گشایش نمایشگاه دفاع مقدس در بندرعباس

همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حسین رئیسی نماینده مردم مجلس شورای اسلامی سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی هرمزگان نمایشگاه دفاع مقدس در بندرعباس گشایش یافت.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آیین با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای دفاع مقدس اظهار داشت: خوشبختانه مراسم رژه ملی ۳۱ شهریور ماه و هفته دفاع مقدس با شکوه هرچه‌تمام برگزار و پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران از زمین، دریا و آسمان به خوبی برای دشمنان مخابره شد. وی افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گرامیداشت رشادت‌ها و مردانگی‌های دلاورمردان این مرز و بوم است و در این ایام باید بیش از پیش در راستای تعمیق باورهای شهدا، رزمندگان و ایثارگران بکوشیم چرا که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب «امروزه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» استاندار هرمزگان بیان‌ داشت: امسال رهبر معظم انقلاب تکلیف جدیدی را مشخص کردند و تاکید کردند که روایت صحیح از اتفاقات دفاع مقدس برای مردم بازگو شود چرا که در این نبرد روایت‌هایی وجود دارد که نسل جوان باید با آن‌ها آشنا شوند، از این رو ایشان امر کردند که به این موضوعات پرداخته شود و وقت بیشتری برای روایتگری دفاع مقدس گذاشته شود.

 

۳۵۰۰ تن آسفالت ریزی در معابر شهر سرعین

شهردار سرعین با اشاره به اینکه کار جهادی و انقلابی بیش از هر دوره ای در شهرداری سرعین اتفاق افتاده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۵۰۰ تن آسفالت ریزی درخیابان های این شهر اتفاق افتاده است. صاحبعلی رام در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات عمرانی زیر سازی، تسطیح و آماده سازی ۶ هزار مترمربع از معابر خیابان های شهر سرعین در حال آسفالت ریزی است، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار متر مربع آن در سطح شهر انجام و مابقی نیز در دست اقدام می باشد به طوری که این اتفاق عزم شهرداری سرعین را به همراه داشته و این اقدام عمرانی در سالهای اخیر در این شهر به ندرت دیده شده است.وی با بیان اینکه در این دوره لزوم کار جهادی و انقلابی بیش از هر دوره ای ضرورت پیدا کرده است، گفت: در این راستا شهرداری سرعین طی ۶ ماهه گذشته تلاش کرده است برای موارد راکد شده امور شهری که نیاز به توجه ویژه داشتند برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد.شهردار سرعین با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳۵۰۰ تن آسفالت ریزی در خیابان های این شهر اتفاق افتاده و ۵هزار تن نیز در دست اقدام است، ادامه داد: زیر سازی و آسفالت ریزی خیابان عارف نیز که از مطالبات چندین ساله اهالی منطقه بود در ادوار گذشته شورا و شهرداری فقط در حد شعار باقی مانده بود در این دوره با مدیریت شهردار فعلی به بهره برداری رسید.

محدودیت در ارائه تسهیلات ادوات کشاورزی
نیلوفر احمدی - تجارت؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: متاسفانه امسال به دلیل تراز منفی منابع داخلی، بانک کشاورزی استان با محدودیت در حوزه ارائه تسهیلات ادوات کشاورزی مواجه بود.محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت‌‌: با توجه به افزایش روز افزون قیمت نهاده‌ها، تعرفه ماشین آلات کشاورزی نیز به مراتب افزایش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ضمن اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین آلات کشاورزی در مرکز استان، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی و کشاورزان به جدیدترین ادوات کشاورزی وسایل مورد نیاز این حوزه است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه می تواند یک انتقال دانش و تجربه ای بین کشاورز و تولید کننده باشد چرا که برای تولید کننده‌ها این فرصت را ایجاد می شود تا تولیدات خود را به نمایش بگذارند و از طرفی کشاورزان نیز با تکنولوژی روز آشنا شوند.
برزعلی افزود: با توجه به نوسانات ارز در سال‌های اخیر بخشی از قطعات و ماشین آلات کشاورزی به خصوص ادوات خارجی افزایش قیمت چشمگیری داشته است.
وی با بیان این نکته در گذشته ردیف اعتباری برای نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی در قالب تخصیص تسهیلات وجود داشت، اضافه کرد: ولی متاسفانه امسال به دلیل تراز منفی منابع داخلی، بانک کشاورزی با محدودیت در حوزه ارائه تسهیلات ادوات کشاورزی مواجه بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در شش ماه اول سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی ما جذب شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۲۰ درصد اعتبارات ابلاغی استان جذب شده، افزود: به علت منفی شدن تراز شعب بانک کشاورزی گلستان، کشاورزها نتوانستند از این تسهیلات به خوبی بهره مند شوند.
وی در پایان گفت: در وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن در استان، پیگیر استفاده از منابع اعتباری نظیر تسهیلات در بخش جهش تولید و سایر منابعی که در اختیار استان قرار می گیرد، هستیم تا این خلا ایجاد شده را جبران کنیم.

برداشت خرما در خوزستان آغاز شد
برداشت خرما از سطح ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از نخیلات بارور خوزستان در روزهای اخیر شروع شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اعلام این خبر گفت: برداشت خرما در مناطق جنوبی ، غربی ، مرکزی و جنوب شرق استان توسط بهره برداران محلی شروع شده و عملیات برداشت این محصول باارزش باغی تا نیمه نخست آبان ادامه خواهد یافت.
محمد حسنی نسب پیش‌بینی کرد که امسال ۲۴۲ هزار تن خرما از نخیلات خوزستان برداشت شود که در مقایسه با سال زراعی گذشته که ۲۳۵ هزار بود حدود سه درصد افزایش خواهد یافت.
وی گونه‌های استعمران ، برحی ، بریم ، دیری ، زاهدی ، خضراوی ، گنطار و عویدی را از مهمترین اقلام تولیدی خرما در خوزستان بیان کرد و افزود:بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد امسال با وجود خشکسالی و شوری آب، کیفیت و کمیت خرمای تولیدی در سایه تلاش نخل کاران استان ، نسبت به سال های گذشته بهتر است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، خرما را از مهمترین محصولات باغی استان برشمرد و پیش بینی کرد امسال حدود ۸۰ هزار تن خرمای استعمران که مهمترین خرمای تجاری خوزستان است پس از بسته بندی به خارج صادر شود.
ناکافی بودن صنایع فرآوری پیشرفته مهمترین چالش خرما برای خلق ارزش افزوده این محصول در خوزستان است.
۲ سوی رودخانه بهمنشیر آبادان ، کرانه شرقی اروندرود ، دشت آزادگان ، بهبهان ، اهواز ، شادگان و خرمشهر از مهمترین کانون های تولید خرما در خوزستان هستند.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی ، به تنهایی حدود ۱۴ درصد کل محصولات کشاورزی و باغی کشور را تولید می‌کند.

توسعه گردشگری، رونق اقتصادی
و اشتغال را در پی دارد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در پی دارد و از این نظر شهرداری‌ها منتفع می‌شوند و این موضوع اهمیت ویژه ای دارد.
سید سعید صفوی در دیدار با شهردار زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره آش در نیمه دوم مهرماه جاری افزود: درحاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان 31 استان کشور برپا می‌شود و به علت شرایط آب و هوایی پاییزر فضای سربسته و دریکی از کریدورهای نمایشگاه کاسپین برگزار میش وی یادآورشد: این جشنواره ملی، اقوام مختلف ایرانی به دعوت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، به این شهر می‌روند و با برپایی دیگ‌های بزرگ آش به روش و سبک و سیاق سنتی در محل برگزاری جشنواره، اقدام به پختن آش و نمایش آداب‌ورسوم و سنت‌های خود می‌کنند.. شهردار زنجان نیز با اشاره به اینکه دیگ‌های جشنواره آش ایرانی نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است، گفت: زنجان همان‌طور که شهر شور و شعور حسینی است، شهر شور و نشاط نیز هست. علیرضا فیروزفر افزود: شهرداری زنجان اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره آش ایرانی را انجام می‌دهد و فضاسازی و زیباسازی محوطه و محیط جشنواره از اقدامات شهرداری زنجان است و در طول برگزاری این جشنواره شهرداری زنجان برنامه‌های متعددی اجرا خواهد. کرد.

با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در قشم؛

نخستین گام برای ثبت بندر تاریخی لافت جزیره قشم در یونسکو با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌ جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و افشار فتح‌الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل عملیات بهسازی بافت تاریخی این بندر آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مطقه آزاد قشم، بر اساس اسناد تاریخی بندر لافت یکی از درگاه‌های اصلی ورودی به جزیره قشم بوده و دارای قدمت تاریخی زیادی است و به دلیل وجود میراث ملموس و ناملموس تاریخی و فرهنگی یکی مهمترین نقاط جزیره برای توسعه گردشگری به حساب می آید. در این پروژه ۹۹ دستگاه بادگیر که مهمترین نماد این بندر کهن به حساب ‌می‌آیند، مرمت و ۵۶ هزار مترمربع از بافت تاریخی بندر جداره‌سازی و کف‌سازی خواهد شد.
پیش از این سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از بازبینی طرح هادی بندر تاریخی لافت باهدف ثبت در یونسکو خبر داده بود و عملیات بهسازی بافت تاریخی نیز با همین هدف انجام خواهد شد.
همچنین فرآیند ثبت پنج اثر تاریخی بندر لافت در فهرست آثار ملی نیز آغاز شده است. همچنین با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و افشار فتح‌الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پروژه آسفالت ۱۰ روستای جزیره قشم با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید. این ۱۰ طرح آسفالت معابر روستایی جزیره قشم در مجموع به مساحت ۸۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد. در این مراسم آسفالت معابر روستاهای زیرانگ، توریان، پی پشت، تنبان، دوربنی، دولاب، تم گس، سلخ، ملکی و باسعیدو به بهره برداری رسید. براساس این گزارش، عملیات آسفالت معابر روستایی این ۱۰ روستا در قالب اجرای تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد قشم و اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان برای انجام آسفالت معابر روستایی در ۴۰ روستای جزیره قشم می باشد. دوم خرداد سال جاری بود که تفاهم نامه همکاری این سازمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای آسفالت معابر و راه های طرح هادی در بیش از ۴۰ روستای جزیره قشم با حضور افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و شهریار نوری زاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان به امضا رسید. در ادامه این برنامه ها با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و حجت السلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم شرکت فراز فناوران افتتاح شد. این شرکت که در زمینه خشک و نمک سود کردن ماهی و میگو فعالیت می کند با سرمایه گذاری ۵۹۱ میلیارد ریالی افتتاح شد. شرکت فراز فناوران قشم در زمینی به مساحت ۴۸۷۱ متر مربع احداث شده و برای ۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد. مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور پس از حضور در جزیره قشم به منظور افتتاح چند پروژه با خانواده شهید صالح ملاحی لافتی دیدار کرد.
سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، حمید برومند قائم مقام این دبیرخانه و افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در منزل شهید، حضور و خدمت کنار خانواده شهدا و تلاش برای رفع مشکلات آنها را افتخاری بزرگ برای همه مسوولان اجرایی کشور دانستند. دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در این دیدار اظهار داشت: بی‌تردید اگر ایثار و رشادت شهدا و جانبازان عالیقدر نبود ‌عدالت خواهی و اسلام ناب که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایان است و الگویی برای کشورهای جهان است وجود نداشت. جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: اشتغالزایی برای جامعه ایثارگری استان تنها از عهده این مجموعه خارج است و تمامی دستگاه ها باید برای تحقق ان همکاری و مساعدت کنند. جابر ابوالفتح زاده در جلسه هماهنگی و پیگیری اجرای تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، افزود: واقعیت این است که بنیاد شهید به تنهایی نمی تواند مساله اشتغال ایثارگران را حل کند و باید این مشکل اساسی با مشارکت همه دستگاه های اداری حل و فصل شود تا شاهد توسعه بیش از گذشته آذربایجان شرقی و اشتغالزایی پایدار در استان باشیم. وی با قدردانی از توجه ویژه مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد ارس نسبت به جامعه ایثارگران، اظهار داشت: امروز داشتن شغل مناسب عاملی است که به طور آشکار بر کیفیت زندگی و سطح رضایت مندی و رفاه شهروندان اثر می گذارد و از این رو ایجاد فرصت های شغلی مناسب، امری پراهمیت به شمار می رود. ابوالفتح زاده با بیان اینکه هم اکنون داشتن شغل و حرفه مناسب به منزله دارا بودنِ یک منبع درآمد و البته بیکاری و نداشتن شغل به مثابه محرومیت از کسب درآمد است، ادامه داد: بر این اساس جامعه ای که در آن موضوع اشتغالزایی به طور صحیح ساماندهی نیافته باشد، دیر یا زود مشکلات مختلف در آن رشد می کند. وی اضافه کرد: در تعالیم دینی و اسلامی، کار و اشتغال علاوه بر بعد اقتصادی و درآمدزایی، برای سلامتی جامعه و زیست مطلوب یک ضرورت است و از این رو کمک به اشتغالزایی یک وظیفه دینی هم محسوب می شود. مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه، آمادگی سازمان تحت مدیریتش برای اجرای سیاست های اشتغال جامعه ایثارگری، عملیاتی ساختن قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و ارائه خدمات فرهنگی، گردشگری، رفاهی به ایثارگران را اعلام کرد. مجید کیانی اظهار داشت: طبق مصوبات این جلسه سازمان منطقه آزاد ارس متعهد به اجرای مواد ۲۱ و ۳۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران درباره استخدام ایثارگران، تبدیل وضعیت استخدامی تمامی ایثارگران شاغل در این سازمان و حمایت از طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی ارائه شده توسط ایثارگران می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: هشت روستای جدید در شهرستان‌های کوهپایه، فریدن و کاشان تحت پوشش اینترنت پهن باند سیار قرار گرفت و تعداد روستاهای بهره‌مند از این فناوری در سطح استان به ۸۱۲ روستا رسید.
جعفر مُطلب‌زاده، از بهبود و توسعه پوشش ارتباطی در مناطق محروم و روستایی استان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت استفاده بیشتر روستاییان از خدمات اینترنت پُرسرعت، دولت الکترونیک و دولت همراه، چهار سایت "BTS" سیار اپُراتور همراه اول در روستاهای شهرستان‌های کوهپایه، فریدن و کاشان ارتقا یافت.
وی ادامه داد: ارتقای فناوری چهار سایت مزبور در روستاهای مزرعه عبدالله، مزرعه رجبعلی و مزرعه مشهدی در شهرستان کوهپایه، روستاهای درختک، سواران، غرغن و قلعه ملک در شهرستان فریدن و روستای ازناوه در شهرستان کاشان در قالب ۵۴۷ خانوار مُشتمل بر یکهزار و ۵۵۸ نفر انجام شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری یکصد میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.
به گفته وی، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت مُحقق خواهد شد. مُطلب‌زاده گفت: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۸۶.۸ درصد است، خاطرنشان کرد: این شاخص برای اپُراتور همراه اول ۶۴ درصد، ایرانسل ۳۳ درصد و رایتل ۳.۵ درصد است.
مُطلب‌زاده ادامه داد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ خط است و هم اینک تمام شهرهای اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

افزون بر ۳۳ هزار کلاس اولی با به صدا درآمدن زنگ شکوفه ها صبح امروز پنجشنبه برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شدند.
زنگ شکوفه‌ها هر ساله همزمان با سراسر کشور زودتر از آغاز سال تحصیلی در واحدهای آموزشی استان گیلان با هدف آشنایی کلاس اولی‌ها با فضای کسب علم و دانش و مربیانشان به صدا درمی آید.
جشن شکوفه‌ها نیز در آستانه سال تحصیلی جدید به منظور حضور نوآموزان بدو ورود به دبستان با شرکت مسئولان آموزش و پرورش، فرهنگیان، معلمان، اولیاء و کلاس اولی‌ها در واحدهای آموزشی شهرستان های مختلف استان گیلان برگزار شد.
با نواخته شدن زنگ شکوفه ها در مدارس استان گیلان برنامه های شاد فرهنگی برای کلاس اولی ها برگزار شد و مسئولان آموزش و پرورش و مربیان مدارس با خوشرویی و مهربانی با شاخه های گل به پیشواز کلاس اولی ها رفتند.
دانش آموزان کلاس اولی نیز پس از عبور از دروازه قرآن همراه معلمان وارد کلاس ها شدند به این ترتیب اولین روز علم آموزی را در کنار آموزگاران خود آغاز کردند.
آیین استقبال "غنچه‌ها "ویژه نوآموزان دوره پیش‌دبستانی نیز صبح دیروز در شهرستان های گیلان برگزار شد و با نواختن زنگ غنچه ها هفت هزار نوآموز پیش دبستانی راهی مدرسه شدند. زنگ آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس استان نیز شنبه دوم شهریور همزمان با سراسر کشور به صدا درمی آیند و همراه با زنگ بازگشایی واحدهای آموزشی، زنگ ایثار و مقاومت هم به‌ مناسبت هفته دفاع مقدس نواخته خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تبریک به کلاس اولی ها برای حضور در مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ گفت: تمام مدارس استان آماده حضور دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید است ضمن اینکه آموزش ها به صورت حضوری و تمام وقت خواهد بود. محمد فائزی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید اتخاذ شده و همه مدیران برای حضور دانش آموزان در واحدهای آموزشی آمادگی دارند، افزود: معلمان تمام مدارس تعیین شده و هیج کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

فرماندار مهاباد گفت: دانش‌آموزان به عنوان قشری تاثیرگذار و آینده ساز می‌توانند در مدیریت شهری مشارکت داشته و در این زمینه به عنوان یک شهروند فعال نقش خود را ایفا کنند.
امیر قادری در آیین بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در دبستان شاهد شهیدباکری این شهر برگزار شد، افزود: لازم است جلساتی با حضور معلمان و دانش آموزان علاقمند در زمینه مدیریت شهری و راه برون رفت و چاره اندیشی برای مشکلات و مسایل شهر برگزار شد.
وی اضافه کرد: دانش آموزان به عنوان قشری تاثیرگذار می‌توانند دیدگاه ها و نظرات خود را در زمینه مسایل مختلف بیان کنند چون هر چه این تعامل و همسویی بیشتر شود، مشکلات و آسیب‌های کمتری به جامعه وارد خواهد شد.
فرماندار مهاباد با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ تحمیلی دانش آموزان زیادی برای دفاع از این مرز و بوم در جبهه‌های جنگ حاضر شدند و تعدادی از آنها در راه دفاع از وطن به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
وی اظهار کرد: اکنون به برکت خون شهدا، کشورمان از امنیت و آرامش کافی برخوردار است و دانش آموزان می‌توانند با حضور در کلاس‌های درس به کسب علم و دانش بپردازند و این دستاورد بسیار مهمی برای مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
مدیر آموزش و پرورش مهاباد نیز در این مراسم گفت: هم اکنون ۳۸۰ مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان برای ورود دانش آموزان آماده سازی شده و در تمامی روستاهای دور دست هم که حداقل دانش آموز داشته باشد، معلم برای امر آموزش بکارگیری شده است. کریم سلیمانی افزود: در سال تحصیلی جاری در مجموع ۵۲ هزار دانش آموز در پایه‌های مختلف در مناطق شهری و روستایی این شهرستان تحصیل می‌کنند. وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری دانش آموزان هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و امکان تحصیل دانش آموزان در بستر شاد هم وجود دارد اما اولویت با کلاس حضوری است. مدیر آموزش و پرورش مهاباد یادآور شد: در صورتی که ویروس کرونا دوباره شیوع پیدا کند، آموزش‌های دانش آموزان این شهرستان در بستر شاد ادامه پیدا خواهد کرد. در ادامه این آیین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی قرائت شد و زنگ بازگشایی مدارس به عنوان «زنگ مهر، نماز و ایثار» نواخت شد و مسوولان مهاباد از نمایشگاه دفاع مقدس در این دبستان بازدید کردند.
جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان و مسوولان مهاباد همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مزار شهدا این شهرستان با قرائت فاتحه و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.