جابه‌جایی بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن کالا

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابجایی بیش از یک میلیون و پانصد و نود و سه هزار تن کالا از همدان به سایر نقاط کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، محمد سرگزی گفت: در دو ماهه سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۹۳ هزار تن کالا از مبادی استان همدان به سراسر کشور حمل گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است . وی همچنین اظهار کرد: در همین بازه زمانی بیش از ۹۵ هزار و ۷۶۶ فقره بارنامه توسط شرکتهای حمل ونقل کالا استان همدان صادر گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای حمل شده استان مربوط به انواع محمولات معدنی، سیمان ، سیب زمینی و انواع محمولات نفتی است. وی افزود: از این مقدار جابجایی بیش از ۳۳ درصد سهم محمولات معدنی و سیمان، ۱۶ درصد محصولات نفتی ، سه درصد سیب زمینی وبیش از ۴۶ درصد سایر محمولات بوده است.
سرگزی تاکید کرد: ۱۰۰ شرکت حمل و نقل فعال داخلی استان با بیش از ۲۱ هزار راننده باری و ۱۲هزار ناوگان سنگین باری در این مدت، جابجایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشته اند.

 

اتصال خطوط تلفن همراه به سامانه ۱۲۵

ری – علی کیوانی ، مسعود یوسف نژاد سرپرست شهرداری باقرشهر از اتصال خطوط تلفن همراه شهروندان باقرشهری به سامانه ۱۲۵ خبر داد و در این خصوص گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط مجموعه شهرداری باقرشهر و همراهی ارزشمند مهندس فروغی مدیر مرکز مخابرات باقرشهر، بعد از گذشت ۲۰ سال انتظار از شروع فعالیت سازمان آتش نشانی شهرداری باقرشهر، سرانجام سامانه ۱۲۵ به خط تلفن سازمان آتش نشانی شهرداری باقرشهر متصل گردید.
یوسف نژاد اظهار داشت: در راستای خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان باقرشهر، از این پس تماس‌های ضروری شهروندان باقرشهری به صورت مستقیم و از طریق سامانه ۱۲۵ به ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهرداری باقرشهر اعلام خواهد شد. وی بیان کرد: پیش از این به منظور سهولت و سرعت‌بخشی در رسیدگی به حوادث و بحران‌های رخ‌ داده، این مهم از حدود یک‌ ماه گذشته با اتصال خطوط تلفن ثابت شهروندان باقرشهری به سامانه ۱۲۵ صورت گرفته بود که در ادامه با پیگیری ها و هماهنگی‌های لازم برای اتصال تماس‌های تلفنی از طریق خطوط تلفن همراه نیز به صورت مستقیم به مرکز آتش‌نشانی شهرداری باقرشهر انجام شد. گفتنی است از این پس در مواقع بحران شهروندان باقرشهری می توانند از طریق تلفن ثابت و همراه با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری باقرشهر ارتباط برقرار نمایند.

استان بوشهر در جایگاه
اول حوزه اشتغال کشور
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ در هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی اشتغال کشور به ریاست آیت‌الله رئیسی ریاست جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر اعضا و با حضور استانداران سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، استان بوشهر در ارزیابی عملکرد سال1401 استان های کشور در رتبه اول کشور در ایجاد و نظارت بر اشتغال و کاهش نرخ بیکاری معرفی شد.
استاندار بوشهر و اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی این جلسه را همراهی کردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال کشور، گفت: استان بوشهر بر اساس گزارش زمستان ۱۴۰۱ مرکز آمار با نرخ بیکاری 9/7 در رتبه سوم کشور قرار دارد و این استان با تعهد اشتغال 21 هزار 674 نفری توانست 30 هزار و 500 نفر اشتغال را در سال 1401 به ثبت برساند.
رئیس جمهور نیز گفت: ایجاد اشتغال پایدار اولویت اصلی کشور و مأموریت جدی دولتمردان است و ملاک ارزیابی استانداران بر اساس عملکرد در حوزه اشتغال خواهد بود.
آیت الله رئیسی متذکر شد: دستگاه‌ های عضو شورایعالی اشتغال مصوبات شورا را با جدیت پیگیری کنند.
وی تأکید کرد: کیفیت انجام وظایف دستگاه‌های متولی و مسیر طی شده برای اشتغال‌زایی در سال‌های اخیر ارزیابی شود‌.
به گفته وی؛ باید آسیب‌شناسی شود که چه اشکالاتی در نحوه تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و همچنین روند اجرای این بخشنامه‌ ها و دستورات بوده تا دوباره گرفتار همان مشکلات گذشته نشویم.

خط کشی نزدیک به 150 کیلومتر
از محورهای گیلان
گیلان_فرحی؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ضمن اشاره به خط کشی 148 کیلومتر از محورهای استان طی دو ماه گذشته اظهار داشت: اجرای 2000کیلومتر خط کشی تاپایان سال در دستور کار است.
غلامعلی نیک فهم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود: اجرای خط کشی محورهای استان در راستای ارتقای ایمنی تردد، هدایت وسائط نقلیه و آگاهی به کاربران جاده ها صورت می پذیرد. نیک فهم با بیان اینکه در ۲ ماه ابتدای امسال ۱۴۸ کیلومتر از راههای استان خط کشی شده، گفت: برای اجرای این پروژه ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی از تداوم خط کشی محورهای استان تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: برنامه ریزی جهت اجرای ۲ هزار کیلومتر خط کشی تا پایان سالجاری در دستور کار این اداره کل قرار دارد‌.
نیک فهم اظهار داشت:خط کشی های صورت گرفته به تفکیک در ۴۱ کیلومتر از بزرگراههای استان، ۶۸ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی و ۳۹ کیلومتر از راههای روستایی استان اجرا شده است.
وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته نیز با تلاش راهداران استان گیلان خط کشی ۴۰۵۰ کیلومتر از محورهای استان اجرایی شد.

طرح همسویی صنعت و
دانشگاه در یک واحد تولیدی
مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو از آغاز اجرای طرح همسویی صنعت و دانشگاه به نام شهید علی وردی در این مجموعه خبر داد.
شامی – تجارت، بهزاد ظهیری افزود: هدف از اجرای این طرح، شکوفایی و بالندگی صنعت و اقتصاد کشور و ایجاد ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه است.
وی اظهار کرد: بر مبنای این طرح کارخانجات صنعتی با ایجاد زمینه های تجربی و مهارتی به عنوان کارگاه های عملی، موجب ارتقای آموزش های نظری دانشگاه ها می شوند و خلأهای موجود را در حوزه آموزش به نیروی انسانی مورد نیاز صنایع مرتفع می کنند.
این مسوول با بیان اینکه اجرای این طرح، حلقه گمشده رشد و بالندگی صنعت است، افزود: با اجرایی شدن این طرح، صنایع کشور می‌توانند از ظرفیت های خود به عنوان کارگاه های عملی و آزمایشگاه جهت بالا بردن ضریب آموزشی دانشگاه ها استفاده کنند و نیازهای تخصصی خود را از این طریق تامین نمایند.
ظهیری با اشاره به پیشقدم بودن این واحد تولیدی در این طرح مهم، گفت: امیدواریم سایر واحدها و صنایع نیز با برنامه ریزی آموزشی جهت هرچه نزدیکتر شدن فضای دانشگاهی به فضاهای تولیدی اقدام کنند که موجب رفع نیازهای صنایع و پیشرفت کشور می شود.
وی گفت: مراسم افتتاحیه این طرح به عنوان برنامه مشترک وزارتخانه های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه مهارت افزایی و اشتغال آفرینی دانشجویان به میزبانی یکی از واحدهای زیرمجموعه شرکت ایران ترانسفو برگزار شد.
گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاولت‌ آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

شهردار همدان:

شهردار همدان گفت:برای ثبت جهانی هگمتانه همه باید مشارکت کنند تا این حرکت بزرگ به انجام برسد
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، مدیر کل اداره ثبت و حریم آثار ،حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی و مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان جهت بررسی اقدامات ثبت جهانی هگمتانه در دفتر شهردار همدان حضور پیدا کردند.
در این جلسه سیدمسعود حسینی ضمن تقدیر از پیگیری های مدیرکل میراث فرهنگی در خصوص ثبت جهانی عنوان کرد: به خاطر حساسیت بالای ثبت جهانی هگمتانه جلسات تخصصی مختلفی در شهرداری و میراث فرهنگی برگزار و تلاش ها و اقدامات لازم از سوی این دو مجموعه در حال انجام است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری برای تسهیل در خصوص ثبت جهانی هگمتانه عنوان کرد: شهرداری همدان علی‌رغم برخی وقفه های پیش آمده به طور جدی وارد توسعه گردشگری شده و با توجه به تعامل خوب بین شهرداری و میراث فرهنگی و شورای شهر کارها به خوبی پیش می‌رود.
شهردار همدان به تخصیص بودجه مناسب برای حوزه گردشگری و ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و افزود: تلاش داریم با انعکاس فعال بودن پروژه ها به شهروندان نشان دهیم مباحث تاریخی و گردشگری مورد توجه مسئولان است که جداره سازی خیابان اکباتان و بوعلی و ساماندهی بازار گویای این موضوع است.
حسینی تصریج کرد: آسفالت زدایی معابر، انتقال ون ها و خودروها، ساماندهی تابلوهای شهر و رفع مشکلات ترافیکی از جمله اقدامات صورت گرفته برای ثبت جهانی هگمتانه است. وی رفع نارضایتی ها و تقویت ارتباط با مردم برای تسهیل در ثبت جهانی هگمتانه را اموضوعی مهم دانست و عنوان کرد: تلاش داریم با مدیریت بهینه معابر منتهی به هگمتانه، ایجاد حفاظ برای کارگاه ها، تعریف زمانبندی انجام ثبت جهانی و استقرار دفاتر تسهیلگری در بازار و تصمیم در خصوص املاک با شرایط خاص زمینه لازم را برای حضور ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی هگمتانه فراهم کنیم.
در ادامه جلسه مدیر کل اداره ثبت و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به اهمیت ثبت جهانی اشاره کرد و گفت: تعداد آثار ثبت شده جهانی محدود هستند و این آثار تحت حمایت فنی، حقوقی و مالی سازمان ملل قرار می‌گیرند که برای هر کشوری شرایط مطلوبی را ایجاد می کند.
مصطفی پور علی به دلایل حضور پر رنگ گردشگران خارجی در اصفهان و شیراز پرداخت و عنوان کرد: متاسفانه یکی از دلایل حضور کمرنک گردشگران در شهر همدان این است که همدان در فهرست میراث فرهنگی جهانی نیست که پیامد آن عدم شناخت این شهر در سراسر دنیا و عدم برخورداری از مواهب مالی و معنوی است.
وی با تاکید بر اقدامات لازم برای ثبت جهانی هگمتانه اظهارکرد: در کارهای میدانی عقب هستیم و حالا که این شرایط برای همدان فراهم شده است باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا موارد لازم برای ثبت جهانی هگمتانه از سوی ارزیابان مطلوب قلمداد شود.
مدیر کل اداره ثبت و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی ضمن تشریح وظایف مدیریت شهری در این خصوص گفت: جمع آوری زباله، تغییرات اقلیمی، گسترش فضای سبز، آسفالت زدایی، رفع زواید بصری، گردشگری شهر و عدم تردد خودروها باید به نحو مطلوب ارائه شود تا انشالله مورد تایید ارزیابان قرار گیرد.
پورعلی به موانع احتمالی ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و افزود: عدم ارتباط جامعه محلی با مدیریت شهری و نارضایتی ها رفع و مشکلات مربوط به مسیرها و معابر و ساختمان حوزه هنری باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.
در ادامه این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان ثبت جهانی هگمتانه را اتفاق مبارکی دانست و تصریح کرد: این رویداد بزرگ حاصل تعامل خوب میراث بین فرهنگی ، شورای شهر و شهرداری همدان است و خدمات مالی و عمرانی مناسبی از سوی این دو مجموعه برای تمهید مقدمات ثبت جهانی هگمتانه انجام شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز ارتقای سطح همکاری ها و تعامل دوسویه و مطلوب فی مابین بانک و شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی استان ، سبب افزایش توانمندی بانک در زمینه حمایت های اعتباری و پرداخت تسهیلات به آنها میشود. به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان البرز علی غیاثی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی اشتهارد ، گفت: بانک توسعه تعاون همواره نگرش مثبتی نسبت به همکاری با شرکتهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی مستقر در شهرک های صنعتی داشته و دارد. وی افزود : در این راستا با انعقاد تفاهم نامه ای که توسط مدیران ارشد بانک با شرکت شهرکهای صنعتی صورت پذیرفته، زمینه ارتقاء سطح همکاریهای فی مابین و حمایت های بیشتری از شرکتهای مستقر در این شهرکها در سطح استانها پدید آمده که نیازمند حمایت طرفین و برنامه ریزی جهت نیل به اهداف مشترک و منافع طرفین میباشد. غیاثی نیاز روز افزون شرکت های صنعتی وتولیدی به حمایت و تامین مالی بالاخص تسهیلات سرمایه در گردش را جزء لاینفک تولید و اقتصاد دانست و تصریح کرد: بانک توسعه تعاون همواره درصدد هدایت هدفمند منابه مالی به سمت این شرکتها جهت تضمین چرخش چرخ تولید و اقتصاد کشور بوده، که در این راستا با کاهش محسوس بروکراسی اداری و بهره گیری از پرسنل مجرب و کارشناسان توانمند و ایجاد تعامل مطلوب فیمابین، از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نبوده است. مدیر شعب استان البرز همچنین کمبود منابع مالی و کاهش توان بانکها در زمینه تامین مالی و پرداخت تسهیلات را از دیگر دغدغه بانکها برشمرد و گفت: به نظر می رسد راهکار برون رفت از این مشکلات، تعامل مطلوب میان بانک و شرکتها بر مبنای تفاهمی دانسته که سبب تقویت منابع بانکی شده و در مقابل نیز، در زمان مقتضی همچنین هدایت این منابع به سمت و سوی این شرکتها و تامین سرمایه در گردش آنها را شامل شود. غیاثی در بخش دیگری به تغییرات گسترده در زمینه خدمات نرم افزاری و غیر حضوری بانک اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به هدف گذاری صورت پذیرفته در خصوص ارتقاء سطح خدمات الکترونیکی و نرم افزاری بانک به مشتریان، طی هفته های آتی شاهد رونمایی از بانکداری پیشرفته دیجیتال با تاکید بر کاهش بروکراسی اداری و مدیریت زمان مشتریان خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین: ده درصد مدیریت مصرف آب آشامیدنی در استان، ۷۰ درصد مشکلات این حوزه رادر موضوع اب شهری در استان برطرف می کند
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، در استان نیازمند چهار هزار لیتر در ثانیه آب آشامیدنی هستیم و ده درصد مدیریت مصرف آب آشامیدنی از سوی مردم، بیش از ۷۰ درصد مشکلات این حوزه را بدون نیاز به سرمایه گذاری جدید برای تامین منابع آب جدید برطرف می کند.
قریشی – تجارت، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی، داراب بیرنوندی در همایش اءمه جماعات سراسری استان قزوین که با موضوع مدیریت مصرف آب و برق و عبور موفقیت آمیز از اوج مصرف تابستان در محل نیروگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد افزود: چاره ای جز مدیریت مصرف نداریم و در صورت ادامه مصرف کنونی دشت قزوین در چند دهه آینده چالش های ان دوچندان خواهد شد.
وی تصریح کرد: جنگ و صلح های حاضر و آینده در منطقه خاورمیانه ریشه در مساله آب دارد و باید سرمایه گذاری های زیربنایی فرهنگی و فکری در حوزه آب بکنیم.
بیرنوندی ادامه داد: انشعابات غیر مجاز از جمله مشکلاتی است که به ویژه در برخی مناطق روستایی با آن مواجه می شویم و مشکلات شرعی، بهداشتی، حقوقی و قانونی خاص خود را دارد.
وی با مقایسه وضعیت مصرف آب در کشورهای دنیا، کشورهای توسعه یافته و ایران یادآور شد: باید به شکل جدی الگوی مصارف عمومی به سمت استاندارد سازی و بهینه سازی برای کاهش مصرف تغییر کند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطر نشان کرد: در دنیا به آب به عنوان ثروت ملی و ابزار قدرت نگاه می کنند و یارانه ای بابت آن نمی دهند و ما هم باید به سمت حذف یارانه آب برای تشویق مردم به صرفه جویی حرکت کنیم. وی در پایان از علما خواست با توجه به جایگاه معنوی آنان در جامعه، به کمک مسءولان آمده و مردم را به صرفه جویی و مدیریت مصرف ترغیب و تشویق کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداختی عادلانه به شاغلین در سایه ساماندهی نیروی انسانی و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی امکانپذیر است. ولی اسماعیلی اظهار کرد: شرکت‌های واسطه متعددی از زمان دولت احمدی نژاد در کشور شکل گرفته که این شرکت‌ها بزرگترین ظلم را در حق نیروی انسانی انجام می‌دهند. وی خاطرنشان کرد: متأسفانه فعالیت این شرکت‌ها حتی در دولت سیزدهم نیز ادامه داشته ولی ما در قالب قانون تبدیل وضعیت نیروها به دو نوع پیمانی و استخدامی رسمی سعی می‌کنیم تا بساط بی عدالتی در پرداخت‌ها برچیده شود. نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطالبه به حق مردم را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: موکلان ما از نمایندگان شأن انتظار دارند تا به سرعت طرح ساماندهی نیروی انسانی برای اجرا به دولت ابلاغ شود که در این زمینه با برگزاری ۳۶ جلسه با دستگاه‌های ذینفع سعی کردیم تا مقدمات کار ساماندهی نیروی انسانی فراهم آید. اسماعیلی گفت: این طرح در کمیسیون و صحن علنی مجلس با رأی بی سابقه ۱۹۶ نفر از نمایندگان به تائید نهایی رسیده و ایرادات آن برای تأمین نظر شورای نگهبان رفع شده است. وی ادامه داد: این شرکت‌ها به دنبال جذب نیرو با کمترین هزینه بودند که این کار آنها بزرگترین آسیب را به نیروی انسانی و کار کشور وارد کرده است. نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۱ نوع قرارداد برای جذب نیرو در دستگاه‌های مختلف شناسایی شده است، تصریح کرد: باید بساط همه این قراردادها به غیر از پیمانی و رسمی برچیده شود تا خود دولت متولی پرداخت عادلانه به پرسنل باشد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آبفای استان و بنیاد نخبگان

فقیه – تجارت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: ارتباط مؤثر مراکز علمی و دانشگاهی و بخش صنعت با سازوکار مناسب، از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی است و افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد نخبگان استان قم در سخنانی با اشاره به نبود ارتباط مناسب و تعریف شده بین مراکز علمی و دانشگاهی با بخش صنعت درکشور گفت: متأسفانه هم دانشگاه‌ها و مراکز علمی به رشد یافتگی لازم با رویکرد عملی دست نیافتند و هم صنعت نتوانسته خود را با پیشرفت‌های علمی لازم همگام سازد. وی ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی را از رویکردهای شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا موانع فرهنگی، ساختاری و عملکردی را که در این زمینه وجود دارد به تدریج برطرف کرده و به یک تعامل و ارتباط بهره‌ور برای مجموعه شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه برسیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه رویکرد ما برای حل مسائل و مشکلات باید عملیاتی باشد، خاطرنشان کرد: صنعت آب و فاضلاب با گستره ای از خدمات تمام جامعه را تحت پوشش قرار داده و در همین راستا ارتباط مؤثر و کاربردی با مراکز علمی می‌تواند به ارائه خدمات بهتر به مردم منجر شود. وی با بیان اینکه بخش عمده ای از آب مورد نیاز استان از خارج از استان تأمین می‌شود، ابراز داشت: انتقال آب جزو پروژه‌هایی بود که در سال‌های گذشته انجام شده و امروز نقش مهم و محوری در تأمین آب استان دارد که ما باید مسائل و موضوعات مرتبط با آن را به نقطه‌ای بهینه برسانیم. بختیاری قیمت تمام شده آب را بحث اساسی در اقتصاد آب دانست و یادآور شد: اگر در این زمینه به یک سمت مناسب حرکت نکنیم هزینه‌های زیادی را به مجموعه شرکت آب و فاضلاب و به تبع آن به مردم تحمیل می‌کند. وی از آب به عنوان یک موضوع چالشی در کشور یاد کرد و با اشاره به سختی‌های پایداری تأمین آب در مجموعه شهر قم گفت: تأمین آب برای شهری با جمعیت حدود یک میلیون و 400 هزارنفری که همواره با محدودیت‌های منابع تأمین مواجه بوده چالش‌های خاص خود را دارد که اگر دقت لازم در این موضوع نداشته باشیم ممکن است با مشکل مواجه شویم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه تأمین آب از منابع محلی در دستور کار این شرکت قرار دارد اظهار داشت: این موضوع از جهات مختلف می‌تواند مورد تجزیه‌ وتحلیل و تحقق و بررسی علمی قرار گیرد که باید به آن توجه شود. وی سرانه مصرف آب در مجموعه استان، راه‌های بهینه‌سازی مصرف، بهره‌وری در آب در تمام بخش‌ها اعم از خانگی و کشاورزی، فرهنگ‌سازی مصرف درست آب و توجه به بازچرخانی آب و استفاده از پساب و مسئله تاب‌آوری در تأمین آب و بحث فاضلاب را از دیگر موضوعاتی دانست که با نگاه فنی و علمی به آن‌ها می‌توان به نتایج مهم و مؤثری دست یافت.