اجرایی شدن ۳۷۲ مصوبه کارگروه تسهیل

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان گفت : از مجموع ۵۰۰ مصوبه رفع موانع در حمایت از تولید استان در سال 1401 ، ۳۷۲ مصوبه آن به اجرا در آمده است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در پانصد و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان که با حضور استاندار گلستان در محل سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار گردید ، ضمن قدردانی از همکاری اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طی سال قبل، گفت : این کارگروه طی سال گذشته مشکلات ۳۵۵ واحد صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی استان را بررسی نموده که در نتیجه آن ۵۰۰ مصوبه رفع موانع در حمایت از تولید استان داشته است.
وی افزود: از مجموع ۵۰۰ مصوبه کارگروه در سال قبل ۳۷۲ مصوبه آن با تلاش مسوولان و کارشناسان دستگاه‌ها و بانک‌های عامل به اجرا در آمده است .
به گفته وی ، بیشترین دستگاه‌های فعال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، بانک‌ها، ادارات امور مالیاتی و تامین اجتماعی بوده اند .

 

سه هزار سرباز آموزش های مهارتی را فراگرفتند

در راستای آموزش نیروهای مسلح در سال گذشته سه هزار و 160 سرباز در یگانهای وظیفه استان از آموزش های مهارتی بهره مند شدند .
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار دانست و افزود: دراین مدت آموزش های مهارتی در 60 حرفه به این تعداد سرباز وظیفه مستقر در پادگان ها و یگان های نظامی استان همدان ارائه شده است.
وهب مختاران مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ارائه دوره های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار دانست و اظهار داشت: این دوره های آموزشی در 89کارگاه محیط کار فعال در یگانهای نیروهای مسلح برگزار شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خاطرنشان کرد: این آموزش ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

بررسی مجتمع بندری
انزلی در ۴ شاخص کلان
مجتمع بندری انزلی در فرآیند ارزیابی شاخص‌های عملکردی HSE و ایمنی حریق در ۴ شاخص کلان و ۱۱۱ شاخص اصلی HSE مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، نشست ارزیابی سالانه شاخص های عملکردی HSE برای مجتمع بندری انزلی در این اداره کل برگزار شد. این نشست در راستای ارزیابی سالانه شاخص های HSE و ایمنی حریق مجتمع بندری انزلی با حضور ارزیابان اعزامی از بنادر و سازمان مرکزی انجام و در ۴ شاخص کلان مدیریتی، عملکردی، ارزیابی تامین کنندگان و ایمنی حریق در سالن جلسات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان صورت پذیرفت. شاخص مدیریتی دارای ۵ شاخص اصلی، شاخص عملکردی در ۳ حوزه و ۴۴ شاخص اصلی، ارزیابی تامین کنندگان دارای ۵۳ شاخص اصلی و شاخص ایمنی حریق در ۲ بخش و ۷ شاخص اصلی مورد ارزیابی و ممیزی قرار گرفت. گفتنی است، نتایج حاصل از ارزیابی شاخص های عملکردی HSE و ایمنی حریق به منظور برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری جهت بهبود عملکرد حوزه‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست بنادر کشور به کار گرفته خواهد شد.

سردار قاآنی:‏
‏ مقاومت ریشه ایدئولوژیک داشت و والاترین الگویش شهر دزفول بود
‏ مراسم بزرگداشت چهارم خرداد - روز مقاومت و پایداری و روز دزفول در تهران عصر روز پنچشنبه با حضور خیل عظیمی از ‏خانواده‌های دزفولی و خوزستانی، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری در ‏سالن همایش خلیج فارس موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.‏ سردار قاآنی گفت: شهر دزفول در خط اول جبهه بود و ساکنان این شهر حامی و پشتیبان نبرد با دشمن بودند. مقاومت ریشه ‏‏ایدئولوژیک داشت و والاترین الگوی آن شهر دزفول بود.‏ سردار قاآنی ضمن بیان اهمیت مقاومت در پشت جبهه‌های نبرد، در خصوص شاخصه‌های مقاومت مردم دزفول گفت: شهر دزفول ‏ایران در خط اول جبهه بود و ساکنان این شهر حامی و پشتیبان نبرد با دشمن بودند. مقاومت ریشه ایدئولوژیک داشت و والاترین ‏الگوی آن شهر دزفول بود. ارزش شهر دزفول دارای ابعادی همچون استواری و مقاومت است.‏از دیگر سخنرانان این مراسم سردار عبدالمحمد رئوفی فرمانده لشکر 7 ولی‌ّعصر عجل الله تعالی فرجه در 8 سال دفاع مقدس بود ‏که بر ضرورت بهره‌گیری از توان همه فرزندان دزفول در تهران و دزفول برای بارور کردن استعدادهای خدادادی منطقه دزفول ‏تأکید کرد. همچین ابوشریف نماینده نهضت‌های آزادی‌بخش نیز سخنانی در خصوص تأسی و الگوگیری مردم سایر ملت‌های مقاوم ‏از مقاومت مردم دزفول ایراد کرد.‏از دیگر برنامه‌های این مراسم نمایش شکوه مقاومت در خصوص ماندن مردم دزفول در شهر زیر بمباران و موشکباران دشمن ‏برای حفظ شهر و تقویت روحیه رزمندگان بود. همچنین سیدمبین رضازاده تصنیف بلد الصواریخ تولید جدید بنیاد چهارم خرداد و ‏تصنیف دلخوشی آخر (به مناسبت دهۀ کرامت) را اجرا کرد و نیز گروه سرود بین المللی اسراء سرود «طور سینین» را پس از ‏اجراء در چند میدان شهر تهران اجرا کرد و از خانواه شهیده شاخص کشوری خانم شهناز حاجی‌شاه و 2 برادر شهیدش تجلیل شد و ‏کتاب‌های «زخم نارنج» نوشته شهره خلقتی و «بلد الصواریخ» نوشته عبدالرضا سالمی‌نژاد و تمبر ویژه 4 خرداد رونمایی شد.‏

مسئول تعاون تیپ ولیعصر دوران جنگ: ‏
محمدرضا شریفی نصب در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت:دلایل حمله شدید دشمن به دزفول نشانه نقش استراتژیک آن بود، زیرا نیروی نظامی همه استان ‏های کشور در دزفول تجهیز می شدند و از آنجا به محورهای اصلی جنگ اعزام می سدند.محمدرضا شریفی نصب از مسئول تعاون تیپ ولیعصر که در درمان آزادسازی خرمشهر، فتح المبین و بیت ‏المقدس حضور داشته است درباره روز چهار خرداد گفت: دزفول یکی از شهرهای خط مقدم و اهداف اولیه جنگ بود زیرا ‏دشمن به دنبال جدا کردن خوزستان از کشور بود و از آنجایی که دزفول تنها راه ارتباطی خوزستان با شمال کشور بود اگر ‏موفق به تصرف دزفول می شدند حتما خوزستان از کشور جدا می شد.‏این رزمنده دوران جنگ با بیان اینکه دلایل حمله شدید دشمن به دزفول نشانه نقش استراتژیک آن بود، اظهار کرد: نیروی ‏نظامی همه استان های کشور در دزفول تجهیز می شدند و از آنجا به محورهای اصلی جنگ اعزام می سدند.‏او افزود: علاوه بر شهدای رزمندگان در دزفول شهدای مردم هم زیاد بود که می توان به از شهدای بزرگ حملات می توان به ‏سردار حمید صالح نژاد، شهید بادرود، شهیر محمدی زاده و ... اشاره کرد که برای حفظ موقعیت شهر دزفول تلاش زیادی ‏کردند.‏ در پایان مراسم کودکان و خانواده‌های آنان سرود «سلام فرمانده 2» را اجرا کردند و مراسم با برگزاری نماز جماعت در ‏مسجدجامع خرمشهر موزه دفاع مقدس خاتمه یافت.‏

با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد ؛

فولاد مبارکه در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران که با عنوان "همراهان شفافیت" و با حضور وزیر امور اقتصادی و سرپرست وزارت صمت برگزار شد، به‌عنوان شرکت برتر بورسی در بخش تالار محصولات صنعتی ایران معرفی و از این شرکت تجلیل شد.
دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، سرپرست وزارت صمت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمع کثیری از مقامات و تولیدکنندگان دولتی و خصوصی کشور برگزار شد.
در این همایش از 40 شرکت تولیدی، هلدینگ، انجمن و بانک به دلیل رشد فروش و خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای، توسعه بازار مالی و ارائه خدمات متنوع به مشتریان و به‌عنوان «همراهان شفافیت» در اقتصاد ایران با ارائه لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد. برترین‌ها در این همایش در 12 بخش تخصصی مرتبط با بازارهای فیزیکی و مالی بورس کالای ایران معرفی شدند که مبسوط آن به شرح زیر است:
در بخش تالار محصول‌های صنعتی، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم ایران (ایرالکو)، جهان فولاد سیرجان، فولاد کاوه جنوب کیش و آهن و فولاد ارفع، 8 شرکتی بودند که به‌عنوان برترین‌ها در این عرصه شناخته شدند.
در بخش محصول‌های معدنی، شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل‌گهر و ایمیدرو در لیست برترین‌های این حوزه جای گرفتند.
در بخش سیمان از سیمان تهران به‌عنوان شرکت برتر تالار سیمان بورس کالای ایران تقدیر به عمل آمد.
در بخش فرآورده‌های نفتی، پالایش نفت اصفهان جزو برترین‌ها در این عرصه شناخته شد.
در بخش تالار خودرو، از شرکت‌های ایران‌خودرو و بهمن موتور به‌عنوان برترین‌ها و پیش‌گامان این حوزه، تقدیر به عمل آمد. در بخش نهادهای مالی، بانک ملت، بانک تجارت و کارگزاری آگاه به‌عنوان برترین‌های این عرصه و ارائه‌دهنده خدمات مطلوب و متنوع به مشتریان شناخته شده و از دست وزیر اقتصاد، لوح و تندیس خود را دریافت کردند.
در بخش تالار پتروشیمی، شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی اروند و پتروشیمی امیرکبیر چهار شرکتی بود که از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.
در بخش هلدینگ‌ها، سرمایه‌گذاری امید، هلدینگ خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر و تاپیکو به‌عنوان برگزیدگان این عرصه شناخته شدند.
در بخش انجمن‌ها، انجمن سنگ‌آهن ایران، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، برترین‌ها این حوزه بودند.
در بخش پیش‌گامان بازار مالی، شرکت طلای زرشوران و گروه مالی کاریزما (صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای کهربا) به‌عنوان برگزیدگان این عرصه شناخته شدند.
برترین‌ها در بخش ویژه همراهان شفافیت در دودسته تفکیک‌بندی صورت گرفت. بدین ترتیب فولاد غرب آسیا و راما فیدار راد شیمی به‌عنوان برترین شرکت‌های حوزه عرضه کالا و کمک به تعادل بازار و شرکت‌های طب پلاستیک، صنعت غذایی کورش، وین تک، شیما کفش و یاس پلاست هم به‌عنوان برترین شرکت‌ها در حوزه خرید مواد اولیه معرفی شدند. در بخش پایانی هم از 8 شخص حقیقی تأثیرگذار به‌عنوان حامیان شفافیت در بازار کالایی کشور تقدیر به عمل آمد. وجیه‌اله جعفری؛ رئیس سابق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، احسان دشتیانه؛ عضو شورای‌عالی بورس و مدیرعامل صبا فولاد خلیج‌فارس، مهدی طغیانی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حامد سلطانی‌نژاد؛ مدیرعامل سابق شرکت بورس کالای ایران، منصور یزدی‌زاده؛ مدیرعامل اسبق شرکت ذوب‌آهن اصفهان، حسین سلاح‌ورزی؛ نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شاپور محمدی؛ رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار و محمدعلی دهقان دهنوی؛ رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار اشخاص حقیقی بودند که در همایش برترین‌ها از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن که سه شنبه دوم خردادماه در محل دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اهمیت صنعت فولاد ایران و جایگاه ذوب آهن اصفهان در پیشرفت های صنعتی کشور گفت: صنعت فولاد، متخصصان و کارکنان آن در سال های دفاع مقدس و در دوران تحریم به کمک دیگر صنایع و از جمله صنعت نفت و صنعت حمل و نقل آمده است. وی ادامه داد : در این زمینه باید به سرمایه گذاری عظیم ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل ملی اشاره داشته باشم. همکاران من در ذوب آهن اصفهان از سال ۱۳۷۱ با مطالعات و تحقیقات لازم و همچنین با مهندسی معکوس و با استفاده از روش های دانش بنیان برای اولین بار جهت تولید ریل ملی اقدام نمودند.
وی افزود : در سال ها و مراحل بعد با استفاده از تجهیزات فنی کشور آلمان و همت مهندسین خود این فن و تکنولوژی بزرگ و مورد نیاز را در شرکت مستقر و مورد بهره برداری انبوه قرار دادند و لذا ذوب آهن اصفهان در سال های بعد با تنظیم تفاهمنامه ها و عقد قرارداد پاسخگوی نیاز ریلی کشور بوده است.
مهدی کوهی با مرور تاریخ تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان گفت : همگان به یاد داریم که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای از سال ها قبل، بر استقلال اقتصادی کشور تاکید داشته اند و شعار (ما می توانیم) را مطرح فرمودند و اکنون شاهد هستیم که ذوب آهن اصفهان این شعار را به منصه ظهور رسانده و ریل ملی، افتخار ملی شده است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : در حال حاضر مسئولان وزارت راه و شهرسازی و مدیران مترو کلان شهرها برای ساخت خطوط ریلی خود مقادیر ریل مورد نیاز را به ما سفارش می دهند که این سفارشات به سرعت پاسخ داده می شود. مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پایان از مدیران، اساتید و متخصصان حمل ونقل ریلی کشور دعوت نمود از ذوب آهن اصفهان، کارگاه و تجهیزات عظیم تولید ریل این کارخانه، بازدید نمایند.

در نشست بررسی عملکرد واحدهای تولیدی مجتمع صنعتی چادرملو پس از ارائهچادر گزارش های مبسوط مدیر مجتمع و مدیران واحدهای مختلف در خصوص عملکرد ۲ ماهه امسال ، طرح ها و برنامه های افزایش تولید ، ارتقای بهره وری ، و تدابیر بیش از پیش کاهش آلایندگی های زیست محیطی، مهندس طاهر زاده مدیر عامل چادرملو با مثبت ارزیابی کردن عملکرد تولید محصولات زنجیره فولاد طی سال ۱۴۰۱ و نیز ۲ ماهه ابتدایی سال جدید که موفق به کسب رکوردهای بی سابقه از ابتدای فعالیت واحدهای تولید شمش فولاد و آهن اسفنجی گردیدیم افزود: باوجود محدودیت های ناشی از مصرف انرژی و کاهش قیمت های جهانی فولاد، چادرملو موفق شده است نسبت به سایر شرکتهای هم ردیف از سودآوری قابل قبولی برخوردار گردد. مدیر عامل چادرملو تصریح کرد: امسال هم با توجه به وضعیت بازار جهانی سنگ اهن و پیش بینی قیمت محصولات فولادی ، تکلیف ما در ایجاد شرایط رقابت پذیری بسیار سنگین‌تر می شود. باید تمام سعی و توان خود را برای افزایش تولید به ویژه در انتهای زنجیره، افزایش بهره وری و راندمان تولید و کاهش مصرف حامل های انرژی با رعایت کامل ضوابط زیست محیطی مصروف داریم . مهندس طاهر زاده با تاکید بر تدوین برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در جهت کسب بالاترین استانداردهای زیست محیطی برای تولید افزود: آموزش و به کار گیری تجهیزات مدرن ، روز آمد کردن و هوشمند سازی فرآیند تولید فولاد به خصوص در صنایع پائین دستی نقش مهمی در ارتقای شاخصهای تولید و توسعه پایدار خواهد داشت. در ادامه این نشست دکتر صلاحی رئیس هیات مدیره چادرملو ضمن تشکر از تلاشهای بی وقفه و قابل تقدیر تمامی مدیران شرکت در بهبود شرایط تولیدگفت : چادرملو بعنوان یک شرکت صنعتی شاخص در استان یزد شناخته می شود ، از این رو وظیفه ما و شما برای رسیدن به استانداردهای قابل قبول بسیار خطیر و مهم است و از اینکه میبینم دغدغه مدیران در جهت ارتقای بهره وری و اعمال تدابیر زیست محیطی است بسیار خرسندم

ایلام - مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی ایلام گفت: ۳۵ درصد عرضه گاز مایع در این استان از طریق زیرساخت های بانکی انجام می شود که از این نظر جزو سه استان برتر کشور هستیم. پرویز ایدون با اشاره به برنامه این شرکت برای ارائه گاز مایع از طریق زیرساخت های بانکی اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون نیز با توجه به اینکه ممکن است به دلیل ضعف اطلاع رسانی و موارد دیگر برخی از مردم از این برنامه آگاهی نداشته و ثبت نام نکرده باشند، در تمامی جایگاه های عرضه سوخت گاز مایع، نیروهای این شرکت علاوه بر زیرساخت بانکی در حال عرضه هستند.
وی افزود: هم اکنون ۳۰ درصد عرضه سوخت گاز مایع در استان از طریق زیرساخت بانکی صورت می گیرد که جزو سه استان نخست کشور هستیم. مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی ایلام یادآور شد: قرار بود سازمان صنعت ، معدن و تجارت با نصب بنر و توزیع بروشور در مناطق مختلف اطلاع رسانی لازم را در خصوص این برنامه انجام دهد که متاسفانه اجرایی نشد که این شرکت با نصب ۳۰ بنر و توزیع حدود پنج هزار بروشور تلاش کرد اطلاع رسانی در خصوص ثبت نام برای دریافت گاز مایع از طریق زیرساخت بانکی را صورت دهد. ایدون تاکید کرد: عرضه گاز مایع از طریق زیرساخت بانکی باید از ۳۰ درصد کنونی تا پایان خردادماه حداقل به ۸۰ درصد برسد، چراکه این موضوع بر اساس قانون مصوب مجلس و ابلاغ دولت است و از مزایای آن این است که شهروندان بجای اینکه سیلندر گاز مایع را با قیمت حدود ۶۰ هزار تومان خریداری کنند، آنرا با ۲۲ هزار تومان می توانند تهیه کنند. وی از توزیع ۸۴ تن گاز مایع به اصناف ، ۳۸ تن به خانوارها و هشت تن به خودروهای استان خبر داد و اضافه کرد: این موضوع به صورت هفتگی مورد رصد قرار می گیرد. مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی ایلام با اشاره به فعالیت کبابی های شباب و مهدی آباد گفت: اتاق اصناف و سازمان صمت استان تا زمانیکه این صنوف از گاز طبیعی استفاده می کنند، پروانه موقتی برای آنان صادر کند. ایدون همچنین بر لزوم ثبت نام متمرکز نیروهای نظامی و انتظامی برای تامین گاز مایع این مراکز تاکید کرد.

با پیگیری های فرماندار شهرستان ساوجبلاغ انجام شد؛

دومین درمانگاه شبانه روزی شهرجدید مهستان از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر روز چهارشنبه سوم خرداد ماه با حضور نماینده مردم در مجلس،فرماندار،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی اغاز به کار کرد . این درمانگاه توسط شرکت عمران شهرجدید مهستان احداث و با کمک موسسه خدمات درمانی بسیج شهرستان ساوجبلاغ برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ساکنان این شهر احداث و تجهیز شده است. فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در مراسم افتتاح این درمانگاه در جمع خبرنگاران گفت:این مرکز به منظور ارائه خدمات درمانی به مردم شریف مهستان از امروز فعالیت خود را آغاز کرده و پزشکان مستقر در این درمانگاه آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند. محمدرضا البرزی با بیان اینکه درمانگاه در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع و زیربنای 700 متر مربع در دو طبقه از سوی شرکت توسعه عمران شهر جدید هشتگرد احداث گردیده است،افزود :هزینه تجهیز این درمانگاه در فاز اول بیش از 20 میلیارد ریال بوده است . وی با اشاره به اینکه درمانگاه شهدای سوم خرداد دارای بخش های فعال پزشک عمومی،پزشک تخصصی،اورژانس خواهران و برادران ،دندانپزشکی ،مامایی،نوار قلب است و در فاز دوم نیز بخش های سونوگرافی،آزمایشگاه ،داروخانه،فیزیوتراپی و عینک سازی نیز افنناح خواهد شد،ادامه داد:بخش دندانپزشکی این درمانگاه از بخش های بسیار مجهز می باشد که دارای 5 یونیت دندانپزشکی است که همزمان 5 پزشک می توانند کار درمان را به صورت همزمان انجام دهند. البرزی گفت: بخش جراحی دهان و دندان نیز دارای 2 یونیت دندانپزشکی است که بیمارانی که نیاز به جراحی دندان داشته باشند در این بخش مداوا و جراحی می شوند. و می توانیم ادعا کنیم قطب دندانپزشکی غرب استان البرز در این مرکز اقتتاح شده است و جا دارد از همکاران شرکت عمران شهرجدید مهستان،شهرداری و شورای شهر و همه کسانی که در مسیر راه اندازی این مجموعه ما را همراهی کردند تشکر و قدردانی کنم. فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تبریک این رویداد به شهروندان مهستان خاطرنشان کرد:در حال حاضر این مرکز به صورت روزانه از اول صبح تا عصر آماده خدمات رسانی به مردم است و در آینده ای نه چندان دور و با فعال سازی بخش های دیگر درمانگاه ،فعالیت آن به صورت شبانه روزی خواهد شد تا شهروندان شهر جدید مهستان دغدغه ای در زمینه خدمات درمان نداشته باشند.