پیشرفت۶۶ د رصد ی پروژه‌های آبرسانی

ایلام_ مد یرعامل آب فاضلاب ایلام گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آبرسانی ایلام ۶۶ د رصد  است نسبت به میانگین کشوری د و برابر کار انجام شد ه است.
پرویز ناصری د ر آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های حوزه آبرسانی شهر ایلام که با حضور معاون امور مجلس ریاست جمهوری برگزار شد  اظهار د اشت: رویکرد ی مثبتی نسبت به پروژه‌ها د ر حوزه آب وجود  د ارد ، د ر سطح کشور ۱۰ هزار روستا با ۳۰ هزار میلیارد  اعتبار از طریق قرارگاه محرومیت زد ایی د ر حال آبرسانی است. وی افزود : برای این موضوع د ر قرار گاه استان ایلام به ریاست استاند ار ایلام اقد امات خوبی آغاز شد ه است، د ر همین راستا ۱۲۸ روستا د ر قالب با همکاری بسیج سازند گی آبرسانی می‌شود . مد یر عامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با اقد اماتی که د ر این د ولت و با حمایت‌های آقای استاند ار انجام شد ه است ۲۶ روستا د ر تابستان آبرسانی شد ه است. وی گفت: د ر حال حاضر برای اولین بار د ر استان ایلام با استفاد ه از ظرفیت خیرین ۴۰ روستا را طی یک تفاهم نامه قرار است آبرسانی صورت گیرد .
ناصری اد امه د اد : قرار است خیرین ۶۳ کیلومتر لوله را د ر اختیار ما قرار د اد ند  که تاکنون ۵۰ کیلومتر این لوله‌ها را د ر انبار آب و فاضلاب د پو شد ه و بزود ی کار اجرایی این ۴۰ روستای فاقد  آب را شروع خواهیم کرد .

 

اجرای بیش از ۱۸۷ کیلومتر شبکه گاز

مد یرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد  گفت: امسال بیش از ۱۸۷ کیلومتر شبکه گاز د ر سطح استان اجرا شد ه که از این میزان ۱۲ کیلومتر شبکه شهری و ۱۷۵ کیلومتر شبکه روستایی بود ه است.
پاک- تجارت، ریحان بهاد ر اظهار کرد : د ر مجموع شبکه گاز اجرا شد ه د ر استان تاکنون به پنج هزار و ۳۰۴ کیلومتر رسید ه که از این میزان یک هزار و ۶۰۷ کیلومترشبکه گاز شهری و سه هزار و ۶۹۷ کیلومتر شبکه روستایی است.
وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ، د انش بنیان و اشتغال آفرین مزین شد ه، افزود : یکی از مهم ترین اهد اف و برنامه های گاز کهگیلویه و بویراحمد  روستاهای باقیماند ه استان د ر مناطق کوهستانی و سخت گذراست.
مد یرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد : هم اکنون ۱۸ شهر استان گاز د ارند  و یک هزار و ۴۱ روستا به شبکه گاز متصل شد ه و با تلاش های صورت گرفته د ر آیند ه ای نزد یک استان به استان سبز تبد یل خواهد  شد . بهاد ر ابراز کرد : تعد اد  مشترکان گاز طبیعی کهگیلویه و بویراحمد  که از این سوخت پاک بهره مند  شد ه اند  بیش از ۲۲۱ هزار مشترک است.

پیام تبریک مد یر عامل د ر پی صعود  تیم والیبال چاد رملو به لیگ برتر
د کتر محمود  صلاحی رئیس هیأت مد یره شرکت معد نی و صنعتی چاد رملود رپی صعود  قد رتمند  تیم والیبال چاد رملو ارد کان به لیگ برتر کشور د ر پیامی، کسب این افتخار را به مد یرعامل باشگاه ورزشی ، کاد رفنی، مربیان، بازیکنان، جامعه ورزشی و عموم مرد م شریف ارد کان تبریک گفت. د کتر صلاحی این موفقیت را حاصل همد لی و حمایت های مد یر عامل محترم چاد رملو و مسئولان شهرستان و استان یزد  عنوان کرد  و افزود  : بی ترد ید  کسب این افتخار بیانگر توجه ویژه شرکت معد نی و صنعتی چاد رملو به رشد  و توانمند  سازی استعد اد های انسانی منطقه است. از این رو چاد رملو با تمام توان خود  علاوه بر توسعه زیر ساختهای ورزشی برای نسل جوان، پویا و مستعد  آیند ه و توجه به ورزشهای پایه، نگاهی به ورزش قهرمانی د ر رشته های مختلف نیزخواهد  د اشت و همان طور که د ر توسعه پاید ار صنعت و اشتغالزایی از شرکت های پیشرو د ر استان و کشور بود ه و هست برای تعمیم امر ورزش که نشاط و سلامتی جامعه را تضمین می نماید  ، نهایت اهتمام خود  را مبذول خواهد  د اشت .

ساختمان کلانتری ۱۹ شهرک
جعفریه به بهره‌برد اری رسید 
علی کیوانی- شهریار؛ آیین افتتاحیه و بهره‌برد اری از ساختمان کلانتری ۱۹ شهرک جعفریه شهریار با حضور خانواد ه معظم شهد ا، مهند س علیرضا فخاری استاند ار تهران ، سرد ار ظهیری فرماند ه نیروی انتظامی غرب استان تهران، شفیع زاد ه فرماند ار ویژه شهریار و محمد صاد ق کولیوند  شهرد ار شهریار و اعضاء شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد .
شهرد ار شهریار د ر این مراسم با اشاره به رشد  جمعیت و افرایش مهاجرت بر حفظ و ارتقاء سرانه‌های عمومی به ویژه امنیتی و انتظامی تاکید  کرد  وگفت: ساختمان کلانتری شهرک جعفریه با توجه به مأموریت‌های ابلاغی و د ر راستای اتمام پروژه های نیمه تمام د ر د ستور کار مد یریت شهری قرار گرفت که خوشبختانه این ساختمان د ر زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع با زیربنای ۸۰۰مترمربع و با اعتباری برابر با ۱۲ میلیارد  تومان احد اث ، تجهیز و د ر اختیار فراجا قرار گرفت.
وی یاد آور شد : اجرای این پروژه به صورت جهاد ی و د ر کوتاه‌ترین زمان به لحاظ اهمیت و ضرورت، احد اث و تجهیز شد  که امید وارم د ر ارتقاء امنیت و رضایتمند ی شهروند ان موثر باشد . شایان ذکر است د ر پایان این مراسم سرد ار ظهیری به همراه استاند ار تهران، با اهد ای لوح تقد یر فرماند هی انتظامی غرب استان تهران به پاس زحمات و‌ تلاش های محمد  صاد ق کولی وند  شهرد ار شهریار و مصطفی عموزاد ه معاون فنی و عمرانی به عنوان مجری پروژه برای ارتقاء سرانه های امنیتی و انتظامی تقد یر و تشکر کرد .

ترانزیت بیش از چهار هزار تُن
کالا از بند ر شهید  باهنر
مد یر بناد ر و د ریانورد ی شهید  باهنر و شرق هرمزگان گفت: چهار هزار و ۶۷۵ تن از انواع کالا بهمن ماه امسال از طریق بند ر شهید  باهنر به کشورهای ترکمستان، ارمنستان و عراق ترانزیت شد . شاکرمی – تجارت، حمید رضا محمد حسینی تختی افزود : از مجموع ۱۲۳ هزار و ۱۲۰ تن کالای نفتی و غیرنفتی بارگیری شد ه د ر بند ر شهید  باهنر، چهار هزار و ۶۷۵ تن به کشورهای ترکمنستان، ارمنستان و عراق ترانزیت شد  که این میزان ترانزیت ۶۵ د رصد  افزایش را به د نبال د اشته است.
وی اد امه د اد : عمد ه کالای ترانزیتی شامل خود رو، میوه و تره بار و خشکبار بود ه که از بند ر شهید  باهنر به کشورهای ترکمنستان، ارمنستان و گرجستان ترانزیت شد ه است.
مد یر بناد ر و د ریانورد ی شهید  باهنر و شرق هرمزگان د ر خصوص کالاهای کاپوتاژ شد ه از این بناد ر نیز گفت: طی این مد ت ۱۴ هزار ۵۷۲ تن از کالاهای غیرنفتی به جزایر این استان کاپوتاژ شد ه که نسبت به مد ت مشابه سال گذشته ۲۸۰ د رصد  افزایش را نشان می‌د هد . بند ر شهید  باهنر جزو بناد ر فعال و قد یمی و سومین بند ر ترانزیتی و د ومین بند ر بزرگ استان هرمزگان محسوب می‌شود .

مشعل گاز د ر روستای گنجه روشن شد 
ایلام_ مد یرعامل شرکت گاز ایلام گفت: برای گازرسانی به روستای گنجه، د ر مجموع بیش از ۷ هزار متر شبکه توزیع گاز اجرا شد ه است.
محمود  کشاورز با اشاره به اینکه با گازرسانی به این روستا، شهرستان ایلام د ر رد یف مناطق سبز استان قرار می‌گیرد ، اظهار د اشت: هم اکنون ۱۰۰ د رصد  جمعیت شهری و روستایی شهرستان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخورد ار هستند . وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این روستا، ۲۰ میلیارد  ریال از اعتبارات د اخلی شرکت ملّی گاز هزینه شد ه‌است، افزود : با گازرسانی به این روستا، بیش از ۱۸ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخورد ار شد ند . مد یرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه د ولت سیزد هم توجّه ویژه‌ای به مناطق کمتر‌‌ برخورد ار استان د ارد ، گفت د ر حال حاضر ۱۰۰ د رصد  جمعیت شهری و بیش از ۹۹ د رصد  جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخورد ار هستند .

د ستورالعمل وزیر؛

مشاور وزیر نیرو و عضو هیات مد یره شرکت مهند سی آبفای کشور د ر نشستی پیرامون د ستورالعمل وزیرد ر رابطه با «مشارکت عمومی-خصوصی برای طرح‌های باز تخصیص آب با جایگزینی پساب و کاهش هد ررفت آب» د ر آبفای اصفهان ،تامین پاید ار آب شرب د ر کشور را یکی از مزیت های اصلی این د ستورالعمل د انست . مسعود  علویان صد ر گفت: یکی از وظایف اصلی شرکت های آب و فاضلاب تامین پاید ار آب شرب مرد م است و از این پس برای تامین پاید ار آب شرب باید  پساب جایگزین بخشی از تخصیص آب با کیفیت به صنایع شود . مشاور وزیر نیرو و عضو هیات مد یره شرکت مهند سی آبفای کشور افزود : با توجه به مشکلاتی که د ر حوزه تامین آب شرب د ر کشور وجود  د ارد  و ضرورت مد یریت مصرف، وزارت نیرو تصمیم گرفته است از محل پساب حاصل از فاضلاب، بخشی از نیاز آب صنایع را برطرف کند  .
مشاور وزیر نیرو با اشاره به ابلاغ بخشنامه وزیر نیرو د ر خصوص مشارکت عمومی-خصوصی برای طرح‌های باز تخصیص آب با جایگزینی پساب و کاهش هد ررفت آب گفت: براساس این بخشنامه صنایع کشور باید  تمهید اتی د ر نظر بگیرند  تا از این به بعد  پساب را جایگزین آب متعارف مصرفی خود  کنند .
علویان صد ر مشاور وزیر نیرو و عضو هیات مد یره شرکت مهند سی آبفای کشور مشارکت عمومی وخصوصی برای طرح های بازتخصیص آب با جایگزینی پساب را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران د انست و اعلام کرد : سرمایه گذاران د ر سراسر کشور می توانند  با سرمایه گذاری د ر این بخش به بازاری پاید ار برای ارائه خد مات د ست یابند .
مشاور مد یرعامل شرکت آبفای کشور با تاکید  بر این نکته که این فرآیند  یک فرصت اقتصاد ی پاید ار برای سرمایه‌گذاران است که تا کنون کمتر مورد  توجه قرار گرفته، عنوان کرد : ما با توسعه این حوزه می‌توانیم یک فرصت بهره‌وری اقتصاد ی خوب برای افراد ی که علاقه‌مند  به سرمایه‌گذاری د ر این حوزه هستند ، فراهم کنیم همچنین از این طریق شرایط سالم بهد اشتی د ر راستای تامین زیرساخت های مورد  نیاز برای حفاظت از محیط زیست مهیاشد ه است. وی ارتقا تاسیسات و توسعه طرح های آبفا را یکی د یگر از مزیت های این طرح برشمرد  و اعلام کرد : به د نبال اجرای این طرح زمینه توسعه طرح های صنعت آب و فاضلاب د ر اقصی نقاط کشور فراهم می شود  که د ر نهایت سطح رفاه و بهد اشت عمومی مرد م را به همراه د ارد . عضو هیات مد یره شرکت مهند سی آبفای کشور گفت: د رصد د  هستیم با اجرای این بخشنامه صنایع کشور را از این به بعد  به جایگزینی پساب به جای آب متعارف مصرفی ترغیب کنیم و د ر این راستا شرکت‌های آبفا د ر سطح کشور باید  زمینه های این تغییر و جایگزینی را ایجاد  کنند .

پروژه خط انتقال آب سیراف - جم روز جمعه د ر ارتباطی وید ئو کنفرانسی با رئیس جمهور و وزیر نیرو و با حضور مد یرعامل شرکت مهند سی آب و فاضلاب کشور به بهره‌برد اری رسید  . مد یرعامل شرکت مهند سی آب و فاضلاب کشور د ر این آیین گفت: استان بوشهر د ر سال گذشته نزد یک ۴۰ هزار مترمکعب آب از آب شیرین‌کن‌ها برد اشت می‌کرد  که با احد اث پروژه‌های متعد د  میزان تولید  آب از آب‌ شیرین‌کن‌های استان به ۱۰۲ هزار مترمکعب افزایش پید ا کرد ه است‌.
اتابک جعفری د ر اد امه اظهار د اشت: طرح آبرسانی سیراف - جم برای تامین آب جمعیتی ۱۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شد ه است که با احد اث فاز نخست آن د ر حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر د ر پوشش تامین آب شرب پاید ار قرار گرفته است.
وی افزود : پروژه آب شیرین‌کن سیراف -جم نیز تا پایان امسال به بهره‌برد اری می‌رسد .
جعفری لور اد امه د اد : طرح آبرسانی شهرستان جم ۲ شهر و روستاهای تابعه را تحت پوشش قرار می‌د هد  و د ر افق آن پوشش جمعیتی 120 هزار نفری مورد  توجه قرار گرفته است.
وی افزود : خط انتقال آب و برق پروژه آبرسانی جم به ترتیب ۴۲ و ۳۱ کیلومتر است که منبع تامین آب نیز اکنون خط کوثر و د ر آیند ه نزد یک آب شیرین‌کن سیراف-جم خواهد  بود .
مد ید عامل شرکت مهند سی آب و فاضلاب کشور تاکید  کرد : نگاه ویژه د ولت سیزد هم به تامین آب استان بوشهر و بویژه د ر احد اث آب شیرین‌کن‌ها منجر به اتفافات بسیار خوبی شد ه تا جایی که به لطف آب شیرین کن های احد اثی ظرف سه سال آیند ه وضعیت آب شرب استان بوشهر به پاید اری کامل می‎رسد .
وی تصریح کرد : احد اث آب شیرین کن های متعد د  از د ستاورد های راهبرد ی سفر نخست رئیس جمهور د ولت مرد می به استان بود  که این مهم اکنون از شمال تا جنوب استان د ر نقاط متعد د ی عملیاتی و یا مورد  بهره برد اری قرار گرفته است.
جعفری لور اضافه کرد : اکنون استان بوشهر رتبه نخست احد اث آب شیرین‌کن‌ها د ر کشور را به خود  اختصاص د اد ه است.

شهرد ار زنجان گفت: فاز جنوبی طرح سبزه مید ان شهر زنجان همزمان با نیمه شعبان با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود .
شامی – تجارت، علیرضا فیروزفر د ر جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، افزود : روزهای پیش رو برای شهروند ان زنجانی روزهای مبارک و پر امید ی است و علاوه بر افتتاح طرح سبزه مید ان، چند  طرح د یگر از جمله گذرهای گرد شگری اشراق و ملت نیز به مرحله بهره برد اری می رسد . شهرد ار زنجان همچنین گفت: د ر ایام پیش رو جشن اتمام عملیات ۵۲ کیلومتر فیبر نوری د ر شهر زنجان را برگزار خواهیم کرد . فیروزفر از تحقق هد فگذاری الکترونیکی شد ن خد مات شهرد اری د ر شهر زنجان خبر د اد  و اظهار کرد : سامانه های صد ور پروانه و سامانه معراج آرامستان زنجان د ر این راستا آماد ه خد مات رسانی شد ه است.
شهرد ار زنجان د ر بخش د یگری از سخنان خود  به اقد امات شهرد اری د ر ساماند هی آرامستان اشاره کرد  و گفت: از حیث اقد امات توسعه ای، امسال آرامستان زنجان رتبه اول را د ر کشور د ارد .
عملیات اجرایی طرح سبزه مید ان از سال های گذشته آغاز شد ه بود  ولی د ر عمل کاری انجام نمی شد  تا اینکه د ر ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ اقد ام جد ی و عملیاتی برای به نتیجه رساند ن پروژه سبزه مید ان با برآورد  هزینه ۶۴ میلیارد  تومانی د ر استان آغاز شد .
بر اساس آخرین اعلام مسوولان شهرد اری زنجان، بهره برد اری کامل از پروژه سبزه مید ان ۲۰۰ میلیارد  تومان اعتبار نیاز د ارد . کل پروژه سبزه مید ان زنجان د ر یک محد ود ه ۶.۶ هکتاری اجرا شد ه و برای سه هزار و ۷۰۰ متر مربع د ر این محد ود ه، غرفه هایی با کاربری تجاری و با زمینه فعالیت عرضه محصولات صنایع د ستی و گرد شگری د ر نظر گرفته شد ه است. محد ود ه میانی این پروژه نیز عرصه ای به وسعت ۲ هکتار را شامل می شود  که قرار است مکانی برای اجرای برنامه های فرهنگی و آیینی باشد .
د ر بخش شمالی پروژه نیز تالار شهر با ابعاد  هفت هزار متر مربع د ر د ست ساخت است که کاربری فرهنگی د ارد 

شهرد ار همد ان د ر آیین تقد یر از جانبازان و ایثارگران ضمن قد رد انی از زحمات آن ها گفت: جانبازان و ایثارگران مایه افتخار کشور و ملت ایران هستند .
به گزارش مد یریت ارتباطات و امور بین الملل شهرد اری همد ان، د ر مراسم روز جانباز که با حضور رییس شورای اسلامی شهر همد ان، شهرد ار و برخی از مد یران شهرد اری برگزار شد  از ایثارگران و جانبازان شهرد اری همد ان تقد یر به عمل آمد .
شهرد ار همد ان با ابراز خرسند ی از حضور د ر جمع باصفای جانبازان و ایثارگران عنوان کرد : جانبازان و ایثارگران مایه افتخار فخر ایران و ملت هستند  که با رشاد ت‌ها و فد اکاری خود شان میراث گرانبهایی را به یاد گار گذاشتند .
سید  مسعود  حسینی با بیان اینکه مرحوم بهنام‌جو بنیان شهرد اری را بر پایه حضور رزمند ه‌گان و ایثارگران گذاشت، افزود : مرحوم بهنام‌جو با این کار یاد  خاطره نیکی از خود شان بر جا گذاشته است چرا که روحیه جهاد ی و کار و تلاش شبانه‌روزی د ر شهرد اری اد امه د ارد . وی با بیان اینکه کمبود ‌های جانبازان و ایثارگران را د رک و تایید  می‌کنیم، عنوان کرد : تلاش د اریم د ر کنار توجه به رفاه کارکنان، نیازها و انتظارات جانبازان و ایثارگران را د ر قالب شرکت‌های سرمایه گذار برای رفاه و معیشت این عزیزان د اشته باشیم.
شهرد ار همد ان فد اکاری و از خود گذشتگی جانبازان و ایثارگران را ارزشمند  د انست و افزود : این فد اکاری‌ها د ر کشورهای د یگر هم ارزشمند  قلمد اد  می‌شود  و این ارزشمند ی به د لیل صبر د ر مشکلات و تقوا جانبازان و ایثارگران است که حق زیاد ی بر گرد ن ما د ارند . د ر اد امه مد یر کل بنیاد  شهید  و امور ایثارگران همد ان ضمن تبریک روز جانباز، عنوان کرد :طبق بیانات رهبری ایثارگران و جانبازان خانواد ه آنها از برجسته ترین، شریف ترین انسانها هستند  که با خد ا معامله ارزشمند ی کرد ند .
مجید  صفد ریان عنوان کرد : بسیاری از این عزیزان که د ر د فاع مقد س حضور د اشتند  علیرغم سن کم د ارای د رک و د رایت بالایی بود ه اند  که با خد ا معامله کرد ه و آرزوی شهاد ت را د اشتند . وی وجود  جانبازان و ایثارگران را ارزشمند  د انست و افزود : شما ماند ید  تا یاد  و خاطرات گرانبهای روزهای د فاع مقد س را یاد آوری کنید .
د ر خاتمه این مراسم که به همت امور ایثارگران شهرد اری همد ان برگزار شد  از کلیه جانبازان شهرد اری همد ان تقد یر بعمل آمد .

شرکت کنند گان د ر نخستین همایش ملی ایمنی و بازرسی کار د ر صنعت حفاری از د ستگاه حفاری سنگین خشکی ۲۷ فتح د ر موقعیت مید ان نفتی اهواز د ر مناطق نفتخیز جنوب بازد ید  کرد ند ‌
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران د ر این بازد ید  که د ر د ومین و آخرین روز همایش، با هد ف آشنایی با فعالیت عملیاتی د کل های حفاری و خد مات جانبی ارائه شد ه د ر حین حفاری صورت گرفت، مد یران عملیاتی و متخصصان د ستگاه د رباره ماهیت کار حفاری و عملکرد  د کل به عنوان یک کارخانه کامل صنعتی توضیح د اد ند .
بازد ید  از این د کل، متعلقات آن و تجهیزات و ماشین آلات خد مات جنبی مورد  توجه شرکت کنند گان د ر همایش مد یران و بازرسان اد ارات کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور قرار گرفت.
نظم و انضباط د ر کار ، گزارش افسر ایمنی د ر ابتد ای ورود  و توصیه نکات ایمنی، حفظ فواصل با تجهیزات د وار و آراستگی محوطه استقرار د کل و ارد وگاه حفاری و توجه به محیط زیست اطراف از نکاتی بود  که توجه بازد ید کنند گان را به خود  جلب نمود ‌.
شرکت کنند گان خاصه بازرسان کار پرسش های زیاد ی د رباره کم و کیف کار، سختی و مشکلات آن، شرایط کار اقماری، ایمنی و بهد اشت شغلی ، امکانات د رمانی و فوریت های پزشکی د اشتند  که از سوی کارشناسان هر بخش توضیح د اد ه شد .
نخستین همایش تخصصی ایمنی و بازرسی د ر صنعت حفاری با رویکرد  صیانت از نیروی انسانی با مشارکت شرکت ملی حفاری ایران و اد اره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مد یرکل بازرسی و جمعی از مد یران کل و بازرسان این وزارتخانه و همچنین مد یران ارشد  صنعت نفت کشور از جمله مد یران عامل شرکت های نفتی د ر جنوب، مد یرکل ایمنی، بهد اشت و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران و متخصصان و کارشناسان این صنعت د ر راستای فرهنگ سازی، شناخت فرآیند ها، بررسی راهکارها و چالش ها و اجرای نظام نامه ایمنی ، د ر سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی شهید  سپهبد  قاسم سلیمانی د ر اهواز برگزار شد ‌.
محورهای کار این همایش د و روزه د ر چهار بخش شامل معرفی شرکت، پیاد ه سازی سامانه مد یریت یکپارچه (IMS) ، ایمنی و حفاظت فنی و بهد اشت حرفه ای ترسیم و د ر سرفصل های آشنایی با مخاطرات د ستگاه ها و تجهیزات حفاری و خد مات فنی جانبی، انواع خطر و ریسک بالا د ر صنعت حفاری، تجارب پیاد ه سازی و یکپارچه سازی سامانه های مد یریت یکپارچه استاند ارد ، فرآیند های مد یریت ریسک های ایمنی، بهد اشت و محیط زیست، اشتراک گذاری تجربیات HSE،فعالیت های حوزه پیمانکاری، شرایط اضطراری خاص صنعت حفاری نظیر فوران چاه، معرفی تجهیزات و ابزارهای جد ید  ایمنی، عوامل زیان آور محیط کار د کل های حفاری، پایش مستمر سلامت کارکنان و اهمیت اجرایی نمود ن آیین نامه های حفاظت و بهد اشت کار و آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور کار بود . همچنین برگزاری کارگاه تخصصی ایمنی د ر صنعت حفاری، بررسی قوانین حوزه کار توسط کارشناسان اد اره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و بازد ید  شرکت کنند گان د ر همایش از یک د ستگاه حفاری د ر گستره عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب و اشنایی با کار حفاری و خد مات جانبی این صنعت از د یگر برنامه های اصلی و جانبی همایش به شمار آمد .