سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد

تاکنون بیش از 19 هزار و 100 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بندرامیرآباد سرمایه گذاری شده است . مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد گفت با توجه به ظرفیت های موجود بندرامیرآباد در ایجاد سرمایه گذاری ، در زمینه های مختلف همچون صنایع تولیدی، تبدیلی، احداث سیلوی غلات، مخازن روغن خوراکی و نفتی، تاکنون 19 هزار و 102 میلیارد ریال از پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی اعم از "به بهره برداری رسیده"و یا "در حال انجام" در بندرامیرآباد محقق شده است. شهره حقی – تجارت، به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محمدتقی انزان پور به مأموریت دولت مردمی به سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر احداث دهکده لجستیک در بندرامیرآباد و جذب سرمایه گذاری دریایی و بندری با هدف ایجاد حداقل 50 درصد ترافیک دریایی اشاره و میزان سرمایه گذاری های بخش خصوصی در بندرامیرآباد را تا کنون 19 هزار و 102 میلیارد ریال عنوان کرد که از این میزان 10 هزار و 910 میلیارد ریال سرمایه گذاری های به بهره برداری رسیده و مابقی آن در حال انجام است. وی با تأکید بر اینکه استقرار صنایع با هدف ایجاد ارزش افزوده و منطبق با فعالیت های لجستیکی در اولویت سیاست های سرمایه گذاری بندرامیرآباد قرار دارند، احداث انبارهای کالا، مخازن روغن خوراکی ، سایت جمع آوری مواد زائد از کشتی ها و همچنین احداث آزمایشگاه غلات را نمونه ای از این پروژه ها عنوان کرد که سرمایه گذاری آن ها در این بندر ضروری و دارای اولویت می باشد.

 

نیشکر در فرابورس پذیرفته شد

در حال حاضر 80 درصد از سهام این شرکت، متعلق به بانک‌های ملی و صادرات و 20 درصد آن نیز متعلق به وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات از پذیرش درخواست سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فرابورس خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، جواد وکیلی با اعلام این خبر گفت، این موافقت با شروطی اعم از پذیرش شرکت در بازار دوم فرابورس همراه بود. به گفته او، درج نماد توسعه نیشکر و عرضه سهام این شرکت پس از تأیید امیدنامه نهایی و انجام اقدامات لازم توسط هیأت پذیرش انجام خواهد گرفت.
پیش از این نیز، همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س)، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پذیرش این شرکت در بازار سرمایه خبر داده و گفته بود که این پذیرش، نویدبخش روزهای خوب برای صنعت نیشکر است. دکتر عبدعلی ناصری ورود توسعه نیشکر به بازار سرمایه را گامی برای تحوّل و توسعه پیشرفت این شرکت دانسته که در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، برکات زیادی برای این صنعت به همراه دارد. این، برای اولین بار است که بازار سرمایه، آغوش خود را به روی نیشکر گشوده و با پذیرش آن، سهام نیشکر با محصولات متنوع و پربارش، شگفتی‌ساز تاریخ بورس می‌شود و به بزرگترین عرضه اولیه، بدل خواهد شد.

خاک بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی است
سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز در دیدار با مدیرکل و معاون آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: متخصصان توانمند اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ایده و طرح‌های نوین، نیاز استان را به مجموعه های خارج از استان در زمینه انجام امور مطالعاتی و ارتقاء کیفی پروژه‌ها کاهش خواهد داد.منوچهر غفاری با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازوی توانمندی برای دستگاه‌های اجرایی استان بویژه مدیریت بحران استانداری است، افزود: پیشگیری از بحران که از ارکان اصلی مدیریت بحران است و همچنین مقاوم سازی به عنوان شالوده اصلی پیشگیری، می‌تواند به عنوان یکی از خدمات موثر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش‌های مختلف مطالعاتی و عملیاتی با توجه به شناخت خوبی که از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فنی و مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک داریم به کمک بحران استان بیاید. وی با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برندی ارزشمند برای وزارت راه و شهرسازی است و جایگاه این مجموعه در ساخت، نظارت و نگهداری و افزایش کیفی و طول عمر مفید پروژه‌‎های عمرانی ارزشمند است،خاطرنشان کرد:از تمامی مجموعه‌های علمی، دانش بنیان و ... که آمادگی همکاری در عرصه های مختلف مدیریت بحران را دارند دعوت می‌کنیم پیشنهادها و مطالعات حاصله را در راستای پیشگیری از بحران جهت مقاوم سازی و توسعه زیر ساختهای ایمن ارائه نمایند. مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز با اشاره به تاریخچه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۶۷ سال قدمت، بیش از یک هزار شعبه و واحد آزمایشگاه محلی مستقر در سراسر کشور و 23 درصد سهم بازار ژئوتکنیک کشور را در اختیار دارد .فنونی زاده با اشاره به اینکه این آزمایشگاه به بیش از ۳۷ دستگاه اجرایی در پروژه‎های عمرانی ملی و استانی خدمت رسانی می‌کند و در این عرصه همواره تلاش کرده در کنترل کیفیت پروژه‌های زیرساختی و عمرانی کشور نقش موثری ایفا کند،افزود:در حال حاضر این آزمایشگاه بیش از ۱۵۰ نوع آزمایش و خدمت مختلف را در تمام پروژه‌های عمرانی سراسر استان انجام می‌دهد که تلاش می کنیم این تعداد را تا پایان سال به ۲۰۰ مورد ارتقاء دهیم.

بیابان‌زدایی در ۹ هزار و ۴۹۴ هکتار
از اراضی خراسان جنوبی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در سال مالی ۱۴۰۰ به پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی استان اختصاص یافته و عملیات بیابان‌زدایی در سطح ۹ هزار و ۴۹۴ هکتار اجرا شده است.بهنام- تجارت، علیرضا نصرآبادی افزود: همچنین با اعتبار بیش از ۹۶ میلیارد تومان تعداد ۱۱۱ سازه آبخیزداری با حجم معادل ۴۰۰ هزار مترمکعب در ۳۷ حوزه آبریز و هشت شهرستان استان اجرایی شده است.وی گفت: اجرای این سازه‌ها با مهار یک میلیارد و ۵۰۰ هزار مترمکعب روان‌آب در سطح معادل ۴۲ هزار هکتار منجر به تغذیه بیش از ۱۶۰ منبع آبی در ۱۳۰ آبادی پر معیشت و درآمد با بیش از چهار هزار خانوار تاثیرگذار شده است.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) در ۱۰۰ درصد اراضی ملی این استان ادامه داد: در دولت سیزدهم نیز این طرح به مساحت سه هزار و ۲۰۰ هکتار از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک طبق تفاهم‌نامه مشترک بین دو سازمان انجام شده است.وی از افتتاح ۱۹ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.نصرآبادی بیان کرد: عملیات اجرایی ۲ طرح آبخیزداری هم در شهرستان قاینات با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

کسب رتبه نخست در ارزیابی
عملکرد واحد های درمانی
گیلان_فرحی؛ در اجرای ارزیابی های بعمل آمده از مدیریت درمانهای تامین اجتماعی کشور مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان برای دومین فصل متوالی با کسب بالاترین امتیاز رتبه نخست کشور را کسب نمود.دکتر حسین ابراهیمی مدیردرمان تامین اجتماعی گیلان با بیان مطلب فوق افزود: طی ارزیابی های بعمل آمده از سوی ادارات ستادی سازمان تامین اجتماعی از بخش های مختلف مراکز درمانی و ستادهای مدیریت درمان تامین اجتماعی سراسر کشور، مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان توانست برای دومین فصل متوالی با کسب بالاترین امتیاز رتبه اول کشور را کسب نماید.مدیردرمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه این ارزیابی ها هر فصل انجام می گیرد و از تمام واحدهای اجرایی در استانها ارزیابی بعمل می آید افزود: مدیریت درمان استان گیلان توانست با پی گیری و تلاش مستمرهمکاران به ویژه دربهبود و ارتقاء سطح خدمات درمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل فصل پاییز 8 پله صعود نماید.وی افزود : از زمان استقرار مدیریت جدید از آذر سال 1400با تدوین راهکارهای منطقی و ایجاد همدلی و همفکری بین همه همکاران، مسیر رشد وارتقاء خدمات در مراکز درمانی به عنوان اولویت مهم مدیریت درمان ترسیم شد به طوری که در فصل زمستان و بهار گذشته به طور پی در پی مدیریت درمان گیلان توانست رتبه دوم کشوررا با کسب امتیاز بسیاربالا بدست آورد.مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان در ادامه افزود: ارزیابی هایی که از سوی ستاد مرکزسازمان تامین اجتماعی بعمل می آید بسیار متنوع و همه بخش های مدیریت درمان ها و مراکز درمانی تحت پوشش مثل معاونت خرید راهبردی ، استقرار فرایند نسخه الکترونیک ، اقدامات مراکز درمانی ، کسب رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی ، معاونت توسعه ومنابع انسانی ، فعالیتهای فرهنگی و... را شامل می شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس خبر داد:

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) گفت: چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی روز یکشنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی پارس در عسلویه گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، ابوالحسن رزمی نیا در آیین افتتاح نمایشگاه یاد شده اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی از امروز نهم بهمن ماه به مدت چهار روز از ساعت های 9 تا 17 پذیرای علاقه مندان و بویژه فعالان این حوزه است.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه همسو با شعار سال رهبر معظم انقلاب تمرکز ویژه ای بر ارائه تولیدات و توان متخصصان داخلی شده است. رزمی نیا ادامه داد: در همین راستا ۱۷۰ شرکت داخلی و نمایندگی‌های شرکت های خارجی آخرین دستاوردهای خود را در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عرضه می‌کنند.
وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس شامل آتی ساز فناوری و شرکت شتاب دهندگان بازار پارس از فعالان برگزاری نمایشگاه های مختلف هستند که با توان و ظرفیت قابل توجه خود در چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی نیز بخوبی ظاهر شدند. رزمی نیا ادامه داد: حوزه نفت، گاز و صنایع وابسته از جمله پیشران های افقتصادی در اقصی نقاط جهان و بویژه ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای ظرفیت در حوزه انرژی نفت و گاز است.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) گفت: نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی فضایی مطلوب برای عرضه توانمندی خدمات و کالاهای شرکت هایی مرتبط با حوزه های یاد شده است که انتظار می رود شرکت ها و کارفرمایان از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.
رزمی نیا رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) عنوان کرد: نمایشگاه ها به طور معمول فرصتی برای معرفی و معارفه شرکت ها و کارفرمایان مقابل تولیدکنندگان صنعت نفت و گاز هستند که در چنین شرایطی ارتباط شبکه داخلی نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) عنوان کرد: شبکه داخل نمایشگاه باید با استفاده از فرصت به وجود آمده ارتباطات و شبکه خود را گسترش داده و غرفه ها نیز واحدهای غرفه کنار دست خود را به چشم رقیب نبینند.
رزمی نیا افزود: هر غرفه در جهت تقویت شبکه داخلی نمایشگاه باید بتواند زمینه همکاری جدید را برای غرفه های جوار خود شکل دهد. رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) تصریح کرد: پارک علم و فنانوری خلیج فارس اکنون مفتخر به پذیرای بسیاری از شرکت ها شده و در همین راستا از شرکت های بزرک حاضر در نمایشگاه دعوت به جذب و پذیرش در پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان بوشهر در نقاط مختلف استان داریم. مبین غفوری برگزارکننده چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی نیز گفت: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه معرفی ظرفیت شرکت های دانش بنیان این حوزه به شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.
مدیرعامل شرکت آتی ساز فناوری افزود: با تمهیدات اندیشیده انتظار است نمایشگاه مورد استقبال شمار قابل توجه داخلی و خارجی قرار گیرد.

گیلان_فرحی؛ مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، از آبگیری ۱۵۰ میلیون مترمکعبی سد سفیدرود در این ایام سال خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته که سال سختی از نظر منابع آبی بود، سال سخت تری در پیش داریم. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ؛ وحید خرمی در گفت وگو با ایسنا، ظرفیت آبگیری شده سد سفیدرود را حدودا ۱۵۰ میلیون مترمکعب دانست و اظهار کرد: این میزان آبگیری در فصل پاییز و زمستان بسیار پایین است.
وی با بیان اینکه در سوابق سد سفیدرود این میزان کاهش آبگیری دیده نمی شود، تصریح کرد: نشان می دهد نسبت به سال گذشته که سال سختی از نظر منابع آبی بود، سال سخت تری در پیش داریم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و مدیریت منابع آبی جهت پشت سر گذاشتن سال زراعی پیش رو با کمترین خسارت، عنوان کرد: سال آینده سال سخت آبی است.
خرمی، نرخ آب بهای کشاورزی را براساس قانون تثبیت آب بهای زراعی و قیمت محصول برنج در مزرعه دانست و متذکر شد: این نرخ به نفع کشاورزان بوده و در گیلان براساس نرخ پایه برنج محلی(هاشمی) یعنی ۵۳ هزار تومان محاسبه می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان همچنین به پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی سد پلرود در شرق گیلان اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی ها امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ بتوانیم آبگیری اولیه سد را انجام دهیم. خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان ، لایروبی و احیای آب بندان ها را یکی از روش های استفاده از منابع آبی در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: در راستای بند «ز» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۱، لایروبی آب بندان ها و استفاده از خاک آنها را در دستور کار داریم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از انتخاب پایلوت ۵۰۰ هکتاری آب بندان های گیلان خبر داد و اضافه کرد: قرار شده پیمانکاران کارهای عمرانی لازم برای احیای آب بندان ها را انجام دهند و به جای اعتبار دولتی، خاک استخراج شده از آب بندان را با قیمت کارشناسی تحویل بگیرند.

مشهد - شبنم مقدم ، به گزارش روزنامه تجارت علی مسافری، دبیر جشنواره هنرهای شهری شهرداری مشهد،در نشست خبری افزود: با توجه به تقارن آغاز بهار با ماه مبارک رمضان، مضامین مرتبط درنظر گرفته شده و یکی از محورهای فراخوان منتشر شده به «ماه مبارک رمضان» اختصاص داشته است.وی گفت: امسال در استقبال از بهار 1402 سعی شده آثار از جنبه صرف زیباشناسی خارج شود و نگاه عمومی‌تری به آنها داشته باشیم.مسافری خاطرنشان کرد: جشنواره استقبال از بهار 1402 در 8 بخش گلستان، هنرهای تعاملی شهری، آذین‌بندی شهری، آثار و آذین‌های نوری، دیوارنگاری، سرود، هنرهای نمایشی و هنرهای مردمی ویژه دهه مهدویت تعریف شده است.وی گفت : استقبال از بهار سال آینده، 526 هنرمند در تمامی بخش‌ها شرکت کرده‌اند و 2 هزار و 59 اثر هنری دریافت شده که از این تعداد، 509 اثر را در فضای شهری و در بخش‌های مختلف کار خواهیم کرد.وی از اعمال رویکرد عدالتی برای توزیع آثار در بخش‌ آذین‌بندی خبرداد و افزود: برهمین اساس، تمام مناطق شهری، به ویژه مناطق کم‌برخوردار مورد توجه جدی ماست و آثار را به فراخور این نیازمندی تقسیم‌بندی کرده‌ایم.دبیر جشنواره هنرهای شهری شهرداری مشهد با اشاره به طراحی چند اثر ویژه با رویکرد تعاملی در نقاط مختلف شهر مشهد خاطرنشان کرد: این المان‌ها، در 3 بسته مفهومی به ویژه کودکان تعریف شده است.همچنین، حسین باغگلی ، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در باشگاه‌های ده گانه ویژه برنامه و مجموعه‌ای از برنامه‌ها در گروه های سنی مختلف تهیه شده است.رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: بیش از ۳۰ برنامه با مشارکت ستاد سازمان فرهنگی و معاونت های فرهنگی مناطق داریم؛ در ایام دهه فجر به جز شب شهادت حضرت زینب(س) نورافشانی داریم و تلاش کرده‌ایم دهه فجر را به عنوان ایام شادی و فضاسازی برای شهر درنظر بگیریم.وی گفت: مجموعه ای از برنامه فرهنگی ورزشی در مدارس هم با تعامل آموزش و پرورش داریم و رویداد نهایی به صورت شهری در بوستان ملت با حضور منتخبان مدارس برگزار می‌شود.

شهردار قم با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ که قرار است تقدیم شورای اسلامی شهر شود اعلام کرد: رقمی ‌نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده پیش‌بینی شده است.
فقیه – تجارت، سید مرتضی سقائیان نژاد اظهار داشت: این رقم ممکن است در جلسه بررسی بودجه در صحن شورای اسلامی شهر اضافه هم شود و در قسمت محیط زیست و خدمات شهری یک هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده ایم.
وی با اشاره به این‌ که‌ در سال دوم برنامه قم ۱۴۰۴ قرار داریم گفت: سال ۱۴۰۰ اولین سال این برنامه بود و بودجه ای که برای ما بسته شده بود ۱۰۰ درصد محقق و رقم ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال محقق شد و از نظر هزینه ها ۹۰ درصد آن هزینه گردید.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۳ مرحله افتتاحیه طرح های شهری با رقمی نزدیک به ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام شد.
سقائیان نژاد افزود: در سال ۱۴۰۱، بودجه شهرداری قم حدود چهار و ۲۰۰ میلیارد تومان بسته شد و در اصلاحیه به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید این در حالیست که یک هزار میلیارد تومان اضافه تر از بودجه مصوب محقق شد و شاید تا پایان سال به ۶ هزار میلیارد تومان برسد.
شهردار قم گفت: در ارتباط با طرح ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال طرح تا پایان سال افتتاح می شود در حالیکه تنگناهایی در کشور داریم اما خم به ابرو نیاوردیم و محکم کارمان را دنبال می کنیم و کمتر کلان شهری هست که امور در آن به صورت جاری و منظم انجام شود.
وی افزود: مردم اگر خدمتی می بینند باید آن را لمس می کنند و شهرداری قم باید شهری در شأن مردم تدارک ببیند و مولفه های زیادی از سوی شهرداری با زندگی روزمره مردم در ارتباط است. سقائیان نژاد ابراز داشت: قرار است ۳۵ تقاطع غیر هم‌سطح تا سال ۱۴۰۴ در قم احداث شود و هر تقاطع ۳۵۰‌میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مرکز مکانیزه ۱۹۴ با خدمات شبانه روزی خود، در 9 ماهه 1401؛ پاسخگوی 95 هزار و 557 مشترک زنجانی بوده است.شامی – زنجان، به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ رحیم سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه با بکارگیری سامانه مکانیزه پست امداد و با یکپارچه سازی مدیریت امدادرسانی، خدمات گاز با کیفیت و حداقلِ زمان ممکن به همشهریان عرضه می شود: افزود: در 9 ماهه امسال؛ 95 هزار و 557 مشترک زنجانی با واحد پست امداد مکانیزه تماس تلفنی داشته اند.وی با اعلام اینکه واحد پست امداد گاز زنجان به همراه 3 خودرو؛ درسه شیفت کاری به مشترکین زنجانی خدمات ارائه می‌کنند؛ ابراز کرد: با استفاده از این سامانه، بلافاصله پس از تماس مشترک با شماره ۱۹۴ مرکز امداد شرکت گاز استان زنجان، علاوه بر شماره تلفن تماس گیرنده، آدرس وی را نیز در مرکز امداد این شرکت ثبت و پس از آن خدمات امدادرسانی صورت می گیرد.مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: خودروهای سیار امداد گاز زنجان در مناطق غرب، شرق و مرکز شهر مستقر بوده و با مجهز بودن به سامانه امداد مکانیزه؛ امکان شناسایی موقعیت حادثه بر اساس موقعیت مکانی خودرو ابلاغ و تمامی ارجاعات بی درنگ و بصورت اتوماتیک به تبلت های موجود در خودروها ارسال و در سریعترین زمان، امدادگر متخصص در تمام ساعات شبانه‌روز آماده دریافت پیام و ارائه خدمات به مشترکین است.مهندس سلیمانی نژاد، تصریح کرد: بطور میانگین40 تا50 درصد تماس هایی که مردم با مرکز امداد برقرار می کنند، پس از اعلام به خودروهای امدادی می بایست مجدداً از سوی امدادگران مرکز امداد، پیگیری شود که با راه‌اندازی این سامانه تلفنی که امکان ضبط مکالمات نیز در آن تعبیه شده، خودروهای امدادی موظف به پیگیری آن شده و به این صورت حجم زیادی از ترافیک تماس‌های تلفنی مشترکین مدیریت و روند امدادرسانی با سرعت و دقت بهتری صورت می‌گیرد.وی با بیان اینکه پست امداد گاز به صورت شبانه روزی و24 ساعته آماده پاسخگویی به درخواست های مردمی در زمان بروز اتفاق، حادثه و یا درخواست راهنمایی درخصوص بکارگیری گاز طبیعی است؛ اظهار کرد: بیشترین علّت تماس مشترکین گاز در نیمه نخست امسال؛ درخواست راهنمایی و مشاوره، اطلاع از قطعی گاز، نشتی گاز، استعلامات شهرداری وجمع آوری ادوات گازبوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان افزود: از تماس های گرفته شده با مرکز امداد این شرکت؛ 40 هزار تماس غیر عملیاتی و 55 هزار و557 تماس؛ منجر به اعزام امداد خودرویی صورت گرفته است.سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه در فصول سرد سال، این تماس‌ها با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه است که تمهیدات لازم از طرف گاز زنجان برای پاسخگوییِ مناسب و به هنگام و همچنین انجام اقدامات لازم صورت پذیرفته است؛ تصریح کرد: شفّافیّت و ارائه خدمات بهینه؛ دستاوردی است که با دریافت گزارش های لحظه ای از کارکرد شیفت ها، نفرات و همچنین اقلام مصرفی و ریزکارکرد خودروها در سامانه مکانیزه صورت می گیرد که این امر موجبات رضایتمندی هر چه بیشتر مشترکین را فراهم کرده است.وی اعلام کرد: مشترکین گاز می‌توانند درصورت افت فشارگاز، قطعی و نشت گاز، انفجار، آتش سوزی، گازگرفتگی و یا داشتن هرگونه پرسش در تمام ساعات شبانه روز با سامانه گویا و مکانیزه ۱۹۴ و 1594 تماس بگیرند تا کارشناسان واحد امداد این شرکت در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر حضور یافته و پاسخگوی مطالبات و رفع مشکل مربوطه باشند.