ترانزیت بیش از 10 هزار دستگاه خودرو

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت از آغاز سال جاری تاکنون ، 10 هزار و 8 دستگاه خودرو از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS ترانزیت شد.
شهره حقی – تجارت، به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد؛ محمدتقی انزان پور با بیان اینکه بندرامیرآباد در سالهای اخیر با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی و داشتن فاصله دریایی مناسب با بنادر کانونی منطقه ، در زمره بنادر فعال ترانزیتی کشور قرار دارد ، از ترانزیت 10 هزار و 8 دستگاه خودرو از فروردین ماه لغایت نیمه اسفند سال جاری در بندرامیرآباد خبر داد که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ، رشد بیش از 18 برابری را نشان می دهد.
وی افزود این خودروها از کشور امارات توسط کشتی وارد بندر لنگه شده و پس از طی طریق جاده ای وارد بندر امیرآباد گردیده ، و از این بندر نیز به مقصد بنادر کشورهای حوزه CIS بارگیری می شوند. انزان پور با بیان اینکه مولفه هایی نظیر موقعیت مناسب جغرافیایی ، توانمندی های ناوگان ترابری ، قابلیت تخلیه و بارگیری خودرو ، کاهش هزینه های حمل و نقل دریایی و ارائه خدمات ۲۴ ساعته تمامی خدمات و عملیات دریایی و بندری از عوامل مهم رونق فعالیت های ترانزیتی در بندرامیرآباد به ویژه ترانزیت خودرو به شمار می آید ، از استقرار 858 دستگاه خودرو دیگر در محوطه های عملیاتی بندرامیرآباد جهت ترانزیت به این کشورها در روزهای آینده خبر داد.

 

کاشت ۱۴میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهراز اغاز اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت از سال اینده درکشور خبر داد. عبدالحسین گرشاسبی درجمع خبرنگاران اظهارداشت : سهم این استان از اجرای این طرح ملی مردمی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله (سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار اصله) طی چهار سال است.
گرشاسبی یادآورشد: با توجه به تغییر اقلیم، کاهش بارندگی، کاهش پوشش گیاهی، افزایش بیابان و کانون‌های گرد و غبار اجرای طرح ملی مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور و همکاری همه رسانه‌ها برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مخاطبان برای اجرای این طرح ضروری است. وی ادامه داد: در زمان حاضر چهار نهالستان به مساحت ۲۸ هکتار در استان بوشهر وجود دارد همچنین ۲ نهالستان دیگر در دشتی و بنک شهرستان کنگان نیز غیر فعال هستند که در تلاش برای احیای آنها هستیم. گرشاسبی گفت: ظرفیت بالفعل تولید نهال در استان بوشهر ۶۹۵ هزار اصله در چهار شهرستان است که از این میزان ۵۴۰ هزار نهال قابل توزیع است تاکنون ۲۰۰ هزار اصله آن توزیع و ۳۴۰ هزار اصله نیز تا پایان سال و سال آینده توزیع می‌شود. وی با اشاره به استفاده از گونه های درختان بومی منطقه اظهار کرد: با توجه به سازگاری گونه‌های بومی و سازگار با محیط برای نخستین بار به دنبال تهیه قلمه درختچه اشک و گونه هایی از جمله استبرق و اسکنبیل هستیم و این نقطه عطفی در حوزه برنامه ریزی برای کشت گونه‌های سازگار با شرایط استان است.

افتتاح مرکز توسعه و پشتیبانی
نوآوری و فناوری چادرملو
به گزارش روابط عمومی چادرملو این مرکز با هدف ایجاد ظرفیت‌های نوآوری، به منظور ارزش آفرینی در صنایع فولادی و معدنی چادرملو و ارتقای بهره‌وری آن‌ها تاسیس گردیده است .
در مراسم آغاز به کار این مرکز مهندس طاهر زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن حرکت حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه کشور، در مسیر ارزش آفرینی پایدار و ارتقای مزیت‌های رقابتی خود بخصوص در بازارهای بین‌المللی، افزود: در همین راستا شرکت چادرملو اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری یزد و انعقاد تفاهمنامه همکاری با پارک علم و فناوری و دانشگاه یزد نمود .
وی با اشاره به اینکه این مراکز در راستای تحقق قانون جهش تولید، دانش‌بنیان و سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و به منظور فراهم‌آوردن زمینه همکاری‌های سازنده برای حمایت از توسعه فناوری‌ها، محصولات و خدمات فناورانه و نیز توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان یزد در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» ایجاد گردیده است یادآور شد: چادرملو در فرآیند توسعه دانش محور به ویژه در زنجیره فولاد، از مرحله اکتشاف، استخراج، فرآوری و تولید محصولات فولادی فرصت هایی را برای محققان، پژوهشگران، و صنعتگران در مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان فراهم ساخته است که بهترین محمل همکاری دوجانبه میان مراکز علمی و صنعتی است.
مدیر عامل چادرملو همچنین افزود: این شرکت بعنوان یکی از بازیگران بزرگ اقتصادی کشور همزمان با توسعه همکاری ها با شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی به منظور ارتقاء بهره وری، در اندیشه توسعه و انتقال تکنولوژی ها روز و حرکت به سمت هوشمند سازی فرآیند های تولید است .
بر اساس همین گزارش، در این مراسم که جمعی از استادان، پژوهشگران و محققان دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری حضور داشتند محمدعلی شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با تاکید بر ضرورت نخبه پروری و جذب و اشتغال این گروه که متناسب با نیاز استان تربیت شده اند در مراکز صنعتی از اقدام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که همواره از شرکت های مهم و تاثیر گذار در رشد و پیشرفت استان بوده است و این بار با اقدام عملی زمینه همکاری موثر با مراکز علمی و نوآوری را فراهم نموده است تقدیر و تشکر کرد.
گفتنی است با راه اندازی و تجهیز دفتر مرکز توسعه و پشتیبانی نوآوری و فناوری چادرملو در ساختمان شهید احمدی روشن در پارک علم و فناوری استان یزد دبیرخانه دائمی جذب ایده‌ها نیز در این محل آغاز به کار کرد.

خط کشی بیش هزار کیلومتر از
راه های جنوب سیستان و بلوچستان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از خط کشی هزار و پنجاه کیلومتر راه های مواصلاتی جنوب استان دربهمن ماه ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان، علی بامری گفت: در طول بهمن ماه سال جاری اقدامات مختلفی برای افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی جنوب استان انجام گرفته است که می توان به خط کشی بیش از هزار کیلومتر از راه های ارتباطی جنوب استان اشاره کرد. وی ادامه داد: در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات خط کشی راههای ارتباطی تحت پوشش به طور ویژه انجام شده است. بامری به نصب ۱۹۲ مترمربع تابلو اطلاعاتی، رنگ آمیزی ۲۱۹۹ عدد پایه تابلو، نصب ۱۲۵۸ تابلو اخطاری،انتظامی و مسیر نمای جدید ، تعویض صفحه تابلو اخطاری و انتظامی فاقد بازتاب به تعداد ۱۸۵۰ عدد در محورهای مواصلاتی جنوب استان اشاره کرد و افزود: رنگ آمیزی ۱۶۰۰ مترمربع نیوجرسی ها و سایر حفاظ های بتنی ، رنگ آمیزی ۱۷۳۶ مترمربع سرعتکاه، بازسازی و تعمیر ۱۰۵ مترمربع تابلو اطلاعاتی در محورهای ارتباطی جنوب استان از سایر اقدامات انجام شده حوزه ایمنی و راهداری دربهمن ماه سال جاری بوده است.

برگزاری ۳۵ دوره آموزشی برای تولیدکنندگان
ایلام - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: امسال ۳۵ دوره آموزشی برای تولیدکنندگان در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان برگزار شده است. موسی حاتمی برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی برای تولیدکنندگان را از برنامه‌های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: امسال قرارداد برپایی ۴۵ دوره منعقد شده است که ۳۵ دوره تاکنون برگزار و ۱۰ دوره باقیمانده نیز بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته اجرا خواهد شد. وی افزود: نواحی صنعتی موسیان (آب معدنی دهلران) و شباب ۲ با موافقت سازمان شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد خواهند شد. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام تاکید کرد: ناحیه صنعتی موسیان ۳۰ هکتار زمین داشته و پنج میلیارد تومان برای ایجاد آن نیاز است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از بهره برداری از ۳۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری استان خراسان رضوی با ۲۱ میلیارد تومان اعتباردر هفته منابع طبیعی خبرداد.
شبنم مقدم ، تجارت - محسن فنودی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در نشست خبری هفته منابع طبیعی گفت: در این هفته تعداد ۳۰ طرح در ۱۱شهرستان استان به بهره برداری می رسد.
فنودی گفت: افتتاح پروژه آبخیزداری حوزه شیزن سمنگان تایباد از جمله پروژه های حوزه معاونت آبخیزداری است.
وی افزود: طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری یاد شده با ۹۰ هزار متر مکعب ظرفیت و با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار آماده شده است و پنج هزار بهره بردار استان ذینفع این طرحها هستند.
وی درباره زمینهای موقوفه آستانقدس رضوی و اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 500 هکتاراز اراضی استان شامل این زمینها می شود که با دبیرخانه ای که در اداره اوقاف مستقراست، این تعیین تکلیف در حال اجراست و امیدواریم تا پایان اسفند سال آینده، این اراضی مستلزم پلاک بشوند.
فنودی با بیان اینکه خراسان رضوی در ۳۰ شهرستان کانون فرسایش بادی دارد، گفت: متاسفانه در سال ۹۷ ، در استان۱۵ کانون فرسایش بادی در ۲۰ شهرستان به وسعت ۷۶۸ هزار هکتار وجود داشت که با استفاده بی‌رویه و بهره‌برداری غیر اصولی از مراتع و منابع طبیعی، اکنون این مقدار به ۳۰ کانون در ۲۳ شهرستان افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به افزایش وسعت کانون‌های فرسایش بادی خاطر نشان کرد : توسعه بیابان‌ها، اراضی کشاورزی را تحت شعاع قرار می‌دهد و باعث شوری آب چاه‌های کشاورزی می شود.
فنودی با بیان این مطلب که در استان به طور میانگین سالانه ۱۵ تا ۲۰ هکتار عملیات بیابان‌زدایی انجام می‌شود، افزود: در مجموع یک و نیم میلیون هکتار عملیات بیابان‌زدایی انجام شده است. وی گفت: یکی از طرح‌های مهم کنترل شن‌های روان اجرای تله رسوب‌گیر است که با ایجاد کانال‌هایی به عمق یک متر و با طول متفاوت و مورد نیاز عمود بر جهت بادهای غالب ایجاد می‌شوند و در زمان وقوع طوفان، شن‌ها پس از برخورد با خاکریز داخل کانال حبس می‌شوند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: وسعت اراضی جنگلی در این استان ۷۵۶ هزار هکتار با گونه‌های متفاوت شامل سروکوهی، پسته وحشی، تاغ، بادامشک، زرشک، سماق، گز، بنه، قیچ و... است که ۵۱۴ هزار هکتار آن را جنگل‌های طبیعی و ۲۴۲ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت پوشش داده‌اند. وی با تاکید براهمیت حفظ و توسعه جنگل‌ها در استان خاطرنشان کرد:خراسان رضوی با دارا بودن ۵۵۰ هزار هکتار جنگل بیابانی مقام اول کشور را از لحاظ وسعت دارد و از این وسعت ۲۵۰ هزار هکتار جنگل‌های طبیعی و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت هستند.
فنودی گفت: استان خراسان رضوی دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل است که ۷۵۰ هزار هکتار آن جنگل و ۵۵۰ هزار هکتار جنگل‌های بیابانی هستند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: وظیفه اصلی ما حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از اراضی ملی سطح استان است و هشت میلیون هکتار اراضی ملی معادل ۷۰ درصد سطح استان است.
فنودی افزود : از هشت میلیون هکتار اراضی ملی تاکنون بیش از ۶ میلیون هکتار از اسناد اراضی ملی را به نام دولت و منابع طبیعی دریافت کردیم و مابقی هم تا پایان سال مالی به اتمام می رسد. وی گفت: ۹۹ درصد ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه اراضی کشاورزی است و بقیه به منابع ملی و طبیعی تعرض نشده و در حوزه پیگیری این اداره نیست.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد:از ابتدای سال تاکنون ۱۸۱ پرونده جلوگیری از رفع تجاوز از اراضی ملی در مساحت ۱۷۶ هکتار انجام شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:سهم این استان از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی سه سال، کاشت سالانه ۳۷ میلیون نهال است. وی اضافه کرد: تا کنون بیش از هفت و نیم میلیون هکتار از اراضی تحت حفاظت منابع طبیعی سند دار و سند تک برگ ۶ میلیون هکتار دریافت شده است و بقیه هم تا پایان سال مالی به اتمام می رسد.

نشست ارزیابی عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران این شرکت و سر بازرسان ستادهای مربوطه استانداری خوزستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، نشست ارزیابی عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و امر به معروف و نهی از منکر با حضور مهندس عذاری اهوازی مدیرعامل و جمعی از مدیران و روسای این شرکت و آقایان یکتاسواری سر بازرس ستاد صیانت از حقوق شهروندی استانداری خوزستان و حجت الاسلام محسن ریسمان سنج معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان برگزار شد. این نشست جهت ارزیابی عملکرد این شرکت در دو حوزه صیانت از حقوق شهروندی(با شاخص هایی همچون عدالت محوری، اصلاح فرآیندهای اداری و حدف بروکراسی، ارتقاء سلامت نظام اداری و پیشگیری از مفاسد، ایجاد شفافیت در سازمان و اقدامات مسئولیت اجتماعی) و حوزه فعالیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر، تدارک دیده شده بود. مهندس عذاری اهوازی در این نشست با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه عدالت محوری و ارتقاء شرایط شغلی کارگران و کارکنان ارکان ثالث مناطق عملیاتی بیان داشت: اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل مطابق وزارت نفت، ایجاد بیمه تکمیلی، تدارک خدمات رفاهی و ورزشی و برگزاری دوره های آموزشی ویژه ارکان ثالث، طی یکسال گذشته باعث ایجاد تحول در حوزه کارگری شرکت نفت و گاز اروندان بوده و این شرکت در زمینه اجرای طرح تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران نیز پیشگام و بطور کامل موفق بوده است. وی در خصوص ارتقا سلامت نظام اداری بیان داشت: الکترونیک و بر خط شدن تمام بارنامه های حراست در سطح مناطق مختلف شرکت، شناسایی گلوگاه های فساد خیز و شفافیت مالی در تمام سطوح از اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از فساد در این شرکت بوده است، و همچنین در موضوع شفافیت نیز وزارت نفت اخیرا موفق به کسب رتبه نخست در سامانه انتشار آزاد اطلاعات و شفافیت شده است.

تعمیرات اساسی و RI کمپرسور واحد شماره 6 گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین، به مراحل پایانی نزدیک می شود. قریشی – تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، بهنام کریمی مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی با اشاره به فعالیت های تعمیرات اساسی و RI کمپرسور واحد شماره 6 گازی این نیروگاه گفت: واحد شماره 6 گازی نیروگاه که برای انجام تعمیرات اساسی و RI از مدار تولید، خارج شده است ، هم اکنون از سوی متخصصان تعمیرات مکانیک سیکل ترکیبی در حال تعمیرات است که این فعالیت ها مراحل پایانی خود را سپری می کند . کریمی بیان داشت: انجام به موقع فعالیت های تعمیراتی به همراه اجرای با کیفیت آن، برای حفظ آمادگی واحدها، وظیفه کارکنان تعمیرات است که در تعمیرات واحد شماره 6 گازی هم ، دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، تعویض لوله های فشار بالا و فشارپائین بویلر، بازدید از تورک کنورتور، بازدید از شفت کمکی و شفت های گیربکس، دمونتاژ ومونتاژ پوسته توربین وکمپرسور، به همراه دمونتاژ و مونتاژ نازل ها و پره های توربین، تست و بازدید تجهیزات توربین، نمونه ای از فعالیت هایی است که از سوی کارکنان این امور در حوزه مکانیک انجام شده و یا در حال انجام است .
کریمی در ادامه تصریح کرد : همچنین دمونتاژ جهت بازدید از ژنراتور مونتاژو تعویض روتورژنراتور، تعویض سگمنت ها، تعویض یاتاقان های گیربکس، بازدید از پمپ سوخت مایع، تعویض ترانزیشن پیس ها، بازديد و تعمیر اگزوز، سرویس فنی بویلر فیدپمپ ها، سوراخکاری محل پین شرودهای معیوب ردیف 1،2و3، رفع نشتی از جک های هیدرولیک دایورتردمپر، عایقکاری داکت ورودی هوا ومسیر داکت خروجی اگزوز و...، بخش دیگری از اقداماتی است که از سوی متخصصان این نیروگاه به انجام رسیده است.
تعمیرات اساسی و RI کمپرسور واحد شماره 6 گازی، به مدت 90 روز و از سوی کارکنان تعمیرات 3 گانه مکانیک، الکتریک و ابزار دقیق این نیروگاه به منظور افزایش آمادگی واحدهای سیزده گانه به انجام خواهد رسید.

کرمانشاه- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از آغاز طرح ویژه نظارتی مراکز عرضه و خدمات کالا در کرمانشاه خبر داد.
مهدی حسین پور اظهار کرد: طرح ویژه نظارتی سازمان استاندار از مراکز عرضه و خدمات با عنوان طرح عیدانه در استان کرمانشاه آغاز شده است.
وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن سال نو اجرای طرح ملی ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران در استان کرمانشاه به منظور کنترل کیفی و کمی کالاها و خدمات در راستای حفظ حقوق عامه از تاریخ ۱۵ اسفند با اولویت بازرسی ایستگاه راه آهن، پایانه‌های مسافربری برون شهری، مراکز پذیرایی بین راهی، رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها، زائر سرا، مراکز شستشوی فرش، فرودگاه، مراکز عمده خشکبار، مراکز عمده فروش مواد غذایی، هتل آپارتمان‌ها و هتل‌ها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون سازمان ملی استاندارد ایران مصوب مجلس شورای اسلامی با رویکرد مسئولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم مردم و مسافران نوروزی در ارتباط با کیفیت کالاها و خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است با عنوان طرح نظارتی عیدانه توسط بازرسین اداره کل استاندارد کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیر کل استاندارد البرز در مراسم اعطای نشان ملی استاندارد به تولیدکنندگان برتر البرز که به صورت حضور در واحد تولیدی و با حضور اصحاب رسانه انجام شد، گفت: صنعتگران البرزی در سالی که به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین » مزین است ، افتخار کسب ۲ نشان عالی استاندارد از میان پنج نشان استاندارد ملی را دارند و به همین دلیل مسئولان اداره کل استاندارد البرز به نمایندگی از دولت در صنایع پیشرو استان حاضر شدند تا این نشان را در کارخانه تقدیم تولید کنندگان کنند.
محمد حسین طاهری با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان کشوردر صف جهاد با دشمن و تحریم های ظالمانه قرار دارند،افزود: فعالیت ده ها واحد تولیدی و صنعتی که بیش از ۳۰۰ واحد آنها دانش بنیان و با فناوری بالا است ، نشان از ظرفیت بالای اقتصادی و تولیدی کوچکترین استان کشور به لحاظ وسعت دارد. وی افزود: 2 واحد تولیدی استان البرزدر بین 5 واحد تولیدی برتر کشور انتخاب شدند که این امر یک افتخار بزرگ برای استان البرز و مایه مباهات است و بر همین اساس امروز با حضور در این دو واحد صنعتی ضمن قدردانی از تلاش های آنها برای کسب موفقیت در عرصه تولید،می خواهیم به آنها این اطمینان خاطر را بدهیم که در این مسیر همگام با تولیدکنندگان بوده و از هیچ کمکی برای رونق تولید دریغ نخواهیم کرد .
مدیرعامل شرکت رضوان شکلات که مفتخر به دریافت نشان ملی استاندارد شد ، ضمن قدردانی از زحمات مدیر کل استاندارد استان البرز و همراهان وی برای حضور در واحد تولیدی شان در سخنانی گفت : در شرایطی خود را برای بالندگی و کسب برتری آماده کردیم که کشور در شدیدترین وضعیت تحریم های ظالمانه قرار دارد.
مهدی بلوغی با بیان اینکه مجموعه ما علاوه بر تولید انبوه مواد غذایی به کیفیت ، مطلوبیت و شاخص های استاندارد توجه ویژه ای دارد که حاصل آن کسب نشان ملی استاندارد است،افزود:تعداد 2 هزارو۲۰۰ نفر در شرکت تولیدی رضوان شکلات مشغول به کار هستند و توانسته ایم هفت هزار شغل به طور غیر مستقیم در کشور ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه سال آینده سه هزار نیروی انسانی جدید به صورت مستقیم جذب این شرکت خواهند شد و تولید و اشتغال در آن توسعه می یابد،خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد محصولات تولیدی این شرکت به کشورهای افعانستان،عراق، امارات، جمهوری آذربایجان، روسیه، عمان، ارمنستان، بحرین و مغولستان صادر می شود.
نایب رییس هیات مدیره گروه صنعتی زرکه نشان ملی استاندارد را از مدیر کل استاندارد استان البرز دریافت کرد، نیز گفت: برای دهمین بارست که موفق به کسب نشان ملی استاندارد می شویم که افتخاری بزرگ برای مجموعه ماست.
وی با اشاره به اینکه در هلدینگ زر ۱۰ هزارو ۳۰۰ نفر به صورت فراگیر در سطح ملی اشتغال دارند،ادامه داد:محصولات این شرکت به ۸۰ کشور جهان به ویژه کشورهای قاره های آفریقا و اروپا صادر می شود . امینی خاطرنشان کرد : محصولاتی که در این گروه طراحی شده دانش بنیان هستند و به تازگی محصولات این شرکت در زمینه شکلات و شیرینی با در نظر گرفتن سلامت وکیفیت درخورشان جامعه ایرانی در حال تولید و عرضه به بازارهای داخلی و نیز بازارهای جهانی است.