انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بانک آینده و سازمان نیروهای مسلح

بانک آینده و سازمان جغرافیای نیروهای مسلح با امضای تفاهم‌نامه‌ای بر تقویت و گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کردند.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، در چارچوب این تفاهم‌نامه، همکاری‌های متقابل برای ایجاد بسترهای مناسب در زمینه خدمات متقابل مالی، اعتباری و خدمات بانکی با هدف ارزش‌آفرینی بیش‌تر برای مشتریان، سهامداران، کارکنان و مجموعه ذی‌نفعان طرفین، انجام می‌شود.
ارائه انواع خدمات اعتباری، ارزی، بانکداری الکترونیکی، انواع صدور کارت، امکان ارائه سرویس‌هایی در قالب خدمات بانکداری باز مبتنی بر Open API بانک آینده و درگاه پرداخت هوشمند و خدمات ویژه کارکنان از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است. هم‌چنین، با امضای این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات طرح‌ کارا (تسهیلات ویژه مشتریان حقیقی و حقوقی بر اساس میانگین حساب‌جاری در قالب عقد مرابحه)، اعطای تسهیلات خرید کالا در چارچوب طرح آینده‌داران برای خرید از هایپراستار و فروشگاه‌های منتخب واقع در مجموعه ایران‌مال، امکان اعطای تسهیلات خرید کالای ایرانی در چارچوب طرح طراوت از مجموعه فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک آینده در سراسر کشور، طرح اعتباری جهاد کالا (ویژه خرید از فروشگاه جهاد کالا مستقر در نمایشگاه بین‌المللی تهران) و امکان صدور کارت اعتباری فراهم می‌شود.

 

نشان برترین انتخاب ملی صنعت بانکداری به بانک پاسارگاد اهدا شد

به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، این بانک در ادامه افتخار آفرینی‌های خود، در مراسمی که در روز شنبه مورخ 23اردیبهشت‌ماه1402 با‌عنوان بزرگترین اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت‌های ایران (اجلاس طرح انتخاب ملی) برگزار گردید موفق به کسب نشان "برترین انتخاب ملی صنعت بانکداری کشور" شد. نشان برترین انتخاب ملی صنعت بانکداری کشور پس از ارزیابی سازمان‌ها از نظر شاخص‌های تخصصی صنعت بانکداری، سوابق و افتخارات کسب شده توسط آن‌ها به سازمان برگزیده اهدا شد که بانک پاسارگاد موفق به کسب این عنوان گردید. در این مراسم که توسط دبیرخانه اجلاس طرح انتخاب ملی و با همت دبیرخانه توسعه صنایع ملی ایران و همکاری معاونت نهاد ریاست‌جمهوری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های موفق برگزار شد، بانک پاسارگاد علاوه بر کسب نشان برترین انتخاب ملی صنعت بانکداری در سه حوزه: “جایزه ملی برترین و تأثیرگذارترین روابط‌عمومی در معرفی خدمات بانکی”، “کسب استاندارد و جایزه بین‌المللی (A+ -Security & Profitability in banking Awards 2023) بالاترین سطح سودآوری و امنیت در ارائه خدمات بانکی از سوی اتحادیه اروپا” و “جایزه ملی انتخاب نخست مشتریان در صنعت بانکداری” نیز درخشید و به‌عنوان سازمان برگزیده معرفی شد.

کسب دو عنوان رتبه برتر توسط
روابط عمومی بیمه نوین
روابط عمومی بیمه نوین در نهمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر صنعت بیمه کشور، رتبه برتر در حوزه‌های «پژوهش‌های اجتماعی» و «رضایت مشتری» را کسب و تندیس ویژه این جشنواره را دریافت کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه نوین، در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر صنعت بیمه که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل و مدیران ارشد صنعت بیمه، مدیران روابط عمومی شرکت‌ها و مؤسسات بیمه‌ای، جمعی از اساتید و پیشکسوتان حوزه ارتباطات کشور و هیأت داوران برگزار شد، بیمه نوین در دو حوزه حائز کسب عنوان رتبه برتر شناخته شد. بر اساس این گزارش، محمد سلطانی فر، داوود زارعیان، اکبر نصراللهی، حسن بشیر و مریم سلیمی از اساتید رشته ارتباطات و روابط عمومی، اعضای هیأت داوران نهمین جشنواره روابط عمومی‌های صنعت بیمه بودند که روابط عمومی بیمه نوین را شایسته رتبه برتر در حوزه‌های پژوهش و رضایت مشتری دانستند. در این جشنواره مجید بهزادپور؛ رئیس کل بیمه مرکزی کشور، ضمن قدردانی از تلاش‌های روابط عمومی‌‌های صنعت بیمه با بیان این مطلب که صنعت بیمه از شفافیت سود می‌برد خاطر نشان کرد: شفاف سازی، هدف آخر عملیات ارتباطی در صنعت بیمه به شمار می‌رود و موفقیت همکاران این حوزه به توفیق بیشتر صنعت بیمه منتهی خواهد شد.

انعقاد بیش از ۵ هزار فقره قرارداد
تسهیلات مسکن روستایی
عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد بیش از 5 هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی و 4 هزار و 641 فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه توسط این بانک در سال گذشته خبر داد.
به گزارش تجارت به نقل از هیبنا، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به تسهیلات اعطایی بانک مسکن در بخش مسکن روستایی در سال 1401 گفت: تا پایان اسفندماه سال گذشته 5 هزار و 298 قرارداد اعطای تسهیلات مسکن روستایی در بانک مسکن منعقد شده است. وی افزود: مبلغ تسهیلات منعقده در بخش مسکن روستایی در بانک مسکن تا اسفندماه سال گذشته 8 هزار و 199 میلیارد ریال بوده است که بانک تا همین زمان 3 هزار و 651 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

گروه بانک و بیمه: بیمه سرمد در ادامه اصلاحات واقعی و کلیدی در مسیر سودسازی پایدار و البته خلق فرصت‌ها و ایجاد ثروت قرار گرفته به گونه‌ای که کارنامه ۱۴۰۱ این بیمه گر نشان از گام برداشتن در مدار سودآوری حکایت می‌کند. نتیجه تلاش یکساله سرمدی‌ها تبدیل زیان ۳ هزار و ۶۶۷ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریالی ثبت شده در صورت‌های مالی حسابرسی شده ۱۴۰۰ به سود ۳۰۸ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریالی در پایان ۱۴۰۱ است.
به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بیمه سرمد، صورت‌های مالی بیمه سرمد در پایان سال مالی منتهی به ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که به احتمال بسیار بالا این شرکت در فصل‌های پیش روی سال ۱۴۰۲ موفق به تغییر زیان انباشته به سود انباشته خواهد شد و راه برای استحکام مالی و البته به دست آوردن سهم بیشتر و باکیفیت‌تر از بازار بیمه هموارتر می‌شود. چرا که هیات مدیره سرمد تصمیم به افزایش سرمایه شرکت به ۱۰ هزار میلیارد ریال را دارد.
افزایش سرمایه‌ای حدودا ۳۲۴ میلیارد تومانی از محل آورده نقدی و طلب سهامداران سرمد که خون تازه در رگ‌های این شرکت جاری خواهد کرد و راه برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار را هموار می‌سازد. چه اینکه باور سید محمدمهدی بهشتی‌نژاد، مدیرعامل سرمد این است که جایگاه شرکت باید بهبود یابد و تاکید دارد: امیدوارم بتوانیم با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی سرمد و ارتقاء عملکرد آنان، حق‌ بیمه تولیدی شرکت را افزایش دهیم تا بتوانیم جایگاه شرکت را ارتقاء دهیم. او که در هفته نخست اسفند ۱۴۰۱ سکان هدایت سرمد را به دست گرفته، مصمم است تا با آرامش و البته یک برنامه عملیاتی و همچنین پرهیز از رقابت ناسالم، سرمد را به سمت سودسازی پایدار، سهم مطلوب با پرتفوی بهینه از بازار و خلق ثروت و ایجاد رضایت سهامداران و بیمه‌گذاران سوق دهد.
ارزیابی دنیای بیمه نشان می‌دهد: درآمد حق بیمه ناخالص شرکت در پایان سال گذشته با رشدی ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۲۴ هزار و ۲۲۶ میلیارد و ۴۲۱ میلیون ریال رسیده و حق بیمه ناخالص یا همان سهم نگهداری هم با رشد ۸۶ درصدی بالغ بر ۲۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال شده است.
یک تغییر مهم دیگر اینکه کل پرتفوی سرمایه‌گذاری بیمه سرمد از مبلغ ۲ هزار و ۲۸۳ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال در پایان سال مالی ۱۴۰۱ با جهش ۸۳ درصدی به رقم ۴ هزار و ۱۹۶ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال افزایش یافته است و این شرکت که از محل درآمدهای بیمه‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری در پایان ۱۴۰۰ با زیان ۶۵ میلیارد ریالی مواجه بود، در پایان ۱۴۰۱ موفق به سود یک هزار و ۳۶۴ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریالی شده است.
نتیجه اینکه بیمه سرمد در سالی که گذشت حجم درآمدهای بیمه‌ای به میزان ۲۳ هزار و ۸۱ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال را به ثبت رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشدی ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد. در مقابل این درآمد البته بیمه سرمد بالغ بر ۲۱ هزار و ۲۰۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال خسارت به زیان‌دیدگان و بیمه‌گذاران خود پرداخت کرده که حدود ۸۸ درصد آن سهم خود شرکت و ۱۲ درصد هم سهم بیمه گذاران اتکایی بوده و نکته مهم اینکه رشد خالص حق بیمه تولیدی شرکت به میزان ۸۶ درصد، بیشتر از رشد خالص خسارت‌ها و مزایا به میزان ۷۸ درصد بوده است.
افزون بر اینکه با توجه به افزایش پرتفوی شرکت در پایان سال ۱۴۰۱، درصد افزایش هزینه های اداری و عمومی نسبت به رشد درآمد حق بیمه تولیدی افزایش چندانی نداشته که نشان از انضباط مالی و حساسیت بالا در اداره شرکت دارد.
ارزیابی تحلیلی صورت مالی بیمه سرمد در سال گذشته نشان می‌دهد که این شرکت با سرمایه ثبت شده ۶ هزار و ۷۶۱ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریالی در پایان ۱۴۰۱ موفق به شناسایی نزدیک به ۳۱۰ میلیارد ریال سود شده و توانسته که زیان ۴۶۷ ریالی به ازای پایه هر سهم را به سود ۴۶ ریالی تغییر دهد.
پیشنهاد مهم هیات مدیره
۲۸ اسفند سال ۱۴۰۱ هیات مدیره بیمه سرمد در آخرین جلسه سالانه خود یک پیشنهاد مهم را ارائه و مصوب می‌کنند که با رای اکثریت سهامداران قرار است سرمایه این شرکت از ۶ هزار و ۷۶۱ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال فعلی به ۱۰ هزار میلیارد ریال برسد. این بار اما منبع اصلی این تامین سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران و مطالبات حال شده آنها خواهد بود. یک افزایش سرمایه باکیفیت و ارزشمند که دستکم ۲ دستاورد را به همراه خواهد داشت: افزایش توان مالی سرمد هم جهت افزایش سهم شرکت در پذیرش بیمه های اتکایی و هم افزایش سهم شرکت از بازار بیمه. به این ترتیب انتظار می‌رود بالغ بر ۳ هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۴۴۷ میلیارد ریال به حساب سرمایه این شرکت آنهم از جنس آورده نقدی و مطالبات سهامداران افزوده شود.