مدیرعامل شرکت مترو تهران و‌ حومه از راه اندازی خط مترو پرند تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بزودی طلسم خرید ۶۳۰ واگن مترو شکسته می شود. توسعه شبکه زیرزمینی حمل و نقل عمومی از مهمترین برنامه‌هایی است که مدیریت شهری به دنبال انجام آن است و برنامه ریزی های در این زمینه صورت گرفته است. شهردار تهران هم اعلام کرده است که تکمیل خطوط مترو جزو مهمترین اولویت هاست که مدیریت شهری آن را دنبال می‌کند.برای توسعه خطوط مترو تهران شهرداری تفاهم نامه‌هایی منعقد کرده تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.تهران یکی از بزرگترین کلانشهرهای غرب آسیا است ؛ شهری که با توجه به ظرفیت ها زیاد دارای مشکلات فراوانی است به خصوص در دوره قبل مدیریت شهری دچار عقب ماندگی جدی شده است و دربحث حمل ونقل عمومی توسعه ای رخ نداد.فاصله بین شمال و جنوب در تهران بسیار زیاد است و مدیران جدید وعده داده اند این فاصله را کم کنند و حتی بودجه های خاصی برای مناطق جنوبی در سال جاری در نظر گرفته اند.مدیران شهری تلاش می کنند شهرداری تهران را از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل کنند و در خدمت به مردم میدان را برای آنها باز کند؛ طرح ها و ایده هایی در این زمینه وجود دارد و به دنبال این تحول هستند.توسعه مترو تهران در دستور کار قرار گرفته است و برای خرید تجهیزات هم برنامه ریزی های صورت گرفته و حتی بخشی از تجهیزات هم خریداری شده است.همچنین قطار ملی مترو یک طرح بزرگ ملی است.بیش از 85 درصد این طرح داخلی است و گامی بلند در زمینه شکست انحصار تولید قطار از سوی شرکت‌های خارجی برداشته شد.طراحی و ساخت سیستم رانش، تهویه مطبوع، بدنه قطار، بوژی، ترمز، راهروی بین واگنی، در‌ها، دکوراسیون داخلی و هوشمند سازی سیستم اطلاع رسانی داخل واگن‌ها از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت‌های داخلی برای تولید قطار ملی مترو بوده است.ساخت قطار ملی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری شرکت‌های مختلف داخلی از جمله ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۴ مجموعه صنعتی به نام‌های شرکت واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی، مپنا و ایریکو، براساس تجربیات ۲۰ سال گذشته در استفاده از ۳ نسل واگن‌ها انجام شد. اولین قطار ملی ساخته شده و قرار است امسال به انبوه سازی برسد.

گروه ورزشی:کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در بازی با اروگوئه ثابت شد کی‌روش نظم و انضباط را به تیم ملی بازگردانده است. حمید درخشان در گفت‌وگو با فارس، در مورد برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اروگوئه اظهار داشت: بچه‌ها بازی فوق‌العاده خوبی انجام دادند و دو فاکتور خیلی مهم مقابل اروگوئه داشتند. خیلی خوب دفاع تیمی را انجام دادیم و پس از دست دادن توپ به موقع، به عقب باز می‌گشتیم. در میانه زمین و یک سوم دفاعی خوب دفاع کردیم. وی افزود: دومین فاکتور مهم این بود که بازیکنان ما خوب از دفاع به حمله اضافه می‌شدند. این موضوع را در عملکرد نفرات خط هافبک و سه بازیکن جلویی به خوبی دیدیم. به ویژه سامان قدوس که پشت سه بازیکن جلوی ما بازی کرد، عملکرد خیلی خوبی داشت و توانست به خوبی به نفرات تهاجمی کمک کند. با توجه به نفراتی که در اختیار داشتیم نظم در دفاع تیمی در اولویت ما بود و این کار را خیلی عالی انجام دادیم.کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد:‌ هافبک‌های ما هم خیلی خوب به خط حمله اضافه شدند. پس از سه تعویضی که در خط جلو انجام دادیم، کریم‌ انصاری‌فرد، مهدی طارمی و علی قلی‌زاده خیلی خوب همدیگر را پیدا کردند. در نهایت هم روی یک کار خوب تیمی به گل رسیدیم. اینجا نقش بازیکن با تجربه‌ای مثل مهدی طارمی مشخص شد که توانست از فرصت طلایی خود که با پاس بی‌نظیر انصاری‌فرد حاصل شد، به بهترین شکل استفاده کند.درخشان در مورد اینکه برتری مقابل تیمی مثل اروگوئه انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی را برای حضور در جام جهانی به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد، گفت:‌ صددرصد همین‌طور است.

گروه جهان:مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VTsIOM) داده‌های نظرسنجی انجام شده توسط موسسه تخصصی تحقیقات اجتماعی با شرکت ساکنان مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون را منتشر کرد.
طبق این نظرسنجی، اغلب افراد ساکن این مناطق که مورد مصاحبه قرار گرفتند از قصد خود برای رای دادن به نفع پیوستن سرزمین خود به روسیه خبر دادند. حداکثر مشارکت اعلام شده در جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک، هر یک ۸۷ درصد بود و در زاپروژیا این رقم ۸۰ درصد و در خرسون ۶۹ درصد بود.
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، اکثریت مطلق ساکنان دونتسک و لوهانسک که آماده شرکت در همه‌پرسی هستند، موافق پیوستن این مناطق به روسیه به عنوان تابعان فدراسیون روسیه بودند (هر یک ۹۷ درصد). برای سه درصد شرکت‌کنندگان پاسخ به این سوال سخت بود یا گفتند که هنوز تصمیمشان را درباره الحاق به روسیه نگرفته‌اند.
به ترتیب ۸۷ درصد و ۸۹ درصد ساکنان زاپروژیا و خرسون که در این نظرسنجی گفتند قصد دارند در همه‌پرسی شرکت کنند هم از جدایی از اوکراین و پیوستن این مناطق به روسیه به عنوان تابع حمایت کردند.

گروه فرهنگی:سریال جدید «آتش سرد» از نهم مهرماه به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام هر شب از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
به گزارش فارس، مجموعه «آتش سرد» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه کنندگی علی مهام از نهم مهر ماه هر شب از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
«آتش سرد» در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای آماده پخش شده است.
این سریال بنا بر اعلام سیمافیلم پیشتر قرار بود مرداد ماه روی آنتن برود که حالا با تاخیر و بنا بر اعلام تیزر پخش شده از شبکه دو، از ۹ روز دیگر پخش آن آغاز می‌شود.
پرویز فلاحی پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، مهسا کرامتی، جعفر دهقان‌، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، پویا امینی، یلدا قشقایی، مریم موسویان، مرتضی ضرابی و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
«آتش سرد» یک ملودرام اجتماعی است که داستان آن درباره پسری به نام فرید است که پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و وارث نیمی از کارخانه ای بزرگ است.