کسب رتبه سوم در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر از کسب رتبه سوم کشوری این اداره کل در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان بوشهر ، سید محمود دستغیبی در جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر اظهار داشت : در مجموع مقدار زمین تامین شده با کاربری مسکونی در کل استان 42 هزار واحد است که از این تعداد 6976 واحد قرارداد با سازنده انجام شده است و 5713 تعداد قرارداد با بانک منعقد شده است. دستغیبی در مورد اجرای نهضت ملی مسکن شهری بر اساس اطلاعات سامانه TEM(زمین ۹۹ ساله) وقرارداد سه جانبه و واگذاری گروهی بیان کرد: تاکنون 42 هزار مقدار زمین تامین شده است و تعداد پروژه تعریف شده 8051 واحد است که از این تعداد 6976 واحد با سازنده قرارداد منعقد شده است و تعداد 5713 واحد نیز با بانک قرارداد امضا شده است . وی در ادامه در مورد مسکن خود مالکین گفت: تعداد 1735 واحد برای خود مالکین تعریف شده است که از این تعداد 365 واحد قرارداد خود را بانک امضا کرده اند. دستغیبی در مورد مسکن روستایی نیز گفت: در مسکن روستایی 2380 واحد تعداد مقدار زمین تامین شده که برای همه این تعداد با سازنده قرارداد بسته شده است و برای واحد 1992 قرارداد با بانک منعقد شده است.

 

برگزاری ششمین کمپین «مداد نارنجی»

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان از راه‌اندازی کمپین مداد نارنجی خبر داد و گفت: این کمپین هر ساله با نزدیک شدن به مهر ماه و بازگشایی مدارس راه‌اندازی می شود که تاکنون، بالغ بر 50 هزار پک تحصیلی، پوشاک، کیف و کفش به دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش بنیاد و دانش‌آموزان مناطق محروم اهدا شده است. زهرا یوسفی با بیان این خبر افزود: کمپین مداد نارنجی در راستای سیاست‌های حمایتی – تحصیلی بنیاد دستان مهربان و با هدف تأمین لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموزانی برگزار می‌شود که خانواده‌های آنان استطاعت مالی کافی ندارند. وی با بیان اینکه مداد نارنجی، یک کمپین بسیار گسترده در سطح کشور است، اظهار کرد: این کمپین تاکنون در شهرهای تهران، تبریز، مراغه، ارومیه، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، زنجان، قم، ساری، گرگان، مشهد، زاهدان، شاهرود، رشت، یزد، کرج و قزوین بر‌گزار شده است. مدیرعامل بنیاد دستان مهربان با اشاره به اینکه این کمپین به دلیل گستردگی و وسعت ملی، مورد توجه بسیاری از هنرمندان کشور قرار گرفته، در رابطه با انتخاب نام «مداد نارنجی» برای این کمپین حمایتی – تحصیلی گفت: رنگ نارنجی نشانگر عشق، امید و ایثار و بی هیچ تنش و جهت گیری خاصی برای همگان آشنا و بیانگر پیام یاری رساندن به یکدیگراست.

عملیات تعمیر شیر سوزنی
معیوب خط انتقال شرب زنجان
شامی - تجارت؛ در راستای استمرار تامین آب مستمر شرب شهر، به همت نیروهای دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان،عملیات تعمیر شیر سوزنی معیوب خط انتقال شرب انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،"علیرضا نجفلو" مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان اظهار داشت: در جهت حفظ ظرفیت و استمرار تامین آب شرب شهر زنجان،نسبت به اجرای عملیات تعمیر شیر سوزنی معیوب خط انتقال شرب اقدام گردید. وی افزود:در همین راستا و پس از انجام هماهنگی های لازم در خصوص وضعیت تامین آب شرب به لحاظ ظرفیت مخازن و لحاظ موارد ایمنی و بررسی مانور شیر پروانه ای خط تامین آب شرب در روز پیش از عملیات ، مجموعه شیر پروانه ای مذکور قطع و پس از انجام تعمیرات توسط نیروهای دفتر بهره برداری شرکت آب منطقه ای و نصب قطعات ،مجددا شیر سوزنی مذکور در مدار بهره برداری قرار گرفت.

آمار دقیق تولید و مصرف آب ارائه شود
عبدالهی - کرمان؛ مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جلسه بررسی وضعیت آب بدون درآمد شهرهای استان کرمان بر ارائه آمار دقیق تولید و مصرف آب تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، علی سیدزاده مدیرکل دفتر مدیریت مصرف ، خدمات مشترکین و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد: نوسازی انشعابات، اصلاح شبکه، نشت یابی و… در کاهش آمار هدررفت آب تاثیر گذار است و اقداماتی که در این زمینه انجام می شود باید در هر شهر تحلیل شود تا با اطلاعات دقیق برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شود.وی افزود: با برنامه ریزی دقیق باید به سمت استفاده از تکنولوژی های جدید حرکت کنیم تا میزان هدررفت آب کاهش یابد و به حداقل برسد.در پایان این جلسه، گزارشی از وضعیت فعالیتهای انجام شده در زمینه انشعابات غیر مجاز ، نشت یابی شبکه توزیع آب، بازسازی انشعابات و کنتورهای کم کارکرد و خراب توسط مدیران امور شهرستانها ارائه شد.

برپایی موکب های
شهرداری باقرشهر به مناسبت اربعین
تجارتملاردعلی کیوانی، محسن قضاتلو شهردار باقرشهر اظهار کرد:با توجه به وظایفی که شهرداری باقرشهر در چارچوب ستاد اربعین شهرستان ری به عهده دارد با برپایی مواکب و ارائه خدمات به عاشقان ثارالله با محوریت ( نمایشگاه تصاویر، عفاف و حجاب، حسینیه کودکان، پالایش سلامت، نقاشی، بسیج کارکنان شهید آزادفرد، پذیرایی )، آماده خدمت رسانی و تکریم جمعیت عظیم راهپیمانان می باشیم. وی گفت: باتوجه به صورتجلسات ستاداربعین شهرستان ری و بخش کهریزک از ابتدای قلعه شیخ ( امامزادگان ابراهیم و اسماعیل علیه السلام تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام ) موکب های خدمات رسان در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین تعیین و جا نمایی شده اند. شهردار باقرشهر بیان کرد:به منظور تعظیم و تکریم ارزشهای انقلابی و شعائر دینی و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و اجرای ماموریتهای فرهنگی ،نسبت فضا سازی تلفیقی اربعین حسینی و آغاز سالگرد هفته دفاع مقدس در مجموعه شهرداری باقرشهر ( ساختمان شهیدان باکری) اقدامات لازم صورت پذیرفته شده است.

بازدید میدانی از پروژه های
عمرانی شهرداری قیامدشت
علی کیوانی – ری ، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی "و "حسین سبحانی " دو عضو شورای اسلامی شهر قیامدشت از پروژه های عمرانی و معابر سطح شهر بازدید نمودند. در این بازدیدها که "منصور زارعی", معاون شهردار قیامدشت نیز حضور داشت، از پروژه محوطه سازی و ساخت هنرستان خیرساز واقع در بلوار شهید باهنر نیز بازدید شد. همچنین اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت با حضور در مدرسه شهید بهشتی از نزدیک در جریان اقدامات شهرداری در خصوص بهسازی این مدرسه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار گرفتند. در این بازدید میدانی بررسی وضعیت کوچه‌ها و معابر سطح شهر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ایجاد ده مخزن خنک سازی آب در مرز مهران
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: در دو ایستگاه شرکت آب منطقه ای در مرز مهران تعداد ده مخزن ۶ هزار لیتری با استفاده از لوله دو جداره ساخته و کار خنک سازی آب با یخ در آن انجام می شود. مهندس علی پوراحمد در مرز مهران اظهار داشت: در حال حاضر دو ایستگاه ثابت و ۱۵ نقطه سیار با ۱۵۰ نیرو از شرکت اب منطقه ای ایلام و سراسر کشور با استفاده از خودروهای سبک کار توزیع آب خنک بین زوار اربعین را بر عهده دارند.وی افزود: از این تعداد نیرو ۵۰ نفر از شرکت اب منطقه ای استان و امورات تابعه و یک صد نفر نیز از شرکت های آب منطقه ای سراسر کشور در مرز مهران مستقر هستند.مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: به فراخور تردد، روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بطری اب معدنی خنک بین زوار اربعین در مرز مهران توزیع و به صورت مستمر نیز آب وارد پایانه می شود.وی بیان داشت: همچنین سه سوله به عنوان انبار در مرز مهران با ظرفیت حدود ۹ میلیون بطری آب معدنی احداث شده است.مدیرعامل شرکت اب منطقه ای ایلام خاطرنشان کرد: تهیه و حمل بطری های آب معدنی با محوریت شرکت مدیریت منابع آب ایران از سراسر کشور انجام میشود.

معاون عمرانی استاندار کردستان:

سنندج - توسعه میان افزا را یکی از رویکردهای شهرسازی در اجرای نهضت ملی مسکن دانست و گفت: در توسعه میان افزا به جای گسترش افقی شهرها، رشد شهرنشینی در محدوده موجود و با حداکثر استفاده از امکانات اراضی توسعه یافته واقع در محدوده شهر اولویت دارد.
دکتر"کیومرث حبیبی" اظهار داشت: تامین زمین در داخل محدوده شهرهای کردستان اولویت برنامه های دولت برای اجرای نهضت ملی مسکن است.
وی تعیین انواع اراضی و نواحی مناسب درون شهرها برای توسعه میان افزا را به مسوولان نهضت مسکن ملی در استان پیشنهاد داد و گفت: کاربرد اصول توسعه میان افزا در بافت های شهری کردستان با توجه به شاخص های بومی تعریف می شود.
معاون عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی و فرهنگی و مانعت از استفاده از آن برای طرح مسکن ملی، افزود: بررسی ها نشان می دهد زمین مرغوب و کافی در داخل محدوده شهری شماری از شهرهای بزرگ وجود دارد. حبیبی معاون عمرانی استاندار کردستان مراکز علمی دانشگاه را موتور محرک ثروت، علم و دانش توصیف کرد و به وجود محدوده زمین مرغوب دانشگاه علوم پزشکی در سنندج برای اختصاص به طرح ملی مسکن اشاره کرد.
معاون عمرانی استاندار کردستان مساحت زمین دانشگاه علوم پزشکی کردستان در شهر سنندج را بیش از ۱۵۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: اگر سرانه هر دانشجو را بیش از ۱۰۰ مترمربع هم در نظر بگیریم، زمین مازاد بر نیاز مبتنی بر توسعه میان افزا برای اجرای نهضت ملی مسکن در این دانشگاه وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر آینده نگری خدمات دهی آموزشی، فضای سبز و خدمات محدوده های اجرای طرح مسکن ملی با توجه به شرایط توپوگرافی شماری از شهرهای کردستان تاکید کرد و گفت: دست اندازی به زمین های مرغوب کشاورزی برای اجرای طرح مسکن ملی علیرغم وجود زمین در داخل محدوده شهرها، مغایر با اصول و معیارهای شهرسازی است. حبیبی یادآور شد: اکثر کشورهای در حال توسعه همگی بر این نظر هستند که تعریف مسکن به یک واحد مسکونی محدود نمی شود بلکه کل محیط مسکونی را در بر می گیرد. معاون عمرانی استاندار کردستان ارائه خدمات و تسهیلات ضروری مورد نیاز برای بهزیستی خانواده و طرح های اشتغال، آموزش و تندرستی افراد در اجرای نهضت ملی مسکن را ضروری دانست و تاکید کرد: از منظر علمی مفهوم مسکن باتوجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی تغییر می کند.
معاون عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس تعریف مفاهیم دومین اجلاس اسکان بش، مسکن و سر پناه مناسب تنها به معنای وجود یک سقف بالای سر هر شخص نیست؛ بلکه آسایش مناسب، فضای مناسب، دسترسی فیزیکی و امنیت مناسب، امنیت مالکیت، پایداری و دوام سازه ای، روشنایی، تهویه و سیستم گرمایی استاندارد از مولفه های مهم سرپناه است. حبیبی اظهار داشت: زیر ساخت های اولیه از قبیل آبرسانی، بهداشت و آموزش، دفع زباله، کیفیت مناسب زیست محیطی، عوامل بهداشتی، مکان مناسب و قابل دسترسی در بحث مسکن ملی مهم است که همه این موارد باید با توجه به توانایی مالی مردم تامین شود.
استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به همراه رئیس HSE شرکت ملی نفت ایران و سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از عملیات به تولید آوری چاه شماره 28 این شرکت که دچار آتش سوزی شده بود، بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تشریح حادثه مذکور گفت: ساعت 6 و 20 دقیقه صبح روز سه شنبه 22 شهریور ماه، چاه شماره 28 میدان شادگان که تحت راهبری شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون است، دچار آتش سوزی شد که با اقدام به هنگام تیم واکنش سریع این شرکت متشکل از کار گروه های فنی، عملیاتی و حراست، ظرف مدت 2 و ساعت و نیم یعنی ساعت 8 و 52 دقیقه به طور کامل مهار شد.
مهندس علیرضا دانشی ضمن ابراز خرسندی از اینکه حادثه هیچ گونه خسارت انسانی در برنداشته است، افزود: علل و عوامل این رویداد در دست بررسی است و انتظار می رود شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به سرعت گزارش کاملی از کلیه ابعاد حادثه ارائه نماید تا بتوان با اتخاذ تدابیر ویژه، بروز اتقافات مشابه را به حداقل رساند.
وی به جنبه زیست محیطی موضوع نیز اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه هیچگونه آسیب زیست محیطی به منطقه وارد نیامده و اندک نفتی که در پی حادثه نشت پیدا کرده، در حال پاکسازی است.
مهندس دانشی صنعت نفت را صنعتی مقید به رعایت کلیه الزامات زیست محیطی دانست و تاکید کرد: طرحهای زیست محیطی مناطق نفتخیز جنوب در دولت سیزدهم شتاب فزاینده ای گرفته است.
مهندس قباد ناصری، سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون نیز ضمن تقدیر از تلاش کارکنان این شرکت گفت: بلافاصله پس از مهار چاه، کلیه اتصالات، شیرآلات و تسهیلات مورد نیاز تامین و درحال انجام عملیات به تولید آوری چاه در سریع ترین زمان ممکن با رعایت کامل دستور العمل های ایمنی و زیست محیطی هستیم.
شایان ذکر است میدان شادگان یکی از 3 میدان تحت راهبری شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون و شامل دو مخزن آسماری و بنگستان می باشد.

دادخواه - تجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، لطف الله سیاهکلی مردای نماینده مردم شهرهای قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین و هیات همراه در بازدید از طرح های گازرسانی در منطقه الموت غربی، ضمن تقدیر از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان در ارائه خدمات به مردم استان، بیان کرد: عملیات گازرسانی انجام شده در مناطق محروم و کم برخوردار نشان می دهد که شرکت گاز استان قزوین به وعده های داده شده عمل کرده است.
به گفته وی، شرکت گاز استان قزوین یک شرکت خدمات رسان بوده و در این امر به مناطق مختلف استان موفق عمل کرده است.
در ادامه علی حجتی پور مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین با تاکید بر وظیفه ذاتی شرکت گاز در راستای خدمت رسانی به مردم بخصوص مناطق کم برخوردار و دوردست استان، گفت :خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار و محروم، از سیاست های شرکت گاز استان قزوین بوده و در این راستا در شهرستان رازمیان سه پروژه گازرسانی برای روستاهای مسیر پرچکوه، مسیر هیر و مسیر یارود تعریف شده و در حال اجرا است.
وی افزود : 16 روستا در مسیر گازرسانی به روستای پرچکوه قرار دارد که 12 روستا تاکنون از نعمت گاز بهره مند شده و عملیات گازرسانی به 4 روستا کماکان ادامه دارد.
حجتی پور هزینه اجرایی گازرسانی به محور پرچکوه را بالغ بر 13 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت : با اجرای این پروژه بیش از 1250 خانوار به مشترکین شرکت گاز استان اضافه خواهد شد.
وی به عملیات اجرای روستاهای مسیر هیر اشاره کرد و گفت : 6 روستای هیر، زردچال، سوگاه، دربند، هاشاکلایه و کیاکلایه از نعمت گاز بهره مند شده اند که هزینه اجرای آن بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده و بیش از 400 خانوار نیز در این مسیر از نعمت گاز بهره مند شده اند.
حجتی پور در پایان افزود: عملیات گازرسانی به روستاهای مسیر یارود شامل 6 روستای یارود، هلال آباد، کلایه، کلمین، عباسک و گرمگ با هزینه اجرایی بالغ بر 15 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

یزد- استاندار یزد از برگزاری مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس به منظور تجلیل از ۱۸ هزار نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت یزد خبر داد.
مهران فاطمی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تنها یک برهه زمانی نیست، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که باید به نحو درستی روی آن سرمایه گذاری و ظرفیت های آن را استخراج و به نسل جدید منتقل کرد.
وی با بیان اینکه از زوایای مختلفی می توان به دوران هشت سال دفاع مقدس نگریست، افزود: یکی از زوایای مرتبط با شعار «دولت مردمی» دولت سیزدهم؛ حضور و نقش آفرینی مردم است به طوری که در دوران دفاع مقدس، مدل جدیدی از حضور و تشکیل شبکه مردمی و بروز استعداد افراد به منصه ظهور رسید.
استاندار یزد، حاج قاسم سلیمانی را یکی از اسطوره های ایران زمین خواند و ادامه داد: سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از افرادی بود که در دوران دفاع مقدس متولد شد و رشد کرد.
فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ارائه و دنبال کردن مدل جدید حضور مردم در اداره امور مبتنی بر تجربیات ارزنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: یکی از آسیب های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی علیه کشور به پشتوانه نقش آفرینی های مردم، جدایی شبکه مردمی از عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری ها بود که این امر کاهش ابتکارعمل و خلاقیت در امور را به همراه داشت.
وی، یکی از مصادیق فعالیت های برجسته، بسیار موفق و خلاقانه مردم محور را برگزاری جشن زیر سایه خورشید دانست و گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس و دهه فجر نیز باید به صورت خلاقانه و مبتکرانه، به صورت مردم محور، با تسهیلگری مجموعه های دولتی و به دور از کلیشه برگزار شود.
استاندار یزد بر طراحی برنامه ها و پروژه های پرچم دار جریان ساز، جهت اهتزاز بیرق دفاع مقدس تاکید کرد. فاطمی یکی از شاخص ترین برنامه های هفته دفاع مقدس را برنامه تجلیل از ۱۸ هزار نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان عنوان و تصریح کرد: این برنامه همزمان با سراسر کشور، همراه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و با حضور جمعی از برگزیدگان جامعه ایثارگری استان در محل مسجد روضه محمدیه برگزار می شود.

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از راه اندازی سیستم دورا پزشکی «تله مدیسین» در شرق استان هرمزگان خبر داد.
حسین فرشیدی گفت: امروزه با توجه به افزایش جمعیت در برخی از نقاط کشور، یکی از نیازهای اساسی و مهم دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی است که گاها در بعضی مناطق بعلت وضعیت جغرافیایی، کمبود پزشک متخصص و یا راه اندازی تجهیزات پر هزینه و پیشرفته کار را دشوارتر می کند، استفاده از سیستم پیشرفته تله مدیسین است که علمی ترین و عملی ترین راهکارخواهد بود. فرشیدی افزود: در این علم پزشک مستقر از طریق فضای مجازی می تواند همزمان علائم بیمار را به پزشک متخصص ارسال کرده و مشاوره های لازم را انجام دهد و در ادامه با راهکارهای پزشک متخصص و حتی ارسال ویدئو از وضعیت بیمار و علائم ها کار معاینه و درمان را انجام دهد.
این مقام مسئول تصریح کرد: شهر لیردف در شهرستان جاسک از مناطق دورافتاده در شرق استان است که تصمیمی گرفتیم این سیستم هوشمند را در آن بصورت آزمایشی و پایلوت اجرا کنیم.
وی گفت: اجرای این نوع پلتفورم برای اولین بار در کشور انجام خواهد شد و با دوراپزشکی که در هرمز که آن هم کاملا حالت آزمایشی دارد و هنوز سیستم آن کامل نشده و روند آن در حال انجام است کاری متفاوت است که این نیاز به نگاه علمی و تخصصی دارد و از روی شباهت اسمی، نمی توان گفت کاری شبیه به هم و ماهیت آنها یکی است.
بالاترین مقام بهداشت و درمان هرمزگان خاطر نشان کرد: دوراپزشکی جزیره هرمز با همکاری بنیاد برکت و بین هرمز و بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برقرار است، اما پلتفورم لیردف جاسک کاری منحصر به فرد و بسیار وسیع تر است که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با مسئولیت دانشگاه هوشمند و مجازی وزارت بهداشت در حال انجام است که طبق قرارداد اولیه ای که با استانداری هرمزگان منعقد شده این کار در دورترین نقطه هرمزگان اجرایی خواهد شد که شهرستان جاسک انتخاب شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: لیردف، منطقه ای دورافتاده در شرق هرمزگان است که با کمبود متخصصین و تجهیزات پیشرفته روبروست و با این اقدام انشالله ارائه خدمات هوشمند و علمی در این منطقه انجام خواهد گرفت که در حال حاضر در هیج جای کشور وجود ندارد.
فرشیدی اذعان کرد: پروژه آزمایشی جزیره هرمز در چندین جای کشور در حال شکل گیری و انجام است.