اقدام مسلحانه در سفارت جمهوری آذربایجان را شدیدا محکوم می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که منجر به کشته شدن یک نفر شده، این اقدام را شدیدا محکوم کرد. ناصر کنعانی صبح دیروز –جمعه- با تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت و نیز دولت و ملت جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون در حال بازجویی است. سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود. کنعانی گفت: نتیجه بررسی های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذیربط، حاکی از انگیزه های شخصی در ورای این اقدام است،بنابراین با توجه به‌ ورود فوری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط انتظامی، امنیتی و قضائی، توصیه می‌شود رسانه‌ها از انتشار اخبار غیرموثق و گمانه زنی‌ها در این رابطه اجتناب کنند. سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد، اطلاعات دقیقتر در این خصوص با تکمیل روند بررسی ها منتشر خواهد شد. در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده است: فروردین ماه امسال همسرم به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است.

 

اروپایی‌ها بدانند با اقدام اخیر آنها، سپاه از گذشته قویتر می شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها امنیت و آسایش را برای ملت ایران به ارمغان آورده، بلکه اروپایی‌ها را از آتشی که با دست خودشان ایجاد کردند نجات داد؛ اما بهتر است که اروپایی‌ها بدانند که با اقدام اخیر آنها سپاه از گذشته قویتر خواهد شد و دماغ آنها را بیشتر از سابق بر خاک خواهد مالید.
آیت الله کاظم صدیقی در خطبه عبادی نمازجمعه این هفته تهران ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: همه ملت ایران و همه دلدادگان به دین و مکتب پیامبر و همه نورانیانی که مشعل قرآن بر دل آنها تابیده را به پرهیز از آنچه خدا را خشنود نمی‌کند و اقبال به آنچه که خدا را خشنود می‌سازد، دعوت می‌کنم. رضایت خدا بالاترین مقامی است که انسان به آن می‌رسد. خداوند اهل تقوا را دوست می‌دارد. از بهشت و از رفاه و از رهایی از خطرات مهمتر دوست داشتن خداوند است. خدا نکند که خداوند از ما نگاه بردارد. خداوند کسانی را که اهل خیانت و اهل کفر نعمت‌ها هستند دوست ندارد. هر کسی اهل صداقت، امانت، دیانت و مقاومت باشد خداوند آن را دوست می‌دارد.

پیام رهبر انقلاب به
بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز
همزمان با برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، پیام رهبر انقلاب به این اجلاس منتشر شد. متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی‌العالمین ارواحنا فداه
برپائی این همایش فرخنده پس از تأخیر دوساله، مایه‌ی خرسندی و انشاءالله موجب برکت است. هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه‌ی مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسانها و گرم کردن محفل زندگی آنها است.
یاد خدا که نماز مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد میسازد. پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد. صفهای نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته‌ی فعالیت‌های اجتماعی را پدید میآورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ی اجتماعی را رونق می‌بخشد. نماز، آنگاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه‌ی عرصه‌های زندگی نورافشانی میکند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد میسازد.
نمازگزار -هر که و هر جا- به اندازه‌ی ظرفیت خود از نماز بهره میبرد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره‌ی آنان از نمازی که با توجه و خشوع خوانده شود بسی بیشتر است. دل جوان و نوجوان آمادگی افزونتری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش میکند.
پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرزگویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ئی را که بر دوش آنهاست بشناسند.
مدارس، دانشگاه‌ها، بطور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاههای فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاة» جای میگیرند.
توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

دستور رئیسی برای رسیدگی
به حادثه سفارت آذربایجان
معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از دستور رئیسی بررسی همه‌جانبه حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران خبر داد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نوشت: حادثه تلخ حمله به سفارت کشور برادر و همسایه جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کنیم.
آیت‌الله رئیسی بلافاصله پس از شنیدن این خبر ناگوار دستور بررسی همه‌جانبه موضوع را صادر و مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت، ملت و بازماندگان دیپلمات جانباخته اعلام و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کردند.
به گزارش فارس، سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز (جمعه، 7 بهمن) مورد حمله مسلحانه فردی با اسلحه کلاشینکف قرار
گرفت که در این حادثه، طبق آنچه که سفارت این کشور اعلام کرده است، رئیس حراست سفارت باکو به قتل رسیده است. همچنین دو محافظ سفارتخانه نیز در ورودی ساختمان در این حمله زخمی شده‌اند.

ایروانی: اقدامات قهری یکجانبه از جمله تحریم‌های سوریه لغو شود
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه، به وقت محلی در شورای امنیت در مورد تحولات سیاسی و بشردوستانه سوریه بر موضع ثابت ایران تاکید مبنی بر اینکه بحران سوریه باید بر اساس اصول حقوق بین الملل حل و فصل شود تاکید کرد و گفت: راه حل سیاسی مبتنی بر فرآیند رهبری سوری‌ها و تحت هدایت سوری ها که توسط سازمان ملل تسهیل می شود، تنها راه برای پایان دادن به این بحران است. سعید ایروانی افزود: در این روند، حاکمیت ملی، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه باید کاملاً رعایت شود.
وی تصریح کرد: تروریسم همچنان تهدیدی جدی برای سوریه و منطقه است. اما حضور نیروهای خارجی در شمال سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم نباید برای نقض و تضعیف حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه مورد استفاده قرار گیرد.
این حضور غیرقانونی همچنان ناقض منشور ملل متحد و قوانین بین المللی است و شرایط ایده آلی را برای فعالیت های تروریستی ایجاد می کند که باید به آن پایان داده شود. وی افزود: شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را وادار کند که فوراً به تمام اقدامات تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پایان دهد.
رژیم اسرائیل با وجود درخواست‌های مکرر دولت سوریه از شورای امنیت برای محکوم کردن صریح این جنایات، به ارتکاب چنین اقدامات خلاف بین‌المللی ادامه می‌دهد.
نماینده جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران حملات تروریستی اخیر رژیم اسرائیل به فرودگاه
بین المللی دمشق در 2 ژانویه را که نقض آشکار
قوانین بین المللی بشردوستانه است و صلح و امنیت منطقه و بین المللی را به خطر می اندازد، را به شدت
محکوم می کند.
جمهوری اسلامی ایران مانند سایر اعضای روند آستانه از کار کمیته قانون اساسی حمایت می کند که باید کار خود را طبق آیین کار مربوطه و بدون دخالت خارجی یا زمان بندی های تحمیلی ساختگی ادامه یابد.

گروسی: ایران مواد کافی برای ساخت «چندین بمب هسته‌ای» را در اختیار دارد

گروه سیاسی: در ادامه موج سیاسی‌کاری‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اخبر رافائل گروسی با طرح ادعاهایی بی‌ اساس تلاش کرده که تهدید اتمی ایران را بار دیگر بزرگ‌نمایی کند. اظهارات جدید گروسی، به نوعی بزرگ‌نمایی در تهدیدات ایران و هم صدایی با موج ضدایرانی قابل بازخوانی است.
به گزارش تجارت، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار برخی ادعاها، گفت که قدرت‌های غربی باید تلاش مضاعفی برای ممانعت از هسته‌ای شدن ایران انجام دهند. «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار برخی ادعاها، گفت که قدرت‌های غربی باید تلاش مضاعفی برای ممانعت از هسته‌ای شدن ایران انجام دهند.
وی که در جلسه یکی از کمیته‌های جانبی پارلمان اروپا صحبت می‌کرد، مدعی شد که ایران اکنون مواد کافی برای ساخت «چندین بمب هسته‌ای» را در اختیار دارد. گروسی با تاکید بر این‌که ایران تاکنون سلاح هسته‌ای تولید نکرده است، گفت که تلاش‌های دیپماتیک برای ممانعت از این امر باید تشدید شود.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود که ایران در حال حاضر ۷۰ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد غنی‌شده و هزار کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد دارد. گروسی یک روز پیش از آن نیز مدعی شده بود که از برجام چیزی غیر از یک «پوسته خالی» نمانده است.
وی در یک نشست خبری مشترک با کمیته سیاست خارجی پارلمان اروپا، اعلام کرد که «توافق هسته‌ای ایران اکنون یک پوسته خالی است». گروسی، همچنین گفت که با این‌که هیچ‌کس برجام را «مرده» اعلام نکرده، «اما هیچ تعهدی از آن دنبال نمی‌شود و... همه حد و مرزهایی که در برجام وجود داشته، تاکنون چندین بار نقض شده است».
وی همچنین با اشاره به این‌که در ماه فوریه، به ایران سفر خواهد کرد، گفت: «فکر می کنم ممکن است در این مورد و به تهران بروم». گروسی در ادامه ابراز امیدواری کرد که شاید بعد از این سفر، «پیشرفت‌هایی» در این زمینه حاصل شود.
اظهارات اخیر گروسی در شرایطی مطرح می‌شود که «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی اخیرا در نشست پاسخگویی به تماس‌های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره مواضع دوگانه غرب در قبال ایران گفت: مواضع غرب برای تحلیلگران و نخبگان سیاسی بسیار آموزنده است، کسانی که تصور می‌کنند مشکل جمهوری اسلامی ایران است اگر با دقت این رفتارها و گفتارهای کشورهای غربی را مورد مطالعه قرار دهند متوجه خط دشمنی غرب با ایران خواهند شد. وی با بیان اینکه غرب بدون اینکه جمهوری اسلامی مرتکب خطایی شده باشد بهانه‌تراشی می‌کند؛ گفت: آنها با طرح اتهاماتی به صورت متفرق و منسجم برای تضعیف جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند. غرب برنمی‌تابد کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که برای رسیدن به استقلال خون بها داده است، بدون آنها و سیاست‌های آنها مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد، به همین دلیل در مکتوبات و مستندات خود به صراحت اعلام می‌کنند که انتظار نداشتند که پیشرفت جمهوری اسلامی به این سرعت اتفاق افتد.
وی افزود: به همین دلیل است که با تحریم و بستن شریان‌های مالی، ارتباطی و تبادلات اقتصادی ایران تمام سعی خود را در تضعیف ایران به کار بستند اما وقتی این تحریم‌ها و تهدیدات بی‌نتیجه ماند، پشیمان شدند. رئیس سازمان انرژی اتمی درباره روند رابطه ایران را طرف‌های غربی گفت: اول اعلام کردند که برجام مرده، بعد گفتند برجام در بن بست قرار گرفته است، تا دو هفته پیش تأکید بر این بود که برجام در اولویت ما نیست و اکنون آخرین موضع آنها این بوده است که بن بستی وجود ندارد و می خواهیم به توافق دست پیدا کنیم.
اسلامی با توضیح اینکه تمام این مواضع برای تضعیف و جلوگیری از پیشرفت ایران است، افزود: این موضوع کاملاً مبرهن است و شعار نیست و اگر امروز برای خیلی‌ها مکشوف نباشد در آینده برای همه مشخص خواهد شد. وی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه باید ثابت قدم باشیم، تصریح کرد: هوشیاری در شرایط کنونی بسیار مهم است و هیچ کس نباید در فرایندی که در این مقطع انقلاب قرار گرفته‌ایم خط انقلاب را گم کرده و مسیر را اشتباه انتخاب کند که رستگاری در خط اسلام، انقلاب و ولایت فقیه است.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز ما با آژانس هیچ مشکلی نداریم، تاکید کرد: آژانس بیشترین بازرسی را از ایران انجام داده بازرسی‌ها در روزهای گذشته و به صورت مرتب انجام شده است. آژانس از تأسیسات ایران هم به صورت با برنامه و هم سرزده بازرسی کرده و حتی یک مورد از عدم انطباق برنامه اعلامی از سوی ایران با نتیجه بازرسی‌ها وجود نداشته است. اسلامی با اشاره به اینکه این اتهامات تکرار توهمات گذشته است، گفت: حاصل ۲۰ سال مذاکره و رفت و آمد سند برجام بود که غرب خود از آن خارج شد. امضای توافق برجام از سوی ایران یک دلیل داشت و آن رفع این اتهامات بود اما اگر قرار باشد اتهامات باقی مانده و جدا از موضوع برجام باشد، برهم زدن بازی است. وی افزود: قرار بود در برجام این اتهامات با بازرسی‌های انجام شده، کنار گذاشته شود و ایران در ازای آن، محدودیت‌هایی در عملکرد خود را هم در ظرفیت و هم در عیار غنی‌سازی، بپذیرد. غرب هم در ازای آن تحریم‌ها را لغو کند. آنها نه تنها به این تعهدات خود عمل نکردند که پس از مدت کوتاهی که تحریم‌ها را برداشتند، بار دیگر از این سند خارج شدند و تحریم‌ها دوباره بازگشت.
اسلامی ادامه داد: غربی‌ها اجازه ندادند کشوری با ما کار کرده و هزینه صادرات ایران را پرداخت کند، این ظلم آشکاری بود که به مردم شد اما فشارهای آنها جواب نداده و راه پیشرفت کشور همین راه مقاومت و حفظ ارزش پول ملی است تا آسیب‌پذیری خود را به حداقل برسانیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: به طور قطع آنها پشیمانند و پشیمان‌تر از گذشته هم خواهند بود و ما راه خود را ادامه می‌دهیم، هیچ تخلف و عدم انطباقی در برنامه‌های هسته‌ای خود نداریم. وی درباره سفر دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران هم گفت: با نهایی شدن تنظیمات زمان و اهداف سفر آقای گروسی، وی به ایران خواهد آمد و ما از حضور ایشان استقبال می‌کنیم.

با حضور اقشار مختلف مردم صورت گرفت؛

گروه سیاسی:هزاران نفر از نمازگزاران جمعه ‌در سراسر ایران در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم‌، بعد از اقامه نماز ‌راهپیمایی کردند و انزجار خود را از این اقدام وقیح با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل نشان دادند.
به گزارش تجارت به نقل از تسنیم، ‌‌مردم مومن و خداجوی ایران در استان‌ها و شهرهای مختلف ‌بعد از اقامه نماز جمعه، در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم، با برپایی راهپیمایی اقدامات اخیر دشمنان را در توهین به مقدسات اسلام و کشور محکوم کردند و با سردادن شعارهای الله اکبر، ما جان فدای قرآن و اسلام، ما جان فدای رهبر و عترت، مرگ بر آمریکا و اسرائیل، انزجار خود را از توهین به مقدسات اعلام کردند.
تجمع مردم انقلابی و مؤمن شهر سمنان نیز پیش از برگزاری نماز جمعه این شهر در مسجد امام خمینی (ره) سمنان برگزار شده و مردم این شهر با سردادن شعارهای «جسارت و اهانت دو حربه دشمن است/دین مبین اسلام دشمن اهریمن است» و «جمهوری اسلامی، پرتو دین مبین/آمریکا و اسرائیل دشمن قرآن و دین» شدت انزجار خود را از این اقدامات شنیع دشمنان نشان دادند.
«قرآن کتاب نور است از دشمنی به دور است» و «خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن/سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» از دیگر شعارهای مردم سمنان در این تجمع بود.تجمع‌های اعتراضی در دیگر شهرهای استان سمنان همزمان با برگزاری نماز وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن جمعه برگزار شد و شهروندان استان سمنان در جای‌جای این استان ضمن محکوم کردن هتک حرمت مقدسات دین مبین اسلام، از مسلمانان دیگر کشورهای جهان خواستند تا این اقدام نفرت‌آفرین غربی‌ها را محکوم کنند.
نمازگزاران قمی پس از اقامه نماز جمعه و در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، در میدان جانبازان قم تجمع کرده و با سر دادن شعار این اقدام هتاکانه را محکوم کردند.
نمازگزاران جمعه قم امروز در پایان نماز جمعه با برگزاری تجمعی پاسخ قاطع دستگاه دیپلماسی کشور به اقدام هتاکانه اخیر در اهانت به قرآن در دو کشور اروپایی را خواستار شدند. تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن خشم خود از این اقدام موهن را ابراز کردند.مردم مومن و انقلابی قم همچنین با لگدمال کردن و آتش زدن پرچم‌های سوئد، اوج خشم و انزجار خود، از اقدام مذبوحانه افراط گرایان این کشورها در اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم را به منصه ظهور گذاشتند. اقشار مختلف مردم و نمازگزاران یاسوجی با برگزاری راهپیمایی باشکوه پس از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، انزجار خود از هتک حرمت به قران کریم توسط لابی صهیونیستی را اعلام کردند.
همزمان با برخی استان‌ها و شهرهای کشور این راهپیمایی در یاسوج از مصلای امام خمینی(ره) تا مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهر با حضور قشرهای مختلف مردم و نمازگزاران ادامه داشت.
«جسارت و اهانت دو حربه دشمن است» «دین مبین اسلام دشمن اهریمن است» «خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن» «جمهور اسلامی، پرتو دین مبین» «آمریکا و اسرائیل دشمن قرآن و دین» و «قرآن کتاب نور است از دشمنی به دور است» و ... از جمله شعارهایی بود که در تجمع امروز یاسوجی‌ها سر داده شد.
اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد و سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی در مقابل اهانت به مقدسات قلوب همه مسلمانان را جریحه‌دار ساخته است و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در این راهپیمایی اعتراضی حرکت سخیف مدعیان آزادی بیان را محکوم کردند.

رئیسی در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز تاکید کرد

گروه سیاسی: رئیس جمهور گفت: هیچ کدام دیگر از عطایای الهی به بشر به اندازه نماز در تعالی فرد و جامعه موثر نیست. سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز پنجشنبه در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فرازهای بلند پیام نورانی ایشان به اجلاس نماز و نیز قدردانی از تلاش‌ها و سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در این مراسم گفت: نماز والاترین جلوه‌های اخلاق و عمل صالح را برای عبد و انسان سالک رقم می‌زند.
رئیس جمهور با بیان اینکه نماز در اندیشه، اخلاق فاضله و کریمه و عمل انسان سالک بسیار اثربخش است، افزود: شاید هیچ‌یک دیگر از عطایای الهی به بشر مانند نماز در ساختن و تعالی فرد و جامعه موثر نباشد و این رمز توصیه و امر همه انبیای عظام الهی نسبت به نماز است.
رئیسی احکام و آداب را از جلوه‌های مهم نماز توصیف و تصریح کرد: احکام، اجزا و شرایط نماز و آنچه مربوط به آداب و شرایط نماز می‌شود، بسیار مهم است، اما وقتی انسان با اسرار نماز در ارتباط قرار گیرد، روحیه او متعالی می‌شود و وقتی نماز یک فردی بالا برود، آن نمازخوان نیز با نماز خود بالا می‌رود.
رئیس جمهور با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امر و توصیه همه انبیای عظام الهی به نماز و جامعه نمازخوان مورد توجه خوبی قرار گرفته است، اظهار داشت: باید از همه زحماتی که در این مدت برای توجه و اقامه نماز کشیده شده است، قدردانی کرد، اما با وجود کارهای بسیاری که انجام شده با آنچه باید فاصله بسیاری داریم. رئیس جمهور با بیان اینکه امروز توجه به نماز رمز استقلال، آزادی و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: هجمه‌هایی که به اهل نماز وارد می‌شود نشان می‌دهد که اقامه نماز مسأله محوری در کشور است. رئیسی خاطرنشان کرد: اقامه نماز و توجه به فرهنگ نماز جامعه، مردم و کشور ما را از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از فتنه‌ها و توطئه‌ها حفظ کرده است.
رئیس جمهور با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در اروپا که مدعی مهد آزادی بودن است، تأکید کرد: کسانی که به قرآن کریم و بهترین مخلوق خدا، یعنی پیامبر(ص) اهانت می‌کنند، بدانند که به همه ادیان ابراهیمی و بشریت اهانت کرده‌اند. رئیسی افزود: این کار زشت و موارد اینچنینی به نام آزادی بیان صورت می‌گیرد که در واقع بدترین نوع اهانت‌ها به بشریت محسوب می‌شود. در سراسر عالم هیچ‌کس این حرکت را قبول نمی‌کند چرا که ضدآزادی بیان و مسدود کننده آزادی بیان در جوامع بشری است. اهانت به قرآن و ادیان الهی، حرکتی زشت، کریه و مطرود است.
رئیسی با بیان اینکه اگر امروز بخواهیم لیست بلند و بالایی از جنایت‌های اروپایی‌ها را ارایه کنیم کیفرخواست بلندی علیه آنها صادر می‌شود، تصریح کرد: اروپایی‌ها که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، باید در جایگاه متهم پاسخگوی افکار عمومی و مسلمانان باشند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، گفت: در دوره‌های برگزاری اجلاس سراسری نماز، ۲۹ پیام از سوی مقام معظم رهبری صادر شده که این پیام‌ها چراغ راهی برای دست‌اندرکاران، مجریان، اهل فرهنگ و جامعه‌شناسان است.