فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند

سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد: قطعاً شرایط اقتصادی بهتر خواهد شد و امسال همراه با گشایش‌های اقتصادی خواهد بود. سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دیروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب اسلامی با تمجید از راهپیمایان روز قدس، «صیانت از پیروزی راهبردی مقاومت» و «وحدت اسلامی با محوریت غزه و قدس شریف» را از جمله دستاوردهای ماه رمضان امسال برشمرد. رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی قوای سه‌گانه برای پیشبرد اهداف شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم»، خطاب به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گفت: همچنانکه در سال گذشته ۶۹ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و تأمین نیازهای بنگاه‌های تولیدی و خدماتی تخصیص یافت، در حال حاضر نیز مشکلی برای تأمین ارز مورد نیاز کشور وجود ندارد. رئیس جمهور با اشاره به بهبود قابل توجه شاخص‌های اقتصادی در مقایسه با دهه ۹۰، انسجام و همگرایی را لازمه توفیقات بیشتر دانست و ابراز امیدواری کرد تحولات فعلی بین‌المللی زمینه‌ساز برقراری نظم عادلانه جهانی شود. رئیسی با بیان این که «فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند» تاکید کرد: قطعاً شرایط اقتصادی بهتر خواهد شد و امسال همراه با گشایش‌های اقتصادی خواهد بود.

 

تصمیم اتحادیه اروپا، ناتو و آمریکا در مورد قفقاز جنوبی عملی نخواهد شد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: قفقاز جنوبی بخش مهمی از حریم امنیتی ایران می‌باشد که همواره از امنیت و استقلال و تمامیت ارضی تمام کشورهای این منطقه دفاع خواهد کرد و تصمیم اخیر اتحادیه اروپا، ناتو و آمریکا در بروکسل نیز به هیچ وجه عملی نخواهد شد. علی اکبر ولایتی طی گفت‌وگویی با شبکه المیادین درباره طرح آمریکا برای قفقاز جنوبی اظهار داشت: طی روزهای اخیر اتحادیه اروپا و آمریکا در قالب ناتو در بروکسل گردهم آمده و مصوبه جدیدی در رابطه با زمینه سازی یک طرح جدید تهاجم و دخالت نامشروع در منطقه قفقاز جنوبی به تصویب رسانیده‌اند و به صراحت اعلام کرده‌اند که می‌خواهند در این منطقه بسیار حساس از جهان دخالت کنند، ظاهرا هدف خود را کمک به ایجاد صلح اعلام کرده‌اند. وی تصریح کرد: در حالی که این نوع اقدامات حکایت از آن دارد که این مجموعه بد سابقه جز زمینه سازی برای ایجاد تشنج در نقاط حساس جهان و به دست آوردن بهانه برای حضور نظامی به قیمت از بین بردن امنیت و استقلال کشورهای آن منطقه هدف دیگری ندارد.

افزایش آمار جدید شهدا
و مجروحان جنگ غزه
جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صد و هشتاد و نهمین روز متوالی در بحبوحه بمباران‌های شدید که روزانه صدها شهید و مجروح بر جای می‌گذارد، ادامه دارد و سیاست قحطی که اشغالگران در پیش گرفته‌اند نیز در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است، اما مقاومت فلسطین از پای ننشسته و همچنان به «طوفان الاقصی» ادامه می‌دهد. وزارت بهداشت نوار غزه دیروز-جمعه- در جدیدترین آمار تلفات جنگ اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت کشتار در نوار غزه انجام داده است که ۸۹ شهید و ۱۲۰ مجروح برجای گذاشته است. براساس این گزارش، به این ترتیب تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۳ هزار و ۶۳۴ شهید و ۷۶ هزار و ۲۱۴ زخمی رسیده است. این در حالی است که بسیار از افراد کشته و زخمی در مسیرها و زیر آوار در نتیجه حملات اشغالگران هستند که دسترسی به آنها ممکن نیست. این در حالی است که مسؤول عملیات پلیس در استان شمالی غزه و پسرش پس از بمباران خانه آنها در اردوگاه جبالیا به شهادت رسیدند.

لندن در تکاپوی تقویت زرادخانه هسته‌ای
مدیر بخش کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با اعلام اینکه انگلیس در حال تقویت زرادخانه اتمی خود است، گفت این احتمال وجود دارد که لندن پس از رسیدن به سقف اعلام شده ذخایر هسته‌ای خود، متوقف نشود. «ولادیمیر یرماکف» مدیر بخش کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: انگلیس برنامه‌هایی را برای تقویت زرادخانه هسته‌ای خود اعلام کرد. اجرای عملی این طرح‌ها احتمالا در حال حاضر به سرعت در حال انجام است. همین‌طور، هیچ تضمینی وجود ندارد که انگلیسی‌ها پس از دستیابی به سقف اعلام شده متوقف شوند و دست از افزایش زرادخانه اتمی خود بردارند. یرماکوف همچنین به تلاش‌های فعال لندن برای نوسازی قابلیت‌های هسته‌ای خود اشاره کرد و افزود: تلاش‌هایی فعالانه برای مدرن سازی و تقویت زیرساخت‌های نظامی انگلیس و توانمندسازی استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در انگلیس صورت گرفته است. البته لندن اذهان عمومی را از این مساله منحرف کرده و کارزار پروپاگاندایی خود را به سمت تهدید هسته‌ای روسیه سوق داده است. پیش از این، دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور بودجه بیشتری را برای توسعه انرژی هسته‌ای خود سرمایه گذاری و پتانسیل بازدارندگی هسته‌ای خود را تقویت خواهد کرد. در حال حاضر، لندن تنها یک جزء ضروری از سه گانه هسته‌ای، یعنی موشک‌های بالستیک زیردریایی را در اختیار دارد.

رزمایش مشترک
دریایی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن
نیروی دریایی کره جنوبی دیروز (جمعه) اعلام کرد، به همراه آمریکا و ژاپن یک رزمایش مشترک دریایی را با حضور ناوهواپیمابر آمریکایی به منظور «تضمین آمادگی در مقابل تهدیدهای موشکی و اتمی کره شمالی» انجام داده است. کره شمالی توسعه تسلیحاتی خود را تسریع بخشیده و اخیرا موشکهای فراصوت با سوخت جامد آزمایش کرده و کیم جونگ اون، رهبر این کشور نیز روز چهارشنبه گفت که «اکنون زمان آن رسیده تا بیش از هر زمان دیگری آماده جنگ باشیم.» نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای شرکت‌کننده، مانور ضد زیردریایی را برای بهبود پاسخ‌های خود به تهدیدهای زیردریایی کره شمالی از جمله زیردریایی‌ها و موشک‌های بالستیک زیردریایی انجام دادند. این رزمایش دو روزه در آب‌های بین‌المللی با حضور ژاپن وکره جنوبی و ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» آمریکا و ناوشکن‌های «هاوارد»، «راسل» و «دنیل اینویه» انجام شد. در ادامه بیانیه نیروی دریایی کره جنوبی همچنین ذکر شده است: این آموزش با هدف افزایش توانایی ترکیبی سه کشور برای پاسخ به تهدیدهای کره شمالی در پی یک برنامه رزمایش مشترک چند ساله است که پس از نشست سه جانبه سال گذشته میلادی تنظیم شد.

مخالفت شورای امنیت با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نتوانستند در مورد درخواست و تلاش فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل به توافق برسند. ونسا فرایزر، سفیر مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورا را در ماه آوریل بر عهده دارد، گفت که در دومین نشست غیرعلنی «کمیته مربوط به پذیرش اعضای جدید» در روز پنجشنبه «هیچ اجماعی» وجود نداشت. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، او تاکید کرد که «دو سوم» اعضای شورا از عضویت کامل فلسطینی‌ها بدون نام بردن از آنها حمایت می‌کنند، اما این کمیته جز با اجماع نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

تاکید ماکرون بر افزایش
تولیدات نظامی در فرانسه
رییس جمهور فرانسه با اشاره به این که این کشور در آستانه ورود به تغییرات ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی قرار دارد، بر اهمیت افزایش تولیدات دفاعی این کشور تاکید کرد. امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه طی بازدید از کارخانه تولید مهمات «یورنکو» گفت که شرکت‌های فرانسوی باید تولیدات نظامی خود را افزایش بدهند. خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد احداث یک کارخانه تولید باروت در برگراک در غرب فرانسه با حضور ماکرون طی مراسمی آغاز شد. این کارخانه از سال ۱۹۱۵ وجود داشت اما تولیدات خود را در سال ۲۰۰۷ متوقف کرد. رییس جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: ما آماده تغییرات بلندمدت ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی هستیم که در آن نقش صنایع دفاعی، بیش از پیش، اهمیت خواهد داشت.

 

موعد انتقام از رژیم صهیونیستی نزدیک است؛

گروه سیاسی: تمامی شواهد و قراین از نزدیک بودن زمان انتقام ایران از رژیم اسرائیل در ماجرای حمله به کنسول‌گری حکایت دارد. برخی رسانه‌ها از قریب الوقوع بودن حمله طی 24 تا 48 ساعت آینده گزارش می‌دهند. رسانه‌های آمریکایی نیز از مذاکرات فشرده و رایزنی‌های مخفی دولت آمریکا برای راضی کردن ایران به انتقام نگرفتن گزارش می‌دهند.
به گزارش «تجارت»، با وجود تمام تهدیدات ایالات متحده آمریکا همچنان بر حمایت از اسرائیل تاکید دارد. در مهم‌ترین نمود نیز اخیرا، بایدن بر دفاع از امنیت اسرائیل تاکید کرده است. با وجود تمامی این تحولات قراین امر از واهمه بزرگ صهیونیست‌ها از پاسخ ایران حکایت دارد. بر اساس جدیدترین اخبار نیز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگران دیروز جمعه با سرویس‌های امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی برای یک رایزنی امنیتی محدود، برای جمع‌بندی آمادگی برای پاسخ مستقیم احتمالی ایران نشست برگزار خواهد کرد.

ترافیک دیپلماتیک برای برقرار تماس با ایران
همزمان با جدی‌تر شدن موضوع حمله ایران به اسرائیل، وزرای امور خارجه کشورهای مختلف با درخواست آمریکا با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ارتباط برقرار کردند. دز این زمینه، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رایزنی تلفنی با همتایان خود از سه کشور انگلیس ، آلمان و استرالیا گفت: ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و ‌نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است. امیر عبداللهیان در مورد این سه گفت وگوی تلفنی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :«در پاسخ به تماس‌های تلفنی آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس و پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به فلج شدن تل‌آویو از ترس حمله ایران
رسانه‌های عبری زبان از جمله یدیعوت آحارونوت و کانال 12 عبری زبان گزارش دادند تهدید ایران به پاسخگویی جنایت اخیر در سوریه علیه کنسولگری جمهوری اسلامی باعث شده کل اراضی اشغالی از ترس پاسخ ایران فلج شود. رسانه‌های عبری زبان افزودند که ارتش اشغالگر اسرائیل در حال افزایش وضعیت آماده‌باش است و خاطرنشان کردند که «سربازان عادی و ذخیره از یگان‌های خاصی که قصد سفر داشتند، اخطار لغو سفر دریافت کردند.» این رسانه‌ها افزودند، این دستور جدید در پی ترس از هدف قرار گرفتن افسران و سربازان در خارج از اراضی اشغالی است. رادیو ارتش اشغالگر نیز گزارش داد ارتش «به دلیل ترس از پاسخ احتمالی ایران، محدودیت‌های سفر افسران یونیفرم‌پوش به خارج را تشدید می‌کند.»

واهمه آمریکا از حمله انتقامی ایران
در سطحی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در چند روز گذشته با همتایان منطقه‌ای و اروپایی خود برای تلاش در راستای منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق تماس تلفنی برقرار کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری گفت که بلینکن در چند روز اخیر، با همتایان چینی، ترکیه‌ای، سعودی و اروپایی خود تماسی تلفنی برقرار کرده تا «روشن کند که تنش‌زایی به نفع هیچ کسی نیست و کشورها باید از ایران بخواهند تنش‌زایی نکند!» در سطحی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۳ فروردین گفت: «آنتونی بلینکن در ۲۴ ساعت گذشته مشغول اقدامات دیپلماتیک بوده و با همتایان خود از جمله هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه، وانگ یی وزیر خارجه چین و فیصل بن فرهان وزیر خارجه عربستان سعودی گفت‌وگو کرد تا مشخص کنند که تشدید تنش به نفع کسی نیست و این کشورها باید از ایران درخواست کنند که تنش را تشدید نکند.» وی اضافه کرد: «ما همچنین در چند روز گذشته با متحدان و شرکای اروپایی تماس داشته‌ایم و از آنها نیز خواسته‌ایم که پیام صریح را به ایران انتقال دهند که تشدید تنش به نفع ایران نیست، به نفع منطقه نیست و به نفع جهان نیست.» همچنین، سفارت آمریکا در اراضی اشغالی روز پنجشنبه به شهروندان خود نسبت به ترک بیت المقدس، تل‌آویو و بئرسبع هشدار داد، این هشدار به دلیل تشدید تنش در منطقه و در بحبوحه گزارش‌ها از حمله احتمالی ایران علیه رژیم صهیونیستی داده شده است.

شکایت آمریکا از عملیات رژیم اسرائیل عیله کنسول‌گری ایران در دمشق
مقامات ارشد آمریکایی گفتند که وزیر دفاع این کشور و مقامات وزارت دفاع آن که پیشتر مدعی بی‌اطلاعی از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق شده‌ بودند، بر این باورند که تل‌آویو باید به آن‌ها اطلاع می‌داد. در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق و اظهار بی‌اطلاعی مقامات آمریکایی از این حمله و جزئیان آن، یک رسانه آمریکایی مدعی شد که مقامات ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در این باره، به طور مستقیم نارضایتی خود را به همتایان صهیونیست خود ابراز داشته‌اند و این برگ جدیدی از تنش‌ها در روابط واشنگتن-تل‌آویو در تحولات اخیر منطقه محسوب می‌شود.

پناه بردن آمریکایی‌های به چین
با جدی‌تر شدن ابعاد ماجرا گزارش‌ها از این امر حکایت دارند که آمریکایی‌ها برای کنترل ماجرا به چین پناه برده‌اند. در همین ارتباط، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین دیروز (جمعه) در گفت‌وگویی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خواستار ایفای نقشی «سازنده» از سوی آمریکا در منطقه غرب آسیا شد. خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که بلینکن در این تماس تلفنی از پکن خواست از نفوذ خود برای منصرف کردن ایران از حمله علیه رژیم صهیونیستی در پی حمله این رژیم به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق استفاده کند. چین با تایید انجام شدن این گفت‌وگوی تلفنی گفت که وانگ یی «محکومیت قوی این حمله توسط چین» را به بلینکن ابراز کرده و بر حق «غیرقابل نقض» امنیت اماکن دیپلماتیک و ضرورت احترام گذاشتن به استقلال و حاکمیت ایران و چین تاکید کرد. مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: چین به ایفای نقشی سازنده در حل‌وفصل مسئله خاورمیانه ادامه می‌دهد و به آرام‌کردن وضعیت کمک می‌کند. او افزود: آمریکا باید به ویژه، نقش سازنده‌ای ایفا کند.

گزارش «تجارت» از واکنش‌های گسترده به شهادت فرزندان اسماعیل هنیه:

گروه سیاسی: منابع خبری چهارشنبه هفته گذشته از شهادت سه تن از فرزندان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و تعدادی از نوه‌های وی در حمله رژیم صهیونیستی در غزه خبر دادند.
به گزارش «تجارت»، در ارتباط با این حمله شبکه الجزیره گزارش داد که در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند. منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند. شهادت فرزندان هنیه در سطحی گسترده با واکنش‌های محکومیت در مرزهای فلسطین و خارج از فلسطین همراه شد.

واکنش معنادار هنیه؛ مقاومت ادامه دارد
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت سه فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم. براساس گزارش الجزیره، هنیه در ادامه افزود: با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم. اسماعیل هنیه همچنین تصریح کرد: فرزندان شهیدم به شرف زمان، مکان و شرف پایان نائل آمدند. وی در ادامه افزود: فرزندانم نزد مردم ما در نوار غزه مانده و این باریکه را ترک نکرده‌اند. هنیه اظهار داشت: تمامی فلسطینیان و همه ساکنان غزه با دادن خون فرزندان خود بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند و من نیز جزو یکی از آنها هستم. حدود ۶۰ تن از اعضای خانواده خود به درجه شهادت نائل شده‌اند. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده من مانند تمامی ملت فلسطین به شهادت رسیدند و میان آنها هیچ تفاوتی وجود ندارد. هنیه همچنین تاکید کرد: دشمن صهیونیستی به اهداف خود نخواهد رسید و مقاومت سقوط نخواهند کرد. در جدیدترین موضع‌گیری نیز، دیروز جمعه رئیس دفتر سیاسی حماس به المیادین تاکید کرد: «ترور فرزندان و نوه‌هایش توسط اشغالگران حماس را به تغییر موضع خود در مذاکرات، آنطور که آنها معتقد هستند، وادار نمی‌کند».

محکومیت شهادت فرزندان هنیه از سوی مقام‌های ایرانی
مقام‌های سیاسی کشورمان به صورت یک دست همدلی و همراهی خود را با اسماعیل هنیه اعلام کردند. در مهم‌ترین سطح، سید ابراهیم رئیسی در مکالمه تلفنی با آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تسلیت شهادت فرزندان و نوه‌های وی در پی حمله رژیم سفاک صهیونیستی به اردوگاه الشاطی غزه، این جنایت را موجب عیان‌تر شدن خوی وحشی‌گری و کودک‌کشی این رژیم و نشانه عجز، درماندگی و ناکامی صهیونیست‌ها در رویارویی با جبهه مقاومت عنوان کرد و افزود: مدعیان حقوق بشر با سکوت و حمایت‌های ناجوانمردانه خود از چنین جنایاتی، شریک جرم این رژیم منفور هستند. در سطحی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی به « اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شهادت تعدادی از فرزندان و اعضای خانواده وی در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت. علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز در پیامی شهادت سه تن از فرزندان و تعدادی از نوه‌های دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت. همچنین، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مقام‌‌های نظامی ارشد کشورمان همچون سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، محمدرضا آشتیانی ا وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ... به اسماعیل هنیه در پیام‌های جداگانه تسلیت گفتند.

محکومیت قاطع توسط گروههای فلسطینی
علاوه بر ایران گروههای فلسطینی نیز در موضعی واحد حمله رژیم اسرائیل و شهادت فرزندان هنیه را محکوم کردند. در مهم‌ترین سطح، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه شهادت فرزندان و نوه‌هایش را به وی تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که هنیه از سوی ‌محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی دریافت کرد و محمود عباس طی این تماس شهادت فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه که امروز بر اثر حمله صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند را به وی تسلیت گفت. همچنین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای هدف قرار دادن فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد. براساس گزارش فلسطین الیوم، در این بیانیه همچنین آمده است این عملیات ناجوانمردانه بیانگر آن است که دشمن صهیونیستی در پی شکست میدانی در دستیابی به اهداف خود دچار سردرگمی شده و به دنبال آن است که تیرهای کینه‌توزانه خود را به سمت انتقام از فرزندان مجاهدین مقاومت و خانواده‌های آنها نشانه بگیرد.

همدلی گروههای مقاومت منطقه با هنیه
گروههای مقاومت منطقه نیز ضمن محکومیت حمله رژیم اسرائیل با هنبه ابراز همدردی کردند. در همن راستا، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: شهادت سه تن از فرزندان و شماری از نوه‌های اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را که در حمله اسرائیل به غزه به شهادت رسیدند تسلیت عرض می‌کنیم. «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیام تسلیت خود به هنیه گفت: «حمله سازمان‌دهی شده رژیم صهیونیستی به خانواده آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، را که موجب شهادت سه فرزند وی و شماری از نوه‌هایش شده، به شدت محکوم می‌کنیم.»
همچنین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش تماس تلفنی از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دریافت کرد.

گروه سیاسی: خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مستمعین نماز جمعه گفت: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی زنند بلکه مردم را می زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می کنم. این ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آنها را محفوظ بگردان. حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: امت مومن و بابصیرت و همچنین نفس ضعیف خود را به تقوای الهی توصیه می کنم. تقوا نتیجه ایمان است. تقوا هم توشه آخرت و هم لباس است. انسان باتقوا هم آبرو دارد و هم تمکن زندگی اخروی نصیب او می شود. وی ادامه داد: در این چند روز اخیر شبکه های مجازی قتلگاه جوانان و مسلخ آبروها شده و این طلبه و سرباز ناچیز آنان را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت موجب شدند که دل مردم شکست. مردم ما را می دیدند گریه می کردند. از اینکه ما باعث شدیم به شما حمله شد، از شما مردم ایران و رهبر انقلاب عذرخواهی می کنم. خیلی بدهکار شما مستمعین این دو دهه خطبه های این ناچیز هستم. خطیب جمعه تهران افزود: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی زنند بلکه مردم را می زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می کنم. این ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آنها را محفوظ بگردان.