خریداری 7 دستگاه الکترو شوک

شهره حقی – تجارت؛ معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از خریداری 7 دستگاه الکترو شوک به ارزش 12 میلیارد ریال در بندرامیرآباد خبر داد. محمدعلی موسی پور با اعلام این خبر گفت با توجه به نیاز مرکز ایمنی و بهداشت بندرامیرآباد و در راستای حفظ جان کارکنان و افراد متردد به بندر در مواقع اضطرار، 7 دستگاه الکتروشوک به ارزش تقریبی 12 میلیارد ریال خریداری و در اختیار مرکز HSE بندر قرار گرفته است. وی با بیان اینکه این تجهیزات در راستای بخشنامه دولت و با اعتبار دولتی خریداری شده است گفت هر کدام از این دستگاهها پس از آموزش افراد نسبت به نحوه عملکرد و سپس تأیید دانشگاه علوم پزشکی در ساختمان های اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد نصب و راه اندازی می شود تا در زمان اضطرار و تا لحظه رسیدن کادر فوریتهای پزشکی ، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به احیاء بیمار اقدام شود.
گفتنی است از دستگاه الکتروشوک (دفیبریلاتور) برای اعمال یک شوک الکتریکی قوی به بیمارانی که قلب آنها به دلیل آریتمی ازکار افتاده باشد استفاده میشود. لازم به ذکر است اداره کل بندرامیرآباد پیش از این در راستای مسئولیت اجتماعی و تامین سلامت جامعه در زمان شیوع کرونا نسبت به خرید چند دستگاه ونتیلاتور اقدام و به یکی از بیمارستان های منطقه اهدا کرد.

 

بهره برداری از 17 طرح آبرسانی

شامی- تجارت: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با پیگیری های نماینده مردم شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، مشارکت شرکت جی تی آی و خودیاری اهالی، 17 طرح آبرسانی روستایی در شهرستان سلطانیه به بهره برداری رسید.
علیرضا جزء قاسمی افزود: این طرح ها با اعتباری افزون بر 70 میلیارد ریال شامل 41 کیلومتر احداث شبکه توزیع و خط انتقال، حفر و تجهیز 3 حلقه چاه دستی، نصب سامانه های گند زدایی، تله متری و ترانس برق مورد بهره برداری قرار گرفت. وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها 12 مورد مطالعات ژئوفیزیک نیز انجام شده که با بهره برداری از آن آب شرب پایدار در اختیار مشترکین قرار گرفت. به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان،: با اجرای این طرح ها، جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر در شهرستان سلطانیه از خدمات مستمر آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند. جزءقاسمی افزود: با بهره برداری این طرح ها، شاخص های آبرسانی در شهرستان سلطانیه ارتقاء یافته و خدمات رسانی به مشترکین روستایی در این شهرستان به نحو مطلوب تری انجام خواهد شد. گفتنی است ، شهرستان سلطانیه با 45 روستا دارای31 هزار نفر جمعیت بوده و در فاصله 36 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

نصب 55 فروند بویه
پلی‌اتیلن در آبراه‌های بوشهر
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۵۵ فروند بویه پلی‌اتیلن تولید متخصصان داخلی در آبراه‌های بنادر این استان نصب می‌شود.به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد قاسمی در تشریح این خبر اظهار کرد: هزینه تامین هرکدام از این بویه‌ها ۱۷۰ میلیون تومان است که این میزان یک پنجم هزینه‌های نمونه مشابه خارجی است. وی بیان کرد: بویه‌های تولید شده توسط متخصصان داخلی از جنس پلی اتیلن ساخته شده که علاوه بر طول عمر بسیار بیشتر نسبت به بویه های فلزی، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کمتری دارند و همچنین بویه های پلی‌اتیلن به دلیل عدم نیاز به رنگ آمیزی، آسیبی به محیط زیست نمی‌زنند.
قاسمی ادامه داد: هدف از نصب این بویه‌ها تامین ایمنی هر چه بیشتر آبراهه‌های بنادر استان بوشهر برای تردد شناورها است.
وی افزود: با پایش صورت گرفته در بنادر استان بوشهر، بویه‌ها به ترتیب اولویت در آبراه‌های استان بوشهر جانمایی و نصب خواهد شد.

جریمه 3 میلیارد ریالی واحد تولیدی سنگدانه
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان ؛ مدیرکل استاندارد استان همدان از جریمه سه میلیارد ریالی واحد تولیدی سنگدانه متخلف در همدان خبر داد .
جعفر امیری پریان گفت: این واحد تولیدی به دلیل نداشتن پروانه کاربرد نشان استاندارد و عدم پیگیری های لازم توسط دستگاه قضایی در همدان به پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم گردید .
وی بیان داشت : سنگدانه های بتن به دو دسته سنگدانه درشت و ریز تقسیم میشوند ، نقش سنگدانه ها در بتن نقش پُر کننده بوده اما در میزان مقاومت فشاری، کارایی و دیگر خصوصیات بتن نیز تأثیر گذار هستند. دانه بندی ، بافت ، شکل و مشخصات دیگر آنها میتواند در میزان کیفیت مخلوط بتنی تأثیر گذار باشد. سنگدانه ها 60 تا 80 درصد حجم بتن را تشکیل میدهند
مدیرکل استاندارد استان در پایان افزود: تحت هیچ شرایطی از حقوق عامه مردم در خصوص کیفیت کالا و خدمات برای منفعت عده ای سود جو کوتاه نخواهیم آمد و با کسی مماشات نخواهیم کرد. لازم به ذکر است در استان همدان 43 واحد تولیدی سنگدانه ریز و درشت دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد مشغول به فعالیت می باشند

کسب رتبه سوم کشوری استان بوشهر در طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر از کسب رتبه سوم کشوری این اداره کل در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
سید محمود دستغیبی در جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر اظهار داشت : در مجموع مقدار زمین تامین شده با کاربری مسکونی در کل استان ۴۲ هزار واحد است که از این تعداد ۶۹۷۶ واحد قرارداد با سازنده انجام شده است و ۵۷۱۳ تعداد قرارداد با بانک منعقد شده است. دستغیبی در مورد اجرای نهضت ملی مسکن شهری بر اساس اطلاعات سامانه TEM(زمین ۹۹ ساله) وقرارداد سه جانبه و واگذاری گروهی بیان کرد: تاکنون ۴۲ هزار مقدار زمین تامین شده است و تعداد پروژه تعریف شده ۸۰۵۱ واحد است که از این تعداد ۶۹۷۶ واحد با سازنده قرارداد منعقد شده است و تعداد ۵۷۱۳ واحد نیز با بانک قرارداد امضا شده است . وی در ادامه در مورد مسکن خود مالکین گفت: تعداد ۱۷۳۵ واحد برای خود مالکین تعریف شده است که از این تعداد ۳۶۵ واحد قرارداد خود را بانک امضا کرده اند.
دستغیبی در مورد مسکن روستایی نیز گفت: در مسکن روستایی ۲۳۸۰ واحد تعداد مقدار زمین تامین شده که برای همه این تعداد با سازنده قرارداد بسته شده است و برای واحد ۱۹۹۲ قرارداد با بانک منعقد شده است.

شهرک های صنعتی البرز
با کمبود نیروی کار مواجه هستند
کرج - استاندار البرز اعلام کرد: شهرک های صنعتی این استان برای ادامه تولید خود به نیروی کار ماهر و متخصص نیاز دارند . مجتبی عبداللهی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: براین اساس متقاضیان کار ضمن فراگیری مهارت و تخصص می توانند جذب واحدهای تولیدی و صنعتی در استان البرز شوند.وی ادامه داد: اشتغال در امور ستادی و اداری برای تمام متقاضیان کار، میسر نیست بلکه باید برای کسب درآمد بیشتر و دستیابی به شغل به سمت ظرفیت های فراوان و ارزشمند شهرک های صنعتی رفت .استاندار البرز گفت: نگاه ها باید تغییر کند و فرهنگ‌سازی در حوزه اشتغال از مدارس و دانشگاه ها به سمت مهارت آموزی در کنار تحصیل، عملیاتی و اجرایی شود.عبداللهی بیان داشت: در این نشست در خصوص موضوع تامین نیروهای کارگری و متخصص مورد نیاز بخش خصوصی بحث و تبادل نظر شد.وی ادامه داد: تامین مسکن کارگری در قالب خوابگاه و محل اسکان خانواده های شاغل در شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل توزیع برق استان :

گیلان بدلیل اقلیم خاص و هوای شرجی همه ساله شرایط سختی را در ایام تابستان طی می کند و خاموشی های بسیار در سال‌های گذشته این گذران سخت را دو چندان می‌کرد؛ اما امسال بالاخره پیک گرما بدون خاموشی طی شد و مدیران برق استان برای همراهی و مدیریت مصرف برق قدردان مردم شدند.
رشت ، فرحی –۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور زمان اوج مصرف برق بدلیل شرایط شرجی و گرمای گیلان اعلام شد و متولیان برق استان هدف از برنامه های مدیریت مصرف را خوب مصرف کردن و اجتناب از بد مصرف کردن بیان کردند؛ وزیر نیرو نیز با اشاره به افزایش ۵ درصدی تقاضای مصرف برق نسبت به سال گذشته گفت: محور برنامه‌های مختلف وزارت نیرو برای عبور موفق از تابستان بر اساس اقدامات صنعت برق و همکاری و صرفه‌جویی مردم است که ضرورت دارد این همکاری ادامه یابد.
گرمای هوا روز به‌روز افزایش می یافت و درخواست متولیان برق استان برای مدیریت مصرف در قالب ارسال پیامک، مشوق و اخطار افزایش یافت لذا مدام در قالب پیام‌های تاکیدی از مردم خواسته می شد درجه کولر منزل و محل کار خود را روی ۲۵ و بالاتر تنظیم کنند؛ همچنین برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی توصیه شد مشترکان از استفاده همزمان لوازم برقی پرمصرف مانند کولر گازی، ماشین لباس شویی، اتو، جاروبرقی و دیگر وسائل برقی خودداری کنند
در همین راستا استفاده از روشنایی طبیعی توصیه شد و استفاده از لوازم پر مصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، جارو برقی در ساعات پیک (۱۲تا۱۷ و ۲۰تا۲۴) منع شد و بالاخره با همه تمهیدات و همراهی مردم بدون خاموشی پیک گرما طی شد و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان موفقیت های دولت در گذر موفق از تابستان سال جاری در بحث تامین آب و برق را برخلاف تجربیات تلخ سالیان گذشته دستاورد بزرگی دانست که نشان دهنده وفاق و همدلی دولت و ملت در عرصه خدمت رسانی است.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان محمدتقی مهدی زاده در این رابطه بیان کرد: برنامه‌ها و اقدامات مهمی از سوی توزیع برق گیلان برای گذر از پیک تابستان اجرایی شده است که از جمله می توان به اجرای طرح رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف مشترکین، برقراری مشوق های مدیریت مصرف در تعرفه های مختلف، پایش مصرف برق دستگاه های اجرایی، انعقاد تفاهم نامه با صنایع استان برای همکاری در مدیریت مصرف، اجرای طرح های آگاه سازی و... اشاره کرد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: ۷۲۰ هزار مشترک ما درحال دریافت پاداش هستند و این پاداش مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان است، ضمن آنکه در راستای مدیریت مصرف در استان برق حدود ۷۰ اداره استان قطع و بالغ بر ۴۰۰ مورد اخطار برای ادارات ثبت شد.
وی اظهار داشت: ۷۶ درصد مشترکین خانگی ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و فقط ۲۴ درصد هستند که این الگو را رعایت نمی‌کنند که این ۲۴ درصد مشترکین، ۴۴ درصد از میزان مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: احداث نیروگاه های جدید در کل کشور علاوه بر هزینه های بسیار بالایی که دارد با توجه به اینکه تنها در ماههای گرم سال مورد بهره برداری و استفاده قرار خواهد گرفت به صرف و صلاح نخواهد بود و این موضوع نشان دهنده ظرفیت مهم و حیاتی مدیریت مصرف از سوی مشترکین برای گذر از پیک تابستان را بیش از پیش نمایان می سازد.
مهدی زاده گفت: امسال بعد از ۲ دهه شاهد تابستان بدون خاموشی در گیلان بودیم و انتظار داریم همانگونه که با برنامه ریزی و اقدامات صحیح، موفق به عبور از مشکلات تابستان شدیم برای فصل زمستان و بحران های جوی احتمالی نیز آمادگی کامل وجود داشته باشد.
همچنین محمد اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر نیز با ارسال نامه ای از مدیریت موثر بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در پیک سایی و عبور موفق از تابستان ۱۴۰۱ قدردانی کرد.

ساری- مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از تصویب هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب سفر رئیس جمهوری به بخش آب خبر دادو درباره سد فینسک گفت: قرار است ارزیابی مجدد درباره این پروژه انجام شود.
محمد ابراهیم یخکشی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی دارای عقب ماندگی هستیم، افزود: علاوه برطراحی ساخت سدها، اقداماتی در زمینه آب بندان ها در حال انجام است.
وی با اشاره به شبکه‌های زهکشی آبیاری و نقش آن در بهره وری و ارتقای تولید، افزود: در این حوزه ۱۷۰ هزار شبکه در دست ساخت داریم ولی همچنان عقب ماندگی وجود دارد.
وی با اظهار اینکه ۱۰ درصد از اراضی دارای شبکه‌های مدرن است، گفت: باید سطح این شبکه‌ها از ۳۰ هزار هکتار به ۲۰۰ هزار هکتار افزایش یابد و در این بخش شاخص در کشور ۳۰ درصد بوده ولی این میزان در کشور ۱۰ درصد است.
یخکشی با عنوان اینکه بهره وری و توسعه سرمایه گذاری و اشتغال از طرح‌ها و مباحث مهم به شمار می‌رود، احداث نیروگاه‌ها در حاشیه منابع آبی سبب افزایش بهره وری و اشتغال می‌شود و بیش از ۸۰ نقطه برای تولید ۸۰۰ مگاوات برق شناسایی شده است.
وی با عنوان اینکه در حوزه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به دلیل تسهیل در صدور مجوزهای بخش آب همراهی و مشارکت لازم را داریم، گفت: شکل گیری تشکل‌های اجتماعی در شبکه‌های آبیاری و زهکشی نیز مسئله بسیار مهم است. مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: اگر مردم را در زمینه بهره برداری مشارکت دهیم، بهره وری افزایش قابل توجهی خواهد داشت و لازمه آن است که تشکل‌هایی در این زمینه شکل گیرد تا بتوانیم تأسیسات را در اختیار مردم قرار دهیم.
وی شناسایی و پایش منابع آب، صدور مجوزها، سرمایه گذاری را از جمله وظایف و مأموریت‌ها برشمرد و گفت: تأمین منابع مالی موضوع مهم در اجرای پروژه‌های هر سازمان است و تحرکات و اقدامات خوبی در استان شکل گرفته است.

نیلوفر احمدی- تجارت؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: امسال علی‌رغم تمام محدودیت‌های اقتصادی و با هدف گرامیداشت هفته دولت، 153 پروژه توزیع برق بااعتباری افزون بر 1.429.063 میلیون ریال در حوزه‌های مختلف آماده افتتاح شد. "سید احمد موسوی" با اعلام این خبر گفت: پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه‌های توسعه و احداث شهری و روستایی، احداث پست و نصب ترانس، توسعه فیدرو ایجاد قدرت مانور، اصلاح و بهینه‌سازی شهری و روستایی، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار ،تامین برق متقاضیان شهری و روستایی و ... بود. وی اضافه کرد: در پروژه‌های ایجاد قدرت مانور و توسعه فیدر، 57.500میلیون ریال اعتبار از محل منابع داخلی شرکت هزینه شده و پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی شامل ارتقا، نگهداری و بروزرسانی شبکه توزیع، با 116.692میلیون ریال اعتبار و با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکان، بهره‌برداری شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: بهره‌برداری از تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار نیز با اعتباری افزون بر 596.151 میلیون ریال،اجرا شده است. موسوی با اشاره به اینکه تامین برق متقاضیان شهری و روستایی یکی دیگر از پروژه‌های مد نظر برای ایام هفته دولت است، خاطرنشان کرد: این پروژه نیزبا صرف هزینه 229720 میلیون ریال اجرا و به بهره‌برداری رسید. وی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق گلستان در راستای تداوم توزیع مطمئن و پایدار نیروی‌ برق، رضایت‌مندی مشترکان، استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود و بهره‌وری اقتصادی اقدام به افتتاح طرح‌های برق‌رسانی در شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان کرده است. موسوی اضافه کرد: نصب چراغ روشنایی، احداث شبکه فشار متوسط و ضعیف، نصب ترانس، قدرت منصوبه ترانس و نصب انشعاب جدید پروژه‌های در دست اقدام سالجاری هستند. وي تصريح كرد: شبكه هاي توزيع برق در گستره وسيعي از استان گلستان پراكنده شده كه باتوجه به اقليم خاص استان و وجود مناطق ساحلي و کویری شمال استان و حاشیه مرزی باعث شده نگهداري از شبكه و تاسيسات برق رساني با چالش جدي روبرو شود.

عبدالهی – تجارت؛ شهردار کرمان با بیان این‌که در اجرای پروژه ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان در حد توان و مقدورات قانونی همکاری خواهیم کرد، گفت: احداث دانشگاه جامع فرهنگیان نقش مهمی در توسعه شهر و استان کرمان خواهد داشت.

سعید شعرباف، در دیدار با رییس دانشگاه فرهنگیان و اعضای بنیاد خیّران حامی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان، افزود: آماده همکاری با این دانشگاه هستیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه اجرا شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع فرهنگیان در نظام علمی و آموزشی کشور جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد، گفت: بعید می‌دانم رهبر معظم انقلاب به‌صورت مصداقی بر روی هیچ دانشگاه دیگری به‌اندازه دانشگاه فرهنگیان تأکید کرده باشند.
شهردار کرمان ادامه داد: با اینکه شاید برخی از دانشگاه‌های دیگر، به‌لحاظ معیارهای کمّی و کیفی از دانشگاه فرهنگیان رتبه بالاتری هم داشته باشند، اما اهمیت استراتژیک این دانشگاه را ندارند؛ چراکه این دانشگاه، برای آموزش و پرورشی که رکن اساسی توسعه و پیشرفت کشور است، معلم تربیت می‌کند و درنهایت آن معلم، بچه‌های این جامعه را تربیت می‌کند که که آینده‌سازان کشور هستند.
شعرباف افزود: در مقابل، اگر یک معلم، انسانی متعهد، خودساخته، ارزشی و باسواد نباشد، مسیر آموزش به‌گونه‌ای دیگر پیش می‌رود و چه‌بسا که در اثر آن، ساختارهای بنیادی ذهن کودکان نادرست شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع فرهنگیان استان کرمان، فضایی از سطح شهر کرمان را برای ساخت این مرکز جامع، در نظر گرفته است که برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: این منطقه، از مناطق تهدیدزای سطح شهر به‌شمار می‌آید و چنانچه این دانشگاه و اردوگاه کنار آن، که هردو متعلق به آموزش و پرورش است، در این محل احداث نمی‌شد، حاشیه‌نشینی و دیگر آسیب‌های اجتماعی در نزدیکی آرامستان «بهشت کریمان» زیاد می‌شد و گسترش می‌یافت.

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۰ واحد صنعتی صادرات‌محور در این استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.
رامین صادقی اظهار کرد: رویکرد محوری فعالیت‌های ما در سال‌جاری در ۲ حوزه متمرکز شده که بخش اول حمایت از واحدهای تولیدی صادرات‌محور است که در این زمینه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ واحد صنعتی استان با نگاه صادرات‌محور در حال اجرا است که در شهرک‌های صنعتی با پشتیبانی‌های لازم احداث و توسعه این واحدها را شاهد هستیم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل واحد تولید گلیسرل را از جمله این واحدها بیان کرد و گفت: کارخانه تولید گلیسرل با ظرفیت ۱۰ هزار تن در اردبیل و شهرک صنعتی شماره ۲ در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن تأمین نیازمندی‌های صنایع غذایی و دارویی را شاهد خواهیم بود.
صادقی افزود: سرمایه‌گذار برای بهره‌برداری از این واحد تا آخر سال قول مساعد داده تا ما بتوانیم اشتغال مناسبی را در این مجموعه تولیدی با نگاه صادرات‌محور شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار کارخانه تولید گلیسرل، ام.پی.جی نیز از محصولات مورد استفاده در صنایع بهداشتی، خوراکی و غذایی است که این مجموعه نیز با ظرفیت ۳۰ هزار تن و با نگاه صادرات‌محور در حال انجام است.
صادقی اضافه کرد: این مجموعه‌ها در سطح خاورمیانه با خط تولید متنوع شرایط پیشتازی را دارند و تولید لمنت و پارکت نیز از جمله رویکردهای سرمایه‌گذار این پروژه است که تا یک میلیون متر مکعب تولید این محصولات را در استان اردبیل شاهد خواهیم بود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در سال‌جاری بر اساس سیاست راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه بخش صنعت و معدن جز رویکردهای اصلی است که در استان اردبیل جواز تأسیس ۹۰۰ واحد صادر شده است.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از این تعداد ۳۱۰ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در استان در حال احداث است که امسال و سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها خواهیم بود.
صادقی تکنولوژی روز دنیا را در بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی یادآور شد و تصریح کرد: مجموعه تولید سرم و محصولات دارویی در اردبیل با پیشرفت ۹۵ درصد و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان مراحل نهایی را سپری می‌کند و استان اردبیل در جمع استان‌های پیشرو در تولید محصولات دارویی و سرم قرار خواهد گرفت.