قهرمانی جهان و از دست رفتن سکوی تیمی این مسابقات، اظهار کرد: فاکتورها و عوامل مختلفی در کسب این نتایج دخیل بودند. ابتدا اینکه فکر می کنم سرمربی تیم ملی خسته شده بود. او سال گذشته هم گفت نمی خواهم ادامه بدهم اما به هر شکل به کار ادامه داد. باید قبول کنیم که بنا ۶۴ یا ۶۵ سال سن دارد و هر کسی هم جای او باشد خسته می شود. او با وجود خانواده و فرزند، حضور دائم در اردوها برایش سخت است و باید برود تا روحیه اش عوض شود. بنا ۲ یا ۳ سال است که در اردوهای تیم ملی حضور دارد و با توجه به بحث کرونا دائما در فضای قرنطینه بوده است که واقعا خسته کننده است.
پیشکسوت کشتی ایران افزود: باید تحلیل کنیم ببینیم آیا بچه ها دچار بیش تمرینی بودند یا کم تمرین داشته اند چرا که بدن ها اصلا شادابی و طراوت لازم را نداشت. مبحث دیگر این است که آیا بچه ها اعتماد به نفس لازم را داشتند و اصلا به لحاظ روحی و روانی آماده حضور در این رویداد بودند یا خیر. وقتی روسیه و بلاروس غایب این مسابقات بودند، احساس می کنم بچه های ما اعتماد به نفس کاذب پیدا کرده بودند و فکر می کردند چون سال گذشته در حضور روس ها ۴ طلای جهان گرفته اند امسال همه طلاها را درو می کنند. وی افزود: یکی دیگر از عوامل مهم و تعیین کننده میزان خواب کشتی گیران است که باید بررسی شود. زمان ما هم همینطور بود و معمولا کشتی گیران ساعت ۲ یا ۳ شب می خوابند.

مسئول تیم پیوند قلب و رییس بخش جراحی قلب بیمارستان مسیح دانشوری از پیوند موفقیت‌آمیز همزمان قلب و کلیه بیمار ۴۴ ساله توسط تیم متخصصان پیوند بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر ضرغام حسین احمدی درباره این جراحی، گفت: بیمار پیوند شده آقای ۴۴ ساله‌ای است که چندین سال از نارسایی قلبی همراه با تنگی نفس و محدودیت حرکت رنج می‌برد و تحت درمان دارویی قرار داشت، اما متاسفانه درمان‌های دارویی موثر نبود و بیمار به نارسایی شدید و غیرقابل برگشت کلیه نیز مبتلا شده بود.
وی افزود: از این رو بیمار از طرف متخصصان نارسایی قلب برای پیوند معرفی و آماده شد و طبق نظر پزشکان معالج و تیم پیوند بیمارستان مسیح دانشوری بیمار مذکور پس از بررسی‌های صورت گرفته کاندید انجام پیوند همزمان قلب و کلیه شد. احمدی عمل پیوند را اوج یک همکاری گروهی و تیمی خواند و اظهار کرد: گروه‌های مختلف بیمارستان مسیح دانشوری شامل بیهوشی قلب، نارسائی قلب، متخصصین مراقبت‌های ویژه، عفونی، نفرولوژی، ریه، فارماکوتراپی بالینی، توانبخشی، تغذیه، پاتولوژی و رادیولوژی در انجام موفق آن دخالت مستقیم دارند.

«ژان لوک گدار» سینماگر سرشناس و از چهره‌های مطرح و پیشگام موج نوی سینمای فرانسه در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرانسوی لیبراسیون، «ژان لوک گدار» کارگردان فرانسوی-سوئیسی که یکی از چهره های کلیدی در جنبش فیلمسازی که سینما را در اواخر دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ متحول کرد، در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
او پس از «ژان پل بلموندو» ستاره فیلم «از نفس افتاده» که سال گذشته درگذشت را می‌توان عملا از آخرین بازمانده‌های موج نو سینمای فرانسه دانست؛ «فرانسوا تروفو»، «اریک رومر»، «ژاک ریوت»، «ژاک دمی»، «آنیس واردا» و «آنا کارینا» نیز دیگر چهره‌های مهم سینمای فرانسه هستند که دیگر در میان ما نیستند. «گدار» در پایان دهه ۴۰ از دانشگاه سوربن در رشته مردم شناسی فارغ‌التحصیل شد اما علاقه‌اش به سینما موجب شد تا به‌همراه گروهی از دوستان جوان‌اش چون «کلود شابرول»، «فرانسوا تروفو» و «اریک رومر» به جست‌وجو درباره قابلیت‌های نهفته سینما بپردازند. آن‌ها ماهنامه‌ سینمایی به‌نام «لاگازت دو سینما» راه‌اندازی کردند که البته فقط برای پنج ماه منتشر شد.