طرح راهبردی کسب‌وکار بانک سینا تدوین شد

در همایش سراسری مدیران بانک سینا و با حضور اعضای هیئت‌مدیره از «طرح راهبردی کسب‌وکار» این بانک به صورت رسمی رونمایی شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، مدیرعامل بانک سینا در این مراسم با اشاره به استراتژی این بانک مبنی بر ارائه خدمات نوین و مشتری‌محور در مسیر حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و پلتفرمی، گفت: طراحی و تدوین برنامه سه ساله بانک تحت عنوان «طرح راهبردی کسب‌وکار»، به اتمام رسیده و امروز شاهد رونمایی و اجرای رسمی این طرح در بانک هستیم.
غلامرضا فتحعلی تصریح کرد: با رونمایی از این طرح که دربرگیرنده تغییر در مدل و شیوه کسب‌وکار و زمینه‌ساز ورود بانک سینا به حوزه فعالیت جدید در نظام بانکی از طریق ترسیم نقشه راه مدیریت راهبردی است، برنامه‌های راهبردی و استراتژیک جدیدی در بانک اجرایی شده و به افزایش سهم بازار و ارتقاء جایگاه بانک سینا در صنعت بانکداری جهت دستیابی به بازارهای جدید و نو، بیش از پیش توجه خواهد شد.
وی بیان کرد: تغییر نظام برنامه‌ریزی، کنترل هوشمندی عملکرد و ایجاد همسویی راهبردی در بدنه بانک از قابلیت‌های این طرح راهبردی است. دور اندیشی و آینده‌نگری متناسب با نیازهای روز جامعه بر اساس مشتریان هدف نیز از دیگر مواردی است که در این طرح به آن توجه ویژه شده است.

 

طرح آرسام بیمه آرمان

برای اولین بار در بیمه آرمان ، طرح آرسام که شامل بیمه نامه های مسئولیت هیئت مدیره در قبال ساکنین و اشخاص ثالث و آسانسور می باشد، اجرا می گردد .
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، بیمه هیئت مدیره ساختمان یا همان بیمه مسئولیت مدنی هیئت مدیره ساختمان، مسئولیت بیمه‌گزار در قبال ساکنین و اشخاص ثالث که در ساختمان تردد دارند. در حقیقت چنانچه در نتیجه استفاده از پارکینگ، ریزش نمای سنگ ساختمان در محوطه و اطراف آن ، نشست و ریزش چاه، قصور نظافتچی و سرایدار، هرگونه خسارت وارده به ساکنین و اشخاص ثالث وارد آید، تمام خسارت‌های وارد شده بر عهده بیمه نامه مسئولیت هیئت مدیره ساختمان خواهد بود.
بیمه هیئت مدیره ساختمان چه پوشش‌هایی دارد؟
میزان پوشش‌های بیمه هیئت مدیره ساختمان با توجه به درخواست هیئت مدیره مشخص می‌شود. هیئت مدیره خسارات جانی و مالی را که برای اشخاص ثالث رخ می‌دهد، با بیمه مسئولیت بر عهده بیمه‌گر خواهد گذاشت. خسارت‌هایی مانند: ریزش نمای ساختمان در محوطه و اطراف آن، ایجاد خسارت به ساختمان مجاور ، ترکیدگی لوله و نشت آب، ریزش چاه ساختمان و آسیب به نظافتچی و کارمندان ساختمان همگی تحت پوشش این بیمه نامه است. شرکت بیمه تا سقف تعهدات خود، خسارت‌ها را جبران خواهند کرد.

رونمایی از خدمات گروه مالی
سامان برای نوروز 1402
صفحه خدمات نوروزی گروه مالی سامان در سایت بانک سامان رونمایی شد.
به گزارش تجارت به نقل از سامان رسانه، گروه مالی سامان از صفحه خدمات نوروزی خود در سایت بانک سامان رونمایی کرد. بر این اساس، در این صفحه بانک سامان خدمات مالی مختلف خود نظیر ابزارهای الکترونیک، افتتاح حساب آنلاین سپرده وین و باشگاه مشتریان بانک سامان (سامانیوم) را معرفی کرده است.
همچنین کارگزاری بانک سامان نیز در این صفحه به ارائه خدماتی همچون افتتاح حساب آنلاین در کارگزاری، برداشت آنی وجه، باشگاه مشتریان کارگزاری سامان و سامانه آموزشهای آنلاین خود را معرفی کرده است.
شرکت پرداخت الکترونیک سامان هم در این صفحه خدماتی مثل درگاه پرداخت، اپلیکیشن 724، سرویس خرید کارت هدیه، دستگاه کارتخوان و باشگاه بامن را ارائه داده است.
شرکت بیمه سامان هم امکان خرید آنلاین انواع بیمه خود را در این صفحه ارائه کرده و در نهایت شرکت سامانتل نیز امکان خرید سیمکارت رند این شرکت را فراهم کرده است.

کارآفرین نخستین بانک خصوصی
دریافت کننده استاندارد ایزو ۲۹۹۹۳
بانک کارآفرین به‌عنوان نخستین بانک خصوصی موفق شد تا استاندارد آموزشی بین‌المللی ایزو ۲۹۹۹۳ را دریافت کند.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در راستای اهداف راهبردی بانک کارآفرین در حوزه آموزش، پس از کسب گواهینامه آموزشی «۲۰۱۹-۱۰۰۱۵» در سال ۱۴۰۰ و تمدید این گواهینامه در سال جاری، با فراهم شدن زیرساخت‌های موردنیاز، نظیر راه‌اندازی مرکز آموزش حرفه‌ای مطابق با استانداردهای روز دنیا، بانک کارآفرین به‌عنوان اولین بانک خصوصی کشور موفق به اخذ گواهینامه «۲۰۱۷-۲۹۹۹۳» در سطح بین‌المللی شد.
همچنین استاندارد ایزو «۲۹۹۹۳» که الزامات (Requirements) در آن درج‌شده است، به موضوعاتی فراتر از آموزش پرداخته و یادگیری(Learning) به معنای «ثمره آموزش» مورد توجه قرار گرفته است و «فرهنگ‌های تبلیغاتی»، «فرآیند تسویه‌حساب»
و «امور بودجه‌ریزی» از جمله موارد مهم در این استاندارد شناخته می شود.

در جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی رخ داد؛

گروه بانک و بیمه: محصول "بانکداری ویدئویی" پاسارگاد، در هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی به‌عنوان محصول و نوآوری‌ برتر ایرانی معرفی شد.
به‌ گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در "هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی" که در تاریخ 14اسفندماه1401 به‌همت دفتر توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعتی شریف (تکنوشریف) در محل دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، محصول "بانکداری ویدئویی" پاسارگاد که هم‌راستا با تحولات نوین جهانی و ارائه خدمات غیرحضوری بانکی طراحی شده است به‌عنوان نوآوری‌ برتر ایرانی معرفی و موردتقدیر قرار گرفت.
بانک پاسارگاد به‌عنوان بانکی پیشرو در ارائه خدمات نوین بانکی، محصول بانکداری ویدئویی را که یکی از راهکارهای بانکداری دیجیتال است و در دسته‌بندی محصولات حوزه بانکداری تعاملی قرار می‌گیرد، با هدف کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعبه‌های بانک، افزایش رضایت‌مندی و ارتباط مؤثرتر با ایشان ارائه کرده است.
در واقع محصول "‌بانکداری ویدئویی‌" با هدف ارائه نسل جدید خدمات بانکی، فارغ از موقعیت فیزیکی مشتری و یا بانک، تولید شده است. این محصول با ایجاد یک بستر کامل برای ارتباط تصویری و صوتی بین بانکدار و مشتری، امکان ارائه انواع خدمات بانکی و مالی را فراهم می‌سازد. با کمک بانکداری ویدئویی، مشتری می‌تواند در هر نقطه جغرافیایی بدون حضور در شعبه، پس از ثبت درخواست، با بانکدار ارتباط تصویری برقرار نموده و پس از احراز هویت، خدمات بانکی قابل‌ارائه را دریافت کند. این محصول نوآورانه با توجه به ویژگی‌های جذاب و خاص خود ضمن جلب نظر هیأت داوران در فرآیند ارزیابی هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی موفق به کسب لوح زرین و تقدیرنامه نوآوری محصول برتر ایرانی شد.
گفتنی است جشنواره نوآوری برتر ایرانی قصد دارد تا در هفتمین دوره برگزاری خود با شناسایی، انتخاب، ممیزی و احراز برترین نوآوری‌های شرکت‌های ایرانی در چهار بخش نوآوری در محصول، نوآوری در خدمت، نوآوری در فرایند و نوآوری در کسب‌وکار، زمینه معرفی و تقدیر از تلاشگران حوزه صنعت و کسب‌وکار را فراهم آورده و از طریق شناخت نقاط قوت و قابل‌بهبود، به نهادینه‌کردن و بلوغ فرایندهای نوآوری در شرکت‌های ایرانی کمک کند. بی‌شک توسعه و اشاعه فرهنگ تقدیر از نوآوران برتر می‌تواند ضمن توسعه اقدامات ارزشمند در این حوزه، زمینه ارائه محصولات و خدمات بهتر به هموطنان عزیزمان را فراهم آورده و در مرحله بعد، موجب توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تقویت زیست‌بوم نوآوری کشور و راه‌گشای توسعه صادرات و کسب درآمدهای ارزی از بازارهای بین‌المللی نیز باشد. جایگاه و اثرگذاری ویژه نوآوری‌های منتخب، تمرکز بر نوآوری‌های مشتری‌محور و تمرکز بر محتوای بومی نوآوری‌ها جزو رویکردهای اساسی جشنواره است.

شرکت بیمه رازی در یک سال اخیر بیش از 23 میلیارد تومان خسارت در رشته آتش سوزی پرداخت کرده که تنها یک فقره از این خسارت به مبلغ 12 میلیارد تومان مربوط به انبار یکی از بیمه‌گذاران بوده است. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، یکی از رشته‌های بیمه‌ای که در دل خود چند پوشش مناسب را به بیمه‌گذاران ارائه می‌کند اما کمتر کسی به فکر خرید آن است بیمه نامه آتش سوزی است. بیمه آتش سوزی بیمه رازی خطراتی همچون زلزله، آتشفشان، سیل، طغیان آب رودخانه، طوفان و گردباد، ضایعات ناشی از ترکیدگی لوله آب و فاضلاب، سقوط بهمن، ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف، شکست شیشه، دفرمه شدن ظروف تحت فشار صنعتی، انفجار ظروف تحت فشار صنعتی، برخورد جسم خارجی، آشوب، بلوا، اعتصاب، ریزش سقف ناشی از سنگینی برفی، سرقت با شکست حرز، رانش زمین، سقوط هواپیما و خسارت وارد به اموال مورد بیمه ناشی از ریزش چاه را پوشش می‌دهد و این در حالی است که بیمه نامه آتش سوزی بیمه رازی هزینه پاکسازی، ریزش و فروکش دیواره چاه آب و فاضلاب، مسئولیت مالی نای از آتش سوزی و ترکیدگی لوله آب و مسئولیت مالی ناشی از آتش سوزی در قبال همسایگان را نیز پرداخت می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی:

گروه کشاورزی: وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت برپایه آب سبز، باران، گیاهان بومی و درختان سازگار با محیط اجرا می شود و سهم هر ایرانی در این طرح، سالانه کاشت سه اصله درخت پیش بینی شده‌است.
سید جواد ساداتی نژاد افزود: امسال در هفته منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با کمک مردم ایران طرح کاشت یک میلیارد درخت را شروع کرده است.
وی یادآور شد: با توجه به تولید کربن بالایی که در کشور وجود دارد، ضرورت دارد که بتوانیم منابع ترسیب دهنده کربن را در کشور افزایش دهیم که بهترین و پر اولویت ترین ترسیب دهنده کربن، درخت است.
ساداتی نژاد اظهار داشت: مطالعات طرح کاشت یک میلیارد درخت بر اساس تشکیل یک کمیته علمی در هشت ماه گذشته انجام گرفته و با نخبگان و دانشگاهیان مشورت شده و موسسه تحقیقات جنگل و مرتع، کار علمی مکان یابی آن را انجام داده و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کار اجرای آن را بر عهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: بذرکاری، بوته کاری و فعالیت های آبخیزداری مکمل این طرح هستند و با توجه به نیاز کشور به چوب، درختان مثمر و غیر مثمر کاشته می شود و ضمن آنکه کاشت درختان در اراضی شیبدار، باغات دیم و با احیای جنگل های شمال و زاگرس اجرا می شود.
ساداتی نژاد اظهار امیدواری کرد که سال آینده ۲۵۰ میلیون نهال به دست ایرانیان کاشته شود و نشان دهد که در کشور ما ظرفیت این میزان کاشت نهال در سال وجود دارد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

طبق اعلام فائو؛

گروه کشاورزی: فائو از رشد ۲۸ درصدی تولید گندم ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و ایران را سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم جهان در این سال معرفی کرد.
به گزارش تجارت، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های دورنمای محصولات و وضعیت غذایی پیش‌بینی کرده است تولید گندم جهان در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل از آن حدود یک درصد کاهش یابد و به ۷۸۴ میلیون تن برسد.
به‌رغم نگرانی‌ها از تاثیر جنگ اوکراین بر تولیدات کشاورزی جهان در سال ۲۰۲۲ تولید گندم جهان در این سال با افزایش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۷۹۴ میلیون تن رسید. در سال ۲۰۲۱ کل تولید گندم در جهان ۷۷۸ میلیون تن برآورد شده بود.
فائو همچنین پیش‌بینی کرده است ایران در سال جاری ۱۳ میلیون تن گندم تولید کند که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ تغییری نخواهد داشت.
بر اساس این گزارش، ایران با تولید ۱۳ میلیون تن گندم در سال ۲۰۲۲ به عنوان سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم جهان در این سال شناخته شده است. ایران در سال پیش از آن با تولید ۱۰.۱ میلیون تن گندم چهاردهمین تولیدکننده بزرگ گندم شناخته شده بود که بدین ترتیب در سال ۲۰۲۲ با رشد ۲۸ درصدی تولید گندم خود آرژانتین را پشت سر گذاشته و یک پله بالاتر آمده است. چین با تولید ۱۳۷.۷ میلیون تن گندم بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در سال ۲۰۲۲ بوده است و اتحادیه اروپا با تولید ۱۳۴.۵ میلیون تن در رتبه دوم و هند با تولید ۱۰۶.۸ میلیون تن در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.