امسال مصرف بنزین در قم افزایش یافته‌است

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، به دلیل افزایش مسافرت‌های درون و برون‌شهری، مصرف بنزین در این استان نسبت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش یافته‌است
فقیه – تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، محمدرضا حصیری افزود: در چند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در سفرهای نوروزی،‌ مصرف بنزین کاهش چشمگیری داشت، ولی برداشته شدن محدودیت در سفرهای برون‌شهری و عادی شدن رفت‌وآمدهای داخل شهر در سالجاری باعث افزایش مصرف شده‌است.
وی اضافه کرد: درهمین مدت مصرف سی ان جی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته‌است. وی بیان کرد: تامین به‌موقع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز بخش‌های مختلف و سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم است. حصیری از شهروندان درخواست کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف بنزین، سفرهای درون‌شهری را به حداقل برسانند، از تک‌سرنشین بودن در خودرو خودداری کنند و توجه بیشتری به ارزش بنزین داشته باشند.

 

آغاز دوره آموزشی بودجه نویسی استان البرز

رئیس شورای استان البرز با اشاره به آغاز دوره آموزشی بودجه نویسی و در آمد پایدار اعضای شورای اسلامی روستاهای استان البرز گفت: این دوره از امروز آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
علیرضا قره حسنلو رئیس شورای استان البرز و دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به آغاز دوره آموزشی بودجه نویسی و درآمد پایدار اعضای شورای روستاهای استان البرز از امروز (شنبه) گفت: این دوره آموزشی دومین دوره آموزشی بعد از سمنان است که در استان البرز و با همکاری وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها و با مشارکت شورای استان البرز برگزار‌ می‌شود. وی افزود: در این دوره آموزشی که به مدت یک هفته برگزار‌ می‌شود هر روز اعضای شورای روستاهای یک شهرستان استان آموزش داده می‌شوند و انواع روش‌های بودجه نویسی و درآمد پایدار و قوانین آن را زیر نظر اساتید این حوزه آموزش می‌بینند.
رئیس شورای استان البرز اعلام کرد: افزون بر این‌ها در حال پیگیری برای برگزاری نخستین دوره آموزشی اعضای شورای استان‌های کشور هستیم.

معارفه و ابلاغ احکام مسئولیتی تعدادی از مدیران شهرداری فردوسیه
علی کیوانی – شهریار ، با حضور مهندس امید مهری شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر فردوسیه معارفه و ابلاغ احکام مسئولیتی تعدادی از مدیران شهرداری در محل دفتر شهردار انجام گردید. در این جلسه مهندس امید مهری شهردار فردوسیه ضمن تبريك به مناسبت ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) طی سخناني به تشریح وظایف حساس معاونت فنی و عمرانی پرداخت و گفت: هدف اصلی مجموعه مدیریتی شهر فردوسیه ایجاد فضایی مناسب در جهت خدمت شایسته به مردم می باشد و لازم است با قوت و پیگیری مستمر و شبانه روزی در رفع مشکلات مردم و رسیدگی به نارسایی های موجود و فراهم نمودن موجبات رضایت شهروندان تلاش نمائیم . وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما باید جلب رضایت مردم و رسیدگی به مطالبات به حق شهروندان شریف فردوسیه ، اجرای قانون و ضوابط ، اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر و جبران کاستی ها گذشته می باشد که یقینا با استفاده از نیروهای مجرب ، متخصص و توانمند این مهم میسر خواهد شد. گفتنی است در پایان این جلسه مهندس حمید رضا یارمحمدی بعنوان معاونت فنی و عمرانی شهرداری، ارجمند مسئول واحد نقلیه با حفظ سمت مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری، محمد معصومی سرپرست واحد کارپردازی و رضا شعبانی بعنوان سرپرست کمیسیون ماده صد معارفه گردیدند .

آبرسانی پایدار به 23 روستای
واقع در مجتمع لای سیاه نایین
حسین اکبریان با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح آبرسانی به مجتمع 23 روستایی لای سیاه در شهرستان نایین در اسفند ماه سال 1399 آغاز شده بود اظهار داشت: پس از گذشت 700 روز در بهمن ماه سال جاری عملیات آبرسانی به 23 روستا از مجتمع آبرسانی لای سیاه با همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی سپاه امام حسن (ع) به پایان رسید.
وی با اشاره به برخورداری 243 خانوار روستایی از آب شرب پایدار اعلام کرد: با اجرای این پروژه بیش از 653 نفر ساکن در این روستا از آب شرب پایدار بهره مند می شوند این درحالیست که قبل از این آب شرب ساکنان این مناطق از طریق تانکر آبرسانی سیار تامین می شد. مدیرعامل آبفای استان اصفهان به احداث 2 مخزن با ظرفیت 800 متر مکعب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با اجرای 4 کیلومتر خط انتقال آب و 2 کیلومتر شبکه توزیع آب و نیز احداث یک فقره ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 5 لیتر درثانیه، زیر ساخت های آبرسانی پایدار به این 23 روستا فراهم شد. اکبریان به برخی از مشکلات آبرسانی سیار به روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل پراکندگی روستاها در منطقه نایین برای آبرسانی سیار باید مسافتی حدود 140 کیلومتر طی شود که این امر علاوه بر صرف هزینه، احتمال وقوع حوادث را افزایش می دهد.

جشنواره نشاط و جوانی
در شرکت آب منطقه‌ای سمنان برگزار شد
رئیس شورای فرهنگی شرکت آب منطقه‌ای سمنان از برگزاری جشنواره نشاط و جوانی در این شرکت خبر داد .
عرب عامری – تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، آیدین دمنیان درباره اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: ایجاد نشاط و گلگشت خانوادگی، ارتباط صمیمی با طبیعت و افزایش کیفیت و رضایتمندی همکاران و خانواده از زندگی برخی از اهداف برگزاری جشنواره نشاط و جوانی بود . وی از برگزاری یک دوره آموزشی سواد رسانه‌ای در حاشیه جشنواره نشاط و جوانی خبر داد و گفت: این دوره با هدف آشنایی با سواد رسانه‌ای و کاهش آسیب‌پذیری افراد در فضای مجازی برای کارکنان شرکت آب منطقه‌ای و خانواده آنان برگزار شد . معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی و رئیس شورای فرهنگی شرکت آب منطقه‌ای سمنان به برخی از دستاوردهای برگزاری جشنواره نشاط و جوانی اشاره کرد و افزود: ایجاد صمیمیت و همدلی بین خانواده‌های همکاران و افزایش سطح آگاهی عمومی و خانواده در زمینه سبک زندگی و تهاجمات فرهنگی و اجتماعی در حوزه فضای مجازی برخی از دستاوردهای این طرح بود . دمنیان بر ضرورت توجه به اوقات فراغت کارکنان شرکت آب منطقه‌ای و خانواده‌های آنان تأکید کرد و گفت: افزایش بهبود عملکرد همکاران یکی از دستاوردهای مهم جشنواره نشاط و جوانی بود . گفتنی است جشنواره نشاط و جوانی در مجموعه آموزشی و تفریحی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد .

۷۲ دستگاه ماشین کشاورزی
به دیم‌کاران ایلامی واگذار شد
ایلام_مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام از واگذاری ۷۲ دستگاه ماشین کشاورزی به کشاورزان دیمکار استان در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها خبر داد. محمد زارع اظهار کرد: با توجه به وجود اراضی کشاورزی گسترده و مستعد در استان، در صورت فعال کردن اراضی دیم می‌توان نقش بسیار مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و بخصوص گندم ایفا کرد. وی با بیان اینکه در راستای حمایت از کشاورزان دیمکار، طی امسال ۷۲ دستگاه ادوات مختلف کشاورزی با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، افزود: بیش از ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله و اقساط ۶ ماه یک بار در اختیار متقاضیان خرید ادوات کشاورزی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان :

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد می گوید که بدون اغراق می توان ادعا کرد تنها بخشی که در استان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گونه پروژه و دستاوردی نداشته آب منطقه ای بوده و هر آنچه که هست مربوط به بعد از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تاکنون است.
پاک - تجارت، آرش مصلح افزود: دستاوردهای آب در استان کهگیلویه و بویراحمد پس از انقلاب اسلامی به طور خلاصه شامل سه موضوع کلان از جمله پروژه های در حال بهره برداری، پروژه های در حال اجرا و پروژه های در حال مطالعه است. وی افزود: اکنون که در آستانه چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی هستیم، دستاورد جمهوری اسلامی در استان در بخش بهره برداری ۲ سد کوثر و سد شاه قاسم است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سد کوثر تامین آب ۲ و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور را در پنج استان انجام می دهد و آب شرب شهر ۱۰۰ هزار نفری گچساران و کل روستاهای اطراف را ۱۱ سال است که تامین می کند. وی عنوان کرد: این سد بیش از ۱۵ سال است که آب شرکت نفت و گاز گچساران به میزان سه میلیون متر مکعب را تامین می کند و به آن افزوده خواهد شد.
مصلح ادامه داد: همچنین آب پتروشیمی یک و ۲ گچساران به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب و آب هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی خیرآباد لیشتر تنگ انگشترک را انجام می دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: برنامه ریزی شده که در قالب طرح توسعه ای سد کوثر آب هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور گچساران و آب شرب ۸۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان بهمئی را تامین کند که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: آب ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت شهرهای دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستا را باید انجام دهد که طرح آن با ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
مصلح اضافه کرد: آب طرح فسفات چرام و آهک هیدراته چرام و کارخانه جات وابسته را به ازای ۵ میلیون متر مکعب انجام خواهد داد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ّآب نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت و اخیرا پتروپالایشگاه در پادوک را باید انجام بدهد که این ها نعمت های سد کوثر است. وی افزود: اکنون با ۸۲ درصد پر شدگی بالاترین درجه پرشدگی سد در کل ایران را به خود اختصاص داده است که به عبارتی می توان این سد را به عنوان معجزه ای دانست زیرا آب ۲ و نیم میلیون نفر را در پنج استان تامین می کند و برکات زیادی داشته است.
مصلح تاکید کرد: اکنون که تمام سدهای کشور زیر ۵۰ درصد حجم دارند این سد پر است و این برکتی است که در سفر تاریخی رهبر به استان کلنگ آن زده شد و اکنون مورد بهره برداری است و تا همیشه ماندگار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد به نیروگاههای استان اشاره کرد و گفت: این نیروگاه ها شبانه روز تولید برق دارند و به پایداری برق استان کمک می کنند و در این ۱۰ ماه ۲۱ میلیون کیلو وات ساعت نیروگاه های استان در دنا تولید برق داشته اند.
وی افزود: ۹ شبکه آبیاری زهکشی در لیشتر، خیرآباد، امامزاده جعفر، چیتاب، دشتروم، سروک، چرام و غیره وجود دارد که ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را پوشش می دهند و زیر کشت رفته اند.
مصلح ابراز کرد: هفت طرح کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی در استان وجود دارد که در همین بارندگی های اخیر بخشی از سیلاب ها را کنترل کردند. وی عنوان کرد: بیش از سه هزار حلقه چاه در استان داریم که مجوز شرب، صنعت و کشاورزی آن ها بعد از انقلاب بوده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تاکنون بیش از پنج هزار ایستگاه پمپاژ برای جهاد کشاورزی و برای کشاورزان صادر شده است و اجرایشان بعد از انقلاب بوده است. مصلح ادامه داد: همین امسال حدود هشت هزار هکتار کشت برنج در استان صورت گرفت و بیش از ۱.۲ تریلیون تومان درآمد مردم بوده است. وی تصریح کرد: ۲۷۵ طرح پرورش ماهی در بخش آب مجوز صادر شده است و به تولید ماهیان سردآبی و گرمابی مشغول اند و حدود ۱.۲ تریلیون تومان حاصل دسترنج مردم بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: الگوی مصرف برق در روزهای گرم سال ۳۰۰ کیلو وات‌ ساعت اعلام شده بود که ۸۸ درصد مشترکان استان الگوی مصرف را رعایت کردند.
شامی - تجارت، پیام جوادی افزود: تامین برق پایدار برای مشترکان در ساعات اوج مصرف، از اصلی‌ترین اهداف شرکت‌های توزیع برق کشور است و خوشبختانه به رغم مشکلات و محدودیت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با برنامه‌ریزی دقیق وزارت نیرو و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با مشترکان برق صنعتی و کشاورزی و همراهی مشترکان خانگی تابستان امسال بدون خاموشی سپری شد.
جوادی تعداد مشترکان شرکت برق استان زنجان را حدود ۵۰۰ هزار مشترک ذکر کرد و گفت: ۸۰ درصد از این تعداد مشترک، خانگی هستند که حدود هشت درصد از این مشترکان کمی بیش از ۳۰۰ کیلووات در ماه مصرف داشتند. وی با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف در تمام فصول سال، اظهار کرد: در روزهای سرد سال که با افزایش مصرف حامل های انرژی مواجه هستیم، احتمال ناترازی در تولید انرژی وجود دارد.
این مسوول در ادامه با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق زنجان در پایش عملکرد برنامه پاسخگویی بار تابستان امسال رتبه نخست گروه منطقه چهار کشور را کسب کرد، افزود: این پایش از سوی دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر انجام شد. جوادی افزود: شرکت‌های توزیع برق کشور در پنج بخش اصلی شامل شاخص‌های کلی عملکردی، منحنی‌های مصرف و مدیریت بار، جزئیات عملکرد برنامه‌های پاسخگویی بار، پاداش مشترکین و رتبه بندی شرکت‌ها مورد پایش و نظارت قرار گرفتند. وی یادآورشد: بر این اساس شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با کسب ۶۵ امتیاز در بین ۱۰ استان منطقه چهار رتبه نخست را از آن خود کرد و استان‌های قم، چهارمحال بختیاری، کردستان، سمنان، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کهکیلویه و بویراحمد و ایلام به ترتیب در رتبه‌های دوم تا دهم این گروه قرار گرفتند.

حماسه‌آفرینان خط تاندم میل مداوم ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه توانستند پس از 11 سال به ثبت رکوردی تاریخی بالاتر از ظرفیت اسمی خط دست یابند.
محسن استکی، مدیر محصولات سرد ناحیه نورد سرد شرکت فولا مبارکه، در پی کسب این رکورد غرورآفرین اظهار کرد: اهمیت ثبت این رکورد در این است که طی این 11 سال، هیچ‌گونه توسعه‌ای در این خط انجام نشده و این امر شرایط تولید و رکوردشکنی را سخت‌تر کرده بود.
وی تصریح کرد: علی‌رغم همه محدودیت‌ها، برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت متفاوت در زمینه بهره‌برداری و تلاش مضاعف کارکنان خط تاندم میل مداوم نورد سرد برای جبران همه کاستی‌ها به بار نشست و تولید 5948 تن کلاف خام سرد در یک روز در دفتر افتخارات نورد سرد حک شد. رکورد قبلی خط تاندم میل مداوم به میزان 5921 تن بوده است.
مدیر محصولات سرد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه خط تاندم میل، برای دست‌یابی به چنین تناژی نیاز است که برای تمام دقیقه‌ها برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت وجود داشته باشد و خوشبختانه با این اقدامات نتیجه موردنظر حاصل گردید.
استکی در ادامه عنوان کرد: با عنایت به روند روبه‌رشد چندماهه اخیر خط تاندم از نظر کمی و کیفی، ان‌شاءالله شاهد موفقیت‌های دیگری نیز در این خط خواهیم بود.
وی در پایان از حمایت‌های مدیریت ارشد سازمان و تمامی واحدهای پشتیبانی و جنبی، کارگاه غلتک، واحد برنامه‌ریزی تولید، مدیریت انبارها و گروه تخصصی و دفتر فنی تعمیرات و تولید تشکر کرد.
مرتضی اکبری، رئیس واحد تاندم میل نورد سرد نیز در این باره چنین گفت: شکستن رکورد یازده‌ساله در این خط و تولید 5948 تن کلاف خام سرد به معنی واقعی کارستانی بود که در میدان عمل و به دست همکاران این بخش و یاری سایر واحدهای مرتبط به بار نشست. ضمن اینکه در ماه‌های جاری، رکورد شیفت‌های بدون توقف و رکورد تولید بر ساعت خط نیز محقق شده بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: افزایش قیمت قبوض گاز برخی مشترکان در استان به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف بوده و قبل از این اطلاع‌رسانی شده است.
بهنام – تجارت، رحمان محمودی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران تعرفه گاز از ۱۶ آذر ماه به‌صورت پلکانی در صورتحساب‌های مشترکان اعمال شده است.
وی بیان کرد: بر این اساس تعرفه مشترکان با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به پارسال افزایشی نداشته و صورتحساب آنان مشابه سنوات گذشته است. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: فقط تعرفه گاز مشترکان پرمصرف بخش خانگی یعنی از پلکان چهارم به بعد افزایش یافته است بنابراین این افزایش تعرفه گازبها به‌صورت پلکانی و تعرفه هر پله به‌ازای مازاد مصرف پله‌های قبلی از ۱۶ آذر ماه محاسبه شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به الگوهای مصرف تعریف شده، حدود ۷۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف هستند و مصرف‌ آنان کمتر از معیارها و الگوهای تعریف شده است یعنی فقط ۲۵ درصد از مشترکان بیش از الگو مصرف می‌کنند که باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.
محمودی گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها برای بهینه‌سازی مصرف مشترکان پرمصرف، محاسبه پلکانی است و به‌طور قطع تعرفه‌های پلکانی گاز برای کسانی است که بیش از الگوی تعیین شده، مصرف می‌کنند و از یارانه بیشتری برخوردارند که امیدواریم این دسته از مشترکان با مصرف بهینه به الگوی مصرف و کمتر از آن برسند.
وی تصریح کرد: اینکه برخی مشترکان عنوان کردند قیمت قبوض گاز آنان با افزایش ۲ برابر مصرف، ۵۰ برابر افزایش داشته، صحت ندارد و قبوض به‌طور دقیق براساس جدول پلکان مصرف ابلاغی محاسبه می‌شود لذا بدون حساب و کتاب نیست که هر قبضی با هر مبلغی صادر شود.

اولین کارگروه «فرهنگ، هنر و رسانه» در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور امروز به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اولین کارگروه «فرهنگ، هنر و رسانه» در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با حضور اعضا (اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری، صدا و سیما، کانون‌های مساجد، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و اساتید و صاحب نظران این حوزه) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، در این جلسه اظهار کرد: در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هفته گذشته نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور به خوزستان سفری داشتند و در خصوص تدوین این سند توضیحاتی را در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ارائه دادند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: همچنین جلسه‌ای با حضور مدیران مربوطه از استان‌های خوزستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری، دبیران کمیته‌های استانی و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور در استانداری خوزستان برگزار شد و در این جلسه در مورد اینکه به چه شکلی مسائل فرهنگی استان توصیف و نوشته شود، بحث و تبادل نظر شد. وی اضافه کرد: برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، پنج کمیته شامل کمیته‌های «فرهنگ، هنر و رسانه»، «امور دینی»، «تعلیم و تربیت»، «اجتماعی، زنان و خانواده» و «اقتصاد فرهنگ» تشکیل شده و هر کدام از این کمیته‌ها باید حداکثر پنج اولویت‌ استان را مرتبط با حوزه فعالیت خود تعیین و به شورای برنامه‌ریزی استان تحویل دهند. حجت‌الاسلام کلاه‌کج، با اشاره به اینکه این پنج محور اولویت‌دار باید موضوعاتی مختص استان باشد، ابراز کرد: در این زمینه از قبل طی مکاتبه با دستگاه‌های فرهنگی و مجموعه‌های مختلف در سطح استان، مسائل اولویت‌دار استان و شهرستان‌ها را رصد کردیم که 14 دستگاه فرهنگی مسائل فرهنگی اولویت‌دار استان و 21 شهرستان نیز مسائل فرهنگی اولویت‌دار شهرستان را به ما ارائه دادند.
وی با بیان اینکه مدت زمان لازم برای اجرای طرح 2 ماه است که از 2 دی آغاز شده و تا نیمه اول اسفند 1401 ادامه دارد، تصریح کرد: فاز اول این طرح در 12 استان کشور انجام شد و در حال حاضر فاز دوم اجرای طرح است که در 19 استان در حال تدوین است. عبدالرضا سیفی، نیز خاطر نشان کرد: بخشی از موارد اعلامی از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان و شهرستان‌ها موارد ملی است در حالی که ما به دنبال این هستیم که پنج مشکل خاص استان را بررسی کنیم بخشی از موارد هم قابل جمع‌بندی است.