53 درصد مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی

خواجه مظفری گفت: 53 درصد از جمعیت استان گلستان مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی هستند که می توانند از مزایای این طرح مهم بهره مند شوند.
نیلوفر احمدی – تجارت، به گزارش روابط عمومی؛ حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان در بازدید میدانی از روند اجرای طرح سراسری کالابرگ الکترونیکی در گلستان و جلسات توجیهی این طرح با مدیران شهرستانی و فرمانداران استان گفت: میانگین استانی جمعیت مشمول این طرح نزدیک به 40 درصد می باشد.
وی افزود: بیشترین جمعیت مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی با 67 درصد مربوط به شهرستان مراوه تپه می باشد و کمترین جمعیت مشمول این طرح با 32 درصد به مرکز استان اختصاص دارد.
خواجه مظفری گفت: تا ساعت 12 ظهر شنبه 13 خرداد ، تعداد 17 هزار و 400 تراکنش در پایانه فروشگاه های فعال در این طرح انجام شده است. دبیر ستاد اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی در گلستان اظهار داشت: تا کنون هزار و 600 فروشگاه به سامانه طرح کالابرگ الکترونیک متصل شده اند و 500 فروشگاه دیگر هم ثبت نام کرده اند و در انتظار اتصال به سامانه های این طرح هستند.

 

ضرورت ارتباط و همکاری های دوسویه

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در دیدار با مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) براهمیت ارتباط و همکاری های دو سویه تأکید و آن را موجب ترقی اقتصاد منطقه عنوان کرد. شهره حقی- تجارت، به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محمدعلی موسی پور به همراه جمعی از مدیران و مسئولین بندر در دیدار با مدیر عامل شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) ضمن تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت صنایع دریایی صدرا ، ساخت ، تعمیر و نگهداری شناورهای دریایی را یکی از مولفه های مهم اقتصاد دریامحور برشمرد که وجود دو ارگان دریایی راهبردی بندرامیرآباد و کشتی سازی صدرا در مجاورت هم ، فصل مشترک و همکاری های موثری را می تواند در تجارت منطقه رقم بزند.
وی با بیان اینکه بندرامیرآباد از دیرباز با شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) همکاری های مختلفی در زمینه تعمیر و سرویس شناورها دارد ابراز امیدواری کرد این همکاری و تعاملات در آینده افزایش و فصل جدیدی از مناسبات همکاری را بین این دو ارگان دریایی شاهد باشیم. موسی پور در ادامه از وضعیت اسکله ها،حوضچه و زیرساخت ها و توانمندی های تاسیساتی صدرا بازدید و بر تسریع عملیات ساخت ۴ فروند شناور در دست اقدام با هدف توسعه ناوگان ایرانی در خزر تاکید نمود.

اجرای طرح مشتر ک ساماندهی بازار مسکن و مبارزه با سوداگری
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مهستان از اجرای طرح مشتر ک ساماندهی بازار مسکن و مبارزه با سوداگری در این بازار در شهر جدید مهستان خبر داد و گفت: به منظور مبارزه با سوداگری در بازار مسکن؛گشت مشترک نظم بخشی به مشاورین املاک شهرجدید مهستان، با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، شرکت عمران، اتحادیه مشاورین املاک، نیروی انتظامی، نماینده فرمانداری و اتاق اصناف روز پنجشنبه 11 خرداد ماه در این شهر به اجرا درآمد.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران ، عباس قنبری با بیان این خبر افزود: این اقدام به دستور وزیر راه و شهرسازی و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط جهت ساماندهی بازارمسکن و مبارزه با سوداگری در این بخش، به صورت مستمر در شهرهای کشور به ویژه شهرهای جدید در حال انجام می باشد. در مرحله اول این طرح تعدادی از مشاورین املاک شهرجدید مهستان پلمپ و تعدادی دیگر به صورت کتبی اخطار و تذکرات لازم دریافت کردند.

بیش از یکهزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو
وارد بندر شهید باهنر شد
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یکهزار و ۱۲۴ دستگاه خودرو وارد بندر شهید باهنر شده است.شاکرمی- تجارت، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکهزار و ۱۲۴ دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری تا کنون وارد بندر شهید باهنر شده که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: طی این مدت نیز ۷۹۸ دستگاه خودرو از بندر شهید باهنر به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شده است.مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان بیان کرد: در این بازه زمانی همچنین ۳۱ هزار و ۴۳۶ هزار تن کالای نفتی از بنادر شرق به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است.به گفته محمدحسینی تختی؛ ۲۸ هزار ۷۹ تن کالا با ۲۳ درصد افزایش در بنادر شرق استان به جزایر استان شامل شن و ماسه، مصالح ساختمانی کاپوتاژ شده است.وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۵۵ فروند کشتی با ظرفیت هزار تن و یک هزار ۷۷۱ فروند شناور زیر هزار تن در بنادر شرق هرمزگان نیز پهلو گرفته‌اند.

تامین بیش از ۹۵ درصد فرآورده‌های نفتی زنجان از انبار نفت تندگویان
ئیس تاسیسات و عملیات انبار نفت شهید تندگویان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد فرآورده‌های نفتی استان از انبار نفت شهید تندگویان زنجان تامین و توزیع می‌شود.شامی – تجارت، قادر نعمتی روز سه شنبه افزود: به طور میانگین روزانه ۱۵۰ دستگاه نفتکش در انبار نفت شهید تندگویان زنجان تردد می‌کند.وی، عملیات اجرایی در این انبار را شامل تخلیه، انحراف، بارگیری و تکمیل ظرفیت فرآورده های نفتی بیان کرد و اظهار داشت: به طور متوسط روزانه چهار میلیون لیتر فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت گاز و نفت سفید در انبار نفت شهید تندگویان زنجان تخلیه و بارگیری می شود.نعمتی خاطرنشان کرد: فرآورده های نفت کوره، بنزین سوپر و گاز مایع به صورت ارسال مستقیم به استان تامین می شود.وی یادآور شد: پنج درصد فرآورده های نفتی مورد نیاز استان زنجان از طریق نفتکش های جاده پیما و از استان های همجوار همچون گیلان، قزوین و تهران تامین و ۹۵ درصد فرآورده های مورد نیاز از خط لوله دریافت می شود و این حجم از عملیات حاصل تلاش شبانه روزی همه عوامل موثر در فرایند سوخت رسانی است.نعمتی گفت: تامین سوخت مورد نیاز شهرستان بیجار نیز از انبار نفت شهید تندگویان زنجان تامین می شود.

صیانت از محیط‌زیست و بهره‌وری
حداکثری از منابع آب
در سومین نشست هم‌اندیشی رؤسای تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی شرکت توسعه نیشکر، بر صیانت از محیط‌زیست و بهره‌وری حداکثری از منابع آب تاکید شد.در سومین نشست هم‌اندیشی رؤسای تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی شرکت توسعه نیشکر، بر صیانت از محیط‌زیست و بهره‌وری حداکثری از منابع آب تاکید شد.به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این نشست دوشنبه (هشتم خردادماه) با هدف بهبود فرآیند تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی، ارتقای سطح علمی و رفع چالش‌ها در کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی برگزار شد. کاهش هزینه‌ها، کاهش استهلاک تصفیه‌خانه‌ها، نوآوری، ایجاد انگیزه بین پرسنل و اشتراک نقاط قوت و ضعف از دیگر اهداف برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی است.کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر با هفت تصفیه خانه مدرن، عنوان نخستین واحدهای کشاورزی- صنعتیِ حامی محیط زیست را از آن خود کرده‌اند. این هفت تصفیه‌خانه، تحت استانداردهای زیست محیطی، پساب کارخانه‌های شکر را تصفیه و آب خروجی را مجددا به چرخه‌ی طبیعت برمی‌گرداند.

در پنجمین جشنوارۀ پروژه‌های شهری کرمان؛

در پنجمین جشنوارۀ پروژه‌های شهری کرمان، همزمان با میلاد امام‌رضا(ع) و به‌مناسبت گرامیداشت دهه کرامت، میدان «توحید» (ارگ) بهسازی و احیا شد.
عبدالهی – تجارت؛ شهردار کرمان، در مراسم بهره‌برداری از میدان «توحید» که با حضور رییس کمیسیون هوشمندسازی، بهره‌وری و شفافیت، نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و رییس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار منطقه پنج، معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، برخی دیگر از مدیران شهرداری و جمعی از مردم در این میدان برگزار شد، با تبریک میلاد امام‌رضا(ع) گفت: میدان تاریخی «توحید»(ارگ)، ویترین شهر کرمان است و در حافظه خود، روایت‌های بی‌شماری دارد که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقات «چوگان» در این میدان اشاره کرد. سعید شعرباف، با بیان اینکه علاوه بر میدان تاریخی «ارگ»، از خیابان «شهید تجلی»، کاروانسراهای بازار کرمان، محله کم‌نظیر «گلبازخان»، «بازار عزیز» و پهنه و بازار «قلعه‌محمود» نیز، از جاذبه‌های شهر کرمان برای گردشگران است، ادامه داد: به‌عنوان شهردار کرمان، از همۀ مردم و کسبه محل، به‌دلیل تأخیری که در اجرای این پروژه رخ داد، عذرخواهی می‌کنم و معتقدم رسیدگی به این میدان، باید خیلی پیش از این‌ها صورت می‌گرفت.
وی اظهار داشت: اگر قرارداد بهسازی میدان، و طراحی‌های اولیه این پروژه با دقت و آینده‌نگری بیشتری دیده و اجرا شده بود، باید دست‌کم شش‌ماه پیش، به ‌پایان می‌رسید.
شهردار کرمان، با بیان اینکه پیمانکار این پروژه در یک مقطع، کار را رها کرد، گفت: بعد از آن، شهرداری کرمان اجرای کار را برعهده گرفت و برخی اشکالات اساسی در زمینه طراحی این پروژه را اصلاح کرد.
شعرباف ادامه داد: مردم باید بدانند در قرارداد اولیه پیمانکار، در این میدان، حتی «آب‌نما» هم دیده نشده بود؛ درحالی‌که با کمک همکاران خوب ما در شهرداری و مشاوران ایشان، متناسب با پیشینه و بافت تاریخی این میدان، طراحی و فضاسازی جدید، اجرا شد. وی از نورپردازی مطلوب بازار و خیابان «شهید تجلی»، به‌عنوان اتفاقات خوبی یاد کرد که این بخش تاریخی از شهر را از وضعیت نامطلوب درآورده و در ذهن گردشگران، تصویری خوب به‌یادگار خواهد گذاشت.
شهردار کرمان، با بیان اینکه کارهای باقی‌مانده در این محدوده باید با سرعت بیشتری پیش برود، افزود: تلاش می‌کنیم، محور «گلبازخان» که یکی از معابر مهم شهر است، از شکل فعلی دربیاید و با کمک همکاران‌مان در میراث فرهنگی استان، میدان «توحید»(ارگ) به این محور متصل شود.
شعرباف، از اجرای طرح‌های خوب در بازار و محور «قلعه‌محمود» در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: برای فعالیت بیشتر شهرداری منطقه پنج، فضای مناسب در حال آماده‌سازی است. وی افزود: بازار «قلعه‌‌محمود»، با رویدادهایی که در آن برگزار می‌شود و کالبد مناسبی که دارد، می‌تواند دوباره فضا و حال‌وهوای یک بازار خوب و اصیل را به شهر کرمان بازگرداند. شهردار کرمان همچنین بیان کرد: اصرار داریم هرچه سریع‌تر وضعیت کارگاهی پروژه «صاروج پارس» هم به پایان برسد و در خدمت مردم قرار گیرد. شعرباف، با بیان اینکه کارهای خوب دیگری هم با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر در بافت تاریخی شهر کرمان در حال رخ‌دادن است، گفت: از حمایت و نظارت اعضای شورای شهر و زحمات شهردار منطقه پنج و کارگرانی که در اجرای این پروژه تلاش بسیار کردند، تشکر می‌کنم.
وی، افزود: برنامه‌ریزی شهرداری کرمان درخصوص میدان «توحید»(ارگ)، تنها به ساخت فضای سبز محدود نبوده؛ بلکه همزمان برای زیست شبانۀ آن، برنامه‌ریزی کرده است.
برای اولین‌بار ۹۶ درصد بودجه شهرداری کرمان محقق شد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این مراسم با تبریک میلاد امام‌رضا(ع) و با بیان اینکه استقبال شهروندان از پروژه های شهری, مسئولیت و انگیزه‌ ما و همکارن شهرداری را برای انجام کار، صدچندان می‌کند, افزود: دغدغۀ اعضای شورای اسلامی شهر، که با حُسن اعتماد شما برای نمایندگی در این دوره از شورای اسلامی شهر انتخاب شدند، از ابتدا این بوده است که پروژه‌های خُرد و کوچک، جایگزین پروژه‌های کلان‌محور شود که در این مقطع زمانی اجرای آنها به‌خاطر تحریم‌ها و شرایط اقتصادی سخت است.
عشرت کردستانی ادامه داد: یکی از دلایل رویکرد یادشده، این است که می‌خواهیم پروژه‌ها در تمامی محله‌های شهر‌ اجرا شود و مردم مناطق مختلف شهر، از آن‌ها بهره‌ ببرند و خوشبختانه بر اساس همین دیدگاه، امروزه پنجمین جشنوارۀ پروژه‌های شهری شهرداری کرمان برگزار می‌شود.
وی، با اشاره به پروژه‌های متعددی که در پنجمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری کرمان افتتاح شده یا به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: وقتی شور و نشاط خانواده‌ها را در پروژه‌هایی مانند بوستان‌ها می‌بینیم، اثرگذاری بیشتر پروژه‌های خُرد در محله‌های مختلف نمایان می‌شود؛ و چنانچه بودجه بیشتر باشد، اجرای پروژه‌های کلان را نیز وظیفه خود می‌دانیم.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: از شهردار کرمان که همراه و همگام با شورای اسالامی شهر، گام برمی‌دارد و عشق خدمت به مردم کرمان را دارد و در این زمینه تلاش زیادی می‌کند نیز، سپاسگزارم.
وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز دقیقاً بر همین مبنا که پروژه‌های خُرد با کمترین هزینه و ببشترین فایده در محله‌ها اجرا شود، بسته شده است، گفت: سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخ شهرداری و شورای شهر، ۹۶ درصد بودجه شهرداری کرمان محقق شد.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمان، ادامه داد: البته این میزان تحقق بودجه با درآمدزایی و نیز با کمترین میزان فروش زمین (کمتر از ۱۰ درصد) رقم خورد؛ چراکه دوست داریم سرمایه‌های شهری در همین شهر باقی بماند.
وی اظهار داشت: از همکاران خوب‌مان در شهرداری کرمان برای تلاش و زحماتی که برای اجرای این پروژه‌ها می‌کشند، تشکر می‌کنم. از نیروی محترم انتظامی می‌خواهیم برای امنیت بیتشر میدان توحید ( ارگ) با ما تعامل داشته باشد
شهردار منطقه پنج شهر کرمان نیز در این مراسم، با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: از همراهی شهروندان و صبوری کسبه این منطقه که با شکیبایی، اجرای این پروژه را تحمل کردند، تشکر می‌کنم.
مرضیه شاحیدری‌پور افزود: پروژه میدان «توحید»(ارگ) از دوره قبل آغاز و تحویل پیمانکار شد، اما پیمانکار، نتوانست کار را تحویل دهد.
وی ادامه داد: بنابراین، ادامۀ کار این پروژه در این دوره، از سال گذشته به دستور شهردار کرمان به شهرداری منطقه پنج واگذار شد. شهردار منطقه پنج، با تشکر از همراهی و حمایت اعضای شورای شهر و معاون مالی و اقتصادی شهردار، برای تأمین تجهیزات و منابع، اظهار داشت: شهرداری منطقه پنج از اواخر سال گذشته این کار را به‌صورت جدی در دستور کار قرار داد و از آنجاکه ۹۰ درصد کار عمرانی انجام شده بود، توانستیم کف‌سازی، سپتیک‌های اطراف میدان در قسمت شمال غربی و شرقی، روشنایی، مبلمان شهری، تأسیسات مکانیکی و برقی و سرویس بهداشتی را به کمک همکاران منطقه و معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری انجام دهیم.
شاحیدری، با بیان اینکه برای تأمین امنیت این میدان به‌صورت خصوصی با نیروی انتظامی قرارداد بستیم، گفت: از نیروی محترم انتظامی نیز می‌خواهیم برای حضور بیشتر در این میدان، با ما تعامل داشته باشند.

رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه این استان درگیر آلودگی هوا است، گفت: آلودگی هوا در گیلان زیر پوشش سبز و طبیعت چشم نواز آن پنهان شده است.
حمزه عشوری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: احیا، ساماندهی و لایروبی تالاب انزلی در اولویت است.
وی با تاکید بر اینکه جلوی ورود منابع آلاینده به تالاب انزلی گرفته شود، افزود: قبل از اجرای پروسه احیا و زنده نگه داری تالاب، باید ورودی‌های آلاینده به این سایت بین المللی گیلان را بست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به ورود فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به تالاب انزلی بیان کرد: اعتبارات خوبی در این بخش تخصیص پیدا کرده است.
عشوری با تاکید بر ساماندهی پساب‌های صنعتی گیلان اضافه کرد: اعتبار ۱۴۲ میلیارد تومانی برای سامان بخشی فاضلاب‌های صنعتی به شهرک صنعتی رشت اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: تصفیه خانه پساب‌های صنعتی رشت و سایر شهرستان‌های گیلان نوسازی و ترمیم می‌شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه این استان درگیر آلودگی هوا است، گفت: آلودگی هوا در گیلان زیر پوشش سبز و طبیعت چشم نوازش پنهان شده است.
عشوری با اشاره به آزادسازی روستاهای حفاظت شده در گیلان بیان کرد: روستاهای حفاظت شده‌ای که جزو مستثنیات بوده و در داخل طرح هادی قرار دارند با رفتار قانونی مشکلاتشان رفع می‌شود.
وی ادامه داد: بخشی از مناطق روستایی شهرستان‌های فومن، شفت، رودسر و رودبار در گیر مسائل حفاظت زیست محیطی هستند که با تدابیر اتخاذ شده این مشکلات رفع می‌شود. عشوری با تاکید بر تسهیل بخشی در راستای تولید بیان کرد: با استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده (۱۱) هوای پاک در راستای اخذ مجوز واحدهای تولیدی تسهیل بخشی می‌شود.

پس از 18 سال بلاتکلیفی و با پیگیری های فرماندار ساوجبلاغ؛بزرگترین سالن ورزشی روستایی کشور در روستای خور افتتاح شد
بزرگترین سالن ورزشی روستایی کشور با حضور مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، بهزاد فروغی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان البرز، امام جمعه ، فرماندار ،علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس، اعضای شورای اسلامی ، خانواده‌های شهدا و مردم در روستای خور ساوجبلاغ افتتاح شد‌.زمین این سالن ورزشی در سال ۱۳۸۴ توسط خیرین به اداره ورزش و جوانان واگذار شده بود و در همان سال کلنگ‌زنی و انجام فونداسیون توسط دهیاری خور صورت گرفته و رها شده بود که پس از ۱۸ سال بلاتکلیفی، با پیگیری‌های فرماندار ساوجبلاغ و برگزاری جلسات متعدد در سطوح مدیریتی و کارشناسی و پیگیری و همراهی بخش فنی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ با وسعت ۲۲۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۲۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و هشتصد میلیون تومان همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام افتتاح شد‌.
فرماندار ساوجبلاغ در مراسم افتتاح این سالن با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) گفت: این مجموعه ورزشی که مدت 18 سال به حال خود رها شده بود پس از روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی و در سطوح مدیریتی مختلف مورد پیگیری قرار گرفت و بحمدالله امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
محمدرضا البرزی ضمن قدردانی از همکاری نماینده محترم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان در راه اندازی این مجموعه ورزشی خاطرنشان کرد: خدمت به این روستا که 57 شهید گلگون کفن را در دامن خود پرورانده است برای هر مسئولی یک افتخار بزرگ است و امیدواریم با تجهیز سالن مجاور برای آموزش و تمرین رشته کشتی،در آینده شاهد پرورش استعدادهای ورزشی این روستای شهید پرور باشیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان گرمی گفت: ساخت ۱۶۸ باب مسکن محرومان در شهرستان گرمی در حال انجام است.
اباذر همتی در جریان بازدید مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از مناطق سیل زده شهرستان گرمی اظهار کرد: سه هزار و ۸۴۵ خانوار در شهرستان مرزی گرمی به تعداد هفت هزار و ۸۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات متنوع این نهاد انقلابی بهره می‌برند.
وی تصریح کرد: این شهرستان شامل ۲ بخش موران و مرکزی و ۲ شهر گرمی و زهرا است که در هر بخش و شهر خدمات متنوع در ابعاد مختلف به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود. رئیس کمیته امداد شهرستان گرمی گفت: در حوزه اشتغال سال گذشته ۴۳۰ نفر از تسهیلات ۳۴ میلیارد تومانی کمیته امداد بهره مند شدند که این تسهیلات از محل تبصره ۱۶، ۱۸ و منابع امداد پرداخت شده است.
همتی افزود: در بحث مسکن نیز ۲ تفاهمنامه با بنیاد علوی و سپاه به امضا رسیده که با تلاش سپاه پاسداران ساخت ۹۴ باب مسکن در این شهرستان توافق شده که ساخت ۳۵ واحد مسکن آغاز شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از این تعداد سال گذشته ۱۲ واحد تحویل خانواده‌های نیازمندان شده و مابقی نیز در سال جاری تحویل داده خواهد شد. همتی اضافه کرد: در تفاهمنامه بنیاد علوی نیز ساخت ۷۰ باب مسکن در اولویت قرار گرفته که عملیات ساخت و تحویل ۴۷ باب به انجام رسیده و مابقی نیز تا پایان شهریورماه تکمیل و تحویل خواهد شد.
وی بیان کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز ۵۵ قطعه زمین برای مددجویان به شکل رایگان تخصیص یافته و این شهرستان اولین شهرستان استان است که در بحث نهضت ملی مسکن در تحویل زمین به مددجویان شهری پیشقدم بوده و امیدواریم با اخذ پروانه ساخت عملیات اجرایی شروع شود.
همتی اولویت امسال را توجه جدی به مددجویان در حوزه مسکن و اشتغال اعلام کرد و گفت: برنامه امسال کمیته امداد گرمی در بحث اشتغال تحقق سهمیه ۹۶۰ نفری است که قرار است با پرداخت ۹۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار این برنامه اشتغال تحقق پیدا کند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حوزه مسکن نیز تکمیل واحدهای شروع شده با همکاری بنیاد علوی، سپاه و همچنین بنیاد مسکن با اولویت پیگیری شده و در داخل شهر نیز ساخت ۵۵ واحد برای مددجویان جز اولویت‌ها است.