آمل شهر کارآفرینی است

آمل- فرماندار ویژه آمل از این شهرستان به عنوان شهر کارآفرینی یاد کرد و گفت: حجم فعالیتهای اقتصادی این شهرستان بالا است.
سید عباس حسینی در جلسه رفع موانع تولید با اظهار اینکه آمل شهر هزار سنگر، تمدن تاریخ است است از این شهر به عنوان شهر کارآفرینی اقتصادی یاد کرد و گفت: ۴۵ درصد اقتصاد استان در آمل و ۴۰ درصد معادن استان در آمل قرار دارد. وی با اظهار اینکه بزرگترین شرکت‌های صنعتی شمال کشور در آمل قرار دارد، حجم اقتصاد این شهرستان را بالا دانست و گفت: این شهرستان در کشاورزی نیز استعدادهای فراوانی دارد و بیش از ۳۰ درصد تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.
وی با عنوان اینکه در حوزه اقتصادی دانش بنیان نیز این شهرستان حرف برای گفتن دارد، گفت: بازار بورس و سرمایه ادبیات خود را نیاز دارد و ناآشنایی با این اقتصاد و بازار سرمایه از جمله مشکلات است.
حسینی یادآور شد: بی‌شر واحدهای تولیدی مدیرمالکی هستند و باید برای توسعه مدیریت اقتصادی و افزایش بهره وری در فعالیت‌های اقتصادی گام‌هایی را برداریم از این رو مرکز توسعه خدمات سرمایه گذاری در شهرستان راه اندازی شده است. وی از شناسایی ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی در شهرستان خبر داد.

 

برگزاری اردوی توان‌افزایی جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از برگزاری اردوی توان افزایی امدادگران و نجاتگران تیم های امداد و نجات جاده ای این شهرستان بمناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و هفته کرامت در شهرستان ایلام خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان همدان احمد مطلبی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اظهار داشت : اردوی توان افزایی امدادگران و نجاتگران تیم جاده ای این شهرستان بمناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و هفته کرامت ، صعود به تنگه رازیانه و تنگه کافری برگزار شد .
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان تقویت کار تیمی و گروهی را از نکات مثبت اردوهای توان افزایی دانست و گفت: این برنامه با هدف تقویت روحیه و افزایش توان امدادی امدادگران برگزار گردید.
وی اضافه کرد: افزایش روحیه، تجربه زندگی در شرایط سخت و همچنین ارتقا آمادگی جسمانی و حفظ توان عملیاتی نیروهای امدادی در مقابله با سوانح و شرایط حساس از اهداف دیگر این توان افزایی است.
وی با بیان اینکه این اردو توان افزایی با حضور ۱۹ نفر از نجاتگران هلال احمر این شهرستان برگزارشد ،خاطرنشان کرد: کوهپیمایی، پیمایش مسیر و برگزاری کارگاه آموزشی امداد و نجات از فعالیت‌های انجام شده در این اردو توان افزایی بوده است.

رشد ۷۷ درصدی
جمع آوری زکات در سال جاری
گیلان_فرحی؛ مبلغ ۶۰ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان زکات فطریه در سال جاری جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد.
عباس اهرابی «مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات استان گیلان»، عنوان کرد: مردم مؤمن گیلان مبلغ ۶۰ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان برای بهره مندی نیازمندان و افراد کم بضاعت، زکات فطریه پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد رشد داشته است. وی بابیان اینکه یک میلیارد و ۸۲ میلیون تومان از این مبلغ مربوط به فطریه سادات است، اضافه کرد: ۵۸ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان نیز از مبلغ ذکر شده مربوط به فطریه عام است. اهرابی افزود: در سال جاری ۹۵ میلیون تومان کفاره عمد و ۷۹۴ میلیون تومان کفاره غیرعمد جمع‌آوری‌شد. گفتنی است در سال گذشته، مقدار ۳۳ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان زکات در استان گیلان جمع آوری گردید.

برگزاری اولین اردوی راهیان پیشرفت در شركت نفت و گاز اروندان
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، با هدف ارتقاء سطح آگاهی مدیران شرکت های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی از پیشرفت های صنعت نفت و شرکت نفت و گاز اروندان چهارشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۲) با همکاری اداره روابط عمومی و پژوهش و توسعه اولین اردوی راهیان پیشرفت در این شرکت برگزار شد. عیسی نویری رئیس پژوهش و توسعه این شرکت در حاشیه بازدید مدیران عامل شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان از تاسیسات نفتی شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در راستای توافقات و تفاهم نامه های صورت گرفته فی مابین این شرکت و پارک علم و فناوری خوزستان، یکی از مهمترین فعالیت‌های ما شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان مستقر در استان، جهت رفع نیازها و چالش های شرکت است. وی حمایت از نخبگان، مخترعان و شرکت‌های دانش بنیان را از اولویت اصلی شرکت نفت و گاز اروندان عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان با زیست بوم فناوری در استان آشنا هستند، اما نیازهای صنعت نفت را به شکل ملموس درک نکرده و از چالش های پیشه روی این صنعت اطلاع ندارند. ما در قالب بازدیدها و نشست های راهیان پیشرفت این گروه از نخبگان را با فضای کاری صنعت نفت، چالش ها و نیازهای آن آشنا خواهیم کرد.

سه هزار متر از زمین‌های ملی
گچساران رفع تصرف شد
رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: سه هزارو ۳۰۰ متر مربع از زمین های ملی حاشیه شهر دوگنبدان از سال گذشته تاکنون رفع و تصرف شد. پاک – تجارت، محمدرضا عابدی افزود: این میزان اراضی ملی با هدف حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگردانده شد. وی بیان کرد: از این میزان اراضی ملی بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع امسال رفع تصرف شد. عابدی اظهار کرد: این میزان اراضی ملی در سطح شهر دوگنبدان از جمله جاده پازنان، کوی سه راهیُ، شهرک میکانیک ها و شهرک نفت رفع تصرف شد. وی تصریح کرد: این اراضی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد. عابدی ابراز کرد: روز گذشته یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی شهرستان موفق شد بیش از ۶۰۰ متر مربع زمین تجاری در منطقه پازنان گچساران رفع تصرف کند. رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: ارزش ریالی این میزان اراضی رفع تصرف شده ۶۰ میلیارد ریال است. عابدی افزود: بدنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی شهرستان از سوی کارکنان این فرماندهی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره راه و شهرسازی شهرستان این اقدام انجام شد. وی ابراز کرد: این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است،

دره‌گردو شاخص‌ترین
پروژه گردشگری اراک است
رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: افزایش فضاهای تفریحی و گردشگری این شهر در اولویت شورای ششم قرار گرفته و در این راستا پروژه‌های مختلفی همچون دره‌گردو، بام اراک و پارک شهید باهنر در حال پیگیری و اجرا است. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، حامد آجرلو گفت: فلسفه وجودی شوراها تصمیم‌سازی در حوزه شهری است و نمایندگان مردم باید ارتباط بیشتری با شهروندان داشته باشند. اعضای شورای اسلامی وظیفه دارند، دغدغه‌های مردم را مطرح کنند تا شهرداری در اجرای حدود ۴۰۰ وظیفه‌ای که بر عهده دارد، این مطالبات را در اولویت خود قرار دهد. وی افزود: اگر تعامل بین شهرداری و شورای اسلامی شهر به‌درستی شکل گیرد، بودجه شهری در راستای اولویت‌های مردمی هزینه خواهد شد و منابع مالی که به‌شکل مستقیم از مردم دریافت شده است، به‌درستی در شهر هزینه می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد
شهره حقی – تجارت، به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در دومین جلسه شورای مسکن این استان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: تاکنون عقد قرارداد تسهیلات بانکی برای ۹ هزار و ۴۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرار داد بیش از سه هزار و ۱۲۷میلیارد تومان انجام شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی از اشتغال ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر در طرح های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت نیز حائز اهمیت است
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان در حال اجرا است و این استان رتبه چهار کشور در اجرای این طرح را دارد.
کرمی بر لزوم تسریع در آماده سازی و ساخت پروژه‌های دارای مشکل کمتر تاکید کرد و گفت: باید تمام امکانات برای تسریع این طرح در استان بکار گرفته شود و حساسیت‌های قانونی در این رابطه، کمرنگ باشد
وی با تاکید بر حذف بروکراسی اداری در اجرای این طرح عنوان کرد: یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است و باید با رفع موانع پیش روی این طرح، شرایط لازم برای متقاضیان فراهم شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است که تاکنون تلاش ها بر این بوده است که این عدد به سمت حمایت از تولید کنندگان و ایجاد اشتغالزایی در استان سوق داده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: مرکز تلفنی 122 در خط مقدم ارائه خدمات آبفا به مشترکین قرار دارد.
فقیه – تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در مراسمی که به‌منظور تجلیل از تلاش‌های کارکنان دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد در سخنانی گفت: مرکز تلفنی 122 در خط مقدم ارائه خدمات شرکت به مشترکین قرار دارد لذا فعالیت در این مرکز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه این مرکز از درگاه‌های اصلی ارتباط شرکت آب و فاضلاب با مشترکان است، خاطرنشان کرد: کارکنان این مرکز به عنوان نماد شرکت آبفا به شمار می‌روند بنابراین نحوه تعامل آن‌ها با مردم در افزایش رضایت از خدمات بسیار مهم است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بر لزوم تجهیز مرکز تلفنی 122 به تجهیزات به‌روز تأکید کرد و یادآور شد: با وجود اینکه مرکز ارتباط با مشتریان آبفای قم همواره جزو برترین‌های کشور بوده اما برای ماندن در این جایگاه باید خودمان را هم به لحاظ فردی و هم به لحاظ سازمانی به دانش و امکانات روز مجهز کنیم. قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از کارکنان پرتلاش مرکز تلفنی 122 گفت: در حال حاضر تمام خدمات شرکت آب و فاضلاب از طریق این مرکز و تنها با یک تلفن قابل‌ارائه است.
عبدالحمید توکلی بینا با بیان اینکه تنها 32 درصد خدمات ارائه‌شده در این مرکز فوریتی بوده است، اظهار داشت: مابقی خدمات ارائه‌شده غیر فوریتی بوده و این بدان معناست که این مرکز گستره وسیعی از خدمات را به مردم بدون مراجعه حضوری ارائه می‌دهد.
مدیر دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ارائه کرد و گفت: در سال گذشته کارشناسان این مرکز به 255 هزار تماس مردمی به صورت شبانه‌روزی پاسخ دادند که 93 درصد این تماس‌ها از شهر قم و مابقی از شهرهای تابعه استان بوده است.

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس گفت: این نیروگاه ضمن تکمیل تعمیرات واحدهای خود در خردادماه توسط متخصصان داخلی، با حداکثر توان مهیای تولید برق پایدار برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال است.
شاکرمی – تجارت، داریوش محمودی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کالای مورد استفاده مردم، برق بوده که این دغدغه با شروع فصل گرما شدت بیشتری پیدا کرده است، افزود: نیروگاه بندرعباس با ظرفیت یکهزار و ۳۲۰ مگاوات و توان عملی یکهزار مگاوات، همیشه در کنار هموطنان بوده و مشغول برق رسانی به مردم استان است.
وی ادامه داد: امسال برنامه تعمیرات مفصلی برای واحدهای یک، چهار و دیگر واحدهای نیروگاه بندرعباس برنامه‌ریزی شد که درحال حاضر درگیر آخرین مراحل تعمیرات اساسی واحد چهار بخار هستیم و امیدواریم تا نیمه خردادماه این آخرین واحد در دست تعمیر نیز وارد مدار شده و فصل تعمیرات نیروگاه به پایان برسد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس توضیح داد: باتوجه به گرم شدن هوا و همچنین شرایط سخت آب و هوایی استان هرمزگان دمای هوا در سالن توربین حدود ۶۰ سانتیگراد و گاهی در تابستان این دما بسیار افزایش می‌یابد.
محمودی اضافه کرد: متخصصان و کارکنان نیروگاه بندرعباس در زمان تعمیرات واحدها در چند جبهه کاری از جمله پمپ‌های آب ورودی لب دریا، بویلر و کندانسور، توربین و سیستم تجهیزات جانبی و همچنین سیستم سیکل حرارتی، در هر زمینه تعمیراتی و قسمت‌های مختلف کاری افزون بر ۲۰۰ نفر به صورت ۲ شیفت کاری مشغول فعالیت هستند. مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: از نظر تامین و ساخت قطعات داخلی تا این لحظه این نیروگاه توانست افزون بر ۲ هزار قطعه‌ریز و درشت با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و راهبری کارشناسان متخصص و بومی شرکت، بومی سازی کند و موجب صرفه‌جویی بالای ارزی شده و از خروج نقدینگی از کشور جلوگیری کند. محمودی با اشاره به صرفه جویی برق در تابستان و حساسیت مصرف در این فصل پیش رو خاطرنشان کرد: مردم استان هرمزگان همیشه با درایت و همکاری که با تمام نهادها و سازمان‌ها و همچنین کارخانه‌های تولیدی و صنایع داشتند، در تابستان امسال نیز نهایت همکاری با ما خواهند داشت تا با مدیریت کردن لوازم پرمصرف برقی نقش بسزایی در تکمیل جهاد و تلاش نیروها صنعت برق داشته باشند.
وی بیان کرد: عبور موفقیت آمیز از پیک مصرف تابستان به همراهی شهروندان بستگی داشته و این مهم نیازمند رعایت الگوی صحیح مصرف است.
مدیر عامل نیروگاه بندرعباس توصیه کرد: حتی الامکان دمای کولرها را در دمای آسایش یعنی همان ۲۴ درجه سانتیگراد گذاشته و از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف خودداری کرده و در ساعاتی که در منزل حضور ندارند کولرها را خاموش کنند.

عملیات انتقال آب شیرین سازی شده خلیج فارس به شهرستان اردکان توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی مراسمی با حضور استاندار،نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه اردکان ، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره چادرملو آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در این مراسم مهندس طاهر زاده مدیر عامل این شرکت گفت: آب شیرین سازی شده خلیج فارس که قبلا با طی کردن مسیر حدود ۸۰۰ کیلومتری از بندرعباس به مجتمع صنعتی اردکان منتقل شده است هم اکنون با اجرا و لوله گذاری حدود ۳۴ کیلومتر خط جدید با پیش بینی اولیه قطر حدود ۸۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتر و با حجم ۳۰۰ لیتر بر ثانیه و قابل افزایش تا ۶۰۰ لیتر بر ثانیه از مخزن مجتمع صنعتی چادرملو به صنایع شهرستان اردکان تخصیص می یابد که با این اقدام بخش قابل توجهی از آب فعلی تخصیص داده شده به صنایع اردکان، جهت استفاده اب شرب قابل بهره برداری خواهد بود . وی افزود برای اجرای این طرح مهم در شهرستان اردکان حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و طبق برنامه براورد می گردد ظرف حدود ۶ ماه پس از انتخاب پیمانکار آماده بهره برداری گردد.بر اساس همین گزارش دکتر فاطمی استاندار یزد نیز در سخنانی با بی نظیر توصیف کردن اقدامات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ارائه خدمات توسعه بخش در شهرستان اردکان و استان یزد از مدیران این شرکت به پاس اقدامات منحصر به فرد در ایفای مسئولیت اجتماعی خود تجلیل کرد و افزود: از آنجا که استان یزد و به ویژه شهر ستان اردکان مشکلات عدیده ای در زمینه آب شرب دارد این اقدام چادرملو و تامین اعتبار بخش قابل توجهی از طرح خط پدافندی برای ۷۰۰ هزارنفر از شهروندان یزد که تامین کننده آب پایدار می باشد، خدمت بزرگی برای مردم محسوب می گردد و قدردان آن هستیم.
دکتر دشتی نماینده مردم اردکان هم ضمن تقدیر از مدیر عامل و هیات مدیره چادرملو، این اقدام ارزشمند را ستود و آن را مبارک توصیف کرد.دکتر صلاحی رئیس هیات مدیره چادرملو نیز وجود این شرکت در استان یزد و شهرستان اردکان را منشاء خیر و برکت دانست و تاکید کرد سایر صنایع و معادن استان هم موظف هستند متناسب با وزن و جایگاه خود به مسئولیت های اجتماعی در جهت توسعه و آبادانی منطقه همت گمارند.