مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأکید بر این‌که همه مراکز کانون پرورش فکری فعال هستند می‌گوید: رویکرد جدید ما حرکت به سمت تولید آثار فاخر است.
حامد علامتی ( مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ) در گفت‌وگو با ایسنا درباره ماجرای اخیر کانون در زمینه واگذاری کتاب‌خانه‌های کانون به نهاد کتاب‌خانه عمومی، توضیح داد: اولا این موضوعی که اخیرا مطرح شده، پیشنهاد بود بنابراین نه در جایی تصویب شده و نه تأییده شده است. پیشنهاد بوده و ما صراحتا با عدله متقن و مستندات، مخالفت خودمان (هم ما و هم وزارت آموزش و پرورش) اعلام کرده‌ایم. در این راستا در تلاش هستیم این موضوع را منتفی کنیم. او سپس گفت: اساسا نگاه اقتصادی صرف به مقوله فرهنگ و هنر و ادبیات یک نگاه خردمندانه‌ نیست و نگاه ما، نگاه جمهوری اسلامی ایران و نگاه دولت در این زمینه نگاه سرمایه‌گذاری فرهنگی است، بنابراین موضوع سود و زیان موضوعیت ندارد.
علامتی درباره وضعیت کلی کانون و این‌که برخی از مراکز کانون در برخی از شهرستان تعطیل شده‌اند، تأکید کرد: تمام مراکز ما در هزار نقطه کشور، اعم از مراکز ثابت، مراکز سیار روستایی و سیار عشایری، فعال هستند و مربیان ما در آن‌جا زحمت می‌کشند و همه‌شان فعال هستند. عددی که ما داریم چیزی حدود هزار مرکز فرهنگی و هنری است که بسترش کتابخانه‌ها هستند و همه‌شان فعال‌اند و مربیان ما دارند شبانه‌روزی زحمت می‌کشند. این‌طور نیست که تعطیل باشند اما به عنوان متولی امر، وظیفه دارم در راستای ارتقای کیفی و کمی آن‌ها قدم بردارم. او در پاسخ به آوردن مصداق‌های تعطیلی مراکز نیز اظهار کرد: من موردی‌ها را نمی‌دانم چون نبوده‌ام و تازه آمده‌ام اما بر اساس آمار و گزارش‌های میدانی که دارم، می‌توانم قسم بخورم که هزار مرکز فعال داریم. مدیرعامل کانون پرورش فکری درباره فروش بخشی‌از املاک کانون مثل چاپخانه این‌نهاد در دوره‌های گذشته، گفت: این را باید بررسی کنیم ببنیم ادله‌چه بود. نمی‌توانم نظر بدهم و باید ببینم چه عقلانیتی پشت این ماجرا بوده است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره دیگر فعالیت‌های کانون که به حالت تعطیلی درآمده‌اند، اظهار کرد: ما در راستای رویکرد جدید حتما به سمت تولید آثار فاخر حرکت می‌کنیم، البته فقط راهبری ما این نیست. علاوه بر تولید آثار فاخر، حمایت از تولید کنندگان آثار فاخر از جمله برنامه‌های راهبردی ما است.

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید با توجه به سن و سال خود از ماموریت خود با خبر است و برای ثبت یک خاطره خوش برای مردم به ایران آمده و نمی‌خواهد با رسانه‌ها بجنگد. به گزارش ایسنا، نشست مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به همراه مهدی محمدنبی، نایب رییس اول فدراسیون و منصور قنبرزاده، نایب رییس دوم فدراسیون با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) در مرکز ملی فوتبال برگزار شد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال در ابتدای این نشست گفت: بسیار خوشحالم که دعوتم کردید. جناب تاج و من سوابقی داریم که به لحاظ سن و سال، ماموریت‌هایمان را متوجه می‌شویم. برگشته‌ام و چشمداشتی ندارم و فقط به دلیل اینکه خاطره ای خوش برای مردم به یادگار بگذارم، در ایران هستم. وی در ادامه افزود: چالش را دوست دارم تا جایی که به موفقیت تیم ملی ختم شود. هیچ کینه‌ای از کسی ندارم و از اینکه مذاکراتی را با مهدی تاج درباره سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران داشتم و قبول کردم، از ایشان بسیار تشکر می‌کنم. در واقع رییس فدراسیون فوتبال با دعوت از من، بزرگی خودشان و خدمت به فوتبال کشورشان را نشان دادند. باید دست به دست هم داده و کارهای زیادی را انجام دهیم. با تمام توان خود، در ادوار جام جهانی حضور داشته و امیدوارم مثمرثمر باشم. با اعتمادی که رئیس فدراسیون و هیات رئیسه کردند، وظایف من بسیار سنگین‌تر است. تجربه کافی دارم و نباید با رسانه‌ها بجنگیم، باید آنقدر خوب عمل کنیم که همه از ما دفاع کنند. کی‌روش در ادامه بیان کرد: در جام جهانی در گروهی هستیم که علاوه بر رسانه های داخلی، بسیاری از رسانه‌های خارجی به ما می پردازند لذا نظم و انضباط در این راستا بسیار مهم است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود بحرانی بودن وضعیت یوزپلنگ، حفاظت از زیستگاه همچنان اولویت اصلی ماست و تمام تلاش مجموعه معاونت محیط زیست طبیعی برای بهبود وضعیت زیستگاه است.
به گزارش ایسنا حسن اکبری در جلسه‌ای که برای تکثیر اسارت یوز در سالن جلسات معاونت محیط زیست طبیعی با حضور اساتید و صاحبنظران این حوزه به‌صورت مجازی و حضوری برگزار شد، افزود: به همین منظور کمیته‌هایی برای ساماندهی دام‌ها، حفاظت از زیستگاه و تکثیر در اسارت، استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان همچنین خرد جمعی و تصمیم‌گیری درست و مهم‌تر از همه پیگیری اجرای تصمیمات در این زمینه تشکیل و جلسات به صورت منظم و با برنامه انجام می‌شود.
وی افزود: تکثیر در اسارت می تواند به حفظ ژنوم گونه کمک و حداقل جمعیت پایه ولو با تنوع ژنی کم را در اسارت ایجاد می‌کند. برنامه داریم تا تکثیر در اسارت را ادامه دهیم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که نقایص سال گذشته را پوشش دهیم و دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، مسئولیت پیگیری جدی این موضوع را عهده دار شده است.

یک ژنرال سابق ارتش آمریکا گفت، بیش از هر زمان این نگرانی را دارد" که ولادیمیر پوتین از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند." به گزارش ایسنا، کوین رایان، ژنرال بازنشسته نیروی زمینی ارتش آمریکا و وابسته نظامی سابق روسیه ادعا کرد، اکنون از هر زمان بیشتر نگران این احتمال است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حالا با مشاهده بازپس گیری سریع اراضی در ضد حمله های اوکراین، به سراغ زرادخانه هسته‌ای قابل توجه روسیه برود. رایان که کارشناس ارشد مرکز علوم و امور بین‌الملل "بلفر" در هاروارد است به نشریه اینسایدر گفت: من به فشاری که پوتین اکنون احساس میکند برای آنکه دست به اقدامی دراماتیک بزند فکر کرده‌ام؛ این من را دوباره به فکر موضوع "تحریک به استفاده از سلاح هسته‌ای" انداخته است. رایان گفت، اگر سرزمین‌های دونتسک و لوهانسک درخواست الحاق به روسیه را داشته باشند و درخواستشان پذیرفته شود به این معنی است "نبردی که در حال حاضر در اوکراین در جریان است ناگهان منتقل به روسیه شده است." رایان بیان کرد، دولت بایدن هشدار داده، روسیه ممکن است تلاش کند دونتسک و لوهانسک را از طریق "رفراندوم های ساختگی" ضمیمه کند و اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است عواقبی فوری بروز یابد.