برگزار ی مسابقات ملی کیفیت بتن در همدان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان دومین دوره مسابقات ملی کیفیت بتن همزمان با سراسر کشور و با حضور مدیران کنترل کیفیت واحد های مرتبط با صنعت ساختمان در محل اداره کل استاندارد استان برگزار شد.
مدیر کل استاندارد استان همدان با اعلام این خبر هدف از برگزاری این مسابقات را بالابردن دانش و توان علمی و مستعد‌شدن استعدادهای
پنهان و درخشان در این حوزه برای تولید بتن با کیفیت در کشور و تولید و ارتقای جنبش نرم‌افزاری ،کسب فناوری به ویژه فناوری های نوین ، شناسایی نخبگان، پرورش وشکوفایی استعدادهای درخشان و نوظهور، حذف و جذب سرمایه های انسانی، هویت فرهنگی کسب و کار دانش بنیان و ارتقای جایگاه مدیران کنترل کیفیت در صنایع روز وپیشرفته را به عنوان نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد.
جعفرامیری پریان اظهار داشت: مرحله دوم و سوم مسابقات ملی بتن با عنوان" بتن هدفمند اقتصادی"، ویژه فعالان صنعت ساختمان و مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، 31 خرداد و 20 تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

افتتاح هنرستان کشاورزی دشت آزادگان

دشت آزادگان- هنرستان کشاورزی شبانه روزی ۲۵ آبان دشت آزادگان با مشارکت کمیته امداد خوزستان و از محل کمک‌های خانواده خیر نیکوکار «انواری» افتتاح شد.
آئین افتتاح هنرستان شبانه روزی ۲۵ آبان دشت آزادگان با حضور «مجید عبداللهی» معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، «حسین انواری» عضو هیئت امنای کمیته امداد کشور، «محمد سعیدی پور» مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم اظهار کرد: بهره برداری از این هنرستان در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به عنوان سیاست محوری سازمان نوسازی مدارس کشور و منطبق بر خط مشی و سیاست‌های دولت سیزدهم است.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به ظرفیت مناسب کشاورزی در خوزستان عنوان کرد: امید است که فعالیت این هنرستان بتواند ظرفیت خوبی را برای تربیت هنرجویان رشته‌های کشاورزی و در راستای توسعه مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فراهم کند.

برای احقاق حقوق شهروندان از
هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
رئیس شورای اسلامی شهر فردیس در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر که روزیکشنبه مورخ 31 اردیبهشت ماه 1402، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار و معاونین ایشان جهت رسیدگی و بررسی بندهای مندرج در دستور برگزار شد،
گفت: درراستای اقدامات بعمل آمده در خصوص انتزاع و در جهت اعلام مواضع به ایرادات نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج ،حضور نمایندگان منتخب شورای اسلامی شهر فردیس در جلسات موضوع انتزاع ، که بامجموعه مدیریت شهری کرج درآینده برگزار خواهد گردید، باید بسیار
قوی و موثر باشد. محسن امانی افزود: پایه و اساس مباحث فی ما بین را در راستای عمل به منویات مقام عالی استان، جناب آقای دکتر عبدالهی استاندار محترم استان البرز که شخصا در جلسه حضور داشته و درمصوبات صورتجلسه تنظیمی مورخ 27/05/1401 و تصریحاً در بندهای 7 و 8 صورتجلسه مذکور بنا نهاده و ضمن احترام به طرف مقابل اعضای حاضر در شورای اسلامی شهر فردیس با عزمی راسخ در جهت احقاق حق شهر و شهروندان در صحنه حضور داشته و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.
وی خاطرنشان کرد:در نهایت مشی شورای اسلامی شهر فردیس مبتنی بر عمل به این صورتجلسه میباشد و لذا اگر توجه به منویات مقام عالی دولت در استان به زعم دوستان اقدام نکردن در راستای انتزاع است ، این شورا اقدامی نکرده است‌. لازم به ذکراست ،هفته گذشته عمار ایزدیارسخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه علیرغم تعیین اعضای شورای اسلامی شهر در کمیته انتزاع، فردیس تاکنون اعلام آمادگی نکرده است، گفته است: امیدواریم در روزهای آتی شاهد اعلام همکاری مجموعه مدیریت شهری فردیس جهت تعیین تکلیف انتزاع این شهرستان و پرونده هایی که به واسطه این موضوع سال ها بلاتکلیف مانده اند باشیم.

معارفه سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین
قریشی – تجارت طی مراسمی با حضور مدیرعامل، اعضاء هیئت مدیره، معاونین، مدیران و جمعی از همکاران معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین سرپرست این معاونت معارفه شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین منصور ستوده مدیرعامل این شرکت در این جلسه ضمن برشمردن اهمیت اقدامات و فعالیت های معاونت حفاظت اظهار داشت: عملکرد این معاونت در جهت بستن چاههای غیر مجاز، برخورد با تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع آبی استان، تجهیز چاههای استان به ابزار اندازه گیری هوشمند می تواند زمینه ساز بهبود سطح آب سفره های زیرزمینی در استان شود.
ستوده اقدام در جهت حفظ و حراست از حریم و بستر رودخانه های استان را از دیگر فعالیت های حوزه حفاظت
و بهره برداری برشمرد و تصریح کرد: آزادسازی بستر رودخانه های استان در کنار لایروبی آنها می تواند خسارات ناشی از سیلاب های فصلی را کاهش دهد و لذا این مهم باید همچون قیل در اولویت برنامه های اجرایی این معاونت
قرار گیرد. ستوده در بخش پایانی صحبت های خود یادآور شد: کار در معاونت حفاظت و بهره برداری به منظور تحقق اهداف برنامه ریزی شده نیازمند یک کار تیمی، انسجام و هبستگی می باشد. وی افزود اگر همکاری در این معاونت بر پایه دوستی و رفاقت شکل بگیرد کارها بخوبی پیش خواهد رفت و این خود می تواند سبب رشد و اعتلای شرکت گردد.
در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیری از زحمات و تلاش حمید منصوری معاون سابق حفاظت و بهره برداری شرکت تقدیر و تشکر بعمل آمد و محمد محجوب بعنوان سرپرست این معاونت معرفی گردید.

اولین واگن حمل خودرو در
منطقه شمالغرب کشور راه اندازی شد
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: اولین واگن حمل خودرو راه آهن شمالغرب زنجان در مسیر زنجان به مشهد در راستای خدمت رسانی بهتر به مسافران راه اندازی شد.
شامی – تجارت، منوچهر صفری افزود: واگن ویژه حمل خودرو در مسیر یاد شده با پیگیری های انجام گرفته راه اندازی شد که در خواست های زیادی برای تحقق این امر مهم وجود داشت.
وی اضافه کرد: بر این مبنا، همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اولین رام قطار حامل واگن ویژه حمل خودرو با ظرفیت ۱۰ خودرو از زنجان به مقصد مشهد آغاز به کار می کند.
این مسوول ادامه داد: در صورت استقبال مسافران منطقه، امکان افزایش ظرفیت واگن ویژه خودرو وجود دارد و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور ادامه داد: متقاضیان می توانند همزمان با خرید بیت قطار، بلیط حمل خود را نیز به صورت حضوری یا اینترنتی تهیه کنند.
وی قیمت بلیط واگن خودرو را در مسیر رفت، حدود ۹۷۰ هزار تومان اعلام و خاطرنشان کرد: مسافران باید ۱۲ ساعت قبل از حرکت، خودرو را به بخش انبار توشه راه آهن تحویل دهند تا فرآیندهای لازم آن انجام گیرد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه و بستان آباد را پوشش می دهد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان:

مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان حدود ۱۲۰ درصد است، یعنی به صورت متوسط هر خانواده چهار نفره پنج سیمکارت دارد.
عرب عامری- تجارت، مجید دارایی با بیان اینکه این ضریب نفوذ تنها برای سیمکارت‌های فعال است و اگر بخواهیم تمام سیمکارت‌ها را در نظر بگیریم یک و نیم میلیون سیمکارت تلفن همراه در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان وجود دارد، به رسانه ها افزود: ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به فناوری نسل شوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده‌اند و تعدادی هم که مجهزنشدند، در چند ماه آینده متصل می‌شوند.
وی با بیان اینکه امکان دارد توسعه فناوری سوم و چهارم ایرانسل یا همراه اول باشد چرا که کارفرما وزارت ارتباطات است و مجری می‌تواند تفاوت داشته باشد، افزود: نگاه بسیار جدی در دولت برای توسعه خدمات اینترنت پرسرعت در نقاط روستایی وجود دارد، زیرا اینترنت می‌تواند امکان توسعه کسب و کارهای روستایی به مردم بدهد. وی افزود: ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان سمنان دارای ارتباط و ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان دارای تلفن هستند. مدیر مخابرات منطقه سمنان ابراز داشت: ۹۰ درصد روستاهای استان اینترنت نسل جدید دارند و به عبارتی ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به فناوری نسل سوم و چهارم مجهز هستند که امکان توسعه کسب و کارهای روستایی را به مردم داده است.
دارایی با بیان اینکه استان سمنان هفتمین استان وسیع کشور، اما سی‌امین استان به لحاظ جمعیت است، بیان کرد: به واسطه اقلیم و شرایطی که استان دارد، توسعه ارتباطات چه در زمینه سرمایه‌گذاری و چه نگهداری بسیار گران و هزینه‌بر است، اما با وجود تمام مشکلات توسعه متوازن و عدالت ارتباطات به خصوص نگاه به نقاط روستایی به خوبی در استان وجود دارد.
ضریب نفوذ ۴٠ درصدی تلفن ثابت در سمنان و رتبه دوم استان در اینترنت پرسرعت خانگی
وی با بیان اینکه در استان سمنان حوزه تلفن ثابت دارای ضریب نفوذ ۴۰ درصد است، اضافه کرد: هر خانواده پنج نفره از ٢ خط تلفن ثابت در منزل بهره‌مند است که ضریب بسیار خوبی محسوب می‌شود، از سوی دیگر متقاضی در این زمینه در استان سمنان وجود ندارد که خواهان تلفن ثابت باشد و مخابرات نتواند تلفن واگذار کند، مگر در نقاط روستایی که طرح‌هادی توسعه یافته و شبکه همچنان باقی مانده باشد.
مدیر مخابرات منطقه سمنان با بیان اینکه این استان در حوزه ارتباطات جایگاه بسیار خوبی دارد، بیان کرد: در حوزه خدمات اینترنت پرسرعت نیز باید گفت مخابرات استان سمنان ۸۵ هزار مشترک ADSL دارد و حدود ۲۰ الی ۲۵ هزار نفر نیز مشترک ADSL اپراتورهای دیگر جز مخابرات هستند.
دارایی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۰ هزار مشترک اینترنت ADSL در استان سمنان وجود دارد، گفت: در کل استان در مجموع ۲۵۰ هزار خانواده وجود دارد که نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ADSL خانگی در استان سمنان ۴۰ الی ۴۵ درصد است که در این شاخص سمنان، رتبه دوم کشور را دارد. وی با بیان اینکه خدمات باند پهن در استان سمنان به خوبی ارایه می‌شود، ابراز داشت: وقتی حرف از دولت الکترونیک می‌زنیم، ابتدا باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم که شاهد هستیم در این استان خدمات باند پهن به خوبی توزیع شده است.
ظرفیت اشتراک ۷۰ هزار فیبر نوری در استان سمنان وجود دارد و اکنون هشت هزار مورد به بهره‌برداری رسیده است.

گیلان_فرحی؛ مدیرعامل شرکت گاز گیلان در جلسه کمیته انرژی این شرکت با اشاره به آغاز فصل گرما بر مدیریت مصرف انرژی الکتریکی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی گاز گیلان، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص مصوبات جلسه کمیته انرژی این شرکت، گفت: مقرر شده است از 15 خردادماه تا 15 شهریورماه سال جاری، در ساعات اوج مصرف، یک ساعت پیش از تعطیلی ادارات گاز از ژنراتور استفاده شود. (در ساختمان های اداری دارای ژنراتور)
وی با تاکید بر رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف برق در کلیه ادارات گاز استان، اظهار داشت: همه کارکنان شرکت گاز موظفند، مصرف سیستم های سرمایشی خود را مدیریت کنند و تنها می توانند 2 ساعت پس از شروع زمان کاری تا یک ساعت پیش از اتمام کار از کولر و فن کوئل استفاده کنند.
جمال نیکویی در همین راستا افزود: کلیه پرسنل موظفند در زمان هایی که در اتاق حضور ندارند، نسبت به خاموش کردن روشنایی و تجهیزات سرمایشی اتاق خود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اهمیت موضوع صرفه جویی به ویژه از منظر اسلام بیان کرد: از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، صرفه جویی یک معروف است و انجام و امر به آن یک واجب الهی است و این شرکت نیز با تبلیغ راهکارهای صرفه جویی در مصرف انرژی، درجهت نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه و صرفه جویی تلاش می کند.
جمال نیکویی در خاتمه از آمادگی کامل شرکت گاز برای همکاری با شرکت توزیع برق گیلان خبر داد و گفت: این شرکت برای صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی علاوه بر اجرای داوطلبانه طرح مدیریت برق ادارات، اقدامات موثری از قبیل استفاده از پنجره های دوجداره برای کاهش هدررفت سرما، سرویس وسایل برقی درجهت افزایش راندمان آنها، خاموش کردن لامپ های اضافه و دستگاه های برقی غیرضروری و ... را به انجام رسانده است.

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: جذب سرمایه و حمایت از تولید پس از سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین خدمات این مجموعه به تولیدکننده‌هاست. رامین ربیعی با اشاره به اینکه زمان دریافت مجوز فعالیت تولیدکنندگان از ۵ ماه به یک روز کاهش پیدا کرده است، افزود: دریافت یک روزه مجوز توسط تولیدکننده اعتماد سرمایه گذار را جلب کرده و مدت زمان اخذ پروانه بهره برداری از ۶ ماه به ۳ هفته کاهش پیدا کرده و بر این اساس سال گذشته ۳۶۳ پروانه در البرز صادر شد. وی با اشاره به جذب سرمایه ۵۵ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومانی در سال گذشته، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ در استان البرز نزدیک به ۶۵ جواز تاسیس شرکت های دانش بنیان داشتیم که این رقم تاکنون به ۱۰۷ جواز افزایش یافته وسرمایه‌گذاری ۴۲ هزار و ۳۷۳میلیارد تومانی و اشتغال ۱۸ هزار و ۶۵ نفری از دستاوردهای آن است. مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان البرز به صدور مجوز ۵ معدن جدید در سال اشاره کرد و گفت: از ۷۵ معدن موجود در البرز ۶۸ معدن فعال بوده و ۱۰۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند. ربیعی به موضوع بازگشت مالیتی شرکت ها از تهران به البرز نیز اشاره کرد و افزود: از ۲۸۰ شرکتی که مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کردند، بازگشت مالیات ۹۶ درصد شرکت‌ها به البرز محقق شده و تنها ۸ واحد باقی مانده که تا پایان سال جاری این آمار به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. وی با انتقاد از عملکرد بانک های خصوصی در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید ،اظهار کرد: بانک‌های دولتی سال گذشته ۳ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت کرده‌اند اما متاسفانه بانک‌های خصوصی همکاری ندارند. وی خاطرنشان کرد:پس از بخشنامه انتزاع ،بسیاری از وظایف محوله از جمله نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی به سازمان جهاد کشاورزی محول گردیده و اداره کل صنعت ،معدن و تجارت فقط در شورای اصناف حضور داشته و دارای یک رای است بنابراین نظارت بر واحدهای صنفی و مقابله با گرانفروشی از وظایف سازمان صمت نبوده و به نهادهای دیگر از جمله جهاد کشاورزی محول گردیده است.

ایلام - عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: ۶۱ روایت از امام رضا (ع) شناسایی شده که می‌تواند به موضوع حکمرانی کمک کند و مضامین را پیش روی ما قرار دهد. حجت‌الاسلام و المسلمین محسن الویری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی نخستین همایش بین‌المللی علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در دانشگاه ایلام بیان کرد: موضوع حکمرانی یک موضوع تک رشته ای نیست، بلکه فرا رشته‌ای و از منظرهای مختلف قابل بررسی است.
وی افزود: مفاهیم نوپدید که پیش می‌آید، سوال این است چگونه اینها را با بهره‌گیری از مبانی دینی تعریف کنیم که سه روش معادل‌یابی، ایجاد شبکه وسیع از مفاهیم مختلف و تحلیل مولفه‌ها در هر موضوع است.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم یادآور شد: مسئله‌ی ما این است که آموزه‌های رضوی به عنوان بخشی از آموزه‌های دینی چگونه می‌توانند برای امروز به ما کمک کنند.
حجت الاسلام الویری با بیان اینکه موضع درباره وضعیت کنونی جامعه چه به لحاظ اندیشه و چه در ساحت اجرا نکته ای است که باید روشن شود، گفت: از یک طرف نمی‌توانیم چشم بر ناکارآمدی‌ها در عرصه‌های مختلف ببندیم و از طرف دیگر هم نگاهمان به آرمان های انقلاب باقی است. وی با تاکید بر اینکه باید بکوشیم آموزه های دینی را در متن جامعه زنده نگه داریم ، اضافه کرد: کاستی‌ها به درک درست نداشتن از آرمان‌ها و کج فهمی‌ها در عرصه اجرا بر می‌گردد و در مسئله حکمرانی غیبت تحصیل کردگان تاریخ در عرصه اجرا و نظر لطماتی به بار آورده و لازم است این افراد با گام‌های استوار وارد مسائل جامعه شده و مسائل را از این منظر دنبال کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه ۶۱ روایت از امام رضا (ع) در این زمینه شناسایی شده است که می‌تواند به موضوع حکمرانی کمک و مضامین را پیش روی ما قرار می‌دهد، تصریح کرد: از این موارد می‌توان در چهار عرصه تصمیم گیری، برنامه‌ریزی، روابط عمومی و اجتماعی به نکاتی نقل شده از امام رضا (ع) دست یافت که این مهم به عنوان یک نقطه آغاز برای کارهای پژوهشی است.
الویری تاکید کرد: آموزه‌های دینی را باید در متن جامعه زنده نگه داریم و با توجه به اینکه مسئله حکمرانی در جامعه ما یک موضوع پیچیده است، نیازمند بازخوانی تخصصی برای نسل امروزی است.
وی یادآور شد: امیدواریم این گونه همایش‌ها بتواند آموزه‌های دینی و رضوی را در جامعه پیاده کند.

بررسی مشکل کمبود آب در شهر دستجرد؛

در نشستی با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان و شهردار و شورای شهر دستجرد راهکارهای رفع مشکل کمبود آب در این شهر بررسی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در این جلسه که با حضور شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر دستجرد برگزار شد، با اشاره به آغاز فصل گرما و لزوم مدیریت تولید و توزیع آب گفت: کمبود آب در استان یک چالش تاریخی است و در همین راستا باید در راستای اصلاح الگوی مصرف در تمام مصارف گام برداریم.
فقیه – تجارت، وی با بیان اینکه متأسفانه مصارف بیش از الگو مشکل کمبود آب را در استان دوچندان کرده است، خاطرنشان کرد: ما در شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را برای تأمین آب موردنیاز استان به کار می‌بندیم اما بهره‌مندی مستمر از آب نیازمند توجه به استفاده درست از این مایع حیاتی و صرفه‌جویی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم کاهش بارندگی‌ها باعث کاهش آبدهی چاه‌های آب شرب در بخش‌های مختلف استان از جمله شهر دستجرد شده است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها و همراهی مردم بتوانیم تابستان امسال را با کمترین مشکل در زمینه تأمین آب سپری کنیم.
مدیر امور آب و فاضلاب شهر دستجرد نیز در این جلسه با اشاره به وجود هزار و 630 مشترک آب در این شهر گفت: آب موردنیاز این مشترکان از سه حلقه چاه تأمین می‌شود که به علت کاهش بارندگی با افت شدید آبدهی مواجه شده‌اند.
وی کاهش 30 درصدی آبدهی چاه‌های دستجرد را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: افزایش دمای هوا و رشد شدید مصرف از یک سو و آبیاری اشجار و حضور مشترکان فصلی در شهر دستجرد از سوی دیگر، باعث شده تا در این شهر با کمبود آب مواجه شویم.
جلال‌الدین اسدی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر به میزان الگوی مصرف آب تولید می‌شود اما به علت مصارف بیش از الگو در شهر با کمبود آب روبرو هستیم که باید برای آن چاره‌اندیشی کنیم.
در ادامه این جلسه راهکارهای تأمین آب شهر دستجرد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و لایروبی چاه شهرداری برای کمک به تأمین آب، پیگیری برگردان حق السهم یکی از چاه‌ها با همکاری شورای شهر و شهرداری دستجرد، جانمایی حفر چاه جدید با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و افزایش ظرفیت برداشت آب چاه شماره دو با تأمین برق موردنیاز آن توسط شهرداری و شورای شهر از جمله تصمیماتی بود که برای رفع مشکل کمبود آب در این شهر اتخاذ شد.